Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Облаштування системи вентиляції

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Серпень, 2013/№ 29
Друк
Відповідь на запитання

ОБЛАШТУВАННЯ СИСТЕМИ ВЕНТИЛЯЦІЇ

 

Тетяна СТАНКУС, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

У будівлі нашої установи у зв’язку з виробничою необхідністю планується встановлення системи вентиляції. При цьому вартість розроблення проекту системи вентиляції складає 2000 грн., вартість робіт з облаштування такої системи — 10000 грн., а вартість матеріалів та обладнання — 20000 грн. Закупівля матеріалів та обладнання, розроблення проекту та облаштування системи вентиляції здійснюється однією організацією-підрядником за договором.

За якими КЕКВ слід провести зазначені видатки? Чи необхідно збільшити вартість будівлі після встановлення системи і на яку суму?

(Харківська обл.)

 

Перш за все необхідно визначити, до якого виду ремонту належать зазначені у запитанні роботи — до поточного чи капітального. Для цього слід звернутися до Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженого наказом Держкомітету України з питань ЖКГ від 10.08.2004 р. № 150.

Так, відповідно до п.п. 2.11.20 цього Переліку улаштування нової, відновлення або перевлаштування системи вентиляції належить до капітального ремонту.

Якщо за одним договором здійснюється виготовлення проекту на встановлення системи вентиляції, придбання необхідних матеріалів та обладнання і безпосереднє облаштування системи вентиляції, то всі видатки за таким договором відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333 , здійснюються за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів».

Згідно з п. 1.6 Інструкції з обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 17.07.2000 р. № 64 (далі — Інструкція № 64), зміна первісної (відновлювальної) вартості необоротних активів проводиться у разі індексації їх первісної вартості відповідно до чинного законодавства України, а також при добудові, дообладнанні, реконструкції, частковій ліквідації відповідних об’єктів та модернізації, яка призвела до додаткового укомплектування необоротних активів.

Критерієм при визначенні зміни вартості активу насамперед є зміна його техніко-експлуатаційних (паспортних) характеристик, що обов’язково має бути підтверджено Актом прийняття-здавання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів типової форми № ОЗ-2 (бюджет). Форма цього акта затверджена спільним наказом Головного управління Держказначейства та Держкомстату «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів та Інструкції з їх складання» від 02.12.97 р. № 125/70.

Разом з тим у п. 6.29 Інструкції № 64 зазначено, що зміни в характеристиці об’єкта, пов’язані з його ремонтом, реконструкцією чи модернізацією, вносяться до відповідного розділу згаданого акта та в технічний паспорт об’єкта. У свою чергу, такий акт є підставою для здійснення записів про роботи з добудови, дообладнання, реконструкції, модернізації й капітального ремонту існуючого об’єкта до Інвентарної картки обліку основних засобів у бюджетних установах типової форми № ОЗ-6 (бюджет), відкритої на відповідний об’єкт обліку — будівлю.

Держказначейство у листі від 23.04.2008 р. № 3.4-04/1153-6784 також звернуло увагу на деякі нюанси відображення видатків на дообладнання необоротних активів у бухгалтерському обліку установи, зокрема якщо підтвердний документ містить вартість дообладнання однією сумою, яка включає вартість придбаного обладнання та вартість виконаних робіт, то первісна вартість необоротного активу збільшується на зазначену суму. У випадку коли установа придбає окремо додаткове укомплектування або його вартість у підтвердних документах зазначена окремо, то первісна вартість збільшується на вартість додаткового укомплектування необоротних активів (відповідно до підтвердних документів).

Враховуючи той факт, що у вашому випадку відома вартість додаткового укомплектування, то вартість будівлі слід збільшити на вартість матеріалів та обладнання, тобто у вашому випадку на 20000 грн.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі