Теми статей
Обрати теми

Щодо прийняття рішення про здійснення уповноваженим органом моніторингу державних закупівель за власною ініціативою

Редакція ББ
Лист від 15.03.2012 р. № 3303-05/9513-12

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЩОДО ПРИЙНЯТТЯ РІШЕННЯ ПРО ЗДІЙСНЕННЯ УПОВНОВАЖЕНИМ ОРГАНОМ МОНІТОРИНГУ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ЗА ВЛАСНОЮ ІНІЦІАТИВОЮ

Лист-повідомлення від 15.03.2012 р. № 3303-05/9513-12

(витяг)

 

<…>

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі — Мінекономрозвитку) на підставі систематичного аналізу наявної інформації про державні закупівлі, керуючись пунктами 3, 4, 7, 20, 22, 23, 24, 25, 26 частини першої та пунктами 3, 31, 4, 5 частини другої статті 8 Закону України від 01.06.2010 р. № 2289-VI «Про здійснення державних закупівель» (із змінами) (далі — Закон), а також положеннями Порядку здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженого наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 р. № 155, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 01.12.2011 р. за № 1377/20115 (далі — Порядок), повідомляє щодо прийняття рішення про початок здійснення моніторингу процедури закупівлі (лист-повідомлення протягом двох робочих днів буде розміщений на веб-сайті Мінекономрозвитку за інтернет-адресою www.me.gov.ua у підрубриці «Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель» рубрики «Державні закупівлі», а також надісланий Державній казначейській службі України) <…> з питань, визначених пунктом 1.5 Порядку.

Для здійснення моніторингу Мінекономрозвитку вимагає від замовника впродовж п’яти робочих днів з дати отримання цього листа-повідомлення (вважається датою отримання Замовником листа-повідомлення поштовим або факсимільним зв’язком) надати інформацію та оригінали або завірені в установленому порядку копії документів:

1) супровідний лист із зазначенням найменування та місцезнаходження замовника, відомостей про процедуру закупівлі (предмет закупівлі, номер оголошення та номер державного офіційного друкованого видання з питань державних закупівель);

2) копію протоколу (протоколів) засідання комітету з конкурсних торгів щодо прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, засвідчену в установленому законодавством порядку;

3) копію інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника, яка оприлюднюється відповідно до статті 10 Закону;

4) обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника;

5) витяг з річного плану або копію річного плану закупівель, засвідчені в установленому законодавством порядку;

6) оригінали або засвідчені підписом уповноваженої особи замовника, скріпленим печаткою, копії нормативних документів та/або експертних, технічних та інших документів, дата видачі яких не перевищує 1 рік до дня прийняття замовником рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, що підтверджують наявність підстав для застосування процедури закупівлі в одного учасника відповідно до частини другої статті 39 Закону;

7) копію договору про закупівлю та змін до нього (за наявності).

У разі неможливості подання вищевказаних документів та інформації, замовнику впродовж двох робочих днів з дати отримання цього листа-повідомлення (вважається датою отримання замовником листа-повідомлення поштовим або факсимільним зв’язком) необхідно повідомити (на адресу електронної пошти: bambizo@me.gov.ua та виконавця tsion@me.gov.ua, а також на тел./факс (044)286-02-97) Мінекономрозвитку про причини неподання запитуваних документів та інформації з наданням, у разі наявності, підтверджуючих матеріалів.

Ненадання інформації, документів та матеріалів, передбачених у запиті уповноваженого органу, є порушенням законодавства про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, що передбачає адміністративну відповідальність членів комітету з конкурсних торгів замовника відповідно до статті 43 Закону та статті 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Указане порушення тягне за собою накладення штрафу на посадових осіб від семисот до тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян та від тисячі до тисячі п’ятисот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян у разі повторного вчинення тих самих дій протягом року після накладення адміністративного стягнення за аналогічне правопорушення.

 

Заступник директора Департаменту
 державних закупівель та державного замовлення
 Міністерства економічного розвитку і торгівлі України
 О. Власов

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ЗАМОВНИК НЕ НАДАВ ДОКУМЕНТИ НА ЗАПИТ МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ
ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ МОНІТОРИНГУ: ЧИ Є ЗА ЦЕ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Починаючи з 2012 року висновки Мінекономрозвитку за результатами здійснення моніторингу державних закупівель майже кожного дня з’являються на його офіційному сайті за адресою www.me.gov.ua у підрубриці «Листи-повідомлення щодо здійснення моніторингу державних закупівель» рубрики «Державні закупівлі».

Нагадаємо, що поняття «моніторинг державних закупівель» наведено у п. 15 ст. 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289). Так, моніторингом є систематичне спостереження за станом здійснення замовниками державних закупівель, у тому числі аналіз ефективності здійснення цих закупівель.

Право на здійснення моніторингу держзакупівель надано уповноваженому органу, тобто Мінекономрозвитку. При цьому головною метою моніторингу є забезпечення додержання замовниками законодавства у сфері державних закупівель та ефективного і раціонального використання державних коштів, максимальної їх економії при здійсненні процедур закупівель. Процедуру здійснення моніторингу держзакупівель визначено Порядком здійснення моніторингу державних закупівель, затвердженим наказом Мінекономрозвитку від 19.10.2011 р. № 155 (далі — Порядок № 155).

Як визначено у п. 1.4 цього Порядку Мінекономрозвитку має право здійснювати моніторинг закупівлі за власною ініціативою та за обґрунтованим зверненням замовника.

Для визначення об’єкта моніторингу за власною ініціативою Мінекономрозвитку аналізує інформацію про закупівлі, що розміщується на його веб-порталі, публікується у «Віснику державних закупівель» та міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель, і визначає процедури закупівель, за якими буде здійснений моніторинг закупівель.

Рішення про здійснення моніторингу закупівлі за ініціативою Мінекономрозвитку оформляється листом-повідомленням про здійснення моніторингу закупівлі та після його підписання уповноваженою особою розміщується на сайті Мінекономрозвитку з подальшим його надсиланням поштовим або факсимільним зв’язком замовнику, а також Державній казначейській службі (обслуговуючому банку) протягом двох робочих днів з дня його підписання.

Прикладом такого рішення уповноваженого органу про проведення моніторингу є лист, що коментується. Як передбачено п. 3.4 Порядку № 155 у листі-повідомленні визначають:

— питання, за якими буде здійснюватися моніторинг;

— документи та інформацію, які необхідно подати до Мінекономрозвитку;

— строк (термін), у який замовник подає такі документи та інформацію;

— строк (термін), у який замовник у разі неможливості подання інформації та документів, зазначених у листі-повідомленні, повідомляє Мінекономрозвитку про причини неподання такої інформації та документів.

Також у листі-повідомленні може додатково зазначатись інформація, яку Мінекономрозвитку вважає за необхідне надати замовнику у зв’язку зі здійсненням моніторингу закупівлі.

Варто звернути увагу на те, що залежно від виду та періоду, у який здійснюється моніторинг закупівлі, Мінекономрозвитку може перевірити такі питання:

— наявність підстав для застосування визначеної замовником процедури закупівлі;

— відповідність документів замовника вимогам законодавства у сфері державних закупівель;

— відповідність порядку проведення процедур закупівель вимогам законодавства у сфері державних закупівель;

— правомірність укладення договору без застосування норм законодавства у сфері державних закупівель;

— відповідність законодавству у сфері державних закупівель інших рішень, дій (бездіяльності) замовника, пов’язаних зі здійсненням відповідної закупівлі та виконанням договору про закупівлю;

— провести аналіз ефективності здійснення закупівель.

На наш погляд, особливої увагу заслуговує останній абзац листа, що коментується. Так, Мінекономрозвитку зазначає: у разі, якщо замовником не буде надана інформація, документи та матеріали, передбачені у запиті уповноваженого органу, то це є порушенням законодавства про здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти. У цьому разі членів комітету з конкурсних торгів замовника буде притягнуто до адміністративної відповідальності згідно зі ст. 43 Закону № 2289 та ст. 16414 Кодексу України про адміністративні правопорушення, а саме шляхом накладення:

— штрафу від 700 до 1000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 11900 до 17000 грн.);

— у разі повторного вчинення тих самих дій протягом року після накладення адміністративного стягнення за аналогічне правопорушення — штрафу від 1000 до 1500 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (від 17000 до 25500 грн.).

Отже, отримавши такого листа-повідомлення замовнику варто поквапитися надати до Мінекономрозвитку необхідні документи у визначений термін.

Крім того, Порядком № 155 передбачено, що замовники можуть самостійно звернутися до Мінекономрозвитку зі зверненням щодо здійснення моніторингу закупівель. Для цього замовнику необхідно надати документи, передбачені п. 2.2 і 2.3 Порядку № 155.

Як відомо, відразу після того, як з’явився Порядок № 155, більшість замовників до цього документа віднеслися дуже скептично. Адже на той час навряд чи знайшлося багато замовників, які самі б стали ініціювати проведення перевірки своєї діяльності уповноваженим органом.

Але через декілька місяців певна кількість замовників зрозуміла, що проведення такої незалежної перевірки має певні позитивні моменти, оскільки за результатами здійснення такого моніторингу Мінекономрозвитку готує висновок щодо виявлених порушень процедури закупівлі з боку замовника, а також містить рекомендації щодо усунення та недопущення таких порушень у майбутньому. Також замовнику визначають строк (термін), протягом якого він може усунути такі порушення. Додамо, що такий висновок має рекомендаційний характер і може бути самостійно врахований замовником під час проведення відповідної процедури закупівлі (п. 2.13 Порядку № 155).

Вважаємо, що найбільша користь в отриманні такого документа полягає у тому, що замовник такий висновок може надати контролюючим органам при здійсненні ними повноважень з контролю у сфері державних закупівель відповідно до законодавства, правоохоронним органам, органу оскарження під час розгляду скарг. Маючи такий висновок Мінекономрозвитку, замовник буде мати письмовий доказ того, що під час вибору чи безпосереднього проведення тієї чи іншої процедури закупівлі ним були дотримані вимоги Закону № 2289.

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з ліцензійним договором та договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa ic-prostir

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі