Теми статей
Обрати теми

Про надання інформації

Редакція ББ
Лист від 07.05.2013 р. № 31-13030-38/23-1775/1697

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ПРО НАДАННЯ ІНФОРМАЦІЇ

Лист від 07.05.2013 р. № 31-13030-38/23-1775/1697

(витяг)

 

<…>

Основним нормативно-правовим документом, який регулює відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, визначає вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов’язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов’язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства, є Податковий кодекс України (далі — Кодекс).

Відповідно до статті 9 Кодексу податок на додану вартість є загальнодержавним податком.

Зарахування загальнодержавних податків та зборів до державного і місцевих бюджетів здійснюється відповідно до Бюджетного кодексу України, яким, зокрема, визначено, що податок на додану вартість належить до доходів загального фонду Державного бюджету України (пункт 6 частини другої статті 29 Бюджетного кодексу України).

Розділом V «Податок на додану вартість» Кодексу визначено порядок справляння податку на додану вартість, зокрема, статтею 200 Кодексу встановлено порядок визначення суми податку на додану вартість, що підлягає сплаті (перерахуванню) до Державного бюджету України або відшкодуванню з Державного бюджету України (бюджетному відшкодуванню), та строки проведення розрахунків.

<…>

 

Заступник Міністра — керівник апарату
Ю. Шевченко

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ЯКУ СУМУ НЕОБХІДНО ПЕРЕРАХУВАТИ В ДОХІД БЮДЖЕТУ
ЗА ЗДАНЕ У ВИГЛЯДІ ВІДХОДІВ ТА БРУХТУ СРІБЛО

До редакції нашої газети надійшло таке запитання:

«Бюджетною установою на спеціальний реєстраційний рахунок отримано кошти за здане у вигляді відходів срібло на суму 420 грн. (у тому числі ПДВ — 70 грн.).

Згідно з п. 19 ст. 69 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) до доходів загального фонду місцевого бюджету відносять 50 % коштів, отриманих установами та організаціями за здане у вигляді брухту і відходів срібло.

Таким чином, 50 % коштів, отриманих бюджетною установою за здане у вигляді відходів і брухту срібло, бюджетна установа має перерахувати в дохід загального фонду бюджету, а решту 50 % залишити у своєму розпорядженні.

Як розрахувати суму, яку бюджетна установа має перерахувати в дохід загального фонду бюджету?»

Відповідь на запитання читача Мінфін надав у листі, що коментується. Розглянемо його докладніше й доповнимо своїми коментарями.

Навряд чи варто дивуватися з того факту, що положення нормативно-правових актів, якими керуються бюджетні установи, не завжди стикуються між собою. Ця ситуація є одним із таких прикладів.

Як зазначає Мінфін у листі, що коментується, основним нормативно-правовим документом у сфері оподаткування є Податковий кодекс України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПКУ), один із принципів якого — рівність усіх платників перед законом.

Для бюджетних установ — платників ПДВ операція зі здавання брухту дорогоцінних металів спеціалізованим підприємствам (приймальним пунктам) є об’єктом обкладення ПДВ. Це пов’язане з тим, що така операція відповідає умовам постачання товарів/послуг, визначеним у пп. 14.1.185 і 14.1.191 ПКУ.

На спецрахунок бюджетної установи — платника ПДВ кошти за проданий брухт надходять разом з ПДВ. Подальшу долю цих коштів має бути вирішено з урахуванням норм БКУ.

Так, кошти, отримані бюджетною установою від реалізації майна (крім нерухомого), належать до четвертої підгрупи першої групи власних надходжень бюджетних установ.

Проте кошти, отримані від здавання брухту і відходів золота, платини, металів платинової групи, дорогоцінного каміння та срібла, бюджетні установи не мають права залишити у своєму розпорядженні в повному обсязі.

Кошти, отримані від здавання дорогоцінних металів та каміння, розподіляються між установою та державним або місцевим бюджетом залежно від джерела фінансування установи.

Так, відповідно до п. 54 ст. 29 і п. 19 ст. 69 БКУ до доходів загального фонду відповідного бюджету відносять 50 % коштів, отриманих бюджетними установами за здане у вигляді брухту і відходів срібло.

Таким чином, у розпорядженні бюджетних установ залишається тільки 50 % таких коштів, які і є їх власними надходженнями. Саме ці суми бюджетні установи відображають у рядку 1.3.7 Податкового звіту про використання коштів неприбуткових установ та організацій.

Відповідно 50 % отриманих коштів підлягають перерахуванню в дохід загального фонду того бюджету, за рахунок якого утримується бюджетна установа.

Порядок перерахування коштів, отриманих від здавання дорогоцінних металів та каміння, Держказначейство роз’яснювало в листі від 11.06.2008 р. № 15-04/1415-9320 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2008, № 27). Полягає він у такому:

1. 100 % коштів за здані у вигляді брухту і відходів золото, платину, метали платинової групи, дорогоцінне каміння та срібло зараховуються на спеціальний реєстраційний рахунок розпорядника коштів, відкритий в органі Держказначейської служби.

2. Розпорядник бюджетних коштів передає до органу Держказначейської служби платіжне доручення на перерахування 50 % коштів, отриманих за здане у вигляді брухту і відходів срібло, зі спеціального реєстраційного рахунка на рахунок щодо обліку надходжень загального фонду бюджету, відкритий за відповідним кодом класифікації доходів бюджету 31020000 «Надходження коштів від Державного фонду дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння».

І тут виникає запитання: як бюджетній установі — платнику ПДВ визначити суму, що підлягає перерахуванню в дохід бюджету?

У зв’язку з цим варто звернути увагу на те, що на сьогодні немає спеціального нормативно-правового документа, який би визначав порядок розподілу коштів, отриманих бюджетною установою за здані у вигляді брухту і відходів дорогоцінні метали. У цьому випадку можна провести певну аналогію з розподілом доходів, отриманих від надання майна в оренду.

Нагадаємо: орендна плата, механізм розрахунку якої визначено Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорціями її розподілу, затвердженими постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786, розподіляється бюджетними установами виходячи з такої пропорції: 50 % — до складу доходів спеціального фонду і 50 % — до загального фонду, без урахування суми ПДВ.

Вважаємо: при розподілі коштів, які надходили від здавання відходів срібла і брухту, що підлягають перерахуванню до бюджету, доцільно діяти за таким самим принципом, тобто із загальної суми коштів, фактично отриманих на спеціальний реєстраційний рахунок установи, необхідно вирахувати суму ПДВ.

Отже, сума, що підлягає перерахуванню в дохід бюджету, обчислюється таким чином:

420 грн. - 70 грн. : 2 = 175 грн.

 

Вікторія МАТВЄЄВА,
економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі