Теми статей
Обрати теми

Як списати театральні костюми

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЯК СПИСАТИ ТЕАТРАЛЬНІ КОСТЮМИ

 

Юлія КРОТ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

На балансі відділу культури і туризму значаться театральні костюми, частина з яких є непридатними для подальшого використання.

Яким є порядок та підстави для списання таких костюмів?

(Одеська обл.)

 

Перш за все зазначимо, що згідно з Порядком застосування Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженим наказом Головного управління Держказначейства від 10.12.99 р. № 114, театральні та національні костюми обліковуються у складі першої підгрупи субрахунку 109 «Інші основні засоби». Відповідно під час їх списання з балансу бюджетної установи необхідно дотримуватися порядку, передбаченого для списання основних засобів.

Зокрема, механізм списання об’єктів державної власності, якими є об’єкти незавершеного будівництва, та матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними засобами, встановлений Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314 (далі — Порядок № 1314).

Відповідно до п. 4 цього Порядку майно підлягає списанню у разі, якщо воно:

— не може бути в установленому порядку відчужене, безоплатно передане державним підприємствам, установам чи організаціям та щодо нього не можуть бути застосовані інші способи управління;

— морально чи фізично зношене;

— непридатне для подальшого використання, внаслідок пошкодження під час аварії чи стихійного лиха і не підлягає відновленню;

— виявлене в результаті інвентаризації як нестача.

При цьому списання майна, виявленого в результаті інвентаризації як нестача, здійснюється після відшкодування його вартості, за винятком випадків, коли здійснення такого відшкодування неможливо.

Списання майна здійснюється установою, на балансі якої воно перебуває, на підставі прийнятого рішення про надання згоди на його списання суб’єктом управління (п. 5 Порядку № 1314).

Слід мати за увазі, що списання майна проводиться тільки після встановлення факту непридатності майна і неможливості (неефективності) проведення відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином. З цією метою, як визначено у п. 9 Порядку № 1314, створюється комісія зі списання майна, головою якої є заступник керівника установи, а членами головний бухгалтер (його заступник), працівники інженерних, технічних, технологічних, будівельних, обліково-економічних та інших служб установи, а також залучені за вимогою суб’єкта управління його представники та інші фахівці. Склад комісії затверджується розпорядчим актом за підписом керівника установи.

Згідно з п. 14 Порядку № 1314 за результатами роботи комісії складається протокол засідання, до якого додаються такі документи:

1) акт інвентаризації майна, що пропонується до списання;

2) акти технічного стану майна, що пропонується до списання;

3) акти на списання майна;

4) інші документи (копія акта про аварію, висновки відповідних інспекцій, державних органів тощо (за наявності)).

Однак зазначене вище стосується лише процедури списання державного майна, тобто списання об’єктів незавершеного будівництва та основних засобів, які належать казенним підприємствам, державним комерційним підприємствам (їх об’єднанням), установам та організаціям, а також підприємствам, установам та організаціям, які перебувають у віданні Національної академії наук і галузевих академій наук.

Щодо бюджетних установ, які утримуються за рахунок коштів місцевих бюджетів, то при списанні основних засобів такі установи мають керуватися відповідними рішеннями органів, уповноважених здійснювати управління об’єктами комунальної власності . Оскільки відповідно до ч. 2 ст. 327 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV та ч. 3 ст. 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР управління майном, яке знаходиться у комунальній власності, здійснюють безпосередньо територіальними громадами та ними утвореними органами місцевого самоврядування.

Також нагадаємо, що Держказначейство у листі від 15.07.2011 р. № 17-07/1700-10076 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2011, № 31) зазначило: складені комісією акти про списання майна відображаються в бухгалтерському обліку після їх затвердження керівником бюджетної установи, яка утримується за рахунок коштів відповідного місцевого бюджету та погодження на пленарних засіданнях відповідної ради, уповноважених приймати рішення щодо управління цими об’єктами комунальної власності безпосередньо або шляхом передачі керівникам бюджетних установ відповідних повноважень залежно від вартості одиниці матеріальних цінностей та причин списання.

Для документального оформлення вибуття об’єктів основних засобів у разі повної або часткової їх ліквідації застосовується Акт про списання основних засобів (типова форма № ОЗ-3 (бюджет)). Згідно з Інструкцією зі складання типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів, затвердженою наказом Головного управління Держказначейства та Держкомстату від 02.12.97 р. № 125/70, акт складається у двох примірниках постійно діючою комісією, призначеною керівником установи, і затверджується у встановленому порядку. Перший примірник акта передається до бухгалтерії, а другий залишається у матеріально відповідальної особи і є підставою для здавання на склад матеріальних цінностей, які утворилися в результаті списання об’єкта основних засобів.

Списання основних засобів відображається на рахунках бухгалтерського обліку відповідно до вимог Інструкції про кореспонденцію субрахунків бухгалтерського обліку для відображення основних господарських операцій бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 10.07.2000 р. № 61. Порядок відображення в бухгалтерському обліку списання театральних костюмів розглянемо на прикладі.

Приклад . Постійно діюча комісія закладу культури прийняла рішення про списання костюма Діда Мороза у зв’язку з неможливістю його подальшого використання через фізичне зношення. Первісна вартість костюма становить 300 грн., сума нарахованого зносу — 300 грн.

У результаті списання костюма отримано ганчір’я, вартість якої за оцінкою комісії складає 10 грн., про що зроблено відповідну запис у розділі «Розрахунок результатів списання об’єкта» Акта про списання основних засобів типової форми № ОЗ-3 (бюджет).

У регістрах бухгалтерського обліку дана господарська операція відображається таким чином:

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,
грн.

дебет

кредит

1

Списано первісну вартість костюма Діда Мороза

401

109

300,00

2

Списано суму нарахованого зносу

131

401

300,00

3

Оприбутковано ганчір’я *

323

711

10,00

364

323

10,00

239

364

10,00

* До органу Держказначейської служби подається Довідка про надходження в натуральній формі не пізніше останнього робочого дня звітного місяця.

 

На підставі акта про списання основних засобів вносять записи до меморіального ордера № 9 «Накопичувальна відомість про вибуття та переміщення необоротних активів» (форми № 438 (бюджет)), який згідно з Інструкцією про форми меморіальних ордерів бюджетних установ та порядок їх складання, затвердженою наказом Держказначейства від 27.07.2000 р. № 68, використовується для обліку вибуття матеріальних цінностей, що належать до необоротних активів.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі