Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Інформаційна сторінка

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Грудень, 2013/№ 47
Друк
Новини

ІНДЕКС ІНФЛЯЦІЇ У ЛИСТОПАДІ — 100,2 %

За повідомленням Держслужби статистики, індекс споживчих цін (індекс інфляції) у листопаді 2013 року становив 100,2 %.

 

ЯК ОБЛІКОВУВАТИ ЗАБОРГОВАНІСТЬ

Держказначейська служба у листі від 08.10.2013 р. № 17-08/152-24404 звернула увагу на особливості обліку бюджетними установами дебіторської та кредиторської заборгованості.

Безнадійна дебіторська заборгованість — це поточна дебіторська заборгованість, щодо якої є впевненість про неповернення її боржником або за якою строк позов­ної давності минув.

Як визначено у п.п. 1.5.15 Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Держказначейства від 30.10.98 р. № 90, установи зобов’язані проводити інвентаризацію розрахунків із дебіторами та кредиторами не менше двох разів на рік, розрахунків у порядку планових платежів із депонентами — не менше одного разу на місяць.

Інвентаризаційна комісія шляхом документальної перевірки повинна установити, чи вжито заходів для стягнення дебіторської заборгованості у встановленому порядку. Відображення результатів інвентаризації розрахунків за дебіторською та кредиторською заборгованістю, що знаходиться на обліку установи на момент звітного періоду (інвентаризації), здійснюється в Акті інвентаризації розрахунків з дебіторами і кредиторами. У ньому необхідно зазначити найменування проінвентаризованих субрахунків і суми виявленої неузгодженої дебіторської і кредиторської заборгованості, безнадійних боргів та кредиторської і дебіторської заборгованості, щодо якої термін позовної давності минув.

До акта необхідно додати Довідку, складену у розрізі синтетичних рахунків, в якій навести найменування та адреси дебіторів і кредиторів, суму заборгованості, за що обліковується заборгованість, з якого часу і на підставі яких документів. За сумами дебіторської заборгованості, щодо якої термін позовної давності минув, у Довідці слід зазначити осіб, винних у пропуску цих термінів.

При цьому Держказначейство звертає увагу: списання боргу внаслідок неплатоспроможності боржника не є підставою для скасування заборгованості. Заборгованість слід відображати поза балансом для спостереження за можливістю її справляння у випадку зміни майнового стану боржника. Про особливості обліку такої заборгованості ми розповідали у газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 46.

 

ЩОДО РЕЄСТРАЦІЇ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ ТА ЗДІЙСНЕННЯ ПЛАТЕЖІВ

Держказначейська служба у листі від 24.10.2013 р. № 17-08/205-262811 звернула увагу на порядок реєстрації бюджетних зобов’язань та подачі бюджетної та фінансової звітності одержувачами бюджетних коштів.

Так, органи Казначейства здійснюють платежі на підставі платіжних доручень за дорученнями розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів у разі наявності в обліку відповідного бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання у межах залишків на рахунках для обліку відкритих асигнувань.

Нагадаємо, що правила реєстрації зобов’язань в органах Казначейства встановлено Порядком реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженим наказом Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309.

Перелік підтвердних документів, які необхідно подавати розпорядникам та одержувачам бюджетних коштів до органу Казначейства на стадіях реєстрації бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів залежно від сутності платежу, наведено у додатку до Методичних рекомендації щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Держказначейської служби від 29.04.2013 р. № 68 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 20).

Як зазначає Держказначейська служба у вищезгаданому листі, Акт приймання виконаних підрядних робіт (ф. КБ-2в) та Довідка про вартість виконаних будівельних робіт та витрат (ф. КБ-3) належать до підтвердних документів, які надаються на стадії реєстрації зобов’язань.

Також Держказначейська служба нагадала, що єдині вимоги до складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів установлені Порядком складання фінансової та бюджетної звітності розпорядниками та одержувачами бюджетних коштів, затвердженим наказом Мінфіну від 24.01.2012 р. № 44. Відповідно до п.п. 2.11.1 цього Порядку одержувачі бюджетних коштів фінансову звітність до органів Казначейства та розпорядників вищого рівня не подають. Склад бюджетної звітності одержувачів бюджетних коштів визначено у п. 2.2 цього Порядку.

 

«ДИТЯЧА» ВІДПУСТКА — ДО СТРАХОВОГО СТАЖУ ДЛЯ ВИПЛАТИ ЛІКАРНЯНИХ

Президент України підписав Закон України «Про внесення змін до статті 7 Закону України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування у зв’язку з тимчасовою втратою працездатності та витратами, зумовленими похованням» від 19.11.2013 р. № 691-VII.

Тепер період відпустки для догляду за дитиною до досягнення нею трирічного віку зараховуватиметься до страхового стажу для виплати допомоги за рахунок коштів ФСС ТВП як період, за який сплачені страхові внески, виходячи з розміру мінімального страхового внеску.

Закон набере чинності з дня, наступного за днем його опублікування (на момент підготовки номера не опублікований).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі