Теми статей
Обрати теми

Оприбуткування бензину

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ОПРИБУТКУВАННЯ БЕНЗИНУ

 

Дарина ДАВИДЕНКО, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

У жовтні 2012 року установа взяла накладну від постачальника на отримання бензину (скретч-картки) в кількості 1095 літрів за ціною 10,63 грн. за літр на загальну суму 11640 грн. На цю суму було зареєстровано фінансові зобов’язання за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар», але фактично бензин (скретч-картки) не був отриманий через відсутність фінансування та відповідно непроведення оплати. У зв’язку з цим на кінець року виникла кредиторська заборгованість в сумі 11640 грн. за КЕКВ 2210.

Оплата за бензин фактично була здійснена в 2013 році на суму 11640 грн. Установа отримала бензин (скретч-картки) на цю суму, але за іншою ціною за літр в кількості 1115 літрів, тобто на 20 літрів більше у зв’язку з тим, що ціна на бензин знизилась.

Як правильно відобразити оприбуткування бензину, враховуючи ситуацію, що склалась?

(Харківська обл.)

 

Виходячи зі змісту запитання установою здійснено низку порушень.

Перш за все для оприбуткування товарно-матеріальних цінностей та отримання накладної необхідно фактично отримати товар.

Відповідно до п. 1 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.99 р. № 996-XIV (далі — Закон № 966) підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи, які фіксують факти здійснення господарських операцій. Первинні документи повинні бути складені під час здійснення господарської операції, а якщо це неможливо — безпосередньо після її закінчення.

У цьому випадку факту здійснення господарської операції (отримання бензину (скретч-карток)) не було, а первинний документ уже складено, що є порушенням п. 1 ст. 9 Закону № 966.

Крім того, звернемо увагу на те, що перед складанням річної фінансової звітності відповідно до п. 1.9 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Державного казначейства України від 30.10.98 р. № 90 (далі — Інструкція № 90), проводиться обов’язкова річна інвентаризація.

Як правило, проведення річної інвентаризації припадає на листопад, отже, на цей час у 2012 році за даними бухгалтерського обліку на підставі накладної рахувався бензин та кредиторська заборгованість перед його постачальником в той час, коли товарно-матеріальні цінності (бензин (скретч-картки)) фактично не були в наявності. У цьому випадку за результатами інвентаризації мала бути встановлена нестача бензину (скретч-карток). Якщо ж за зазначених умов за результатами інвентаризації нестача не була встановлена, то це свідчить про формальне проведення інвентаризації або про приховування результатів інвентаризації та зловживання службовим становищем.

Відповідальність за проведення інвентаризації і визначення її результатів несе керівник установи та інвентаризаційна комісія (пп. 1.10, 1.15 Інструкції № 90).

Отже, у 2012 році за даними бухгалтерського обліку не потрібно було відображати заборгованість та оприбутковувати бензин (скретч-картки) у зв’язку з тим, що фактично бензин (скретч-картки) установа не отримала.

Для того, щоб виправити цю ситуацію, слід скласти бухгалтерську довідку щодо неправильного оприбуткування бензину у жовтні 2012 року та відсторнувати відповідну суму. Такий документ складається згідно з вимогами Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Мінфіну від 24.05.95 р. № 88. Відповідно до п. 4.3 цього наказу помилки в облікових регістрах за минулий звітний період виправляються способом «сторно», який передбачає складання бухгалтерської довідки, в яку помилка (сума, кореспонденція рахунків) заноситься червоним чорнилом, пастою кулькових ручок тощо або зі знаком «мінус», а правильний запис (сума, кореспонденція рахунків) заноситься чорнилом, пастою кулькових ручок тощо темного кольору. Внесенням цих даних до облікового регістру у місяці, в якому виявлено помилку, ліквідується неправильний запис та відображається правильна сума і кореспонденція рахунків бухгалтерського обліку. Довідка має наводити причину помилки, посилання на документи та облікові регістри, в яких допущено помилку, і підписується працівником, який склав довідку, та після її перевірки — головним бухгалтером.

Фактично отриманий бензин (скретч-картки) слід оприбуткувати за новою накладною в кількості 1115 літрів на суму 11640 грн. та використовувати його в подальшому згідно з Нормами витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі