Теми статей
Обрати теми

Отримання дозволу на видалення дерев

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ОТРИМАННЯ ДОЗВОЛУ НА ВИДАЛЕННЯ ДЕРЕВ

 

Юлія КРОТ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Чи потрібен дозвіл на видалення дерев, які знаходяться на балансі закладу охорони здоров’я?

(Сумська обл.)

 

Процедура видалення дерев, кущів, газонів і квітників та інших зелених насаджень, які знаходяться на території населених пунктів, регламентується Порядком видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затвердженим постановою КМУ від 01.08.2006 р. № 1045 (далі — Порядок № 1045). Так, п. 2 цього Порядку передбачено, що видалення зелених насаджень здійснюється у разі:

— будівництва об’єкта архітектури на підставі документів, визначених ч. 1 ст. 34 Закону України «Про регулювання містобудівної діяльності» від 17.02.2011 р. № 3038-VI (далі — Закон № 3038);

— знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев, а також самосійних і порослевих дерев з діаметром кореневої шийки не більш як 5 см;

— ліквідації аварійної ситуації на інженерних мережах населеного пункту;

— відновлення світлового режиму в житловому приміщенні, що затіняється деревами;

— проведення ремонтних та експлуатаційних робіт в охоронній зоні повітряних ліній електропередачі, на трансформаторній підстанції і розподільному пункті системи енергопостачання, мережі водо-, теплопостачання та водовідведення, телекомунікаційній і кабельній електромережі;

— досягнення деревом вікової межі;

— провадження господарської діяльності на території розсадників з вирощування декоративних дерев та кущів;

— ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації.

Слід мати на увазі, що згідно з п. 3 Порядку № 1045 видалення зелених насаджень на території населених пунктів проводиться за рішенням виконавчого органу міської, селищної, сільської ради (далі — компетентного органу) на підставі ордера або ж на підставі одного з документів, визначених ч. 1 ст. 34 Закону № 3038, а саме:

1) повідомлення про початок виконання будівельних робіт — щодо об’єктів, будівництво яких здійснюється на підставі будівельного паспорта, які не потребують реєстрації декларації про початок виконання будівельних робіт або отримання дозволу на виконання будівельних робіт згідно з переліком об’єктів будівництва, затвердженим КМУ. Форма повідомлення про початок виконання будівельних робіт наведена в додатку 1 до Порядку виконання підготовчих робіт, затвердженого постановою КМУ від 13.04.2011 р. № 466 (далі — Порядок № 466);

2) декларації про початок виконання будівельних робіт — щодо об’єктів будівництва, які належать до I — III категорій складності (додаток 2 до Порядку № 466);

3) дозволу на виконання будівельних робіт — щодо об’єктів будівництва, які належать до IV і V категорій складності (додаток 4 до Порядку № 466). Причому видалення зелених насаджень на підставі одного з вищеперелічених документів до прийняття в експлуатацію закінчених об’єктів будівництва не потребує прийняття рішення відповідним компетентним органом.

Підставою для прийняття рішення компетентним органом є заява юридичної чи фізичної особи про видалення зелених насаджень.

Компетентний орган протягом трьох днів після надходження заяви затверджує склад відповідної комісії. До складу такої комісії включаються представники заявника, власника земельної ділянки (користувача), компетентного органу, територіального органу Держекоінспекції, а також інших заінтересованих організацій.

Комісія у п’ятиденний строк після її затвердження визначає стан зелених насаджень, розташованих на земельній ділянці, і складає Акт обстеження насаджень, що підлягають видаленню, за зразком, наведеним у додатку 1 до Методики визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженої наказом Міністерства з питань житлово-комунального господарства України від 12.05.2009 р. № 127 (далі — Методика № 127). Кількість примірників Акта повинна відповідати кількості членів комісії. Кожному з членів комісії передається по одному примірнику Акта.

Голова комісії готує в триденний строк проект рішення компетентного органу про видалення зелених насаджень, в якому зазначаються дані про кількість зелених насаджень, що підлягають видаленню і що залишаються на земельній ділянці.

Компетентний орган протягом місяця після надходження зазначеного проекту приймає рішення про видалення зелених насаджень і видає заявнику його копію для оплати відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню, не пізніше наступного дня.

Механізм визначення відновної вартості зелених насаджень (дерев, кущів, газонів, квітників) у населених пунктах, що підлягає сплаті при видаленні зелених насаджень або при їх втраті у зв’язку із відведенням земельної ділянки у встановленому порядку юридичній або фізичній особі, встановлено Методикою № 127.

Зазначимо, що відновна вартість зелених насаджень з усіх випадків, перелічених у п. 2 Порядку № 1045, сплачується лише у разі видалення дерев у рамках проведення будівництва об’єкта архітектури на підставі документів, визначених ч. 1 ст. 34 Закону № 3038 (п. 6 Порядку № 1045). У такому випадку відновна вартість зелених насаджень встановлюється комісією, яка утворюється компетентним органом.

Ордер на видалення зелених насаджень компетентний орган видає наступного робочого дня після подання заявником документа про сплату відновної вартості зелених насаджень, що підлягають видаленню.

Знесення аварійних, сухостійних і фаутних дерев на об’єкті благоустрою, у процесі ліквідації наслідків стихійного лиха, аварійної та надзвичайної ситуації, а також у разі, коли стан зелених насаджень загрожує життю, здоров’ю громадян чи їх майну, здійснюється балансоутримувачем також на підставі Акта обстеження зелених насаджень. При цьому комісія протягом п’яти робочих днів з’ясовує причину набуття деревами такого стану, про яку зазначається в складеному нею Акті. Натомість для проведення робіт з видалення зелених насаджень на території меморіального комплексу та кладовищі достатньо рішення балансоутримувача (п. 7 — 10 Порядку № 1045).

Нагадаємо, що відповідно до п.п. 9.1.16 Порядку утримання зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженого наказом Міністерства будівництва, архітектури та житлово-комунального господарства України від 10.04.2006 р. № 105, деревина видалених дерев оприбутковується та використовується для власних потреб або реалізується за ринковими цінами. Кошти від реалізації деревини надходять балансоутримувачу об’єктів державної чи комунальної форми власності та використовуються на покриття витрат. Гілки та непридатна деревина утилізуються на підставі акта.

Порядок визначення об’єму деревини, отриманої від ліквідації дерев зелених насаджень у населених пунктах, уже розглядався на сторінках нашого видання раніше (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 34).

Що ж стосується відображення в бухгалтерському обліку видалення дерев, які знаходяться на балансі бюджетної установи, то зазначимо, що дерева належать до основних засобів та обліковуються на субрахунку 108 «Багаторічні насадження», відповідно процедура їх ліквідації є аналогічною до процедури списання будь-якого іншого виду основних засобів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі