Теми статей
Обрати теми

Як створити адмінкомісію при виконкомі сільської ради

Як створити адмінкомісію при виконкомі сільської ради

 

Віра Козіна, головний редактор газети «Місцеве самоврядування»

 

Статті 213 та 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення наділяють адміністративні комісії при виконавчих комітетах сільських, селищних, міських рад правом розглядати окремі категорії справ про адміністративні правопорушення. Та для того щоб комісія запрацювала, потрібно її створити та налагодити її роботу. У цій статті розглянемо, як це робиться.

 

Комісія при виконавчому комітеті сільської, селищної, міської ради (далі — Комісія) є колегіальним органом, що створюється органом місцевого самоврядування

шляхом прийняття відповідного рішення. Створення Комісії, затвердження її складу та Положення про адміністративну комісію радимо оформити одним рішенням, щоб уникнути зайвої паперової роботи.

Порядок створення, організації діяльності та компетенція членів Комісій визначаються нині кількома нормами

Кодексу України про адміністративні правопорушення від 07.12.84 р. № 8073-Х (далі — КпАП) та Положенням про адміністративні комісії Української РСР, затвердженим Указом Президії Верховної Ради Української РСР від 09.03.88 р. № 5540-XI (далі — Положення № 5540). Останній документ хоча дещо застарів, але продовжує діяти згідно з п. 1 Перехідних положень Конституції України.

Перелік адміністративних правопорушень, справи про вчинення яких може розглядати Комісія при виконкомі сільської ради, визначений

ч. 2 ст. 218 КпАП. Наводимо його в таблиці.

 

Норма

КпАП

Суть правопорушення

1

2

ст. 92

порушення вимог законодавства про охорону культурної спадщини

ст. 99

порушення Правил охорони електричних мереж, вчинене громадянином

ст. 1031

порушення правил користування енергією чи газом

ст. 1032

пошкодження газопроводів при провадженні робіт

ст. 104

потрава посівів, зіпсуття або знищення зібраного врожаю сільськогосподарських культур, пошкодження насаджень колективних сільськогосподарських підприємств, інших державних і громадських чи фермерських господарств

ст. 136

порушення правил, спрямованих на забезпечення схоронності вантажів на автомобільному транспорті

ст. 141

порушення правил охорони смуги відводу автомобільних шляхів

ст. 142

порушення землекористувачами правил утримання ділянок, прилеглих до автомобільних шляхів

ст. 150

порушення правил користування жилими будинками і жилими приміщеннями

ст. 151

самоправне зайняття жилого приміщення

ст. 152

порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів

ст. 155

порушення правил торгівлі і надання послуг працівниками торгівлі, громадського харчування та сфери послуг, громадянами, які займаються підприємницькою діяльністю

ст. 1552

обман покупця чи замовника

ч. 2 ст. 156

порушення працівником підприємства (організації) торгівлі або громадського харчування правил торгівлі пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями і тютюновими виробами, а саме: торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами в приміщеннях або на територіях, заборонених законом, або в інших місцях, визначених рішенням відповідного органу місцевого самоврядування, як таких, де роздрібна торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами заборонена, а так само торгівля пивом (крім безалкогольного), алкогольними, слабоалкогольними напоями або тютюновими виробами через торгові автомати чи неповнолітніми особами, а також продаж пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв або тютюнових виробів особі, яка не досягла 18 років, або продаж тютюнових виробів в упаковках, що містять менш як 20 сигарет або цигарок, чи поштучно (крім сигар)

ст. 1561

порушення законодавства про захист прав споживачів

ст. 1562

порушення встановленого порядку промислової переробки, зберігання, транспортування або знищення конфіскованих спирту, алкогольних напоїв чи тютюнових виробів

ст. 159

порушення правил торгівлі на ринках

ст. 1751

куріння тютюнових виробів у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської ради

ст. 179

розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв на виробництві

ст. 180

доведення неповнолітнього до стану сп’яніння (крім справ щодо батьків неповнолітніх або осіб, які їх замінюють)

ч. 4 ст. 181

ворожіння у громадських місцях

ч. 1 ст. 182

ппорушення вимог законодавчих та інших нормативно-правових актів щодо захисту населення від шкідливого впливу шуму чи правил додержання тиші в населених пунктах і громадських місцях (зверніть увагу на те, що якщо вказані дії вчиняються особою, яка притягалася до відповідальності за вчинення цього правопорушення протягом останнього року, Комісія не може розглядати цю справу)

ст. 183

завідомо неправдивий виклик спеціальних служб

ст. 186

самоуправство

ст. 1861

незаконні дії щодо державних нагород

ст. 196

порушення правил навчання карате

ст. 2121

повідомлення неправдивих відомостей державним органам реєстрації актів цивільного стану тта несвоєчасна реєстрація народження дитини

 

Що стосується складу Комісії, то до неї входять:

— голова Комісії (ним може бути тільки заступник сільського голови чи член виконкому сільської ради);

— заступник голови Комісії;

— відповідальний секретар (не забувайте, що посада звільненого відповідального секретаря у Комісії при сільській раді утворюватись не може, цим правом згідно зі

ст. 215 КпАП наділені лише Комісії при виконкомах міських рад);

— члени Комісії (можуть обиратися зі складу депутатів сільської ради, підприємств, установ та організацій, зареєстрованих на території юрисдикції ради, у тому числі громадських організацій, представників профспілок).

До складу адміністративної комісії не можуть входити представники державних органів, службові особи яких мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, а також працівники прокуратури, суду і адвокати.

Зверніть увагу: відповідно до

Положення № 5540 членів Комісії має бути не менше 6 (без урахування голови, заступника голови та відповідального секретаря Комісії). На практиці нерідко Комісії створюють у меншій кількості. Це неправильно та може слугувати підставою для оспорювання легітимності такої Комісії.

Створення Комісії такої чисельності не означає, що всі її члени мають постійно бути присутніми під час розгляду справ. За

ст. 216 КпАП Комісії мають право розглядати справи про правопорушення при наявності не менш як половини членів їх складу.

Ще один важливий нюанс, на який слід звернути увагу. Складення протоколів про вчинення адміністративних правопорушень та розгляд справ про них — це різні речі. Більш того, особи, які мають повноваження зі складення протоколів,

не можуть входити до складу Комісії. Тому уважно слідкуйте за тим, щоб особи, яким делеговані повноваження зі складення протоколів, випадково не потрапили до складу Комісії.

Решту відповідей на запитання щодо організації діяльності Комісії ви зможете знайти у текстах зразків рішення про створення Комісії та додатків до нього, які наведені далі на с. 23 — 27.

 

УКРАЇНА

ВАСИЛЬКІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ОХТИРСЬКОГО РАЙОНУ КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ* VI СКЛИКАННЯ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

«02» лютого 2011 р.

 № 15

 

Про утворення адміністративної комісії

та затвердження Положення

про адміністративну комісію

 

Керуючись пп. 4 п. б ч. 1 ст. 38, ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», ст. 215 Кодексу України про адміністративні правопорушення, виконавчий комітет Васильківської сільської ради

вирішив:

 

1. Створити адміністративну комісію при виконавчому комітеті Васильківської сільської ради та затвердити її склад (додається).

2. Затвердити Положення про адміністративну комісію при виконавчому комітеті Васильківської сільської ради (додається).

3. Контроль за виконанням цього рішення покласти на секретаря виконавчого комітету Васильківської сільської ради Івахненко Івана Петровича.

 

Сільський голова

 

___________________________
(підпис)

 

Іванов С. С.

 

*

Найменування сільської ради, населеного пункту та усі прізвища, наведені у зразках тут і далі, вигадані.

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням виконавчого комітету

Васильківської сільської ради

від 02.02.2011 р. № 15

Склад

адміністративної комісії при виконавчому комітеті

Васильківської сільської ради

1. Сидоренко П. І. голова комісії,

заступник Васильківського сільського голови

2. Семенова Ю. І. заступник голови комісії, депутат Васильківської сільської ради

3. Тараненко О. С. відповідальний секретар комісії, спеціаліст-юрисконсульт виконавчого комітету Васильківської сільської ради

Члени комісії:

1. Асмолова О. Г. депутат Васильківської сільської ради

2. Мальцева І. С. завідувачка ДНЗ «Веселка»

3. Новохатька О. П. депутат Васильківської сільської ради

4. Остапенко А. В. керівник ГО «Водограй»

5. Петров С. К. заступник голови правління СК «ЛАН»

6. Яценко С. М. депутат Васильківської сільської ради

 

Секретар виконавчого комітету

Васильківської сільської ради

 

___________________________
(підпис)

 

Івахненко І. П.

 

 

 

ЗАТВЕРДЖЕНО

рішенням виконавчого комітету

Васильківської сільської ради

від 02.02.2011 р. № 15

Положення
про адміністративну комісію при виконавчому комітеті Васильківської сільської ради

 

1. Загальні положення

1.1. Адміністративна комісія (далі — Комісія) — це колегіальний орган, який утворюється при виконавчому комітеті сільської ради для розгляду і вирішення справ про адміністративні правопорушення, за винятком справ, віднесених Кодексом України про адміністративні правопорушення до відання інших органів (посадових осіб).

1.2. Розгляд і вирішення справ в адміністративній комісії має сприяти вихованню громадян у дусі точного і неухильного дотримання законів, правил співжиття й чесного ставлення до державного і громадського обов’язку, поваги до прав, честі й гідності громадян, а також запобіганню вчиненню нових правопорушень як самими правопорушниками, так й іншими особами.

1.3. Комісія у своїй діяльності керується Конституцією України, чинним законодавством України, актами сільської ради та її виконавчого комітету, сільського голови та цим Положенням.

 

2. Основні завдання

2.1. Розгляд справ про адміністративні правопорушення, які віднесені до компетенції Комісії.

2.2. Охорона прав і законних інтересів громадян, організацій, підприємств, установ усіх форм власності.

2.3. Застосування заходів адміністративного впливу стосовно осіб, які здійснили адміністративне правопорушення.

2.4. Діяльність Комісії базується на принципах гласності та законності.

2.5. Комісія забезпечує своєчасне, всебічне, повне і об’єктивне з’ясування обставин кожної справи, вирішення її в точній відповідності із законодавством, виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяли вчиненню адміністративних правопорушень, запобігання правопорушенням, виховання громадян у дусі дотримання законів.

 

3. Організація роботи

3.1. Комісія діє у складі голови, заступника голови, відповідального секретаря, а також членів комісії.

3.1.1. Число членів Комісії встановлюється залежно від обсягу роботи комісії, але не менше 6 осіб.

3.1.2. До складу Комісії можуть входити відповідальні працівники органів виконавчої влади, представники підприємств, установ та організацій незалежно від форм власності, а також депутати Васильківської сільської ради.

3.1.3. До складу Комісії не можуть входити представники державних органів, службові особи яких мають право складати протоколи про адміністративні правопорушення, а також працівники прокуратури, суду і адвокати.

3.2. Основною формою роботи Комісії є засідання, які проводяться за потреби, але не рідше одного разу на місяць. Відповідно до ч. 1 ст. 216 Кодексу України про адміністративні правопорушення засідання Комісії вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менш як половина її членів.

3.3. Голова Комісії, а під час його відсутності заступник голови:

— керує роботою Комісії, несе відповідальність за виконання покладених на неї завдань;

— головує на засіданнях Комісії;

— забезпечує регулярне проведення засідань Комісії, визначає коло питань, що підлягають розгляду на черговому засіданні;

— вживає заходів щодо підвищення рівня правової культури і правової підготовки членів адміністративної Комісії;

— підписує протокол засідання і постанову Комісії у справі про адміністративне правопорушення.

3.4. Відповідальний секретар адміністративної Комісії:

— заводить по кожному протоколу про адміністративне правопорушення окрему справу;

— здійснює підготовку до розгляду справ про адміністративні правопорушення;

— вирішує організаційні питання проведення засідань Комісії;

— веде у справах, що розглядаються комісією, протоколи засідань Комісії;

— разом з головою Комісії підписує протокол і постанову Комісії у справі про адміністративне правопорушення;

— звертається до відповідних органів щодо примусового виконання постанови про накладення адміністративного стягнення і контролює їх виконання;

— веде діловодство Комісії, облік розглянутих справ про адміністративні правопорушення, забезпечує схоронність цих справ.

 

4. Порядок провадження справ про адміністративні правопорушення

4.1. Діловодство у справах ведеться Комісією відповідно до Кодексу України про адміністративні правопорушення, цього Положення та інших актів законодавства про адміністративні правопорушення.

4.2. Відповідно до ч. 2 ст. 218 Кодексу України про адміністративні правопорушення Комісія розглядає справи про адміністративні правопорушення, передбачені ст. 92, 99 (коли правопорушення вчинено громадянином), ст. 1031, 1032, 104, 136 (за вчинення порушень на автомобільному транспорті), ст. 141, 142, 150 — 152, 155, 1552, ч. 2 ст. 156, ст. 1561, 1562, 159, 1751 (за порушення, вчинені у місцях, заборонених рішенням відповідної сільської, селищної, міської ради), ст. 179, 180 (крім справ щодо батьків неповнолітніх або осіб, які їх замінюють), ч. 4 ст. 181, ч. 1 ст. 182, ст. 183, 186, 1861, 196, 2121 цього Кодексу.

Справа про адміністративне правопорушення, провадження у якій ведеться Комісією, має містити протокол про адміністративне правопорушення, протокол засідання і постанову Комісії, дані про сповіщення осіб, які беруть участь у справі стосовно місця та часу засідання Комісії, вручення чи направлення постанови особі, стосовно якої вона винесена, відмітки про виконання постанови, результати її виконання та інші документи цієї справи.

4.3. Комісія відповідно до покладених на неї завдань:

— приймає у провадження матеріали справи, які належать до її компетенції, а також складені відповідно до вимог законодавства;

— веде їх облік;

— розглядає справи про адміністративні правопорушення;

— виносить рішення;

— веде контроль за виконанням рішень;

— веде діловодство в справах про адміністративні правопорушення.

4.4. Підставою для розгляду Комісією справи є протокол про адміністративне правопорушення, складений у встановленому порядку уповноваженою на те службовою особою або органом, відповідно до вимог ст. 255 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4.5. Комісія розглядає справи в п’ятнадцятиденний строк з дня одержання протоколу про адміністративне правопорушення та інших матеріалів справи.

4.6. Комісія повертає протоколи до органу, що їх складає, у випадку виявлення порушень вимог до складання протоколу, а також у інших випадках, коли за інформацією, представленою в протоколі, неможливо знайти правопорушника, недостатньо доказів для притягнення до відповідальності, недостатньо інформації, необхідної для притягнення правопорушника до відповідальності, тощо.

4.7. Справа про адміністративне правопорушення розглядається в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. У разі відсутності цієї особи справа може бути розглянута лише у випадках, коли є дані про своєчасне її сповіщення стосовно місця та часу розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.

Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право: знайомитися з матеріалами справи, давати пояснення, надавати докази, заявляти клопотання; при розгляді справи користуватися юридичною допомогою адвоката, іншого фахівця у галузі права, який за законом має право на надання правової допомоги особисто чи за дорученням юридичної особи, виступати рідною мовою і користуватися послугами перекладача, якщо не володіє мовою, якою ведеться провадження; оскаржити постанову у справі.

4.8. При підготовці до розгляду справи відповідальний секретар Комісії вирішує такі питання:

— чи належить до компетенції Комісії розгляд цієї справи;

— чи правильно складено протокол про адміністративне правопорушення та інші матеріали справи;

— чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду;

— чи витребувано необхідні додаткові матеріали;

— чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

4.9. Розгляд справи розпочинається з оголошення складу Комісії. Головуючий на засіданні Комісії оголошує, яка справа підлягає розгляду, хто притягається до адміністративної відповідальності, роз’яснює особам, які беруть участь у розгляді справи, їх права та обов’язки. Після цього оголошується протокол про адміністративне правопорушення. На засіданні заслуховуються особи, які беруть участь у розгляді справи, досліджуються докази й вирішуються клопотання.

4.10. Комісія при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов’язана з’ясувати:

— чи було вчинено адміністративне правопорушення;

— чи винна дана особа в його вчиненні;

— чи підлягає вона адміністративній відповідальності;

— чи є обставини, що пом’якшують чи обтяжують відповідальність;

— чи заподіяно майнову шкоду;

— інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

4.11. При розгляді кожної справи про адміністративне правопорушення Комісією ведеться протокол, в якому зазначаються:

— дата і місце засідання;

— найменування та склад комісії;

— зміст справи, що розглядається;

— відомості про явку осіб, які беруть участь у справі;

— пояснення осіб, які беруть участь у розгляді справи, їх клопотання й результати їх розгляду;

— документи і речові докази, досліджені при розгляді справи;

— відомості про оголошення прийнятої постанови.

Протокол засідання Комісії підписують голова засідання та відповідальний секретар.

4.12. Комісія, розглянувши справу, встановивши причини та умови, що сприяли вчиненню адміністративного правопорушення, вносить до відповідного державнго органу чи органу місцевого самоврядування, громадської організації або посадовій особі пропозиції стосовно вжиття заходів щодо усунення цих причин та умов. Про вжиті заходи протягом місяця з дня надходження пропозиції повинно бути повідомлено Комісію.

4.13. У справі про адміністративне правопорушення Комісія виносить одну з таких постанов:

— про накладення адміністративного стягнення;

— про закриття справи.

4.14. Постанова про закриття справи виноситься при оголошенні усного зауваження, передачі матеріалів на розгляд громадської організації чи трудового колективу або передачі їх прокурору, органу досудового слідства чи дізнання, а також за наявності обставин, передбачених ст. 247 Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4.15. Згідно з ч. 1 ст. 217 Кодексу України про адміністративні правопорушення посадові особи, уповноважені розглядати справи про адміністративні правопорушення, можуть накладати адміністративні стягнення, передбачені цим Кодексом, у межах наданих їм повноважень і лише під час виконання службових обов’язків.

4.16. За вчинення правопорушень Комісія може накладати адміністративні стягнення в межах, установлених відповідною статтею Кодексу України про адміністративні правопорушення.

4.17. При накладенні стягнення Комісія враховує характер вчиненого правопорушення, особу-порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом’якшують чи обтяжують відповідальність.

4.18. Якщо одночасно розглядаються дві або більше справ про вчинення однією особою кількох порушень, Комісія накладає стягнення в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених. До основного стягнення в цьому разі може бути приєднано одне з додаткових стягнень, передбачених статтями про відповідальність за будь-яке з вчинених правопорушень.

4.19. Адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через 2 місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні — 2 місяці з дня його виявлення.

4.20. Постанова Комісії повинна містити:

— найменування Комісії, яка винесла постанову;

— дату розгляду справи;

— відомості про особу, стосовно якої розглядається справа;

— викладення обставин, установлених при розгляді справи;

— зазначення нормативного акта, який передбачає відповідальність за таке адміністративне правопорушення;

— прийняте рішення.

4.20.1 Постанова Комісії приймається простою більшістю голосів членів Комісії, присутніх на засіданні.

4.20.2. Постанову підписують голова засідання та відповідальний секретар Комісії.

4.20.3. Постанова оголошується негайно після закінчення розгляду справи. Копія постанови протягом 3 днів вручається або висилається особі, стосовно якої її винесено.

4.20.4. Копія постанови вручається під розписку. У разі якщо копія постанови висилається, про це робиться відповідна відмітка в справі.

4.20.5. Постанова про накладення адміністративного стягнення є обов’язковою для виконання державними і громадськими органами, підприємствами, установами, організаціями, посадовими особами і громадянами.

4.20.6. Постанова у справі про адміністративне правопорушення набирає чинності після закінчення строку оскарження (опротестування) цієї постанови, за винятком постанов про застосування стягнення у вигляді попередження.

4.20.7. Комісія здійснює контроль за правильним і своєчасним виконанням постанови про накладення адміністративного стягнення. На підставі документа, що свідчить про виконання постанови, відповідальний секретар Комісії робить відповідну відмітку у справі.

 

5. Оскарження та опротестування постанов у справах
про адміністративні правопорушення

5.1. Постанова Комісії у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена до виконавчого комітету Васильківської сільської ради або районного суду протягом 10 днів з дня винесення постанови особою, щодо якої її винесено. У разі пропуску зазначеного строку з поважних причин цей строк Комісією за заявою особи, щодо якої винесено постанову, може бути поновлено.

5.2. Скарга на постанову подається безпосередньо до Комісії, яка винесла постанову.

5.3. Постанову Комісії може бути опротестовано прокурором.

5.4. У разі надходження скарги або протесту на постанову Комісія протягом 3 діб надсилає скаргу (протест) разом зі справою до органу, куди оскаржується постанова.

5.5. Подання у встановлений строк скарги на постанову, за винятком постанови про накладення адміністративного стягнення у вигляді попередження, а також винесення прокурором протесту, зупиняє виконання постанови до розгляду скарги або протесту.

 

Секретар виконавчого комітету

сільської ради

 

___________________________
(підпис)

 

Івахненко І. П.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі