Теми
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Виконання программ за кошти сільських та районних рад

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Червень, 2013/№ 23
Друк
Відповідь на запитання

ВИКОНАННЯ ПРОГРАМ ЗА КОШТИ СІЛЬСЬКИХ ТА РАЙОННИХ РАД

 

Наталія КАПЛУНОВСЬКА, заступник директора Департаменту фінансів Харківської обласної державної адміністрації

 

Згідно з рішенням сесії сільська рада передає районній раді субвенцію на здійснення видатків бюджетів місцевого самоврядування, які не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів. Між сільською та районною радою укладена угода про передачу видатків на виконання власних повноважень з метою централізації їх в районному бюджеті для проведення спільних заходів та виконання соціальних програм.

Чи можуть до таких видатків належати видатки районного бюджету на виконання державної програми «Шкільний автобус»? Чи повинно бути рішення районної ради про склад інших програм?

(м. Харків)

 

Насамперед зазначимо, що «Шкільний автобус» — це державна цільова соціальна програма, яка затверджена постановою КМУ від 16.01.2003 р. № 31 (далі — постанова № 31).

Метою програми «Шкільний автобус» є організація безпечного, регулярного і безоплатного перевезення учнів, дітей та педагогічних працівників дошкільних і загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місця навчання, роботи і додому, поліпшення освітнього рівня населення, що проживає у такій місцевості, та раціонального використання кадрового потенціалу зазначених закладів.

Відповідно до п. 3 постанови № 31 Раді міністрів АР Крим, обласним та Севастопольській міській державним адміністраціям було доручено розробити з урахуванням визначених програмою «Шкільний автобус» завдань і затвердити регіональні програми забезпечення регулярного підвезення учнів та педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів у сільській місцевості, шахтарських та інших малих монофункціональних містах, селищах до місць навчання, роботи і додому та вжити заходів до залучення для їх виконання коштів місцевих бюджетів та інших джерел, не заборонених законодавством.

Якщо у вашому регіоні затверджена регіональна програма «Шкільний автобус», то в цій програмі повинні бути визначені джерела фінансування її виконання та бюджети, з яких такі кошти мають виділятись.

Згідно з п.п. 4 п. «а» ст. 32 Закону України «Про місцеве самоврядування» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі — Закон № 280) забезпечення регулярного безкоштовного підвезення школярів до місця навчання і додому належить до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад.

Тобто кошти на перевезення сільських школярів мають виділятись органами сільських рад. Такі кошти виділяються сільською радою щодо школярів сіл тієї територіальної громади, представником інтересів якої вона є.

Нагадаємо, що відповідно до п. 1 ст. 10 Закону № 280 сільські, селищні, міські ради є органами місцевого самоврядування, що представляють відповідні територіальні громади та здійснюють від їх імені та в їх інтересах функції і повноваження місцевого самоврядування, визначені Конституцією України від 28.06.96 р. № 254к/96-ВР, Законом № 280 та іншими законами.

Відповідно до ст. 92 Закону № 280 сільська, селищна, міська (міст районного значення) рада може передати кошти на здійснення видатків місцевих бюджетів, що не враховуються при визначенні обсягу міжбюджетних трансфертів згідно зі ст. 91 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ), районній, міській (міст районного значення), селищній, сільській раді у вигляді міжбюджетного трансферту відповідно до районного, міського (міст районного значення), селищного, сільського бюджету.

Передача коштів між місцевими бюджетами здійснюється на підставі рішень Верховної Ради АР Крим, відповідних місцевих рад, прийнятих кожною із сторін, і укладеного договору. Усі договори про передачу коштів між місцевими бюджетами згідно з такими рішеннями укладаються до 1 жовтня року, що передує плановому.

У вашому випадку передача субвенції з сільського бюджету до районного на підставі укладеного договору відповідає вимогам ст. 92 Закону № 280.

Як було зазначено, видатки, що не враховуються при визначенні обсягів міжбюджетних трансфертів, наведені у ст. 91 БКУ.

Окрім інших програм, ст. 91 БКУ передбачає виконання програм місцевого значення стосовно дітей, а також місцевих програм соціального захисту окремих категорій населення. Тому вважаємо, що видатки на виконання місцевої програми «Шкільний автобус» підпадають під категорії видатків, передбачених ст. 91 БКУ.

Що стосується рішення про склад інших програм, то вважаємо, що доцільності в його складанні немає, адже кожна регіональна програма і так затверджується окремим рішенням ради.

Оформи передплату та читай все Передплатити журнал
stop

Схоже, що ви використовуєте блокувальник реклами :(

Щоб користуватися всіма функціями сайту, додайте нас у винятку!

Як відключити
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Увійдіть, щоб читати більше! Авторизовані користувачі одержують безкоштовно 5 статей на місяць