Теми статей
Обрати теми

Чи необхідно дошкільному навчальному закладові мати статус юридичної особи

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЧИ НЕОБХІДНО ДОШКІЛЬНОМУ НАВЧАЛЬНОМУ ЗАКЛАДОВІ МАТИ СТАТУС ЮРИДИЧНОЇ ОСОБИ

 

Тетяна РЯБУХА, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

На балансі сільської ради значиться малокомплектний дошкільний навчальний заклад. Чи необхідно присвоювати статус юридичної особи такому закладові, якщо він фінансується за рахунок бюджету сільської ради, яка є його балансоутримувачем? Як здійснювати фінансування дошкільного навчального закладу у разі надання йому статусу юридичної особи?

(Сумська обл.)

 

На сьогодні в деяких сільських місцевостях склалась така ситуація, що дитячі дошкільні навчальні заклади (далі — ДНЗ) значаться на балансі сільських рад і не мають статусу окремих юридичних осіб. Але це не відповідає нормам чинного законодавства. Пояснимо чому.

Згідно зі ст. 13 Закону України «Про дошкільну освіту» від 11.07.2001 р. № 2628-III ДНЗ є юридичною особою і діє на підставі статуту.

Також відповідно до п. 4 Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженого постановою КМУ від 12.03.2003 р. № 305, ДНЗ є юридичною особою і діє на підставі статуту, який затверджується засновником (власником) за погодженням з відповідним органом управління освітою і реєструється місцевим органом виконавчої влади. ДНЗ має печатку і штамп встановленого зразка, бланки з власними реквізитами, реєстраційний рахунок в органах Державного казначейства (для державних і комунальних закладів), рахунки в банках (для приватних закладів).

Таким чином, для того щоб відповідати нормам чинного законодавства всі ДНЗ мають бути зареєстровані як юридичні особи, повинні мати свій статут, печатку і штамп, бланки з власними реквізитами та за необхідності рахунки в Держказначействі.

Відповідно до ст. 88 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI до видатків, що здійснюються з бюджетів сіл, їх об’єднань, селищ, міст районного значення і враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на дошкільну освіту. Тобто видатки на утримання ДНЗ має здійснювати сільська рада.

Щодо обслуговування ДНЗ бухгалтерією сільської ради зазначимо таке.

У випадку якщо бухгалтерія сільської ради не є централізованою бухгалтерією, а ДНЗ являє собою окрему юридичну особу, як цього вимагає чинне законодавство, ведення бухгалтерського обліку ДНЗ бухгалтерією сільської ради здійснюватись не може.

У такому випадку до штатних розписів ДНЗ необхідно ввести посади бухгалтерів, які й будуть здійснювати бухгалтерський облік у таких закладах.

Згідно з п. 7 Типових штатних нормативів дошкільних навчальних закладів, затверджених наказом Міносвіти від 04.11.2010 р. № 1055, якщо бухгалтерський облік ведеться не централізовано, то до штатів ДНЗ вводиться штатна одиниця посади бухгалтера (головного бухгалтера).

Якщо ж при сільській раді створена централізована бухгалтерія, яка обслуговує декілька бюджетних організацій села (бібліотеку, будинок культури, школу тощо), то, звичайно, бухгалтери централізованої бухгалтерії можуть обслуговувати і ДНЗ.

Також розглянемо питання відкриття рахунків для ДНЗ. Щодо цього питання Державна казначейська служба надавала роз’яснення на своєму офіційному сайті (http://treasury.gov.ua).

Згідно з п.п. 4.6 Порядку казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженого наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938, розпорядники нижчого рівня та одержувачі бюджетних коштів включаються до мережі головних розпорядників або розпорядників нижчого рівня, якщо вони отримують асигнування безпосередньо від них.

Якщо ДНЗ є юридичною особою, здійснює самостійно господарську діяльність і веде бухгалтерський облік фінансово-господарських операцій, він включається до мережі сільської ради і відкриває реєстраційні рахунки на своє ім’я на правах розпорядника бюджетних коштів нижчого рівня.

Якщо бухгалтерський облік операцій ДНЗ ведеться централізованою бухгалтерією сільської ради, то сільська рада, як головний розпорядник бюджетних коштів, складає мережу, в якій зазначаються коди тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів (далі — КТКВКМБ), за якими сільська рада буде здійснювати видатки на утримання ДНЗ. Для здійснення видатків на утримання ДНЗ сільська рада має відкрити рахунки за відповідними КТКВКМБ на своє ім’я та надавати фінансові документи за своїми підписами.

У такому випадку фінансування повинно проводитись за відповідними кодами тимчасової класифікації видатків.

Нагадаємо, що відповідно до наказу Мінфіну «Про бюджетну класифікацію» від 14.01.2011 р. № 11 фінансування ДНЗ проводиться за кодом тимчасової класифікації видатків 070101 «Дошкільні заклади освіти».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі