Теми статей
Обрати теми

Щодо надання методологічної допомоги з питань застосування процедури закупівлі в одного учасника товарів, робіт і послуг

Редакція ББ
Лист від 31.10.2012 р. № 3301-04/40987-06

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЩОДО НАДАННЯ МЕТОДОЛОГІЧНОЇ ДОПОМОГИ З ПИТАНЬ ЗАСТОСУВАННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА ТОВАРІВ, РОБІТ І ПОСЛУГ

Лист від 31.10.2012 р. № 3301-04/40987-06

 

Міністерство економічного розвитку і торгівлі України (далі — Мінекономрозвитку), керуючись пунктом 16 частини першої статті 8 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон), надає методичні рекомендації щодо орієнтовного поетапного порядку проведення процедури закупівлі в одного учасника товарів, робіт і послуг, підготовлені спільно з Проектом ЄС «Гармонізація систем конкуренції та державних закупівель в Україні зі стандартами ЄС».

1. Формування (складання) та затвердження замовником річного плану закупівель (внесення змін до нього) здійснюється відповідно до статті 4 і частини четвертої статті 11 Закону.

Довідково.

Річний план закупівель затверджується рішенням комітету з конкурсних торгів (далі — комітет), яке оформлюється протоколом засідання комітету.

Річний план складається і заповнюється відповідно до форми та інструкції до неї, затверджених наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель» (у редакції наказу Мінекономрозвитку від 27.12.2011 р. № 428).

У річному плані вказується очікувана вартість закупівлі відповідно до потреб замовника. У подальшому очікувана вартість може бути скоригована шляхом унесення відповідних змін.

Річний план та додаток до нього не підлягають оприлюдненню в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель (далі — «Вісник державних закупівель») та на веб-порталі Уповноваженого органу за адресою www.tender.me.gov.ua (далі — веб-портал).

Річний план закупівель та зміни до нього підлягають оприлюдненню шляхом розміщення на власному веб-сайті замовника або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом п’яти робочих днів з дня їх затвердження.

Річний план і зміни до нього надсилаються Казначейству України та Уповноваженому органу протягом п’яти робочих днів з дня затвердження.

2. Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника приймається за наявності документально підтвердженої підстави або декількох підстав одночасно для застосування, виключний перелік яких визначений частиною другою статті 39 Закону, що підтверджують винятковість ситуації щодо неможливості застосувати іншу, конкурентну процедуру закупівлі.

У протоколі засідання комітету зазначається найменування предмета закупівлі, підстава застосування процедури закупівлі відповідно до частини другої статті 39 Закону, очікувана вартість, найменування учасника, а також посилання на проведення попередніх переговорів з учасником (якщо переговори проведені в цей же день). Якщо попередні переговори проведені після прийняття рішення про застосування процедури в одного учасника (до публікації інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника), результати попередніх переговорів оформлюються окремим протоколом засідання комітету.

Довідково.

У частині другій статті 39 Закону перераховано 9 виключних випадків застосування процедури закупівлі в одного учасника. Документи, що підтверджують факт настання таких випадків, залежать від кожного окремого випадку і конкретної ситуації та потрібні замовнику для обґрунтування правильності вибору такої процедури закупівлі у випадку оскарження, контрольних заходів і перевірок контролюючих і правоохоронних органів, а також для майбутніх аналогічних випадків.

3. Проведення переговорів з одним або декількома учасниками для вибору найоптимальнішого варіанта умов договору.

Результати проведених попередніх переговорів оформлюються протоколом засідання комітету.

Довідково.

Перебіг процедури закупівлі в одного учасника, установлений частиною першою статті 39 Закону (зокрема абзаци перший і дев’ятий), передбачає обов’язковість проведення переговорів з учасником або учасниками до публікації інформації про застосування процедури закупівлі, яка вже за результатами проведених переговорів містить найменування учасника, з яким буде укладатися договір, та ціну його пропозиції. При цьому Закон не обмежує право замовника проводити переговори як до прийняття рішення про застосування процедури (обов’язково фіксується у протоколі відповідного засідання комітету з конкурсних торгів), так і після такого рішення, але за умови, в останньому випадку, що проведення переговорів буде здійснене до подання у «Вісник державних закупівель» інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника для опублікування.

Так, відповідно до частини другої статті 10 Закону оголошення про проведення процедури закупівлі (оголошення про проведення відкритих торгів, оголошення про проведення процедури двоступеневих торгів, оголошення про проведення попередньої кваліфікації, запит цінових пропозицій, інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника), повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів або цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника, відомості про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами), оголошення про результати процедури закупівлі (оголошення про результати проведення торгів, повідомлення про результати проведення попередньої кваліфікації, інформація про результати процедури запиту цінових пропозицій, інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника, повідомлення про відміну торгів або визнання їх такими, що не відбулися, повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника) обов’язково безоплатно публікуються в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель у терміни, встановлені цим Законом для оприлюднення відповідної інформації.

Відповідно до частини третьої статті 10 Закону процедура закупівлі, попередня кваліфікація учасників не можуть проводитися до/без публікації оголошення про проведення процедури закупівлі в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель згідно з абзацом першим частини другої цієї статті.

Частиною першою статті 12 Закону передбачено, що закупівля може здійснюватися шляхом застосування, зокрема, процедури закупівлі в одного учасника.

Ураховуючи викладене, початком проведення процедури закупівлі в одного учасника є публікація інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.

Таким чином, перші переговори мають характер попередніх та інформативних (проводяться до початку процедури, а не в її рамках), другі переговори проводяться в рамках процедури закупівлі в одного учасника після публікації оголошення.

У такому контексті норми Закону щодо обов’язкового оприлюднення інформації про застосування не передбачають запрошення інших потенційних суб’єктів до можливої участі у процедурі, а мають лише інформативний характер (у тому числі для надання можливості оскарження вказаної процедури іншими суб’єктами та проведення моніторингу процедури Мінекономрозвитку). Це підтверджується абзацом п’ятнадцятим частини першої статті 39 Закону, що чітко зазначає — «Оприлюднення інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника не вважається запрошенням до участі у процедурі закупівлі для невизначеного кола осіб».

Після оприлюднення інформації про застосування і до акцепту пропозиції одного учасника замовник у разі потреби (за власною ініціативою чи ініціативою учасника) може провести додаткові переговори з учасником для узгодження параметрів та/або умов договору про закупівлю, у тому числі щодо перегляду ціни пропозиції, насамперед щодо її зменшення (знижки тощо).

Протоколи переговорів оформлюються в довільній загальноприйнятій у діловодстві формі. Зразок-приклад протоколу переговорів, який може використовуватися, наведено в додатку 1.

4. Протягом трьох робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника замовник забезпечує публікацію інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника у «Віснику державних закупівель» та оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу зазначеної інформації, а також одночасне оприлюднення обґрунтування про застосування вказаної процедури на веб-порталі Уповноваженого органу.

Довідково.

Відповідно до частини першої статті 39 Закону замовник забезпечує публікацію у «Віснику державних закупівель» і розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу необхідної інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника та розміщення на веб-порталі Уповноваженого органу обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Забезпеченням опублікування/оприлюднення є надсилання та реєстрація інформації й обґрунтування в Державному підприємстві «Зовнішторгвидав України», яке забезпечує видання «Вісника державних закупівель», протягом трьох робочих днів з дати засідання комітету з конкурсних торгів (наприклад, комітет прийняв рішення 1-го числа, отже, забезпечити опублікування необхідно до 4-го числа включно).

Форми складання та інструкції щодо заповнення інформації й обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника затверджені наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922 (у редакції наказу Мінекономрозвитку від 27.12.2011 р. № 428).

Якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів — 200 тис. євро, для послуг — 300 тис. євро, для робіт — 500 тис. євро — інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника обов’язково додатково розміщується в міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель.

5. Проведення остаточних переговорів з учасником щодо узгодження основних умов договору, за результатами чого складається протокол переговорів.

Довідково.

Учасник надає замовнику підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно із статтею 16 Закону.

Інформація про відповідність кваліфікаційним вимогам надається учасником (усіма учасниками в разі проведення переговорів з кількома учасниками) на обов’язкову за Законом вимогу замовника, що може здійснюватися таким чином:

у відповідь на письмовий запит замовника, у якому замовник заявляє про початок переговорів і прохання надати кваліфікаційні документи, учасник надсилає їх або надає під час переговорної зустрічі з замовником. У такому разі за аналогією в запиті доцільно встановити спосіб визначення відповідності учасника кваліфікаційним критеріям. У запиті також повинна міститись інформація, необхідна учаснику для формування ціни;

у відповідь на запит замовника, зафіксований у протоколі проведення переговорів.

Подання інформації про відповідність учасника кваліфікаційним критеріям здійснюється до визначення замовником переможця і акцепту пропозиції одного учасника.

Слід зазначити, що з 17.06.2012 р. внаслідок унесення змін до Закону (зміни внесені Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності» від 24.05.2012 р. № 4851-VI) спрощено вимоги щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам, а саме:

замовники самостійно обирають, які саме кваліфікаційні критерії із зазначених у частині другій статті 16 Закону будуть у кожному конкретному випадку застосовуватися (раніше всі критерії застосовувались у всіх випадках);

кваліфікаційні критерії не встановлюються й інформація про відповідність ним не вимагається в разі придбання нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та водовідведення, послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування.

6. Відповідно до абзацу першого частини третьої статті 39 Закону Замовник не пізніше п’яти днів з моменту опублікування інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника приймає рішення про визначення переможця процедури закупівлі та акцептує його пропозицію.

Протокол переговорів є підставою для подальшого здійснення акцепту пропозиції учасника.

Довідково.

Рішення приймається комітетом з конкурсних торгів Замовника, яке оформлюється протоколом у довільній формі. Термін прийняття рішення — не пізніше п’яти днів, саме з моменту публікації інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника у «Віснику державних закупівель».

Відповідно до листа Мінекономрозвитку від 29.02.2012 р. № 3302-04/7500-06 (розміщено на офіційному веб-сайті Мінекономрозвитку за адресою: www.me.gov.ua у рубриці «Державні закупівлі», підрубриці «Роз’яснення стосовно застосування законодавства у сфері державних закупівель»), по-перше, у разі якщо до визначення переможця відбулася зміна цін (тарифів), то кінцева ціна погоджується при проведенні остаточних переговорів з урахуванням затверджених (уведених у дію) цін (тарифів) та зазначається у відповідному протоколі та повідомленні про акцепт, по-друге, якщо після визначення переможця процедури закупівлі в одного учасника тарифи змінилися в бік збільшення, Замовник може укласти договір про закупівлю за обсягом, указаним у повідомленні про акцепт, зазначивши у такому договорі відповідний тариф та після укладання зазначеного договору вчинити дії, передбачені пунктом 1 частини п’ятої статті 40 Закону.

7. Відповідно до частини першої статті 10 та абзацу першого частини третьої статті 39 Закону замовник протягом трьох робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця безоплатно публікує
/оприлюднює у «Віснику державних закупівель»/на веб-порталі повідомлення про акцепт пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Довідково.

Повідомлення про акцепт складається за формою, затвердженою наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922 (у редакції наказу Мінекономрозвитку від 27.12.2011 р. № 428).

8. Замовник не раніше ніж через 14 днів з дня опублікування повідомлення про акцепт укладає договір про закупівлю (абзац другий частини третьої статті 39 Закону).

Довідково.

Замовник укладає договір про закупівлю за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника у строк не раніше ніж через 14 днів (п’ять робочих днів у разі застосування процедури закупівлі з підстав, визначених пунктом 3 частини другої цієї статті, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та водовідведення і послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування) з дня опублікування у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель повідомлення про акцепт пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника.

9. Замовник протягом семи днів з дня укладення договору про закупівлю публікує/оприлюднює інформацію про результати проведення процедури закупівлі відповідно до статей 10 і 32 Закону.

Довідково.

Форма інформації затверджена наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922 (у редакції наказу Мінекономрозвитку від 27.12.2011 р. № 428).

Якщо очікувана вартість закупівлі перевищує суму, еквівалентну: для товарів — 200 тис. євро, для послуг — 300 тис. євро, для робіт — 500 тис. євро, — інформація про результати процедури закупівлі в одного учасника обов’язково додатково розміщується у міжнародному інформаційному виданні з питань державних закупівель.

10. Відповідно до статті 10 Закону протягом трьох робочих днів з дня затвердження звіту про результати процедури закупівлі замовник безоплатно оприлюднює звіт про результати проведення процедури закупівлі на веб-порталі.

Довідково.

Форма звіту затверджена наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922 (у редакції наказу Мінекономрозвитку від 27.12.2011 р. № 428).

Крім того, слід урахувати, що відповідно до частини п’ятої статті 39 Закону процедура закупівлі в одного учасника відміняється у разі, якщо замовником допущено порушення порядку оприлюднення інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника, визначеного цим Законом, та/або порушення, які вплинули на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі; відмови переможця процедури закупівлі в одного учасника від підписання договору про закупівлю та/або у разі недосягнення між замовником та учасником (учасниками) процедури закупівлі згоди щодо істотних умов договору; відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг; скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг.

Додаток: на 2 арк.

 

Директор Департаменту
державних закупівель та державного замовлення
Б. Горбанський

 

img 1 

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ПРОЦЕДУРА ЗАКУПІВЛІ В ОДНОГО УЧАСНИКА:
ПОСЛІДОВНІСТЬ ДІЙ ЗАМОВНИКІВ

Як відомо, Законом України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань державних закупівель» від 04.07.2012 р. № 5044-VI (далі — Закон № 5044) були внесені чергові зміни до Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289 // див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 30). Зокрема, певних змін зазнала процедура закупівлі в одного учасника. У зв’язку з цим Мінекономрозвитку в листі, що коментується, роз’яснює питання, що стосуються порядку планування, проведення переговорів з учасниками, визначення переможця, укладання договору про закупівлю, а також оформлення необхідних документів на кожному етапі процедури закупівлі в одного учасника.

Нагадаємо, що відповідно до ч. 2 ст. 39 Закону № 2289 процедура закупівлі в одного учасника застосовується замовником як виняток у разі:

1) закупівлі творів мистецтва або закупівлі, пов’язаної із захистом прав інтелектуальної власності, або укладення договору про закупівлю з переможцем архітектурного чи мистецького конкурсу, або закупівлі послуг з виконання науково-дослідних, науково-технічних та дослідно-конструкторських робіт, що пройшли конкурсний відбір у порядку, встановленому Кабміном;

2) відсутності конкуренції (у тому числі з технічних причин) на товари, роботи чи послуги, які можуть бути поставлені, виконані чи надані тільки певним постачальником (виконавцем), за відсутності при цьому альтернативи;

3) нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам;

4) якщо замовником було двічі відмінено процедуру закупівлі через відсутність достатньої кількості учасників;

5) потреби здійснити додаткову закупівлю у того самого постачальника з метою уніфікації, стандартизації або забезпечення сумісності з наявними товарами, технологіями, роботами або послугами, якщо заміна попереднього постачальника (виконавця робіт, надавача послуг) може призвести до несумісності або виникнення проблем технічного характеру, пов’язаних з експлуатацією та обслуговуванням;

6) закупівлі товарів на товарних біржах;

7) закупівлі товарів у разі припинення господарської діяльності, зокрема внаслідок банкрутства, за домовленістю з кредиторами;

8) необхідності проведення додаткових будівельних робіт, не включених у початковий проект, але які стали через непередбачувані обставини необхідними для виконання проекту за умови, що договір буде укладено з попереднім виконавцем цих робіт, якщо такі роботи технічно чи економічно пов’язані з головним договором;

9) урахування вимог, визначених ч. 14 ст. 3910Закону № 2289.

Зазначимо, що Мінекономрозвитку були надані роз’яснення щодо особливостей застосування та проведення процедури закупівлі в одного учасника у листі-роз’ясненні від 07.03.2012 р. № 3302-04/8710-12 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 11). Але після того, як до Закону № 2289 було внесено зміни, до цього листа-роз’яснення бажано було б внести певні зміни та доповнення, що й зробило Мінекономрозвитку.

Отже, алгоритм дій замовників при застосуванні процедури закупівлі в одного учасника можна умовно розподілити на декілька етапів. Наведемо в таблиці основні вимоги щодо оформлення документів на кожному етапі застосування процедури закупівлі в одного учасника.

 

Назва документа

Вимоги щодо оформлення документа

1

2

1. Планування закупівель

Річний план закупівель

 

Цей документ затверджується рішенням комітету з конкурсних торгів.
Таке рішення оформлюється протоколом.

Як зазначено у листі, що коментується, річний план та зміни до нього замовники надсилають Держказначейській службі та Мінекономрозвитку протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження. Разом з тим ст. 4 Закону № 2289 зобов’язує замовників також направляти до Мінекономрозвитку не тільки річний план та зміни до нього, а й кошторис (тимчасовий кошторис)

Зверніть увагу: річний план закупівель та зміни до нього підлягають оприлюдненню шляхом розміщення на власному веб-сайті замовника або за його відсутності на веб-сайті головного розпорядника бюджетних коштів протягом 5 робочих днів з дня їх затвердження

Форма річного плану та Інструкція щодо її заповнення затверджені наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922

Складається щодо закупівель, очікувана вартість яких дорівнює або перевищує для товарів та послуг 100 тис. грн. (у будівництві — 300 тис. грн.), а робіт — 1 млн грн.

У разі якщо очікувана вартість закупівлі не перевищує зазначені суми, такий предмет закупівлі відображається в додатку до річного плану, який складається в довільній формі та підписується головою комітету з конкурсних торгів або особою, яка виконує його обов’язки.

У разі якщо очікувана вартість закупівлі не перевищує зазначені суми та замовником не створюється комітет з конкурсних торгів, може складатися реєстр таких закупівель у довільній формі за підписом уповноваженої особи замовника

2. Вибір та проведення процедури закупівлі

Рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника

На цьому етапі проведення процедури закупівлі у замовників виникає найбільш питань, тому Мінекономрозвитку в листі, що коментується, більш докладно на ньому зупинилося.

Цей етап починається з того, що комітет приймає рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника, яке оформляється протоколом. Про те, яку інформацію необхідно зазначати у такому протоколі, Мінекономрозвитку пояснило в листі, що коментується.

Зверніть увагу: таке рішення приймається за наявності документально підтвердженої підстави або декількох підстав одночасно для застосування процедури закупівлі в одного учасника. Виключний перелік випадків застосування процедури закупівлі в одного учасника визначений ч. 2 ст. 39 Закону № 2289, що підтверджують винятковість ситуації щодо неможливості застосувати іншу, конкурентну процедуру закупівлі. Також Мінекономрозвитку в листі, що коментується, зазначає: документи, що підтверджують факт настання таких випадків, залежать від кожного окремого випадку і конкретної ситуації та потрібні замовнику для обґрунтування правильності вибору такої процедури закупівлі у випадку оскарження, контрольних заходів і перевірок контролюючих і правоохоронних органів, а також для майбутніх аналогічних випадків.

На цьому етапі замовники безпосередньо проводять переговори з учасником або учасниками для вибору найоптимальнішого варіанта умов договору. При цьому Закон № 2289 не обмежує право замовника проводити переговори як до прийняття рішення про застосування процедури (обов’язково фіксується у протоколі відповідного засідання комітету з конкурсних торгів), так і після такого рішення. Головне — це те, що проведення переговорів необхідно здійснити до подання інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника для опублікування у «Віснику державних закупівель».

У разі якщо попередні переговори проведені після прийняття рішення про застосування процедури в одного учасника (до публікації інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника), то результати проведених попередніх переговорів оформлюються окремим протоколом засідання комітету.

Таким чином, Мінекономіки робить такий висновок: перші переговори мають характер попередніх (проводяться до початку процедури, а не в її рамках), другі переговори проводяться в рамках процедури закупівлі в одного учасника після публікації оголошення.

У зв’язку з цим вимоги Закону № 2289 щодо обов’язкового оприлюднення інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника не передбачають запрошення інших потенційних суб’єктів до можливої участі у процедурі, а мають лише інформаційний характер (у тому числі для надання можливості оскарження вказаної процедури іншими суб’єктами та проведення моніторингу процедури Мінекономрозвитку). Підтвердженням такого висновку Мінекономрозвитку є абз. 15 ч. 1 ст. 39 Закону № 2289, де зазначено, що оприлюднення інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника не вважається запрошенням до участі у процедурі закупівлі для невизначеного кола осіб.

А отже, після оприлюднення інформації про застосування до акцепту пропозиції одного учасника замовник у разі потреби (за власною ініціативою чи ініціативою учасника) може провести додаткові переговори з учасником для узгодження параметрів та/або умов договору про закупівлю, у тому числі щодо перегляду ціни пропозиції, насамперед щодо її зменшення (знижки тощо)

Протоколи переговорів оформлюються в довільній загальноприйнятій у діловодстві формі. Зразок-приклад протоколу переговорів, який може використовуватися, наведено
в додатку 1 до листа, що коментується

Інформація про застосування процедури закупівлі в одного учасника

Протягом 3 робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника замовник забезпечує публікацію інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника у «Віснику державних закупівель» та одночасне розміщення такої інформації на веб-порталі за адресою (www.tender.me.gov.ua)

Форма інформації застосування процедури закупівлі в одного учасника та інструкція щодо її заповнення затверджені наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922

Обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника

Обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника замовник оприлюднює на веб-порталі одночасно з інформацією про застосування процедури закупівлі в одного учасника, тобто протягом 3 робочих днів з моменту прийняття рішення про застосування процедури закупівлі в одного учасника

Форма обґрунтування застосування процедури закупівлі в одного учасника та інструкція щодо її заповнення затверджені наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922

3. Визначення переможця процедури закупівлі

Протокол переговорів

Як зазначає Мінекономрозвитку в листі, що коментується, замовник на цьому етапі проводить остаточні переговори з учасником щодо узгодження основних умов договору. Результати таких переговорів оформлюються відповідним протоколом.

На цьому етапі сторони узгоджують кінцеву ціну, яку зазначають у відповідному протоколі та повідомленні про акцепт. На це Мінекономрозвитку звертало увагу у роз’ясненні від 22.02.2012 р. № 3302-04/6576-12 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 9), а також у листі, що коментується

Крім того, на цьому етапі учасник надає замовнику перелік документів, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним вимогам, зазначеним у ст. 16 Закону № 2289.

Разом з тим у листі, що коментується, Мінекономрозвитку зазначає, що з 17.06.2012 р. внаслідок унесення змін до Закону № 2289 згідно із Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності» від 24.05.2012 р. № 4851-VI (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 25) спрощено вимоги щодо підтвердження відповідності кваліфікаційним вимогам

Рішення про визначення переможця процедури закупівлі

Не пізніше 5 днів з моменту опублікування інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника у «Віснику державних закупівель» замовник повинен прийняти рішення про визначення переможця. Таке рішення комітету оформлюється протоколом у довільній формі

Повідомлення про акцепт пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника

Відповідно до абз. 1 ч. 3 ст. 39 Закону № 2289 замовник акцептує пропозицію за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника в день визначення переможця. Повідомлення про акцепт пропозиції публікується у «Віснику державних закупівель» та оприлюднюється на веб-порталі протягом 3 робочих днів з дня прийняття рішення про визначення переможця процедури закупівлі

Форма повідомлення про акцепт пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника та інструкція щодо її заповнення затверджені наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922

4. Укладання договору про закупівлю

Договір про закупівлю

Загальний строк укладання договору про закупівлю за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника визначений ч. 2 ст. 39 Закону № 2289.

Так, замовник має право укласти такий договір — не раніше ніж через 14 днів з дня опублікування у «Віснику державних закупівель» повідомлення про акцепт пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника.

Але якщо замовник застосовує процедуру закупівлі в одного учасника у разі виникнення нагальної потреби у здійсненні закупівлі у зв’язку з виникненням особливих економічних чи соціальних обставин, які унеможливлюють дотримання замовниками строків для проведення процедур конкурсних торгів, зокрема пов’язаних з негайною ліквідацією наслідків надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, а також наданням у встановленому порядку Україною гуманітарної допомоги іншим державам, а також у разі закупівлі нафти, нафтопродуктів сирих, електричної енергії, послуг з її передачі та розподілу, централізованого постачання теплової енергії, послуг поштового зв’язку, поштових марок та маркованих конвертів, телекомунікаційних послуг, у тому числі з трансляції радіо- та телесигналів, послуг з централізованого водопостачання та водовідведення та послуг з перевезення залізничним транспортом загального користування, то такий строк складає 5 робочих днів

Нагадаємо, що завдяки змінам, унесеним згідно із Законом № 5044 до Закону № 2289, зокрема, з переліку функцій Уповноваженого органу виключено функцію розроблення та затвердження типового договору про закупівлю товарів, робіт і послуг та зі ст. 40 Закону № 2289 виключено вимогу щодо затвердження типової форми договору про закупівлю Мінекономрозвитку.

У зв’язку з цим Мінекономрозвитку розроблено проект наказу про визнання таким, що втратив чинність, наказу Мінекономрозвитку від 27.10.2010 р. № 925. Саме цим наказом Мінекономрозвитку затверджені Типова форма договору про закупівлю товарів (робіт або послуг) за державні кошти та інструкція щодо її заповнення

 

5. Надання інформації про результати процедури закупівлі

Інформація про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника

Протягом 7 днів з дня укладення договору про закупівлю замовник публікує
у «Віснику державних закупівель» та оприлюднює на веб-порталі таку інформацію

Форма інформації про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника та інструкція щодо її заповнення затверджені наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922

Повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника

Протягом 3 робочих днів з дати прийняття рішення про відміну процедури закупівлі в одного учасника замовник публікує у «Віснику державних закупівель» та оприлюднює на веб-порталі таке повідомлення.

Відповідно до ч. 5 ст. 39 Закону № 2289 процедура закупівлі в одного учасника відміняється у разі:
— якщо замовником допущено порушення порядку оприлюднення інформації про застосування процедури закупівлі в одного учасника, визначеного Законом № 2289, та/або порушення, які вплинули на об’єктивність визначення переможця процедури закупівлі;
— відмови переможця процедури закупівлі в одного учасника від підписання договору про закупівлю та/або у разі недосягнення між замовником та учасником (учасниками) процедури закупівлі згоди щодо істотних умов договору;
— відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг;
— скорочення видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт і послуг

Форма повідомлення про відміну процедури закупівлі в одного учасника та інструкція щодо її заповнення затверджені наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922

Звіт про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника

Протягом 3 робочих днів з дня його затвердження замовник повинен оприлюднити на веб-порталі звіт про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника.

Форма звіту про результати проведення процедури закупівлі в одного учасника та інструкція щодо її заповнення затверджені наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922.

 

Як бачимо, перелік документації, яку необхідно складати замовникам при проведенні процедури закупівлі в одного учасника, чималий. Тому бажаємо вам оформлювати її вчасно та без помилок, адже наслідки таких помилок дуже неприємні як для замовників, так і для учасників.

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі