Теми статей
Обрати теми

Заповнюємо форму № 7: практичні поради

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЗАПОВНЮЄМО ФОРМУ № 7: ПРАКТИЧНІ ПОРАДИ

 

Наталія СЕВОСТЬЯНОВА, заступник начальника Головного управління Державної казначейської служби України в Харківській області

 

Нещодавно Мінфіном були внесені зміни до порядку складання бюджетної звітності розпорядниками бюджетних коштів. Зокрема, такі зміни стосуються Звіту про заборгованість за бюджетними коштами (форма № 7д, № 7м). У зв’язку з цим виникло декілька запитань:

1. Які саме зміни відбулися у порядку відображення кредиторської заборгованості бюджетними установами?

2. Чи необхідно показувати у Звіті про заборгованість за бюджетними коштами зобов’язання, які установа не зареєструвала в органі Казначейства у звітному періоді?

3. Яким чином діяти розпорядникам бюджетних коштів наприкінці 2013 року для своєчасної реєстрації бюджетних зобов’язань?

(м. Харків)

 

Дійсно, наказом Мінфіну від 09.10.2013 р. № 866* унесено зміни до Порядку складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та отримувачами бюджетних коштів, затвердженого наказом Мінфіну від 24.01.2012 р. № 44 (далі — Порядок № 44). Ці зміни набрали чинності з 22.10.2013 р., тому їх необхідно враховувати розпорядникам бюджетних коштів уже починаючи з зазначеної дати.

* Цей наказ Мінфіну був опублікований у газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 40.

Серед змін, на які варто зараз звернути увагу розпорядникам бюджетних коштів, є зміни до порядку заповнення форми № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (далі — Звіт). Ця місячна форма звітності складається розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів на підставі даних бухгалтерського обліку про фактичну дебіторську та кредиторську заборгованість, яка виникла при виконанні кошторису (плану використання бюджетних коштів) за поточний та минулі звітні роки.

Так, Порядком № 44 змінено порядок заповнення окремих граф Звіту, а саме:

1) у графі 9 «Кредиторська заборгованість на кінець звітного періоду (року), усього» відображається сума кредиторської заборгованості, що виникла на звітну дату при виконанні кошторису (плану використання бюджетних коштів) за бюджетними зобов’язаннями, взятими на облік органами Казначейства у поточному та минулих звітних роках;

2) у графі 13 «Зареєстровані бюджетні фінансові зобов’язання на кінець звітного періоду (року)» відображаються суми бюджетних фінансових зобов’язань, які зареєстровані протягом звітного періоду в органі Казначейства та залишились не оплаченими на кінець звітного періоду;

3) виключено графу 14 «Зареєстровані бюджетні фінансові зобов’язання на кінець звітного періоду (року), з них кредиторська заборгованість».

Далі розглянемо, як необхідно розуміти та застосовувати оновлені вимоги Порядку № 44 при заповненні зазначених граф Звіту.

Загальні вимоги до реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань, порядок подання документів для реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів визначені Порядком реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309 (далі — Порядок № 309).

До речі, наказом Мінфіну від 09.10.2013 р. № 866, про який ми вже згадували, також були унесені певні зміни до цього Порядку. Зокрема, зазнав змін п. 2.4 Порядку № 309, у якому визначено терміни реєстрації бюджетних фінансових зобов’язань.

Так, оновлена редакція цього пункту Порядку № 309 виглядає таким чином: «Розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов’язання, якщо інше не передбачено бюджетним зобов’язанням, подають до відповідного органу Казначейства Реєстр фінансових зобов’язань за формою згідно з додатком 2 на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях, а також оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання».

Отже, загальний термін реєстрації бюджетних фінансових зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів залишився без змін та складає 7 робочих днів з дати прийняття ними до виконання бюджетного фінансового зобов’язання. Але зверніть увагу на те, що тепер такий термін не обмежується останнім робочим днем місяця, тобто бюджетна установа може зареєструвати зобов’язання в органі Казначейства у наступному місяці. Переважно це стосується тих випадків, коли зобов’язання виникли у розпорядника бюджетних коштів в останні дні поточного місяця, але були зареєстровані в органі Казначейства тільки на початку наступного місяця.

З огляду на оновлені вимоги заповнення графи 9 Звіту, зобов’язання поточного року, які не були зареєстровані в Казначействі, у Звіті не відображають. Тобто графа 9 Звіту містить в собі інформацію про заборгованість минулих років (бюджетну, яка була зареєстрована органами Казначейства в попередні роки) та заборгованість поточного року, зареєстровану органами Казначейства у звітному періоді.

Виникає запитання: де відображати зобов’язання, які не були зареєстровані Казначейством у звітному періоді?

Інформацію про кредиторську заборгованість за бюджетними зобов’язаннями, не взятими на облік органами Казначейства, установи відображають у Довідці про дебіторську та кредиторську заборгованість за операціями, які не відображаються у формі № 7д, № 7м «Звіт про заборгованість за бюджетними коштами» (додаток 19 до Порядку № 44). Для цього в Довідці передбачений спеціальний рядок 120 «Кредиторська заборгованість за бюджетними зобов’язаннями, не взятими на облік органами Казначейства». Слід зазначити, що ця Довідка формується розпорядником коштів при складанні квартальної або річної звітності.

Також до п. 3.6 Порядку № 44 додано вимоги щодо відображення бюджетної кредиторської заборгованості за кодами програмної класифікації видатків та кредитування державного бюджету або за кодами тимчасової класифікації видатків та кредитування місцевих бюджетів, за якими відсутні бюджетні асигнування або обсяг бюджетної кредиторської заборгованості перевищує бюджетні асигнування відповідно до встановлених законом про Державний бюджет України на поточний бюджетний період та/або переданих в установленому порядку бюджетних призначень.

Така заборгованість відображається у звітності поточного бюджетного періоду за тими кодами бюджетної класифікації, в межах бюджетних асигнувань яких буде здійснюватись погашення такої заборгованості, згідно з рішенням, прийнятим головним розпорядником бюджетних коштів за погодженням з Міністерством фінансів України (місцевим фінансовим органом).

До прийняття відповідного рішення про погашення такої заборгованості Звіт складається за тими кодами бюджетної класифікації, за якими виникла кредиторська заборгованість.

Також зупинимося на ще одному актуальному питанні, яке виникає у розпорядників бюджетних коштів наприкінці кожного бюджетного року: як діяти розпорядникам у грудні 2013 року для своєчасної реєстрації бюджетних зобов’язань в органах Казначейства?

Відповідно до положень ст. 3 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI бюджетний період для всіх бюджетів, що складають бюджетну систему України, становить один календарний рік, який починається 1 січня кожного року і закінчується 31 грудня того ж року.

Враховуючи цю вимогу всім учасникам бюджетного процесу необхідно заздалегідь потурбуватися про отримання необхідних підтверджуючих документів від постачальників товарів та послуг.

З метою впорядкування руху та своєчасного отримання первинних документів для записів у бухгалтерському обліку в установі розробляють графік документообігу, в якому вказують дати створення чи отримання від інших підприємств та установ документів, прийняття їх на облік, передачі в обробку та до архіву. До речі, затверджені правила документообігу допоможуть оптимізувати і забезпечити своєчасне здійснення розрахунків, що врешті-решт впливає на стан розрахунків та недопущення виникнення кредиторської заборгованості за комунальні послуги.*

* Про те, як організувати складання графіка документообігу, та про контроль за його дотриманням можна дізнатися зі статті фахівця Державної фінансової інспекції «Графік документообігу: його значення, порядок складання та контроль за виконанням» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 42).

Отже, маючи на руках всі необхідні підтверджуючі документи, ви повинні поквапитися. Адже, як свідчить практика минулих років, регламент роботи територіальних органів Казначейства в період завершення бюджетного року встановлює останнім робочим днем 28-29 грудня. Конкретна дата встановлюється залежно від черговості вихідних та неробочих днів за календарем та від графіка роботи системи електронних платежів Національного банку.

Тож враховуючи прогнози регламенту роботи територіальних органів Казначейства в період завершення 2013 року, радимо розпорядникам бюджетних коштів зареєструвати бюджетні зобов’язання в органах Казначейства до 27.12.2013 р.

На завершення побажаємо усім бухгалтерам бюджетних установ без будь-яких перешкод підготуватися до наступного відповідального для бухгалтера етапу — завершення бюджетного року.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі