Теми статей
Обрати теми

Питання затвердження та скорочення штатів сільських рад

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ПИТАННЯ ЗАТВЕРДЖЕННЯ ТА СКОРОЧЕННЯ ШТАТІВ СІЛЬСЬКИХ РАД

 

Володимир ШПАЧЕНКО, юрист

 

Чи обов’язково штатний розпис управління сільської ради затверджувати на сесії ради одночасно із затвердженням бюджету села? Чи мають право депутати сільської ради скорочувати штати управління сільської ради?

(Київська обл.)

 

Щоб відповісти на це запитання, перш за все слід звернутися до Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі — Закон № 280).

Так, відповідно до п. 1 ст. 11 цього Закону виконавчими органами сільських, селищних, міських, районних у містах (у разі їх створення) рад є їх виконавчі комітети, відділи, управління та інші створювані радами виконавчі органи.

Згідно зі ст. 54 Закону № 280 сільська, селищна, міська, районна у місті (у разі її створення) рада у межах затверджених нею структури і штатів може створювати відділи, управління та інші виконавчі органи для здійснення повноважень, що належать до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Відділи, управління та інші виконавчі органи ради є підзвітними і підконтрольними раді, яка їх утворила, підпорядкованими її виконавчому комітету, сільському, селищному, міському голові, голові районної у місті ради.

Керівники відділів, управлінь та інших виконавчих органів ради призначаються на посаду і звільняються з посади сільським, селищним, міським головою, головою районної у місті ради одноособово, а у випадках, передбачених законом, — за погодженням з відповідними органами виконавчої влади.

Положення про відділи, управління та інші виконавчі органи ради затверджуються відповідною радою.

Отже, управління створюється радою та є підзвітним і підконтрольним їй, тому структуру і штатний розпис управління визначає рада.

Як передбачено ст. 25 Закону № 280, сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, Законом № 280 та іншими законами до їх відання.

Так, до виключної компетенції сільських, селищних та міських рад згідно з п. 5 та п. 23 ст. 26 Закону № 280 належать:

— затвердження місцевого бюджету, внесення до нього змін;

— затвердження за пропозицією сільського, селищного, міського голови структури виконавчих органів ради, загальної чисельності апарату ради та її виконавчих органів відповідно до типових штатів, затверджених Кабміном, витрат на їх утримання.

Враховуючи все вищезазначене, штатні розписи управління сільської ради затверджуються на сесії сільської ради. Які саме питання будуть винесені на сесійний розгляд, вирішує сама рада, тому тільки сільська рада може вирішити, чи будуть затверджуватись штатні розписи управлінь разом із затвердженням бюджету села чи будуть розглядатись на окремій сесії.

Щодо скорочення штатних одиниць зазначимо наступне.

Постановою КМУ «Про фінансове забезпечення діяльності органів місцевого самоврядування» від 03.12.97 р. № 1349 (далі — постанова № 1349) головам обласних, Київської та Севастопольської міських, районних, міських, районних у містах рад (у разі їх створення), під час підготовки пропозицій щодо структури виконавчого апарату обласних, районних, районних у містах рад, виконавчих органів сільських, селищних, міських рад, районних у містах рад (крім міст Києва та Севастополя), загальної чисельності апарату рад та їх виконавчих комітетів рекомендовано дотримуватися типових штатів, наведених у зазначеній постанові.

Але при цьому слід мати на увазі положення ст. 51 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI, якою визначено, що керівники бюджетних установ утримують чисельність працівників, військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та здійснюють фактичні видатки на заробітну плату (грошове забезпечення), включаючи видатки на премії та інші види заохочень чи винагород, матеріальну допомогу, лише в межах фонду заробітної плати (грошового забезпечення), затвердженого для бюджетних установ у кошторисах.

Штатна чисельність може змінюватись у зв’язку зі зміною фонду заробітної плати або інших показників, які впливають на утримання штатних посад.

Так, наприклад, згідно з п. 3 приміток до додатка 5 до постанови № 1349 посада водія вводиться за наявності автомобіля на балансі виконавчого комітету ради та у разі, коли на території діяльності ради знаходиться три і більше населених пункти. Якщо автомобіль буде списано з балансу з певних обставин, то посада водія підлягатиме скороченню.

Таким чином, на сесії сільської ради можуть бути прийняті рішення щодо скорочення штатних посад за наявності певних підстав.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі