Теми статей
Обрати теми

Щодо атестації педагогічних працівників

Редакція ББ
Лист від 25.10.2012 р. № 1/9-779

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ЩОДО АТЕСТАЦІЇ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ

Лист від 25.10.2012 р. № 1/9-779

 

До Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України надходять численні звернення педагогічних працівників з приводу вимог атестаційних комісій про надання великої кількості узагальнюючих матеріалів при проходженні атестації.

Повідомляємо, що згідно з пунктом 3.3 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міністерства освіти і науки України від 06.10.2010 р. № 930 (далі — Типове положення), атестаційна комісія відповідно до затвердженого графіка роботи вивчає педагогічну діяльність осіб, які атестуються, шляхом відвідування уроків, позаурочних заходів, вивчення рівня навчальних досягнень учнів, з предмета, що викладає вчитель, ознайомлення з навчальною документацією щодо виконання педагогічним працівником своїх посадових обов’язків, його участі у роботі методичних об’єднань, фахових конкурсах та інших заходах, пов’язаних з організацією навчально-виховної роботи, тощо.

Типовим положенням не передбачено написання педагогічними працівниками, які атестуються, звітів про роботу у міжатестаційний період, оформлення папок з документами про результати своєї роботи, планами уроків, методичними розробками, сценаріями виховних заходів та надання відеозаписів уроків й інших відомостей про роботу.

Водночас слід зауважити, що педагогічні працівники, які претендують на присвоєння педагогічних звань «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь-методист», «практичний психолог — методист», «педагог-організатор — методист», «керівник гуртка — методист» повинні мати власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами.

Покладення на педагогічних працівників обов’язків з підготовки зайвих звітів та штучне збільшення паперообігу лише створюють видимість роботи атестаційних комісій і, як правило, приховують неналежну організацію роботи з вивчення професійної діяльності осіб, які атестуються, та відсутність дієвого контролю за організацією навчально-виховного процесу.

Наголошуємо, що вимоги голів та членів атестаційних комісій про надання педагогічними працівниками, які атестуються, будь-яких звітів про роботу, є порушенням норм Типового положення. Підготовка та оформлення великої кількості матеріалів призводить до перенавантаження педагогічних працівників, відволікає їх від виконання своїх безпосередніх обов’язків та негативно позначається на якості роботи.

Доручаємо довести зміст цього листа до відома місцевих органів управління освітою, працівників методичних служб, керівників навчальних закладів, педагогічних працівників та вжити заходів, спрямованих на запобігання незаконним вимогам атестаційних комісій.

 

Заступник Міністра Б. Жебровський

 

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ ДЕРЖФІНІНСПЕКЦІЇ

АТЕСТАЦІЯ ПЕДАГОГІЧНИХ ПРАЦІВНИКІВ
НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ: РОЗ’ЯСНЮЄ МОНМС

У листі, що коментується, МОНмолодьспорту роз’яснює застосування норм Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом Міносвіти від 06.10.2010 р. № 930 (далі — Типове положення № 930). Приводом для цього стали численні звернення педагогічних працівників з питань вимог атестаційних комісій щодо надання великої кількості узагальнюючих матеріалів при проходженні атестації.

МОНмолодьспорту підкреслило: Типовим положенням № 930 не передбачено написання педагогічними працівниками, які атестуються, звітів про роботу в міжатестаційний період, оформлення папок із документами про результати своєї роботи, планами уроків, методичними розробками, сценаріями виховних заходів і надання відеозаписів уроків та інших відомостей про роботу.

Зі свого боку додамо, що згідно з п. 3.1 Типового положення № 930 щорік до 10 жовтня до атестаційних комісій подаються заяви педагогічних працівників про позачергову атестацію, про перенесення строку атестації, а також заяви про присвоєння вищої кваліфікаційної категорії (тарифного розряду). Подання будь-яких документів до атестаційної комісії безпосередньо педагогічним працівником Типовим положенням № 930 не передбачено.

Незважаючи на те що для заповнення атестаційного листа потрібна певна інформація, наприклад дата народження, загальний стаж педагогічної діяльності, дата і результати проведення попередньої атестації, наявність певної освіти та курсів підвищення кваліфікації, працівник не подає до атестаційної комісії копії підтвердних документів, оскільки всі ці відомості мають бути в особовій справі педагогічного працівника.

Також не подаються педагогічними працівниками результати педагогічної діяльності в міжатестаційний період, оскільки відповідно до п. 3.4 Типового положення № 930 саме керівник навчального закладу до 1 березня подає до атестаційної комісії характеристику діяльності педагогічного працівника в міжатестаційний період, яка повинна містити оцінку виконання педагогічним працівником посадових обов’язків, відомості про його професійну підготовку, творчі та організаторські здібності, ініціативність, компетентність, організованість, морально-психологічні якості, дані про участь у роботі методичних об’єднань, інформацію про виконання рекомендацій, наданих попередньою атестаційною комісією тощо.

Тільки за бажанням педагогічного працівника, який атестується, під час засідання атестаційної комісії він має право давати усні та письмові пояснення, а також надавати додаткові матеріали щодо своєї професійної діяльності (п. 3.6 Типового положення № 930).

Як підкреслило МОНМС у листі, що коментується, на підставі п. 5.2 Типового положення № 930 педагогічні працівники, які претендують на присвоєння педагогічних звань «викладач-методист», «учитель-методист», «вихователь», «практичний психолог-методист», «педагог-організатор-методист», «керівник гуртка-методист» повинні мати власні методичні розробки, які пройшли апробацію та схвалені науково-методичними установами. Відповідно відомості про такі розробки повинні обов’язково міститися в особовій справі педагогічного працівника або ж подані разом із заявою до атестаційної комісії.

 

Світлана МЕРЕНКОВА,
 провідний державний фінансовий інспектор
 Харківської об’єднаної державної фінансової інспекції

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі