Теми статей
Обрати теми

Щодо видалення зелених насаджень та методики визначення їх відновної вартості

Редакція ББ
Лист від 25.09.2012 р. № 7/21-15394

МІНІСТЕРСТВО РЕГІОНАЛЬНОГО РОЗВИТКУ, БУДІВНИЦТВА ТА ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОГО ГОСПОДАРСТВА УКРАЇНИ

Щодо видалення зелених насаджень та методики визначення їх відновної вартості

Лист від 25.09.2012 р. № 7/21-15394

 

На сьогодні у регіонах усупереч чинному законодавству наявні випадки затвердження сільськими, селищними, міськими радами порядків видалення зелених насаджень та методик визначення відновної вартості зелених насаджень, з огляду на що просимо звернути увагу на таке.

У частині другій статті 19 Конституції України передбачено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Згідно зі статтею 28 Закону України «Про благоустрій населених пунктів» видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабінетом Міністрів України.

Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах затверджено постановою Кабінету Міністрів України від 01.08.2006 р. № 1045 (далі — Порядок). Порядок визначає процедуру видалення дерев, кущів, газонів і квітників на території населеного пункту. Затвердження Порядку належить до виключної компетенції Кабінету Міністрів України.

Разом із тим відповідно до пункту 4 Порядку компетентний орган (виконавчий орган сільської, селищної, міської ради) затверджує склад комісії з видалення зелених насаджень.

Методику визначення відновної вартості зелених насаджень затверджено наказом Мінжитлокомунгоспу від 12.05.2009 р. № 127, зареєстрованим у Мін’юсті 19.06.2009 р. за № 549/16565.

Ні законами України «Про місцеве самоврядування в Україні», «Про благоустрій населених пунктів» та «Про столицю України — місто-герой Київ», ні іншими актами законодавства не передбачено повноважень органів місцевого самоврядування затверджувати порядки видалення зелених насаджень на відповідній території чи методики визначення їх відновної вартості.

Відповідно до статті 28 Закону України «Про місцеві державні адміністрації» для реалізації наданих повноважень місцеві державні адміністрації мають право проводити перевірки стану додержання Конституції України та законів України, інших актів законодавства органами місцевого самоврядування та їх посадовими особами.

З огляду на вказане просимо:

наведену у цьому листі інформацію довести до відома органів місцевого самоврядування;

вжити у межах компетенції заходів щодо попередження і припинення практики прийняття органами місцевого самоврядування рішень, що суперечать законодавству у сфері благоустрою населених пунктів, а у разі необхідності повідомляти про вказані порушення законності органи прокуратури.

 

Перший заступник Міністра О. Аліпов

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ОРГАНИ МІСЦЕВОГО САМОВРЯДУВАННЯ НЕ МАЮТЬ ПРАВА
ПРИЙМАТИ РІШЕННЯ, ЩО СУПЕРЕЧАТЬ ЗАКОНОДАВСТВУ
З БЛАГОУСТРОЮ НАСЕЛЕНИХ ПУНКТІВ

Останнім часом органи місцевого самоврядування особливу увагу приділяють охороні довкілля, зокрема таким питанням, як благоустрій населених пунктів та утримання зелених насаджень, розташованих на територіях населених пунктів.

Нині основним документом, що визначає правові, економічні, екологічні, соціальні та організаційні засади благоустрою населених пунктів і спрямований на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, є Закон України «Про благоустрій населених пунктів» від 06.09.2005 р. № 2807-IV (далі — Закон № 2807). Згідно зі ст. 28 цього Закону видалення дерев, кущів, газонів і квітників здійснюється в порядку, затвердженому Кабміном.

А саме мова йде про Порядок видалення дерев, кущів, газонів і квітників у населених пунктах, затверджений постановою КМУ від 01.08.2006 р. № 1045 (далі — Порядок № 1045). Цим документом, зокрема, визначено процедуру видалення дерев, кущів, газонів і квітників на території населеного пункту, підстави для видалення зелених насаджень на території населеного пункту, а також обов’язки, що покладаються на органи місцевого самоврядування.

Механізм визначення відновної вартості зелених насаджень (дерев, кущів, газонів, квітників) у населених пунктах, що підлягає сплаті при видаленні зелених насаджень або їх втраті у зв’язку з відведенням земельної ділянки у встановленому порядку юридичній або фізичній особі, передбачено Методикою визначення відновної вартості зелених насаджень, затвердженою наказом Міністерства з питань ЖКГ від 12.05.2009 р. № 127 (далі — Методика).

Як зазначено в листі, що коментується, діючими законодавчими актами не передбачено повноважень органів місцевого самоврядування щодо затвердження порядків видалення зелених насаджень на відповідній території чи методики визначення їх відновної вартості. Тому Порядок № 1045 та Методика — це основні документи, якими керуються органи місцевого самоврядування на території України при вирішенні питань, що стосуються видалення зелених насаджень.

Додамо, що, окрім зазначених документів, органам місцевого самоврядування при веденні обліку, складанні Реєстру зелених насаджень та здійсненні моніторингу стану зелених насаджень необхідно керуватися Методичними рекомендаціями щодо обліку зелених насаджень у населених пунктах України, затвердженими наказом Міністерства з питань ЖКГ від 22.11.2006 р. № 386 (далі — Методрекомендації № 386).

З урахуванням висновків, які наведені у листі, що коментується, радимо тим органам місцевого самоврядування, які затвердили регіональні порядки видалення зелених насаджень на відповідній території чи методики визначення їх відновної вартості, якомога скоріше скасувати такі документи.

Наведемо, які повноваження мають органи місцевого самоврядування у питаннях благоустрою населених пунктів та утримання зелених насаджень:

— встановлення відповідно до законодавства правил з питань благоустрою території населеного пункту, забезпечення в ньому чистоти і порядку, торгівлі на ринках, додержання тиші в громадських місцях, за порушення яких передбачено адміністративну відповідальність (ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР);

— прийняття рішення виконавчим органом сільської, селищної, міської ради про видалення зелених насаджень на підставі ордера на їх видалення (п. 4 Порядку № 1045);

— створення комісії з видалення зелених насаджень (п. 4 Порядку № 1045);

— визначення відновної вартості зелених насаджень, що здійснюється комісією, складання акта обстеження зелених насаджень і ордера на їх видалення (п. 41 Порядку № 1045);

— ведення обліку зелених насаджень та складання Реєстру зелених насаджень за видовим складом та віком (ч. 3 ст. 28 Закону № 2807, Методрекомендації № 386).

 

Вікторія МАТВЄЄВА,
економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі