Теми статей
Обрати теми

Зміна складу комісії зі списання майна

Редакція ББ
Відповідь на запитання

ЗМІНА СКЛАДУ КОМІСІЇ ЗІ СПИСАННЯ МАЙНА

 

Юлія КРОТ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Чи може бути змінено особовий склад комісії зі списання ТМЦ, якщо один з її членів не бажає у подальшому брати участь у її роботі? Об’єктивних причин для зміни складу комісії немає, ніхто з працівників установи — членів комісії не звільняється.

(Харківська обл.)

 

На КМУ як суб’єкт управління об’єктами державної власності покладено повноваження щодо встановлення порядку списання таких об’єктів. Так, механізм списання об’єктів державної власності, якими є об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами та іншими необоротними матеріальними активами, визначено Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314 (далі — Порядок № 1314).

Натомість документи, які визначають порядок списання майна, що перебуває у комунальній власності відповідної територіальної громади, згідно зі ст. 43 та 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР приймаються органами місцевого самоврядування. Тобто бюджетні установи при списанні комунального майна мають керуватися регіональними документами, які затверджуються органами місцевого само­врядування, уповноваженими приймати рішення щодо управління об’єктами комунальної власності.

Для встановлення факту непридатності майна і неможливості та/або неефективності проведення його відновного ремонту чи неможливості його використання іншим чином, а також для оформлення документів на списання майна відповідно до п. 9 Порядку № 1314 утворюється комісія із списання майна (далі комісія), головою якої є заступник керівника суб’єкта господарювання, а членами головний бухгалтер або його заступник, працівники інженерних, технічних, технологічних, будівельних, обліково-економічних та інших служб суб’єкта господарювання, а також залучені за вимогою суб’єкта управління його представники та інші фахівці. Склад комісії затверджується розпорядчим актом за підписом керівника суб’єкта господарювання.

При цьому у разі потреби та/або необхідності врахування галузевих особливостей списання майна для участі в роботі комісії можуть залучатися фахівці відповідних центральних і місцевих органів виконавчої влади, органів місцевого самоврядування, правоохоронних органів тощо, але тільки за їх згодою (п. 11 Порядку № 1314).

Слід зазначити, що більшість місцевих документів про порядок списання майна, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, містять норми про надання повноважень з визначення непридатності матеріальних цінностей щорічній інвентаризаційній комісії. Тому вважаємо за доцільне звернутися до норм Інструкції з інвентаризації матеріальних цінностей, розрахунків та інших статей балансу бюджетних установ, затвердженої наказом Головного управління Держказначейства від 30.10.98 р. № 90. Зокрема, п. 1.11 цієї Інструкції передбачено, що для проведення інвентаризації наказом керівника установи створюється комісія з числа працівників установи за обов’язкової участі головного (старшого) бухгалтера. Загальноприйнятим є поновлення наказу про створення комісії щорічно, а також за потреби.

Незайвим буде також нагадати про необхідність дотримання трудового законодавства: згідно зі ст. 139 Кодексу законів про працю України від 10.12.71 р. (далі — КЗпП) працівники зобов’язані працювати чесно і сумлінно, своєчасно і точно виконувати розпорядження власника або уповноваженого ним органу, додержувати трудової і технологічної дисципліни, вимог нормативних актів про охорону праці, дбайливо ставитися до майна власника, з яким укладено трудовий договір. У свою чергу, невиконання або неналежне виконання працівником з його вини покладених на нього трудових обов’язків вважається дисциплінарним проступком і тягне за собою застосування дисциплінарних стягнень, передбачених ст. 147 КЗпП. Питання трудової дисципліни докладно висвітлено у статті «Дисциплінарна відповідальність працівників» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2010, № 17).

Таким чином, головний бухгалтер установи (в установах і організаціях, у яких штатним розписом посада головного бухгалтера не передбачена — особа, на яку покладено ведення бухгалтерського обліку), інші працівники установи, до трудових обов’язків яких згідно з посадовими інструкціями належить участь у роботі комісії зі списання майна, не мають права відмовитися від участі у роботі комісії, принаймні без поважних на це причин. Інших вимог до особового складу, а також підстав для його зміни нормами чинного законодавства не передбачено.

Отже, підсумовуючи вищезазначене, можна зробити висновок, що у разі виникнення необхідності, особовий склад комісії може бути змінено за рішенням керівника установи. Внесення змін до складу комісії оформляється наказом керівника установи. Проте зважаючи на відсутність об’єктивних причин (крім небажання працівника брати участь у роботі комісії) для виведення зі складу комісії будь-кого з її членів, керівник має всі підстави залишити склад комісії незмінним.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі