Теми статей
Обрати теми

Щодо дотримання норм постанови КМУ від 04.04.2001 р. № 332

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЩОДО ДОТРИМАННЯ НОРМ ПОСТАНОВИ КМУ від 04.04.2001 р. № 332

 

Алла Бродецька, начальник відділу нормативів в органах державного управління Департаменту фінансів соціальної сфери

 

Постановою КМУ від 04.04.2001 р. № 332 встановлена гранична сума витрат на придбання комплекту меблів для службового кабінету керівника іншого місцевого органу виконавчої влади та органу місцевого самоврядування, бюджетної установи та організації в розмірі 6500 грн.

Наша міська рада вирішила придбати в межах установлених граничних сум витрат меблі для службових кабінетів керівників міської ради. Однак територіальний орган Державної казначейської служби в районі здійснює оплату рахунків на придбання міською радою меблів для службового кабінету лише для міського голови, а рахунки на оплату меблів для службових кабінетів інших керівників виконавчого органу міської ради (начальників відділів, заступників, секретаря ради) до оплати не приймає.

Просимо роз’яснити, чи поширюється зазначена гранична сума витрат на інших, крім міського голови, керівників виконавчих органів рад.

 

Відповідно до Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР сільські, селищні, міські, районні, обласні ради є органами місцевого самоврядування. При цьому керівництво апаратом сільської, селищної, міської ради та її виконавчого комітету (до складу якого входять керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради, секретар ради) здійснює сільський, селищний, міський голова, а керівництво виконавчим апаратом районної у місті ради, районної та обласної ради здійснює голова районної у місті ради, районної та обласної ради.

Враховуючи зазначене, вищевказані норми постанови КМУ «Про граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп’ютерів державними органами, а також установами та організаціями, які утримуються за рахунок державного і місцевих бюджетів» від 04.04.2001 р. № 332 (далі — постанова № 332) поширюються лише на керівника органу місцевого самоврядування (сільського, селищного, міського голову, голову районної у місті ради, районної та обласної ради).

Придбання меблів для керівників виконавчих органів рад має здійснюватися з дотриманням граничних сум витрат, передбачених зазначеною постановою для придбання меблів для обладнання робочих місць працівників.

 

Власних автомобілів на балансі нашої установи немає. У штатному розписі посади водіїв відсутні, тому установа не може орендувати автомобілі без водіїв.

Для забезпечення автотранспортом керівника установи укладаються договори про надання послуг з перевезення пасажирів автомобільним транспортом (транспортних послуг). До вартості таких послуг, окрім орендної плати, входять видатки на відшкодування паливно-мастильних матеріалів, заробітної плати водіїв та нарахувань на їх заробітну плату.

Відповідно до п. 5 постанови № 332 державні органи, а також установи та організації, які утримуються за рахунок державного, республіканського АР Крим і місцевих бюджетів, укладають договори оренди легкових автомобілів, вартість яких не перевищує граничних сум витрат, затверджених цією постановою.

Просимо надати роз’яснення, чи поширюється дія п. 5 постанови № 332 на послуги з перевезення пасажирів автомобільним транспортом (транспортні послуги), враховуючи той факт, що орендна плата є лише однією зі складових вартості транспортних послуг.

 

Положення п. 5 постанови № 332 поширюються виключно на договори оренди автомобілів, а у запитанні дописувача мова йде про договори щодо надання транспортних послуг.

Відповідно до ст. 901 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі — ЦКУ) за договором про надання послуг одна сторона (виконавець) зобов’язується за завданням другої сторони (замовника) надати послугу, яка споживається в процесі вчинення певної дії або здійснення певної діяльності, а замовник зобов’язується оплатити виконавцеві зазначену послугу, якщо інше не встановлено договором. Виконавець повинен надати послугу особисто (ст. 902 ЦКУ). Права та обов’язки сторін щодо надання послуг, інших додаткових витрат визначаються за домовленістю сторін або законом.

Відповідно до гл. 58 ЦКУ передача майна у користування визначається як найм (оренда) та оформлюється відповідним договором. Поняття та основні умови договору оренди визначені § 1 гл. 58 ЦКУ. Згідно зі ст. 759 ЦКУ за договором оренди орендодавець передає або зобов’язується передати орендареві майно у користування за плату на певний строк. Також § 5 гл. 58 ЦКУ визначаються особливі умови щодо передачі в оренду транспортного засобу.

Враховуючи зазначене, положення п. 5 постанови № 332 на договори надання транспортних послуг не поширюються.

 

Пунктом 2 постанови № 332 наказано керівникам центральних та місцевих органів виконавчої влади забезпечити включення до контрактів з керівниками державних підприємств, які перебувають у сфері їх управління, умов щодо дотримання граничних сум витрат, затверджених цією постановою.

Переліком граничних сум витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп’ютерів не встановлено граничні суми витрат для державних підприємств.

Якими граничними сумами витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп’ютерів слід керуватися при укладанні контрактів з керівниками державних підприємств?

 

Виходячи з положень постанови № 332, у разі придбання легкових автомобілів, комплектів меблів для службових кабінетів керівників державних підприємств слід керуватися граничними сумами витрат на придбання вказаних товарів, передбаченими зазначеною постановою для керівників бюджетних установ та організацій, а в разі придбання та утримання мобільних телефонів, придбання персональних комп’ютерів, меблів для обладнання робочих місць працівників тощо — граничними сумами витрат на придбання таких товарів, передбаченими для усіх установ та організацій, які утримуються за рахунок державного бюджету, республіканського АР Крим і місцевих бюджетів.

 

Відповідно до п. 5 постанови № 332 державні органи, а також установи та організації, які утримуються за рахунок державного, республіканського АР Крим і місцевих бюджетів, укладають договори оренди легкових автомобілів, вартість яких не перевищує граничних сум витрат, затверджених цією постановою.

Ці граничні суми витрат стосуються вартості автомобіля чи вартості послуг з оренди?

Якщо встановлені граничні суми витрат стосуються вартості послуг з оренди автомобіля, то за який період не допускається перевищення граничних сум витрат?

У разі якщо граничні суми витрат стосуються вартості автомобілів, то яку вартість автомобілів необхідно враховувати (зокрема, початкову, балансову, оціночну тощо)?

 

Постановою № 332 затверджені граничні суми витрат, у межах яких бюджетні установи можуть здійснювати придбання легкових автомобілів та укладати договори оренди таких автомобілів.

Пунктом 5 зазначеної постанови передбачено, що державні органи, а також установи та організації, які утримуються за рахунок державного, республіканського АР Крим і місцевих бюджетів, укладають договори оренди легкових автомобілів, вартість яких не перевищує граничних сум витрат, затверджених цією постановою.

Тобто при укладенні договору оренди легкових автомобілів оціночна вартість автомобіля, що зазначається у договорі оренди, не повинна перевищувати граничних сум витрат на придбання легкових автомобілів, затверджених постановою № 332.

 

На балансі міської ради значиться один легковий автомобіль. Однак його недостатньо для обслуговування 12 посадових осіб указаного органу місцевого самоврядування, робота яких пов’язана з постійними поїздками містом та за його межі.

Заступник міського голови користується власним автомобілем у службових цілях за власний рахунок. Чи може він укласти договір оренди власного автомобіля з міською радою?

 

Положення постанови № 332 передбачають можливість для державних органів, а також установ та організацій, які утримуються за рахунок державного, республіканського АР Крим і місцевих бюджетів, укладати договори оренди легкових автомобілів, вартість яких не перевищує граничних сум витрат, затверджених цією постановою.

При цьому з метою запобігання проявам корупції та забезпечення раціонального і ефективного використання бюджетних коштів органи державної влади, інші установи та організації, у тому числі й органи місцевого самоврядування, при укладанні договорів оренди легкових автомобілів мають дотримуватися норм Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI.

 

Чи розповсюджується дія постанови № 332 на державні підприємства, що отримують фінансову підтримку з бюджету та є одержувачами бюджетних коштів?

Якщо так, то чи повинні такі державні підприємства застосовувати граничні суми витрат на придбання автомобілів, меблів, іншого обладнання та устаткування, мобільних телефонів, комп’ютерів у разі, якщо їх придбання здійснюється за рахунок власних коштів, отриманих підприємствами від основної діяльності?

 

Пунктом 5 постанови № 332 наказано керівникам центральних та місцевих органів виконавчої влади забезпечити включення до контрактів з керівниками державних підприємств, які перебувають у сфері їх управління, умов щодо дотримання граничних сум витрат, затверджених цією постановою.

Враховуючи зазначене, умова щодо дотримання граничних сум витрат, затверджених постановою № 332, має включатися до контрактів з керівниками усіх державних підприємств незалежно від того, чи є такі підприємства одержувачами бюджетних коштів або ж здійснюють придбання обладнання та устаткування за рахунок власних коштів, отриманих від основної діяльності.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі