Теми статей
Обрати теми

Інформаційна сторінка

Редакція ББ
Новини

ІНДЕКСУВАТИ НЕОБОРОТНІ АКТИВИ ЗА 2012 РІК НЕ ПОТРІБНО

Як відомо, п. 1.7 Інструкції з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженої наказом Держказначейства від 17.07.2000 р. № 64, передбачено проведення індексації первісної (відновлювальної) вартості груп необоротних активів протягом I кварталу наступного звітного року згідно з коефіцієнтом індексації, який визначається за такою формулою:

Кi = [I(а - 1) - 10] : 100, де I(а - 1) — індекс інфляції року, за результатами якого здійснюється індексація.

Якщо значення Кi не перевищує одиниці, індексація не здійснюється.

За даними Держкомстату, індекс інфляції за 2012 рік склав 99,8 %, отже, коефіцієнт індексації, розрахований згідно з наведеною формулою, дорівнює 0,898.

Оскільки коефіцієнт індексації не перевищує одиниці, індексація первісної (відновлювальної) вартості груп необоротних активів за 2012 рік бюджетними установами не здійснюється.

 

УВЕДЕННЯ В ДІЮ НАЦІОНАЛЬНИХ СТАНДАРТІВ БУХОБЛІКУ В ДЕРЖСЕКТОРІ ПЕРЕНЕСЕНО НА 2 РОКИ

Кабмін постановою від 09.01.2013 р. № 11 уніс зміни до своїх постанов «Про затвердження Стратегії модернізації системи бухгалтерського обліку в державному секторі на 2007 — 2015 роки» від 16.01.2007 р. № 34 (далі — постанова № 34) та «Про затвердження Типового положення про бухгалтерську службу бюджетної установи» від 26.01.2011 р. № 59 (далі — постанова № 59).

Так, із Заходів щодо модернізації системи бухгалтерського обліку у державному секторі на 2007 — 2015 роки, затверджених постановою № 34, виключено пп. 6 та 12, які передбачали застосування національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі (НП(С)БОДС) та національних положень (стандартів) фінансової звітності у державному секторі з 2013 року.

Також, постанову № 34 доповнено новим додатком 2, де перелічено Заходи щодо запровадження національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку в державному секторі на період до 2015 року.

Уведення в дію пп. 1 і 3 п. 7 та п.п. 4 п. 11 постанови № 59 перенесено на 01.01.2015 р.

Нагадаємо: пп. 1 і 3 п. 7 постанови № 59 передбачається, що бухгалтерська служба відповідно до покладених на неї завдань:

 — веде бухоблік відповідно до НП(С)БОДС, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухобліку, у тому числі з використанням уніфікованої автоматизованої системи бухобліку та звітності;

 — здійснює поточний контроль за дотриманням бюджетного законодавства при взятті бюджетних зобов’язань, їх реєстрації в органах Держказначейства та здійсненням платежів відповідно до взятих бюджетних зобов’язань, правильністю зарахування та використання власних надходжень бюджетної установи, веденням бухобліку, складенням фінансової та бюджетної звітності, дотриманням бюджетного законодавства та НП(С)БОДС, а також інших нормативно-правових актів щодо ведення бухобліку бухгалтерськими службами бюджетних установ, які підпорядковані бюджетній установі.

Що стосується п.п. 4 п. 11 постанови № 59, то в ньому зазначено, що головбух (особа, яка претендує на посаду головбуха) повинен відповідати таким вимогам до професійно-кваліфікаційного рівня: знати закони, інші акти законодавства з питань регулювання господарської діяльності та ведення бухобліку, у тому числі нормативно-правові акти Нацбанку,
НП(С)БОДС, нормативно-правові акти Мінфіну щодо порядку ведення бухобліку, складення фінансової та бюджетної звітності, міністерств та інших центральних органів виконавчої влади щодо галузевих особливостей застосування НП(С)БОДС, а також основи технології виробництва продукції, порядок оформлення операцій та організації документообігу за розділами обліку, форми та порядок проведення розрахунків, порядок приймання, передачі товарно-матеріальних та інших цінностей, зберігання та витрачання коштів, правила проведення та оформлення результатів інвентаризації активів і зобов’язань, основні принципи роботи на комп’ютері та відповідні програмні засоби.

Крім цього, Мінфін наказом від 17.12.2012 р. № 1343 уніс змини до всіх своїх наказів, якими затверджено НП(С)БОДС, замінивши дату набуття ними чинності з 01.01.2013 р. на 01.01.2015 р.

 

ЩОДО ОБКЛАДЕННЯ ПДВ СУМ ВІДШКОДУВАННЯ ВИТРАТ НА УТРИМАННЯ ОРЕНДОВАНОГО НЕРУХОМОГО МАЙНА, КОМУНАЛЬНІ ПОСЛУГИ І ЕНЕРГОНОСІЇ

ДПСУ у листі від 11.12.2012 р. № 6891/0/61-12/15-3115 звернула увагу на особливості застосування п. 188.1 ст. 188 Податкового кодексу України від 02.12.2010 р. № 2755-VI (далі — ПКУ), відповідно до якого до бази оподаткування не включаються суми відшкодування орендодавцю — бюджетній установі витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, комунальних послуг і енергоносіїв, нагадавши, що механізм розрахунку орендної плати за державне майно, розміри орендних ставок, а також відомості стосовно того, що включається до такої орендної плати, а що — ні, передбачені Методикою розрахунку орендної плати за державне майно та пропорції її розподілу, затвердженою постановою КМУ від 04.10.95 р. № 786.

Так, податківці зазначили: у разі отримання суми відшкодування витрат на утримання наданого в оренду нерухомого майна, комунальних послуг і енергоносіїв, які не включені орендодавцем до орендної плати наданого в оренду нерухомого майна (операції з надання яких відповідно до вимог ПКУ оподатковуються на загальних підставах), на такі суми ПДВ не нараховується та податкова накладна не складається.

Ураховуючи зазначене, положення п. 188.1 ст. 188 ПКУ стосуються відшкодування виключно витрат за послуги з утримання такого майна, комунальні послуги та енергоносії, що надаються бюджетній установі — споживачу суб’єктом господарювання, предметом діяльності якого є надання житлово-комунальної послуги, відповідно до умов договору.

Таким чином, операції з надання експлуатаційних послуг не належать до послуг з утримання наданого в оренду майна та комунальних послуг і обкладаються ПДВ на загальних підставах.

Ураховуючи, що суми ПДВ за придбаними послугами з утримання нерухомого майна, наданого в оренду бюджетною установою — орендодавцем, комунальними послугами та енергоносіями сплачуються за рахунок коштів орендаря, а не власних коштів орендодавця, то право на податковий кредит при отриманні таких послуг у орендодавця — бюджетної установи відсутнє.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі