Теми статей
Обрати теми

Про особливості укладення рамкових угод

Редакція ББ
Наказ від 24.04.2012 р. № 504

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ПРО ОСОБЛИВОСТІ УКЛАДЕННЯ РАМКОВИХ УГОД

Наказ від 24.04.2012 р. № 504

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.06.2012 р. за № 1059/21371

 

Відповідно до пункту 19 частини першої статті 8 та частини другої статті 13 Закону України «Про здійснення державних закупівель» наказую:

1. Затвердити Особливості укладення рамкових угод (додаються).

2. Департаменту державних закупівель та державного замовлення забезпечити подання цього наказу на державну реєстрацію до Міністерства юстиції України в установленому порядку.

3. Контроль за виконанням цього наказу залишаю за собою.

4. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

 

Міністр П. Порошенко

 

 

Затверджено наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 24.04.2012 р. № 504

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26.06.2012 р. за № 1059/21371

ОСОБЛИВОСТІ УКЛАДЕННЯ РАМКОВИХ УГОД

 

I. Загальні положення

1.1. Терміни, зазначені в цих Особливостях, застосовуються у значеннях, визначених Законом України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон).

1.2. Рамкова угода укладається в письмовій формі відповідно до положень Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених Законом та цими Особливостями.

1.3. Закупівля за рамковими угодами може здійснюватися самостійно замовником або генеральним замовником.

1.4. Рамкова угода підписується:

у разі проведення закупівлі за рамковою угодою генеральним замовником — генеральним замовником, усіма замовниками, в інтересах яких проводиться процедура, а також учасником-переможцем (учасниками-переможцями);

у разі проведення закупівлі за рамковою угодою замовником — замовником та учасником-переможцем (учасниками-переможцями).

1.5. У разі відмови від підписання або непідписання рамкової угоди одним із заінтересованих замовників або учасників-переможців у строки, установлені цими Особливостями, рамкова угода вважається укладеною для тих замовників та учасників-переможців, які її підписали.

 

II. Документація конкурсних торгів, кваліфікаційна документація при закупівлі за рамковою угодою

2.1. Розроблення, затвердження та оприлюднення документації конкурсних торгів, кваліфікаційної документації при закупівлі за рамковою угодою здійснюються відповідно до Закону з урахуванням особливостей, установлених у цьому розділі.

2.2. Документація конкурсних торгів повинна містити:

предмет закупівлі товарів, послуг;

найменування товарів, послуг згідно із затвердженим у встановленому порядку переліком товарів і послуг;

інформацію, визначену частиною другою статті 22 Закону. Кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг зазначається орієнтовно, виходячи з планової потреби замовника на рік (або менший період, якщо рамкова угода укладатиметься на строк менше року). Кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг зазначається щодо кожного замовника окремо в разі проведення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох замовників. Місце поставки товарів чи надання послуг зазначається щодо кожного замовника окремо в разі проведення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох замовників. Строк поставки товарів, надання послуг зазначається замовником (генеральним замовником) по можливості. Проект договору про закупівлю обов’язково додається до документації конкурсних торгів, якщо замовник (генеральний замовник) визначатиме в рамковій угоді всі істотні умови договору про закупівлю;

інформацію про те, що всі або не всі істотні умови договору про закупівлю замовник буде визначати в рамковій угоді;

порядок проведення замовником переговорів з учасником у разі, коли не всі істотні умови договору про закупівлю будуть визначені в рамковій угоді та рамкова угода буде укладена з одним учасником;

умови та порядок відбору, конкурентного відбору з обов’язковим зазначенням критеріїв та методики відбору або конкурентного відбору в разі, коли не всі істотні умови договору про закупівлю будуть визначені в рамковій угоді;

строк, на який укладається рамкова угода;

умови розірвання рамкової угоди;

проект рамкової угоди або основні умови, які обов’язково повинні бути включені в рамкову угоду;

строк та порядок укладення договору про закупівлю за рамковою угодою.

2.3. Документація конкурсних торгів містить (якщо замовник відповідно до пункту 3.2 розділу III цих Особливостей планує визначити такі умови в рамковій угоді):

специфічні вимоги до предмета закупівлі;

випадки та порядок зміни рамкової угоди.

2.4. Кваліфікаційна документація повинна містити:

предмет закупівлі товарів, послуг;

найменування товарів, послуг згідно із затвердженим у встановленому порядку переліком товарів і послуг;

інформацію, визначену частиною третьою статті 38 Закону. Кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг зазначається орієнтовно, виходячи з планової потреби замовника на рік (або менший період, якщо рамкова угода укладатиметься на строк менше року). Кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг зазначається щодо кожного замовника окремо в разі проведення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох замовників. Місце поставки товарів чи надання послуг зазначається щодо кожного замовника окремо в разі проведення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох замовників. Строк поставки товарів, надання послуг зазначається замовником (генеральним замовником) по можливості.

2.5. Документація конкурсних торгів, кваліфікаційна документація може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне включити до неї.

 

III. Зміст рамкової угоди

3.1. Основні умови, які повинна містити рамкова угода:

предмет закупівлі товарів, послуг;

найменування, номенклатура, асортимент товарів, послуг;

технічні та функціональні характеристики предмета закупівлі;

вимоги щодо якості товарів, послуг;

ціна за одиницю товару (послуги);

орієнтовна кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг. Орієнтовна кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг зазначається, виходячи з планової потреби замовника на рік (або менший період, якщо рамкова угода укладатиметься на строк менше року). Кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг зазначається щодо кожного замовника окремо в разі проведення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох замовників;

місце поставки товарів чи надання послуг. Місце поставки товарів чи надання послуг зазначається щодо кожного замовника окремо в разі проведення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох замовників;

проект договору про закупівлю (якщо замовник зазначив у документації конкурсних торгів про те, що всі істотні умови договору про закупівлю будуть визначатися в рамковій угоді) або основні умови договору, які обов’язково будуть включені до договору про закупівлю (якщо замовник зазначив у документації конкурсних торгів про те, що не всі істотні умови договору про закупівлю будуть визначатися в рамковій угоді);

порядок проведення замовником переговорів з учасником у разі, коли не всі істотні умови договору про закупівлю будуть визначені в рамковій угоді та рамкова угода буде укладена з одним учасником;

умови та порядок відбору, конкурентного відбору з обов’язковим зазначенням критеріїв та методики відбору або конкурентного відбору в разі, коли не всі істотні умови договору про закупівлю визначені в рамковій угоді;

строк, на який укладається рамкова угода;

строк та порядок укладення договору про закупівлю за рамковою угодою;

умови розірвання рамкової угоди.

3.2. Рамкова угода може містити:

специфічні вимоги до предмета закупівлі;

випадки та порядок зміни рамкової угоди;

розмір, вид, умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо замовник вимагає його надати.

3.3. Рамкова угода може містити також іншу інформацію відповідно до законодавства, яку замовник вважає за необхідне до неї включити.

3.4. Рамкова угода не може містити зобов’язань замовника укласти договір про закупівлю.

 

IV. Умови та порядок відбору, конкурентного відбору

4.1. Умови та порядок відбору, конкурентного відбору містять:

зміст запрошення учасникам подати пропозиції для відбору, конкурентного відбору щодо укладення договору про закупівлю;

вимоги до пропозиції учасника.

Запрошення учасникам та їх пропозиції не можуть передбачати істотну зміну умов договорів закупівлі, визначених рамковою угодою, зміну характеристик відповідного предмета закупівлі, визначених рамковою угодою;

порядок надання запрошення учасникам подати пропозиції відбору, конкурентного відбору;

строк, достатній для підготовки учасниками пропозицій конкурентного відбору, але не менше 10 днів;

зазначення способу, місця та кінцевого строку подання пропозицій відбору, конкурентного відбору;

місце, дату і час розкриття пропозицій відбору, конкурентного відбору;

зазначення про право учасника (уповноваженого представника учасника) узяти участь у процедурі розкриття пропозицій відбору, конкурентного відбору;

критерії та методику відбору або конкурентного відбору із зазначенням питомої ваги критеріїв. При проведенні конкурентного відбору питома вага цінового критерію не може бути нижчою 90 відсотків;

місце, кінцевий строк визначення переможця відбору, конкурентного відбору;

порядок і строки інформування учасників про результати відбору, конкурентного відбору.

4.2. Умови відбору в будь-якому разі повинні передбачати подання учасниками цінових пропозицій та укладення договору з учасником, який запропонував найменшу ціну.

4.3. Умови відбору, конкурентного відбору повинні передбачати, що в разі, якщо учасник не подав пропозицію при відборі, конкурентному відборі, замовник (генеральний замовник) при проведенні відповідної процедури використовує умови, визначені рамковою угодою стосовно відповідного учасника.

4.4. Запрошення учасникам подати пропозиції відбору, конкурентного відбору обов’язково повинно містити специфічні вимоги до предмета закупівлі, якщо замовник визначив їх у рамковій угоді, крок пониження ціни, якщо методика конкурентного відбору передбачає механізм конкурсу на пониження ціни, інформацію відповідно до пунктів 4.1 — 4.3 цього розділу, розмір, вид, умови надання, умови повернення та неповернення забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо замовник вимагає його надати.

4.5. Учасник або його уповноважений представник має право брати участь у процедурі розкриття пропозицій відбору, конкурентного відбору.

4.6. Методика конкурентного відбору при оцінці пропозицій та визначенні переможця конкурентного відбору може передбачати механізм конкурсу на пониження ціни.

4.6.1. Під час розкриття пропозицій конкурентного відбору замовником оголошуються:

найменування та місцезнаходження кожного учасника, який подав пропозицію конкурентного відбору, і ціна кожної пропозиції конкурентного відбору такого учасника;

найменування та місцезнаходження кожного учасника, який не подав пропозицію конкурентного відбору, але є стороною рамкової угоди, і ціна такого учасника, зазначена в рамковій угоді.

4.6.2. Після цього замовник пропонує присутнім представникам учасників зменшувати ціну пропозиції конкурентного відбору на крок пониження ціни, який зазначається в документації конкурсних торгів, рамковій угоді та запрошенні.

4.6.3. Представник учасника, присутній на розкритті пропозицій конкурентного відбору, повинен мати належним чином оформлені повноваження на зменшення ціни, зазначеної в пропозиції конкурентного відбору.

4.6.4. Початковою ціною при проведенні конкурсу на пониження ціни вважається мінімальна ціна пропозиції конкурентного відбору, визначена серед пропозицій учасників, поданих на конкурентний відбір.

У разі коли учасник рамкової угоди не подав пропозицію конкурентного відбору, але ціна товару, послуги такого учасника, зафіксована в рамковій угоді, є мінімальною порівняно з цінами, зазначеними в пропозиціях конкурентного відбору, початковою ціною при проведенні конкурсу на пониження ціни вважається мінімальна ціна товару, послуги, зазначена в рамковій угоді.

4.6.5. Згоду на зменшення ціни пропозиції конкурентного відбору присутні представники учасників підтверджують підняттям карток, на яких зазначене найменування учасника. Якщо після трикратного оголошення початкової або наступної ціни жоден з учасників не запропонував нової ціни, конкурс на пониження ціни припиняється і переможцем оголошується учасник, який був названий останнім та запропонував найнижчу ціну.

4.6.6. Якщо за результатами проведення конкурсу на пониження ціни найнижча ціна, запропонована учасником, який подав пропозицію конкурентного відбору, є вищою, ніж ціна, запропонована учасником, який не подав пропозицію конкурентного відбору, але є стороною рамкової угоди, і ціна такого учасника зазначена в рамковій угоді, переможцем оголошується учасник, який не подав пропозицію конкурентного відбору.

4.6.7. У разі неподання жодним учасником, який є стороною рамкової угоди, пропозицій конкурентного відбору замовник має право повторно провести конкурентний відбір або визначити переможцем учасника, у якого в рамковій угоді зазначена найнижча ціна.

 

V. Особливості проведення закупівлі за рамковою угодою

5.1. Оголошення про проведення закупівлі за рамковою угодою складається залежно від обраної замовником (генеральним замовником) процедури за формою оголошення про проведення процедури відкритих торгів, двоступеневих торгів, попередньої кваліфікації з урахуванням таких особливостей.

В оголошенні про проведення закупівлі за рамковою угодою обов’язково зазначаються:

строк, на який укладається угода, що не може перевищувати чотирьох років;

кількість учасників, з якими буде укладено угоду;

найменування і місцезнаходження замовника (замовників), що здійснюватиме (здійснюватимуть) закупівлю за угодою;

найменування і місцезнаходження генерального замовника, якщо генеральний замовник проводить процедуру закупівлі за рамковою угодою в інтересах замовника (замовників);

посадові особи генерального замовника, уповноважені здійснювати зв’язок з учасниками (прізвище, ім’я, по батькові, посада та адреса, номер телефону та телефаксу із зазначенням коду міжміського телефонного зв’язку, адреса електронної пошти), якщо генеральний замовник проводить процедуру закупівлі за рамковою угодою в інтересах замовника (замовників);

повне найменування та код за ЄДРПОУ головних розпорядників коштів у разі здійснення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох головних розпорядників;

посилання на документи нормативного, технічного, експертного характеру, які обґрунтовують дотримання принципу максимальної економії та ефективності при укладенні та виконанні рамкової угоди лише з одним учасником, у разі проведення замовником процедури закупівлі з укладенням рамкової угоди з одним учасником;

кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг. Кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг зазначається, виходячи з планової потреби замовника на рік (або менший період, якщо рамкова угода укладатиметься на строк менше року). Кількість товарів або кількість (обсяг) надання послуг зазначається щодо кожного замовника в разі проведення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох замовників;

місце поставки товарів чи надання послуг. Місце поставки товарів чи надання послуг зазначається щодо кожного замовника в разі проведення закупівлі за рамковою угодою в інтересах кількох замовників;

строк поставки товарів, надання послуг. Строк поставки товарів, надання послуг зазначається замовником (генеральним замовником) по можливості.

5.2. Замовник (генеральний замовник) не має права встановлювати вимоги до учасників (учасників попередньої кваліфікації) щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям, виходячи із загальної планової кількості товарів, послуг за рамковою угодою, крім випадку, коли замовник (генеральний замовник) укладатиме рамкову угоду з одним учасником на строк не більше року.

5.3. Замовник (генеральний замовник) має право зазначити в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в документації конкурсних торгів вимоги щодо надання забезпечення пропозиції конкурсних торгів.

Подання і повернення забезпечення пропозиції конкурсних торгів здійснюються відповідно до Закону з такою особливістю: розмір забезпечення пропозиції конкурсних торгів у грошовому вираженні не може перевищувати 1 відсотка очікуваної вартості закупівлі в поточному році, а в разі укладення рамкової угоди на строк менше року — очікуваної вартості закупівлі.

5.4. Скорочена процедура при закупівлі за рамковими угодами не застосовується.

5.5. Замовник (генеральний замовник) акцептує пропозицію (пропозиції) конкурсних торгів, що визнана (визнані) найбільш економічно вигідною (вигідними) за результатами оцінки.

Замовник (генеральний замовник) зобов’язаний протягом одного робочого дня з дня прийняття рішення про визначення переможця (переможців) надіслати переможцю (переможцям) торгів повідомлення про акцепт пропозиції (пропозицій) конкурсних торгів, а всім учасникам — письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням найменування та місцезнаходження учасника-переможця (учасників-переможців), пропозицію (пропозиції) конкурсних торгів якого (яких) визнано найбільш економічно вигідною (вигідними) за результатами оцінки.

5.6. Генеральний замовник зобов’язаний протягом п’яти днів із дня прийняття рішення про визначення переможця (переможців) надіслати заінтересованим замовникам письмове повідомлення про результати торгів із зазначенням найменування та місцезнаходження учасника-переможця (учасників-переможців), пропозицію (пропозиції) конкурсних торгів якого (яких) визнано найбільш економічно вигідною (вигідними) за результатами оцінки.

5.7. Повідомлення про акцепт пропозиції (пропозицій) конкурсних торгів обов’язково публікується в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.

 

VI. Строки укладення рамкової угоди

6.1. Рамкова угода укладається відповідно до вимог документації конкурсних торгів та акцептованої пропозиції (пропозицій) не пізніше ніж через 45 днів із дня акцепту пропозиції (пропозицій), але не раніше ніж через 14 днів із дати публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель повідомлення про акцепт пропозиції (пропозицій) конкурсних торгів.

6.2. У разі письмової відмови переможця торгів підписати рамкову угоду відповідно до вимог документації конкурсних торгів або неукладення рамкової угоди з вини учасника у строк, визначений цими Особливостями, замовник (генеральний замовник) визначає найбільш економічно вигідну пропозицію конкурсних торгів із тих, строк дії яких не минув.

VII. Особливості інформування про результати проведення закупівлі за рамковою угодою

7.1. Замовник надає для публікації та оприлюднення оголошення про результати процедури закупівлі за рамковою угодою не пізніше ніж через сім днів із дня укладення договору про закупівлю за рамковою угодою (після укладення кожного договору за відповідною рамковою угодою).

7.2. Замовник надає оголошення з відомостями про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю, для публікації в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та його розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу після укладення замовником відповідного договору про закупівлю, але не пізніше опублікування оголошення про результати процедури закупівлі.

7.3. Замовник (генеральний замовник) надсилає копію рамкової угоди до органів Державної казначейської служби України (обслуговуючого банку відповідного замовника) протягом п’яти днів із дня її укладення.

VIII. Унесення змін до рамкової угоди

8.1. Підстави та порядок зміни рамкової угоди визначаються в рамковій угоді. Такими підставами є:

зміни умов та порядку оплати в разі прийняття після укладення рамкової угоди нормативно-правових актів, які регулюють питання оплати за рахунок державних коштів, відповідно до правил, установлених такими актами;

збільшення загальної планової кількості товарів, послуг за рамковою угодою, але не більше ніж на 10 відсотків загальної кількості, визначеної на дату укладення рамкової угоди;

зміни ціни товару, послуги у зв’язку із зміною ставок податків і зборів пропорційно змінам таких ставок;

зміни ціни товару, послуги в разі зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу інфляції, зміни курсу іноземної валюти в разі встановлення в рамковій угоді порядку зміни ціни залежно від зміни такого курсу, зміни біржових індексів (котирувань).

8.2. Зміни умов рамкової угоди щодо платіжних реквізитів, найменування сторони рамкової угоди (у тому числі в разі правонаступництва, оформленого в установленому законодавством порядку) можуть здійснюватися відповідною стороною в односторонньому порядку з обов’язковим письмовим повідомленням усіх сторін угоди рекомендованим листом із повідомленням про вручення.

 

Заступник директора Департаменту державних закупівель
 та державного замовлення
 О. Власов

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ОСОБЛИВОСТІ ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ ЗА РАМКОВИМИ УГОДАМИ

На виконання вимог ст. 13 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289) Кабміном та Мінекономрозвитку затверджено низку документів, що спрямовані на регулювання порядку здійснення закупівель за рамковими угодами, а саме:

постанову КМУ «Про затвердження Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами» від 04.07.2012 р. № 602 (далі — Порядок № 602);

постанову КМУ «Про особливості виконання рамкових угод» від 04.07.2012 р. № 603 (далі — постанова № 603);

наказ Мінекономрозвитку «Про затвердження Переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами» від 24.04.2012 р. № 503 (далі — Перелік № 503);

наказ Мінекономрозвитку «Про особливості укладання рамкових угод» від 24.04.2012 р. № 504 (далі — наказ № 504).

Спершу нагадаємо, що рамкові угоди є правочинами, що укладаються одним чи кількома замовниками (генеральним замовником) у письмовій формі з одним чи кількома учасниками процедури закупівлі з метою визначення основних умов закупівлі товарів і послуг, керуючись якими в подальшому буде укладено договір про закупівлю.

Закупівля за рамковими угодами може здійснюватися самостійно замовником або генеральним замовником. Відповідно до ст. 1 Закону № 2289 генеральний замовник — орган державної влади, державна, комунальна установа чи організація, визначені відповідно Кабміном, Радою міністрів АР Крим, місцевими державними адміністраціями або виконавчими органами місцевих рад, відповідальними за організацію та проведення процедур закупівель в інтересах замовників за рамковими угодами.

Алгоритм визначення генерального замовника на місцевому та державному рівні визначено в пп. 4 — 12 Порядку № 602. Право на визначення генерального замовника надано:

Кабміну — у разі здійснення закупівлі товарів та/або послуг за рахунок коштів державного бюджету;

Раді міністрів АР Крим, місцевим держадміністраціям або виконавчим органам місцевих рад — у разі здійснення закупівлі товарів та/або послуг за рахунок коштів бюджету АР Крим та відповідних місцевих бюджетів.

Ініціаторами є головні розпорядники бюджетних коштів, які звертаються до Мінекономрозвитку з пропозиціями щодо визначення генерального замовника (генеральних замовників) для здійснення закупівель за рамковою угодою товарів та послуг, зазначених у Переліку № 503. При цьому інформацію про необхідність закупівлі товарів та послуг вони отримують на підставі даних, наданих підпорядкованими їм розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня, підприємствами, установами, організаціями, які належать до сфери їх управління, територіальними органами.

Рішення про визначення генерального замовника, прийняте органами державної влади та місцевого самоврядування, повідомляється ініціаторам у письмовій формі протягом 5 робочих днів.

Механізм взаємодії між замовниками та генеральним замовником описаний у пп. 14  26 Порядку № 602 та полягає в такому:

1) замовник, в інтересах якого може бути здійснено закупівлю за рамковою угодою, протягом 45 днів із дня набуття чинності рішенням про визначення генерального замовника (генеральних замовників) подає генеральному замовнику пропозиції щодо здійснення такої закупівлі. Така пропозиція оформляється у вигляді листа-звернення, вимоги до змісту якого визначено в п. 16 Порядку № 602. Якщо замовник пропонує укласти рамкову угоду з одним учасником, до листа-звернення додаються копії документів нормативного, технічного, експертного характеру, які обґрунтовують дотримання принципу максимальної економії й ефективності під час укладення та виконання рамкової угоди лише з таким учасником.

При цьому зауважимо, що генеральний замовник має право вимагати від замовника надання іншої інформації, матеріалів та документів, необхідних для здійснення закупівлі за рамковою угодою та/або усунення невідповідності поданих замовником документів вимогам законодавства, про що вказується у відповідному запиті. Таку інформацію, матеріали та документи замовник повинен подати не пізніше ніж протягом 5 робочих днів із дати надходження запиту;

2) генеральний замовник укладає рамкову угоду з кількома учасниками, за винятком окремих випадків.

Так, зокрема, генеральний замовник має право провести процедуру закупівлі з укладенням рамкової угоди з одним учасником, якщо протягом 45 днів із дня набуття чинності рішенням про визначення генерального замовника він отримав пропозиції не менше ніж від 7 замовників щодо укладення рамкової угоди з одним учасником;

3) генеральний замовник має право проводити узгоджувальні процедури з уповноваженими представниками замовника (замовників) стосовно визначення умов здійснення закупівлі за рамковою угодою. У цьому випадку сторони складають відповідний протокол;

4) генеральний замовник розпочинає процедуру закупівлі в інтересах замовника (замовників), підписує рамкову угоду, забезпечує її підписання замовником (замовниками) та учасником (учасниками) у строки, указані в п. 6.1 наказу № 504. При цьому замовник не несе відповідальності за рішення, дії або бездіяльність генерального замовника під час організації та проведення процедури закупівлі за рамковою угодою.

Таким чином, на першому етапі здійснення закупівель за рамковою угодою призначається генеральний замовник, який проводить відбір учасників рамкової угоди, а також укладає рамкову угоду.

У наказі № 504 описано вимоги до змісту рамкової угоди, перелічено основні умови, які повинна містити рамкова угода. До таких умов належать: предмет закупівлі, найменування, номенклатура, асортимент товарів (послуг), технічні та функціональні характеристики предмета закупівлі, вимоги до якості, ціна за одиницю товару, орієнтовна кількість товару, місце постачання товарів (послуг), проект договору про закупівлю або його основні умови, порядок проведення переговорів замовника з учасником (якщо не всі істотні умови договору закупівлі знайдуть відображення в рамковій угоді), умови та порядок і методика відбору (на той же випадок), строк дії рамкової угоди та умови її розірвання, строк та порядок укладення договору про закупівлю. Також у наказі № 504 визначено строки укладення рамкової угоди, підстави для внесення змін до таких угод.

Крім того, наказом № 504 врегульовано порядок розробки, затвердження та оприлюднення документації конкурсних торгів і кваліфікаційної документації під час закупівлі за рамковими угодами, а також проведення закупівель за рамковими угодами.

І хоча основні вимоги до проведення закупівель за рамковими угодами врегульовано у ст. 13 Закону № 2289, варто звернути увагу на деякі особливості, описані в наказі № 504.

Так, зокрема, в п. 5.1 наказу № 504 зазначено, яка інформація має бути обов’язково вказана в оголошенні про проведення закупівель за рамковою угодою. При цьому замовник (генеральний замовник) має право вказати в оголошенні про проведення процедури закупівлі та в документації конкурсних торгів вимоги про надання забезпечення пропозиції конкурсних торгів.

Надання та повернення забезпечення пропозиції конкурсних торгів здійснюються згідно з вимогами Закону № 2289 з урахуванням таких особливостей: розмір забезпечення пропозиції конкурсних торгів у грошовому виразі не може перевищувати 1 % очікуваної вартості закупівлі в поточному році, а в разі укладення рамкової угоди на строк менше року — очікуваної вартості закупівлі.

Відповідно до п. 5.4 наказу № 504 при здійсненні закупівель за рамковими угодами скорочена процедура не застосовується.

Отже, на другому етапі замовник (генеральний замовник) здійснює процедуру закупівлі за рамковою угодою, а на третьому етапі — замовник укладає договір про закупівлю.

Питання, що стосуються особливостей виконання рамкових угод, а також укладення та виконання договору про закупівлю за рамковими угодами, визначено постановою № 603.

Далі наведемо основні особливості виконання рамкових угод.

 

Рамкову угоду укладено з одним учасником

Рамкову угоду укладено з кількома учасниками

Якщо всі істотні умови договору про закупівлю визначено в рамковій угоді, такий договір вважається укладеним після надання замовником учаснику пропозиції щодо виконання зазначених умов та отримання письмової згоди учасника.

Зміст договору про закупівлю може бути зафіксовано в одному або декількох документах (шляхом обміну листами, факсограмами, телеграмами, телефонограмами тощо)

Якщо всі істотні умови договору про закупівлю визначено в рамковій угоді, замовник має право укласти такий договір з дотриманням зазначених у рамковій угоді умов відбору без проведення процедури конкурсних торгів серед учасників, з якими укладено відповідну рамкову угоду.

Умови відбору повинні передбачати подання цінових пропозицій учасниками та укладення договору про закупівлю з тим учасником, який запропонував найменшу ціну

Якщо не всі істотні умови договору про закупівлю визначено в рамковій угоді, такий договір укладається за результатами організованих замовником переговорів з учасником. За результатами переговорів складається протокол

Якщо не всі істотні умови договору про закупівлю визначено в рамковій угоді, такий договір укладається замовником з переможцем процедури конкурентного відбору, що проводиться замовником серед учасників, з якими укладено відповідну рамкову угоду.

Умови конкурентного відбору зазначаються в рамковій угоді

 

На завершення звернемо увагу на найцікавіші моменти, що стосуються укладення договору про закупівлю за рамковими угодами:

— зміна істотних умов договорів про закупівлю здійснюється відповідно до ч. 5 ст. 40 Закону № 2289. При цьому зміна істотних умов договору про закупівлю не спричинює зміни умов рамкової угоди, відповідно до якої укладено такий договір про закупівлю;

— замовник має право до закінчення встановленого в рамковій угоді строку укладення договору про закупівлю відмовитися від його укладення, проінформувавши про це генерального замовника, учасника та Мінекономрозвитку рекомендованим листом з повідомленням про вручення;

— строки укладення договору про закупівлю, визначені ст. 31 Закону № 2289, не застосовуються до укладення договорів про закупівлю за рамковими угодами. Порядок та строки укладення договорів про закупівлю за рамковими угодами встановлюються в рамковій угоді;

— учасник, який підписав договір про закупівлю за рамковою угодою, не має права передавати (відступати) права та обов’язки за таким договором іншим особам, покладати виконання зобов’язань за ним на іншу особу.

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі