Теми статей
Обрати теми

Щодо закупівель за рамковими угодами

Редакція ББ
Лист від 25.03.2013 р. №

МІНІСТЕРСТВО ЕКОНОМІЧНОГО РОЗВИТКУ І ТОРГІВЛІ УКРАЇНИ

ЩОДО ЗАКУПІВЕЛЬ ЗА РАМКОВИМИ УГОДАМИ

Лист від 25.03.2013 р.

 

У зв’язку з окремими питаннями щодо застосування вимог законодавства у сфері державних закупівель для застосування закупівель за рамковими угодами Мінекономрозвитку повідомляє.

Щодо визначення предмета закупівлі

З 29 січня 2013 року набрав чинності наказ Мінекономрозвитку «Про внесення змін до Порядку визначення предмета закупівлі» від 19.12.2012 № 1449, зареєстрований в Мін’юсті 11.01.2013 за № 101/22633, відповідно до якого визначення предмета закупівлі здійснюється на основі Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016:2010 (далі — ДК 016:2010), затвердженого наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 № 457.

Поряд з цим Перелік товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами, затверджений наказом Мінекономрозвитку від 24.04.2012 № 503 (далі — Перелік), містить формулювання предметів закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції та послуг ДК 016-97 (далі — ДК 016-97), затвердженого наказом Державного комітету України по стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 № 822, який скасовано з 31.12.2012.

Наразі Міністерством підготовлено зміни до наказу Мінекономрозвитку від 24.04.2012 № 503 щодо приведення переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами, у відповідність до ДК 016:2010.

У зв’язку з цим до внесення зазначених змін для проведення закупівель за рамковими угодами рекомендується при формулюванні предмета закупівлі (зокрема, в оголошенні про проведення процедури закупівлі, документації конкурсних торгів тощо) вказувати предмет закупівлі відповідно до ДК 016:2010, зазначаючи в дужках назву товарів або послуг згідно з Переліком. 

Щодо відображення закупівель за рамковими угодами у річному плані закупівель

Відповідно до частини першої статті 4 Закону України «Про здійснення державних закупівель» (далі — Закон) закупівля здійснюється відповідно до річного плану. У свою чергу, виходячи зі змісту пунктів 3 і 5 статті 1 Закону закупівлею у розумінні Закону є придбання замовником товарів, робіт і послуг шляхом укладення договору між замовником і учасником за результатами процедури закупівлі.

Таким чином, закупівлі за рамковими угодами відповідно до статті 13 Закону повинні відображатися у річних планах замовників, як у разі самостійного проведення ними таких закупівель, так і у разі проведення процедур закупівель генеральним замовником в інтересах інших замовників, за результатом яких такі замовники будуть сторонами рамкової угоди.

У разі коли процедура закупівлі проводиться генеральним замовником, замовники, в інтересах яких вона проводитиметься, можуть при зазначенні таких закупівель у колонці 8 річного плану, який складається відповідно до Форми річного плану закупівель, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель», зареєстрованим у Мін’юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (зі змінами), указати відповідне рішення про визначення генерального замовника.

Щодо оприлюднення інформації за укладеною рамковою угодою

Відповідно до статті 10 Закону, підпунктів 14 та 15 пункту 1 постанови Кабінету Міністрів України від 04.07.2012 № 603 «Про особливості виконання рамкових угод» та пунктів 7.1 — 7.2 Особливостей укладення рамкових угод, затверджених наказом Мінекономрозвитку від 24.04.2012 № 504, зареєстрованим у Мін’юсті 26.06.2012 за № 1059/21371, кожен замовник, що є стороною рамкової угоди, після укладення кожного договору про закупівлю на підставі та на умовах, визначених рамковою угодою, укладеною за результатами процедури закупівлі, надає для оприлюднення таку інформацію:

1) оголошення про результати процедури закупівлі — не пізніше як через 7 днів з дня укладення договору про закупівлю. Таке оголошення складається відповідно до форми, затвердженої наказом Мінекономіки від 26.07.2010 № 922 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель» (зі змінами), оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу та публікується в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель;

2) звіт про результати процедури закупівлі — протягом 3 робочих днів з дня його затвердження та у будь-якому випадку після оприлюднення оголошення про результати процедури закупівлі, інформація про що зазначається у звіті. Звіт складається відповідно до форми, затвердженої наказом Мін-економіки від 26.07.2010 № 922 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель» (зі змінами), та оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу;

3) оголошення з відомостями про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю — після укладення договору про закупівлю, але не пізніше опублікування оголошення про результати процедури закупівлі. Оголошення з відомостями про рамкову угоду оприлюднюється на веб-порталі Уповноваженого органу та публікується у державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель. На даний момент форма оголошення з відомостями про рамкову угоду не затверджена.

Слід зазначити, що у разі проведення процедури закупівлі генеральним замовником для укладення рамкової угодами в інтересах інших замовників, обов’язок оприлюднення зазначеної інформації покладений законодавством саме на замовників, які є сторонами рамкової угоди.

Водночас у разі проведення процедури закупівлі генеральним замовником для укладення рамкової угодами в інтересах інших замовників, оприлюднення повідомлення про акцепт має здійснювати саме генеральний замовник.

Поряд з цим на даний час Мінекономрозвитку розробляється проект наказу «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель», яким передбачається внести зміни до існуючих форм, зокрема з урахуванням здійснення закупівель за рамковими угодами, та затвердити нові форми документів, що передбачені змінами до Закону та Законом України «Про особливості здійснення закупівель в окремих сферах господарської діяльності».

До набрання чинності зазначеним наказом Мінекономрозвитку рекомендує у разі потреби оприлюднення оголошення з відомостями про рамкову угоду використовувати примірну форму, наведену у додатку, а в пункті 14 звіту про результати процедури закупівлі, який складається відповідно до Форми звіту про результати проведення процедур відкритих і двоступеневих торгів та попередньої кваліфікації, затвердженої наказом Мінекономіки 26.07.2010 № 922 «Про затвердження форм документів у сфері державних закупівель», зареєстрованим у Мін’юсті 06.08.2010 за № 624/17919 (зі змінами), вказувати відповідну інформацію про рамкову угоду.

Крім цього, Міністерством спільно з ДП «Зовнішторгвидав України» вживаються необхідні заходи до розширення найближчим часом можливостей інтерфейсу і сервісів веб-порталу «Державні закупівлі» для оприлюднення відповідної інформації щодо договорів про закупівлю, укладених за рамковими угодами.

Додаток: Примірна форма оголошення з відомостями про рамкову угоду на 1 арк.

 

Директор Департаменту державних закупівель
та державного замовлення
 Б. М. Горбанський

 

Додаток

ПРИМІРНА ФОРМА

оголошення з відомостями про рамкову угоду

1. Замовник:

1.1. Найменування.

1.2. Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ.

1.3. Місцезнаходження.

1.4. Головний розпорядник коштів (головні розпорядники коштів) (повне найменування та ідентифікаційний код за ЄДРПОУ).

1.5. Генеральний замовник, якщо процедура закупівлі проводилася генеральним замовником в інтересах замовника (повне найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код за ЄДРПОУ).

2. Процедура закупівлі.

3. Інформування про процедуру закупівлі:

3.1. Дата оприлюднення та номер оголошення про проведення процедури закупівлі, опублікованого в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель.

4. Дата укладення рамкової угоди та її номер.

5. Інформація про предмет закупівлі:

5.1. Найменування предмета закупівлі.

5.2. Кількість товарів або обсяг надання послуг.

5.3. Ціна за одиницю товару (послуги) на дату укладення рамкової угоди.

6. Строк, на який укладено рамкову угоду.

6. Інформація про замовників, що підписали рамкову угоду:

6.1. Найменування.

6.2. Ідентифікаційний код за ЄДРПОУ.

6.3. Місцезнаходження.

7. Інформація про учасника/учасників рамкової угоди:

7.1. Кількість учасників, з якими укладено рамкову угоду.

7.2. Найменування/прізвище, ім’я, по батькові.

7.3. Ідентифікаційний код/реєстраційний номер облікової картки платника податків.

7.4. Місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи).

7.5. Номер телефону, телефаксу.

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ЗДІЙСНЕННЯ ЗАКУПІВЕЛЬ ЗА РАМКОВИМИ УГОДАМИ:
РОЗ’ЯСНЮЄ МІНЕКОНОМРОЗВИТКУ

У цьому листі Мінекономрозвитку роз’яснює особливості застосування законодавства у сфері державних закупівель, що стосуються закупівель за рамковими угодами.

Нагадаємо: рамкові угоди є правочинами, що укладаються одним або кількома замовниками (генеральними замовниками) у письмовій формі з одним або кількома учасниками процедури закупівлі з метою визначення основних умов закупівлі товарів та послуг, керуючись якими в подальшому буде укладено договір про закупівлю. Закупівля за рамковими угодами може здійснюватися самостійно замовником або генеральним замовником.

Особливості здійснення закупівель за рамковими угодами визначено ст. 13 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI (далі — Закон № 2289), на виконання вимог якої Кабміном та Мінекономрозвитку затверджено низку документів, що спрямовані на регулювання порядку здійс-нення закупівель за рамковими угодами, а саме:

постанову КМУ «Про затвердження Порядку визначення генеральних замовників та взаємодії замовників з генеральним замовником за рамковими угодами» від 04.07.2012 р. № 602;

постанову КМУ «Про особливості виконання рамкових угод» від 04.07.2012 р. № 603 (далі — постанова № 603);

наказ Мінекономрозвитку «Про затвердження Переліку товарів і послуг, які можуть закуповуватися за рамковими угодами» від 24.04.2012 р. № 503 (далі — Перелік № 503);

наказ Мінекономрозвитку «Про особливості укладання рамкових угод» від 24.04.2012 р. № 504.

І хоча зазначеними вище документами замовники (генеральні замовники) керуються ще з минулого року, тільки зараз Мінекономрозвитку вирішило звернути увагу на особливості проведення закупівель за рамковими угодами. Далі розглянемо питання, порушені в листі, що коментується.

1. Як відомо, з 01.01.2013 р. набрав чинності Державний класифікатор продукції і послуг ДК 016:2010, затверджений наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 11.10.2010 р. № 457 (далі — ДК 016:2010), на підставі якого визначається предмет закупівлі товарів та послуг. Докладно це питання роз’яснювало Мінекономрозвитку в листі від 06.02.2013 р. № 3302-05/4104-12 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 7).

Водночас Перелік № 503 містить список предметів закупівлі відповідно до Державного класифікатора продукції і послуг ДК 016-97, затвердженого наказом Державного комітету України стандартизації, метрології та сертифікації від 30.12.97 р. № 822, який втратив чинність 31.12.2012 р.

У зв’язку з цим у листі , що коментується, Мінекономрозвитку повідомляє про те, що готуються відповідні зміни до Переліку № 503, а допоки такі зміни до цього Переліку не внесено, рекомендує замовникам при зазначенні предмета закупівлі (зокрема, в оголошенні про проведення процедури закупівлі, документації конкурсних торгів тощо) керуватися ДК 016:2010, указуючи при цьому в дужках назву товарів та послуг згідно з Переліком № 503.

2. Одним із етапів процедур закупівель є їх планування, що полягає у складанні та затвердженні річного плану державних закупівель. Форму річного плану закупівель та інструкцію щодо його заповнення затверджено наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922.

Оскільки Законом № 2289 не передбачено жодних винятків для рамкових угод, Мінекономрозвитку в листі, що коментується, звертає увагу замовників на те, що закупівлі за рамковими угодами повинні відображатися в річних планах замовників або генеральних замовників.

Якщо процедура закупівлі проводиться генеральним замовником на користь інших замовників, за результатами яких такі замовники виступатимуть сторонами рамкової угоди, то ці замовники в колонці 8 «Примітка» річного плану закупівель можуть указати відповідне рішення про визначення генерального замовника. Усі інші колонки річного плану закупівель заповнюється в загальному порядку.

3. Також у листі, що коментується, Мінекономрозвитку нагадало, яку інформацію за укладеною рамковою угодою має бути оприлюднено. Так, кожен замовник, який є стороною рамкової угоди, після укладення договору про закупівлю надає для оприлюднення таку інформацію про укладену рамкову угоду:

оголошення про результати процедури закупівлі.

Протягом 7 днів із дня укладення договору про закупівлю замовник публікує у «Віснику державних закупівель» та оприлюднює на веб-порталі таку інформацію. Форму оголошення про результати проведення процедури та інструкцію щодо його заповнення затверджено наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922;

звіт про результати проведення процедури закупівлі.

Протягом 3 робочих днів із дня його затвердження замовник повинен оприлюднити на веб-порталі звіт про результати проведення процедури закупівлі. Форму звіту про результати проведення процедури закупівлі та інструкцію щодо його заповнення затверджено наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922;

оголошення з відомостями про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю.

Не пізніше дня опублікування оголошення про результати процедури закупівлі замовник публікує у «Віснику державних закупівель» та оприлюднює на веб-порталі таку інформацію. Оскільки наразі форму оголошення з відомостями про рамкову угоду не затверджено, у листі, що коментується, наведено примірну форму такого документа.

Крім того, автори листа звертають увагу на те, що в разі проведення процедури закупівлі генеральним замовником обов’язки з оприлюднення зазначеної вище інформації покладаються саме на замовників, які є сторонами рамкової угоди. Водночас слід мати на увазі, що в разі проведення процедури закупівлі генеральним замовником для укладення рамкової угоди на користь інших замовників оприлюднення інформації про акцепт повинен здійснювати саме генеральний замовник.

Як випливає з листа, що коментується, Мінекономрозвитку готує проект змін до наказу Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 922, що стосується внесення змін до чинних форм документів, зокрема, щодо здійснення закупівель за рамковими угодами. Як тільки такий документ буде затверджено, ми обов’язково повідомимо про це на сторінках нашої газети, а поки можна використовувати форму, наведену в додатку до листа.

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі