Теми статей
Обрати теми

Надання субвенції на капітальний ремонт

Редакція ББ
Відповідь на запитання

НАДАННЯ СУБВЕНЦІЇ НА КАПІТАЛЬНИЙ РЕМОНТ

 

Наталія КАПЛУНОВСЬКА, заступник директора Департаменту фінансів Харківської обласної державної адміністрації

 

Згідно з рішенням про районний бюджет обсяг коштів, що передаються до районного бюджету з бюджету міської ради, затверджений у сумі 1500,000 тис. грн. При цьому загальний обсяг доходів бюджету міської ради заплановано у сумі 7800,000 тис. грн. Розмір трансферту (вилучення) розраховано за допомогою формули, що застосовується для обрахунку міжбюджетних трансфертів. Наше місто віднесено до категорії «інші міста» з коефіцієнтом 1.

За підсумками роботи за 6 місяців поточного року міський бюджет за доходами загального фонду виконано на 115 %. З райдержадміністрації надійшов лист з проханням частину коштів від перевиконання бюджету міської ради спрямувати до районного бюджету у вигляді субвенції на капітальний ремонт пологового будинку.

Чи можна надати субвенцію районному бюджету на капітальний ремонт пологового будинку?

 

Відповідно до Бюджетного кодексу України від 21.06.2001 р. № 2542-III (далі — БКУ) міжбюджетні трансферти — це кошти, які безоплатно і безповоротно передаються з одного бюджету до іншого.

Згідно зі ст. 101 БКУ Верховна Рада АР Крим та місцеві ради можуть передбачати у відповідних бюджетах такі види міжбюджетних трансфертів:

1) субвенції на утримання об’єктів спільного користування чи ліквідацію негативних наслідків діяльності об’єктів спільного користування;

2) субвенції на проведення видатків місцевих бюджетів, що враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів;

3) субвенції на проведення видатків бюджетів місцевого самоврядування, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів;

4) субвенції на виконання інвестиційних програм (проектів), у тому числі на будівництво або реконструкцію об’єктів спільного користування;

5) додаткові дотації та інші субвенції.

Як визначено у ст. 89 БКУ до видатків, що здійснюються з районного бюджету та враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів, належать видатки на первинну медико-санітарну, амбулаторно-поліклінічну та стаціонарну допомогу (лікарні широкого профілю, пологові будинки, поліклініки і амбулаторії, загальні стоматологічні поліклініки, а також дільничні лікарні, медичні амбулаторії, фельдшерсько-акушерські та фельдшерські пункти, центри первинної медичної (медико-санітарної) допомоги).

Відповідно до ст. 85 БКУ Рада міністрів АР Крим, місцеві державні адміністрації, виконавчі органи відповідних місцевих рад, сільські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) зобов’язані забезпечити здійснення видатків, визначених пп. 2 і 3 ч. 1 ст. 82 БКУ, з відповідних місцевих бюджетів з додержанням розподілу цих видатків між бюджетами, визначеного ст. 88 — 91 БКУ та законом про Державний бюджет України.

Забороняється планувати та здійснювати видатки, не віднесені БКУ до місцевих бюджетів, а також здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на утримання бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату або за рішенням Кабміну.

Поняття вільних залишків визначено п. 4 ст. 14 БКУ. Так, перевищення залишку коштів загального фонду бюджету над оборотним залишком бюджетних коштів на кінець бюджетного періоду становить вільний залишок бюджетних коштів , який використовується на здійснення витрат бюджету згідно із законом про Державний бюджет України та/або змінами до нього (змінами до рішення про місцевий бюджет).

Умови, за яких вносяться зміни до рішення про місцевий бюджет при перевиконанні дохідної частини бюджету, визначені п. 5 ст. 78 БКУ. Рішення про внесення змін до рішення про місцевий бюджет ухвалюється місцевою радою на підставі офіційного висновку місцевого фінансового органу про перевиконання чи недовиконання дохідної частини загального фонду, про обсяг залишку коштів загального та спеціального фондів (крім власних надходжень бюджетних установ) відповідного бюджету. Факт перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету визнається за підсумками першого півріччя та наступних звітних періодів з початку поточного бюджетного періоду на підставі офіційних висновків місцевого фінансового органу за умови перевищення доходів загального фонду місцевого бюджету (без урахування міжбюджетних трансфертів), врахованих у розписі місцевого бюджету на відповідний період, не менше ніж на 5 %.

Як бачимо з вашого листа, районна державна адміністрація звернулася з проханням до міської ради про передачу субвенції в районний бюджет на проведення капітального ремонту пологового будинку. Це може свідчити про те, що в районі, а також у місті діє програма стосовно материнства, дітей та охорони їх здоров’я, на виконання якої передбачається субвенція (інші субвенції) районному бюджету з бюджету міста.

Передача коштів між міським та районним бюджетами здійснюється на підставі рішень, прийнятих міською та районною радами, і відповідного договору.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі