Теми статей
Обрати теми

Щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель вищими навчальними закладами та науково-дослідними установами

Редакція ББ
Лист від 24.05.2012 р. № 3302-04/19430-12

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЩОДО ЗАСТОСУВАННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ДЕРЖАВНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ ВИЩИМИ НАВЧАЛЬНИМИ ЗАКЛАДАМИ ТА НАУКОВО-ДОСЛІДНИМИ УСТАНОВАМИ

Лист-роз’яснення від 24.05.2012 р. № 3302-04/19430-12

 

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України розглянуло листи суб’єктів сфери державних закупівель та у межах компетенції повідомляє.

Закон України «Про здійснення державних закупівель» (зі змінами) (далі — Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти.

Відповідно до частини третьої статті 2 Закону дія цього Закону не поширюється на випадки, якщо предметом закупівлі є, зокрема, товари, роботи і послуги, закупівля яких здійснюється вищими навчальними закладами та науково-дослідними установами за рахунок власних надходжень, у зв’язку з набранням 15.04.2012 р. чинності Законом України «Про внесення зміни до Закону України «Про здійснення державних закупівель».

Статтею 1 Закону України «Про вищу освіту» визначено вищий навчальний заклад — освітній, освітньо-науковий заклад, який заснований і діє відповідно до законодавства про освіту, реалізує відповідно до наданої ліцензії освітньо-професійні програми вищої освіти за певними освітніми та освітньо-кваліфікаційними рівнями, забезпечує навчання, виховання та професійну підготовку осіб відповідно до їх покликання, інтересів, здібностей та нормативних вимог у галузі вищої освіти, а також здійснює наукову та науково-технічну діяльність.

Статтею 1 Закону України «Про наукову і науково-технічну діяльність» науково-дослідна (науково-технічна) установа — юридична особа незалежно від форми власності, що створена в установленому законодавством порядку, для якої наукова або науково-технічна діяльність є основною і становить понад 70 відсотків загального річного обсягу виконаних робіт.

Слід зазначити, що згідно з пунктом 15 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України власні надходження бюджетних установ — кошти, отримані в установленому порядку бюджетними установами як плата за надання послуг, виконання робіт, гранти, дарунки та благодійні внески, а також кошти від реалізації в установленому порядку продукції чи майна та іншої діяльності. Відповідно до частини четвертої статті 13 Бюджетного кодексу України власні надходження бюджетних установ отримуються додатково до коштів загального фонду бюджету і включаються до спеціального фонду бюджету.

Таким чином, у разі якщо замовник за своїм правовим статусом є вищим навчальним закладом, науково-дослідною установою, то дія Закону не розповсюджується на здійснення такими суб’єктами закупівель товарів, робіт та послуг за рахунок власних надходжень, відповідно до абзацу дев’ятнадцятого частини третьої статті 2 Закону.

 

Заступник директора Департаменту
 державних закупівель та державного замовлення
 О. Власов

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ЗАКУПІВЛЯ ВНЗ ТА НАУКОВО-ДОСЛІДНИМИ УСТАНОВАМИ
 ЗА ВЛАСНІ НАДХОДЖЕННЯ — БЕЗ ТЕНДЕРНИХ ПРОЦЕДУР

Зовсім нещодавно ч. 3 ст. 2 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI, у якій визначено перелік товарів, робіт та послуг, на які не поширюється дія цього Закону, було доповнено ще одним винятком. Так, згідно із Законом України від 20.03.2012 р. № 4545-VI (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 17) до такого переліку додано товари, роботи та послуги, які придбаваються вищими навчальними закладами та науково-дослідними установами за рахунок власних надходжень.

У коментарі до цих змін ми детально пояснили, які саме надходження вищих навчальних закладів та науково-дослідних установ належать до їх власних надходжень.

У листі, що коментується, Мінекономрозвитку звернуло увагу на те, що замовник повинен мати статус вищого навчального закладу або науково-дослідної установи, та навело визначення таких закладів та установ.

Отже, тільки у разі, якщо замовник відповідає таким критеріям, закупівлю товарів, робіт та послуг дозволено здійснювати без проведення тендерних процедур шляхом укладання прямих договорів з постачальниками та підрядниками (незалежно від суми договору).

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі