Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Штатні нормативи гуртожитку та доплата за керівництво гуртожитком

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Березень, 2013/№ 12
Друк
Відповідь на запитання

ШТАТНІ НОРМАТИВИ ГУРТОЖИТКУ ТА ДОПЛАТА ЗА КЕРІВНИЦТВО ГУРТОЖИТКОМ

 

Світлана МЕРЕНКОВА, провідний державний фінансовий інспектор Харківської об’єднаної державної фінансової інспекції

 

1. Вищий навчальний заклад I рівня акредитації (технікум) має на балансі гуртожиток на 630 місць. Кількість мешканців гуртожитку складає у середньому 70 осіб на рік.

Яким має бути штат працівників гуртожитку при кількості мешканців до 100 осіб?

2. За керівництво роботою гуртожитку директор технікуму та заступник директора з виховної роботи одержують доплату в розмірі 10 % посадового окладу.

Чи мають право на таку доплату заступник директора з навчальної роботи та інші заступники?

(Луганська обл.)

 

1. Гуртожитки вищих навчальних закладів є їх структурними підрозділами. Згідно з п. 9 Примірного положення про студентський гуртожиток вищого навчального закладу, затвердженого наказом Міносвіти від 13.11.2007 р. № 1004, студентські гуртожитки підпорядковуються керівництву вищих навчальних закладів і можуть здійснювати в межах компетенції самостійну господарську діяльність у структурі вищого навчального закладу.

Структуру і штатний розпис вищого навчального закладу відповідно до п. 2 ст. 32 Закону України «Про вищу освіту» від 17.01.2002 р. № 2984-III затверджує керівник вищого навчального закладу.

Типових штатних нормативів визначення чисельності працівників вищих навчальних закладів, зокрема вищих навчальних закладів I — II рівнів акредитації, на сьогодні не існує. У зв’язку з цим в роботі можуть застосовуватись акти СРСР, які не суперечать законодавчим актам України.

Тобто під час формування штатних розписів вищих навчальних закладів I — II рівнів акредитації можна керуватися наказом Держпрофосвіти «Про затвердження Типових штатів середніх спеціальних навчальних закладів, Типових штатів заочних відділень середніх спеціальних навчальних закладів і Штатних нормативів обслуговуючого персоналу гуртожитків середніх спеціальних навчальних закладів Державного комітету СРСР по професійно-технічній освіті» СРСР від 20.12.83 р. № 178*.

Проте з огляду на давність зазначених нормативних документів та наявність нових умов роботи і підходів до вищої освіти на сьогоднішній день, ці накази не можуть бути догмою при складанні штатного розпису, їх можна використовувати як відправну точку для формування штатного розпису такої категорії персоналу.

Згідно з положеннями Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102 (далі — Інструкція № 102), — основного нормативно-правового акта, яким визначено умови оплати праці працівників вищих навчальних закладів I — II рівня акредитації, установам і закладам освіти надано право вирішувати деякі питання у сфері організації та оплати праці, зокрема, затверджувати структуру і штати в межах затвердженого в установленому порядку фонду заробітної плати (фонду оплати праці).

Слід пам’ятати, що керівники бюджетних установ повинні утримувати чисельність працівників та здійс­нювати фактичні видатки на заробітну плату лише в межах фонду заробітної плати, затвердженого для бюджетних установ у кошторисах або планах використання бюджетних коштів.

Виходячи із зазначеного при затвердженні штатного розпису як адміністративно-управлінського персоналу, так і педагогічного до прийняття нових штатних нормативів у першу чергу слід керуватися конкретними умовами роботи вищого навчального закладу та наявним фондом оплати праці.

2. Пунктом 61 Інструкції № 102 встановлено, що директорам і заступникам директорів вищих навчальних закладів I — II рівнів акредитації, учні яких проживають у гуртожитках, здійснюється додаткова оплата в розмірі 10 % посадового окладу.

У цьому пункті не уточнюється, яким саме заступникам має бути встановлена доплата, проте вважаємо, що при встановленні такої додаткової оплати керівникам вищих навчальних закладів I — II рівнів акредитації варто враховувати:

1) наявність коштів на виплату такої доплати;

2) безпосередні посадові обов’язки кожного заступника (так, наприклад, якщо коло обов’язків заступника директора з виробничого навчання не змінюється в зв’язку з наявністю гуртожитку, то й вищезазначена доплата йому не встановлюється).

Проте вважаємо, що це питання потребує додаткових роз’яснень з боку МОНмолодьспорту**.

 

* Слід зазначити, що до введення в дію Закону України «Про освіту» від 23.05.91 р. № 1060-XII вищі навчальні заклади I — II рівнів акредитації називалися середніми спеціальними навчальними закладами.

** Редакцією газети «Бюджетна бухгалтерія» надіслано відповідний запит до МОНмолодьспорту. Як тільки мі отримаємо відповідь, обов’язково вас проінформуємо.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі