Теми статей
Обрати теми

Щодо оплати праці фахівців із соціальної роботи

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЩОДО ОПЛАТИ ПРАЦІ ФАХІВЦІВ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

 

Алла ЛИТВИН, заступник директора Департаменту з питань державного регулювання заробітної плати та умов праці — начальник відділу державного регулювання заробітної плати в бюджетній сфері

 

Районний центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді прийняв на роботу фахівців із соціальної роботи. Більшість із них працюють у населених пунктах, які мають статус гірського. Оплата їх праці провадиться відповідно до Умов № 308/519 та складається з посадового окладу, підвищення за роботу у населеному пункті, що має статус гірського (25 %), та підвищення за роботу у шкідливих та важких умовах праці (15 %). Також за наявності коштів їм може встановлюватися надбавка в розмірі до 50 % посадового окладу (за складність, напруженість у роботі або за виконання особливо важливої роботи чи за високі досягнення в праці) та виплачуватися премія.

Просимо надати роз’яснення з такого питання: підвищення за шкідливі і важкі умови праці, надбавка в розмірі до 50 % посадового окладу, матеріальна допомога та премія встановлюються до посадового окладу з урахуванням підвищення за роботу у населеному пункті, що має статус гірського, чи ні?

(Івано-Франківська обл.)

 

Центр соціальних служб для сім’ї, дітей та молоді (далі — Центр) є спеціальним закладом, що забезпечує організацію та проведення соціальної роботи із соціально незахищеними категоріями сімей, дітей та молоді, які перебувають у складних життєвих обставинах та потребують сторонньої допомоги.

Оплата праці працівників установ соціального захисту населення, у тому числі Центрів, здійснюється відповідно до Умов оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення, затверджених спільним наказом Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005 р. № 308/519 (далі — Умови № 308/519).

Зазначимо, що спільним наказом Мінпраці та МОЗ від 08.06.2012 р. № 349/429 (набрав чинності 25.06.2012 р.) було внесено зміни до Умов № 308/519, якими врегульовано деякі питання оплати праці працівників Центрів, зокрема:

— тарифні розряди посад (професій) працівників районних, міських, районних у містах, районних у містах Києві та Севастополі, селищних і сільських Центрів визначаються відповідно до п.п. 2.2.12 Умов № 308/519;

— Центри внесено до п.п. 2.6 додатка 3 до Умов № 308/519, завдяки чому окремі працівники Центрів отримали право на підвищення посадових окладів у зв’язку зі шкідливими та важкими умовами праці у розмірі 15 % посадового окладу.

Далі розглянемо порядок оплати праці фахівців із соціальної роботи Центрів.

Підвищення за роботу в населеному пункті, що має статус гірського. Відповідно до п.п. 7 п.п. 2.4.6 Умов № 308/519 працівникам, які постійно працюють у закладах, розташованих на території населеного пункту, що має статус гірського, незалежно від того, проживають вони в цьому населеному пункті чи ні, посадові оклади підвищуються на 25 % відповідно до постанови КМУ «Про умови оплати праці осіб, які працюють в гірських районах» від 11.08.95 р. № 648.

Підвищення у зв’язку зі шкідливими і важкими умовами праці. Відповідно до п.п. 2.4.5 Умов № 308/519 працівники Центрів, які займають посади, визначені п.п. 2.6 додатка 3 до Умов № 308/519, мають право на підвищення посадових окладів (ставок) на 15 % у зв’язку зі шкідливими і важкими умовами праці. До таких посад належать, зокрема, посади фахівців із соціальної роботи.

Порядок установлення підвищень посадових окладів визначено п.п. 2.4.7 Умов № 308/519. Так, підвищення, передбачені пп. 2.4.5, 2.4.6, установлюються до посадового окладу, визначеного за пп. 2.1, 2.2, з урахуванням підвищень за кваліфікаційну категорію, оперативні втручання, диплом з відзнакою, санітарний транспорт.

Отже, підвищення за роботу в населеному пункті, що має статус гірського, та підвищення у зв’язку зі шкідливими і важкими умовами праці встановлюються до посадового окладу, визначеного відповідно до п.п. 2.2.12 Умов № 308/519 окремо одне від одного.

Приклад . Посадовий оклад фахівця із соціальної роботи складає 1678 грн. Тоді підвищення:

за роботу в населеному пункту, що має статус гірського, складе: 419,50 грн. (1678 грн. х 25 %);

у зв’язку зі шкідливими і важкими умовами праці складе: 251,70 грн. (1678 грн. х 15 %).

Надбавки. Відповідно до п. 4.4 Умов № 308/519 керівникам закладів соціального захисту населення надано право установлювати працівникам надбавки за високі досягнення у праці, виконання особливо важливої роботи (на строк її виконання), складність, напруженість у роботі у розмірі до 50 % посадового окладу у межах коштів на оплату праці, затверджених у кошторисі.

Відповідно до п. 4.6 Умов № 308/519 ці надбавки нараховуються працівникам на посадовий оклад (тарифну ставку) з урахуванням підвищень.

Отже, якщо працівнику встановлено надбавку за складність та напруженість у роботі в розмірі, наприклад, 30 % посадового окладу, то в нашому випадку вона складе 704,76 грн. ((1678 грн. + 419,50 грн. + 251,70 грн.) х 30 %).

Матеріальна допомога на оздоровлення виплачується у розмірі посадового окладу, затвердженого у штатному розписі закладу з урахуванням усіх підвищень (посадовий оклад, визначений у графі 12 тарифікаційного списку, без урахування інших доплат і надбавок).

Що стосується премії, то конкретні умови, порядок та розміри преміювання працівників визначаються у положенні про преміювання, яке затверджується керівником за погодженням із профспілковим комітетом.

Додамо, що фахівець із соціальної роботи належить до професійного угрупування «Професіонали в галузі соціального захисту населення» класифікаційного розділу «Професіонали». Кваліфікаційна характеристика для фахівця із соціальної роботи затверджена наказом Мінсоцполітики «Про затвердження нової редакції кваліфікаційної характеристики професії «Фахівець із соціальної роботи» від 25.05.2012 р. № 309 (див. додаток до консультації). Кваліфікаційна характеристика професії «Фахівець із соціальної роботи», яка міститься у Випуску 80 «Соціальні послуги» Довідника кваліфікаційних характеристик професій працівників, затвердженого наказом Мінпраці від 14.10.2005 р. № 324, втратила чинність.

 

Додаток до консультації

ФАХІВЕЦЬ ІЗ СОЦІАЛЬНОЇ РОБОТИ

Завдання та обов’язки. Організовує виявлення та реєстрацію в мікрорайоні або зоні соціального обслуговування, на підприємстві, в організації, установі сімей, окремих громадян, підлітків та дітей, які потребують соціальної, медичної, юридичної, психологічної, педагогічної, матеріальної та іншої допомоги, охорони й захисту їх морального, фізичного та психологічного здоров’я, та виконує завдання та обов’язки щодо організації піклування, опікування та догляду. Сприяє формуванню в громаді, мікрорайоні сімейних цінностей та засад відповідального батьківства. Вивчає проблеми сімей з ознаками складних життєвих обставин та здійснює їх соціальне інспектування й оцінку потреб. Забезпечує здійснення соціального супроводу сімей з дітьми під час перебування в складних життєвих обставинах. Організовує залучення наявних фінансових, матеріальних та інших можливостей громади для підтримки вразливих категорій громадян та розв’язання їх проблем. Встановлює причини конфліктних ситуацій та відхилень, які спричинили асоціальні явища. Реєструє асоціальні явища й розробляє комплекс заходів щодо їх усунення, зменшення негативного впливу на людське середовище. Пропагує здоровий спосіб життя, норми поведінки й використання вільного часу, ефективні методи родинного планування і господарювання, виховання дітей, дбайливого ставлення до ветеранів та інвалідів, високі зразки етики та культури соціальних відносин. Розробляє заходи щодо запобігання травматизму та правопорушень. Надає допомогу громадянам, особливо молоді, у працевлаштуванні. Співпрацює з органами охорони громадського порядку в питаннях ліквідації причин негативних соціальних явищ. Проводить психологічні та педагогічні консультації. Організовує соціальну, медичну, побутову допомогу громадянам похилого віку й непрацездатним громадянам. Вживає заходів щодо влаштування осіб, що потребують допомоги, у лікувальні заклади, стаціонарні інтернатні установи для дітей та дорослих, професійно-технічні училища тощо. Подає до відповідних організацій матеріали та документи з приводу встановлення і позбавлення батьківських прав, піклування, опікування, виховання, догляду, допомоги, лікування, протезування тощо. Бере участь у роботі центрів та інших організацій, які забезпечують соціальну діяльність щодо реабілітації, адаптації, соціальної допомоги та захисту, піклування та опікування: притулків, інтернатів, осередків для молоді, підлітків та дітей, клубів, асоціацій та об’єднань за інтересами тощо. Забезпечує професійний рівень роботи персоналу підрозділу, у тому числі соціальних працівників та соціальних робітників.

Повинен знати: законодавство України з соціального захисту й допомоги; нормативні, методичні та інші розпорядчі документи та матеріали, які реґламентують організацію соціальної роботи; основи державної сімейної політики та захисту дітей; нормативно-правові акти, що регулюють охорону материнства й дитинства, права неповнолітніх, ветеранів, інвалідів, пенсіонерів; сутність, значення, види соціальної роботи, її напрями (психологічний, соціально-педагогічний, юридичний, економічний, медичний); показники та характеристики зони соціального обслуговування; суб’єкти та об’єкти соціальної роботи, їх основні характеристики; мету, завдання, принципи соціальної роботи, шляхи їх реалізації; міжнародний досвід роботи у соціальній сфері; зміст, форми, методи і критерії ефективності соціальної роботи; повноваження і ресурси організацій — партнерів з соціальної роботи; особливості створення і реалізації соціальних програм; організацію соціально-медичної роботи; соціологію; психологію; форми й методи виховання дітей та підлітків; основи трудового, житлового, кримінального та цивільного права; норми, порядок та організацію юридичної допомоги, піклування, опікування, догляду, соціальної реабілітації, надання та позбавлення батьківських прав, соціального захисту та допомоги, ведення домашнього господарства; прийоми вивчення індивідуальних потреб громадян, сімей, які перебувають в складних життєвих обставинах; складання індивідуального плану соціального супроводу;

методи та засоби пропагування здорового способу життя; національні особливості побуту, сімейного виховання та культури людських відносин; сучасний досвід соціальної роботи; охорону праці й вимоги до безпечного ведення робіт у різних соціальних обставинах; діловодство.

 

Кваліфікаційні вимоги

Провідний фахівець із соціальної роботи: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст). Підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією фахівця із соціальної роботи I категорії — не менше 2 років.

Фахівець із соціальної роботи І категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (магістр, спеціаліст) та підвищення кваліфікації: для магістра — без вимог до стажу роботи, спеціаліста — стаж роботи за професією фахівця із соціальної роботи II категорії — не менше 2 років.

Фахівець із соціальної роботи ІІ категорії: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст). Підвищення кваліфікації. Стаж роботи за професією фахівця із соціальної роботи — не менше 1 року.

Фахівець із соціальної роботи: повна вища освіта відповідного напряму підготовки (спеціаліст) без вимог до стажу роботи.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі