Теми статей
Обрати теми

Ремонт автопідйомника

Редакція ББ
Відповідь на запитання

РЕМОНТ АВТОПІДЙОМНИКА

 

Тетяна СТАНКУС, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

У зв’язку зі збитковістю комунального підприємства, що займається благоустроєм міста, балансоутримувачем техніки, яку використовує комунальне підприємство, у тому числі автопідйомника на базі шасі ЗІЛ, який призначений для експлуатації на будівельних майданчиках, дворах, ділянках з вертикальним фронтом робіт для підіймання робітників, є міська рада. З комунальним підприємством укладено договір позички, згідно з яким користувач за свій рахунок повинен проводити поточний та капітальний ремонти майна, нести всі витрати на його утримання, при необхідності проводити поліпшення майна.

Комунальне підприємство звернулося до міської ради з проханням надати дозвіл та виділити кошти для проведення ремонту автопідйомника. Самостійно провести такий ремонт це підприємство не може у зв’язку з його збитковістю.

У кошторисі на проведення ремонту вказані такі види робіт: повне розбирання автопідйомника, монтаж опорно-поворотного пристрою, капітальний ремонт кронштейна редуктора повороту, капітальний ремонт гідроциліндра підйому верхнього коліна, заміна рукавів високого тиску, збирання автопідйомника, заміна ступиці заднього колеса, налаштування гідросистеми, випробування автопідйомника. До якого виду ремонту — поточного чи капітального — належать такі роботи?

Як у цьому випадку провести ремонт автопідйомника за рахунок коштів міської ради?

(Донецька обл.)

 

У зв’язку з тим, що автопідйомник обліковується на балансі міської ради, а фактично використовується комунальним підприємством, слід визначитись з відносинами щодо його використання, які виникають між міською радою та комунальним підприємством.

Так, надати техніку, яка обліковується на балансі міської ради, у користування комунальному підприємству можна двома способами:

— безоплатним — шляхом укладання договору позички;

— платним — шляхом укладання договору оренди.

У вашому випадку, як зазначено в запитанні, було обрано перший спосіб, тобто безоплатний.

Відносини по безоплатному користуванню майном між міською радою та комунальним підприємством повинні бути оформлені договором позички.

Відповідно до ст. 827 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV (далі — ЦКУ) за договором позички одна сторона (позичкодавець) безоплатно передає або зобов’язується передати другій стороні (користувачеві) річ для користування протягом установленого строку. Користування річчю вважається безоплатним, якщо сторони прямо домовилися про це або якщо це випливає із суті відносин між ними.

Згідно з п. 3 ст. 827 ЦКУ до договору позички застосовуються положення гл. 58 ЦКУ.

Так, відповідно до ст. 776 ЦКУ поточний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймачем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Капітальний ремонт речі, переданої у найм, провадиться наймодавцем за його рахунок, якщо інше не встановлено договором або законом. Як бачимо, у договорі позички можна було передбачити умови, які задовольняли б обидві його сторони.

Але ж у вашому випадку в договорі вже встановлено, що капітальний та поточний ремонт має проводити комунальне підприємство за власні кош-ти. У зв’язку з тим, що на практиці виконати цю умову неможливо, адже комунальне підприємство є збитковим, рекомендуємо внести зміни до договору позички шляхом укладення додаткової угоди. У ній слід викласти пункт договору щодо проведення ремонту в новій редакції, тобто передбачити проведення ремонту за рахунок позичкодавця (міської ради). Підписати додаткову угоду треба в двосторонньому порядку.

Тепер розберемося, до якого виду ремонту — капітального чи поточного — слід віднести зазначені у запитанні види робіт.

Для цього спочатку з’ясуємо, що таке автопідйомник на базі ЗІЛ та до якого виду обладнання він належить.

Автопідйомник на базі ЗІЛ являє собою пристрій, який знаходиться на базі автомобіля ЗІЛ і призначений для підіймання на висоту робітників з матеріалами й інструментами з метою здійснення ремонтних, будівельно-монтажних та інших робіт.

Автопідйомник виконує роботи під час зупинки, а до місця виконання робіт він рухається по дорогах загального користування.

Як визначено у ДСТУ «Засоби транспортні дорожні. Типи. Терміни та визначення» (Державний стандарт України ДСТУ 2984-95), затвердженому наказом Держстандарту від 25.01.95 р. № 31 (далі — ДСТУ 2984-95), дорожній транспортний засіб — це транспортний засіб, призначений для експлуатації переважно на автомобільних дорогах загального користування усіх категорій і сконструйований згідно з їхніми нормами.

Отже, автопідйомник на базі ЗІЛ можна віднес-ти до дорожнього транспортну засобу, оскільки до місця виконання робіт він рухається по дорогах загального користування.

Відповідно до ДСТУ 2984-95 автомобіль, який за своєю конструкцією та обладнанням призначений для виконання спеціальних робочих функцій, є спеціальним автомобілем.

Крім того, норми витрат палива для таких видів обладнання передбачені Нормами витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43, що ще раз підтверджує належність автопідйомника на базі ЗІЛ до автомобільного транс-порту.

Для дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту існує окремий нормативний документ, на підставі якого можна визначити різновид ремонту, — це Положення про технічне обслуговування і ремонт дорожніх транспортних засобів автомобільного транспорту, затверджене наказом Мінтрансу від 30.03.98 р. № 102 (далі — Положення № 102).

Згідно з п. 3.16 цього Положення до капітального ремонту належать роботи, пов’язані із заміною кузова для автобусів та легкових автомобілів, рами для вантажних автомобілів або одночасною заміною не менше трьох базових агрегатів.

Перелік базових агрегатів наведено у додатку Г до Положення № 102. Так, базовими агрегатами є:

1. Двигун з картером зчеплення у зборі.

2. Коробка передач, роздавальна коробка.

3. Гідромеханічна передача.

4. Задній міст (вісь).

5. Середній міст (вісь).

6. Передня вісь (міст).

7. Рульове керування.

8. Кабіна вантажного та кузов легкового автомобіля.

9. Кузов автобуса.

10. Рама.

11. Підйомне обладнання платформи автомобіля-самоскида.

У вашому випадку не передбачається заміни трьох із цих агрегатів, тому вважати зазначений у запитанні ремонт капітальним не можна.

Також відмітимо, що згідно з п. 3.14 Положення № 102 будь-який ремонт агрегатів належить до поточного ремонту.

Таким чином, у випадку, зазначеному у запитанні, проводиться саме поточний ремонт транспортного засобу.

Відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333, оплата послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів має здійснюватися за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі