ФОНД СОЦІАЛЬНОГО СТРАХУВАННЯ З ТИМЧАСОВОЇ ВТРАТИ ПРАЦЕЗДАТНОСТІ
ЩОДО СТВОРеННЯ РОБОЧИХ ГРУП КОМІСІЇ іЗ СОЦіального СТРАХУвання
Лист від 18.05.2012 р. № 01-16-1283
У зв’язку з численними запитами страхувальників та представників профспілкових організацій щодо внесення змін до абзацу 2 підпункту 1.4.1 пункту 1.4 Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації, затвердженого постановою правління Фонду від 23.06.2008 р. № 25 (далі — Положення), постановою правління Фонду від 16.11.2011 р. № 54 виконавча дирекція Фонду повідомляє наступне.
Відповідно до абзацу 2 підпункту 1.4.1 пункту 1.4 Положення на підприємствах, в установах, організаціях, де нарахування і виплата заробітної плати, а також виплата матеріального забезпечення із соціального страхування та надання соціальних послуг здійснюються централізовано, створюється центральна комісія із соціального страхування підприємства, установи, організації (далі — центральна комісія підприємства).
Пунктом 1.5 Положення визначено, що за рішенням комісії із соціального страхування підприємства з числа її членів можуть створюватися робочі групи (призначатися представник, представники) для виконання практичної роботи з призначення матеріального забезпечення, здійснення заходів щодо зниження рівня захворюваності на підприємстві, проведення оздоровчих заходів та інших напрямів страхової діяльності.
Отже, враховуючи викладене, а також з метою уникнення ускладнень у роботі центральних комісій, вважаємо, що у бюджетній сфері, де значна кількість закладів, установ, організацій на міському та районному рівнях, на підприємствах, в установах, організаціях з великою штатною чисельністю працівників та наявністю численних розрізнених структурних підрозділів, які обслуговуються централізованими бухгалтеріями, за рішенням центральної комісії із соціального страхування в окремих закладах, установах, організаціях або структурних підрозділах можуть створюватись робочі групи (представники) центральної комісії із соціального страхування для виконання роботи щодо призначення матеріального забезпечення згідно з вимогами, встановленими Положенням.
Директор О. Бондар
КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ
В УСТАНОВАХ, ЩО ОБСЛУГОВУЮТЬСЯ ЦЕНТРАЛІЗОВАНОЮ БУХГАЛТЕРІЄЮ,
МОЖУТЬ СТВОРЮВАТИСЯ РОБОЧІ ГРУПИ ІЗ СОЦСТРАХУ
Нагадаємо: нещодавно постановою ФССТВП від 16.11.2011 р. № 54 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 7, с. 4) було підкориговано норми Положення про комісію (уповноваженого) із соціального страхування підприємства, установи, організації, затвердженого постановою ФССТВП від 23.06.2008 р. № 25 (далі — Положення № 25).
Зокрема, п.п. 1.4.1 п. 1.4 цього Положення, який викладено в новій редакції, тепер установлено, що на підприємствах, в установах, організаціях, де нарахування та виплата заробітної плати, а також виплата матеріального забезпечення із соціального страхування та надання соціальних послуг здійснюються централізовано, створюється центральна комісія із соціального страхування підприємства, установи, організації (далі — центральна комісія). При цьому не передбачається створення окремої комісії із соцстрахування підрозділу в зазначених установах, організаціях.
Майже відразу на місцях виникли труднощі щодо реалізації такої вимоги. Адже централізованою бухгалтерією обслуговується велика кількість установ, що утруднює роботу центральної комісії з виплати матеріального забезпечення із соціального страхування та надання соціальних послуг.
Ураховуючи це, у листі, що коментується, фахівці ФССТВП підкреслили, що центральна комісія може скористатися п. 1.5 Положення № 25, згідно з яким за рішенням комісії з числа її членів можуть створюватися робочі групи (призначатися представник, представники) для виконання практичної роботи в окремих установах або структурних підрозділах.
Ольга ВІТКОВСЬКА, економіст-аналітик