Теми статей
Обрати теми

Щодо встановлення доплати секретарю загальноосвітнього навчального закладу

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Травень, 2013/№ 17
Друк
Лист від 05.03.2013 р. № 1/11-4907

МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ

ЩОДО ВСТАНОВЛЕННЯ ДОПЛАТИ СЕКРЕТАРЮ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ

Лист від 05.03.2013 р. № 1/11-4907

 

У Міністерстві розглянули <…> звернення <…> щодо встановлення секретарю загальноосвітнього навчального закладу доплати за ведення діловодства та інформуємо про наступне.

Основним нормативним документом, яким визначаються умови оплати праці працівників загальноосвітніх навчальних закладів є Інструкція про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, яка затверджена наказом Міністерства освіти України від 15.04.93 р. № 102 та зареєстрована в Міністерстві юстиції України 27 травня 1993 р. за № 56.

Пунктом 55 цієї Інструкції зазначено, що працівникам, які відповідають за ведення діловодства та бухгалтерського обліку у загальноосвітніх школах, здійснюється додаткова оплата в розмірі 10 відсотків посадового окладу (ставки заробітної плати).

Оскільки цим пунктом не визначений перелік працівників, яким може бути встановлена така доплата, а навпаки зазначено, що доплата може встановлюватися всім працівникам навчального закладу, які здійснюють таку роботу, вважаємо за можливе встановити таку доплату і секретарю.

При цьому звертаємо увагу на те, що відповідальність за встановлення працівникам навчального закладу доплат і надбавок до посадових окладів, визначення та затвердження посадових обов’язків працівників несе безпосередньо керівник навчального закладу.

 

Заступник Міністра — керівник апарату
О. Дніпров

 

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ ДЕРЖФІНІНСПЕКЦІЇ

ЩОДО ПРАВОМІРНОСТІ ВСТАНОВЛЕННЯ СЕКРЕТАРЮ ШКОЛИ
ДОПЛАТИ ЗА ВЕДЕННЯ ДІЛОВОДСТВА

Як випливає з роз’яснень, наведених у листі, що коментується, МОНмолодьспорту вважає правомірним установлення доплати за ведення діловодства секретарю загальноосвітнього навчального закладу (далі — ЗНЗ).

Фахівці Держфінінспекції мають іншу думку з цього питання, і ось чому.

Згідно з п 1.5 Інструкції з ведення ділової документації у загальноосвітніх навчальних закладах I — III ступенів, затвердженої наказом Міносвіти від 23.06.2000 р. № 240, діловодство у ЗНЗ ведеться призначеною для цього відповідальною особою.

Залежно від потреб навчального закладу Типовими штатними нормативами загальноосвітніх навчальних закладів, затвердженими наказом Міносвіти від 06.12.2010 р. № 1205, що набрали чинності 01.09.2012 р., передбачено введення до штатного розпису ЗНЗ посади секретаря або секретаря-друкарки виходячи з кількості класів, а саме:

— 8 — 10 класів — 0,5 штатної одиниці посади;

— 11 і більше — 1,0 штатна одиниця посади.

Нагадаємо: згідно з наведеними в листі Мін-освіти від 19.06.2001 р. № 1/9-234 Методичними рекомендаціями з питань порядку формування штатів загальноосвітніх навчально-виховних закладів, що застосовувалися раніше, посада секретаря-друкарки вводилася у школах за наявності 10 та більше класів і кількості учнів у них не менше 300.

Таким чином, посада секретаря (секретаря-друкарки) вводиться до штатного розпису ЗНЗ тільки за наявності 8-ми класів. При кількості класів менше 8 введення посади секретаря (секретаря-друкарки) не передбачено.

Із цього випливає, що якщо штатним розписом ЗНЗ посада секретаря (секретаря-друкарки):

передбачена, то організація діловодства покладається на працівника, який обіймає таку посаду. Так, кваліфікаційною характеристикою «секретар» і «секретар-друкарка», які містяться в Довіднику кваліфікаційних характеристик професій працівників. Випуск 1. «Професії працівників, що є загальними для всіх видів економічної діяльності», затвердженому наказом Мінпраці від 29.12.2004 р. № 336, передбачено, що до завдань і обов’язків як секретаря, так і секретаря-друкарки належить, зокрема, ведення діловодства;

не передбачена — ведення діловодства покладається наказом керівника на відповідальну особу з числа працівників ЗНЗ.

Згідно з п. 55 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102 (далі — Інструкція № 102), працівникам, які відповідають за ведення діловодства та бухгалтерського обліку в ЗНЗ, здійснюється додаткова оплата в розмірі 10 % посадового окладу (ставки заробітної плати). При цьому зауважимо: якщо такі обов’язки буде покладено на педагогічного працівника, розмір доплати не залежатиме від тижневого навчального навантаження. Аналогічний вид доплати передбачено і постановою КМУ «Про затвердження розмірів підвищення посадових окладів (ставок заробітної плати) та додаткової оплати за окремі види педагогічної діяльності у співвідношенні до тарифної ставки» від 20.04.2007 р. № 643.

Зверніть увагу : ця норма передбачає встановлення доплати саме тим працівникам, які відповідають за ведення діловодства за відсутності у штатному розписі ЗНЗ посади секретаря (секретаря-друкарки), а не тим працівникам, які обіймають посаду секретаря (секретаря-друкарки)*.

* До речі, аналогічно встановлюється доплата за виконання працівником обов’язків із завідування господарством, коли штатним розписом ЗНЗ не передбачено ані посаду заступника директора з господарської роботи, ані посаду завідувача господарства (п. 57 Інструкції № 102).

Річ у тім, що обов’язки з ведення діловодства відповідальною особою виконуються за посадою, що не передбачена штатним розписом і не є вакантною, отже, установити доплати, передбачені п.п. «а» п.п. 3 п. 4 наказу Міносвіти «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 р. № 557 (за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників, за суміщення професій (посад), за розширення зони обслуговування або збільшення обсягу виконуваних робіт), у цьому випадку не можна. Тому відповідну доплату й передбачено п. 55 Інструкції № 102.

Установлення доплати працівнику, який обіймає посаду секретаря (секретаря-друкарки), за ведення діловодства є неправомірним.

Так, згідно зі ст. 2 Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 р. № 108/95-ВР додаткова заробітна плата — це винагорода за працю понад установлені норми, за трудові успіхи та винахідливість і за особливі умови праці. Вона включає доплати, надбавки, гарантійні та компенсаційні виплати, передбачені чинним законодавством, премії, пов’язані з виконанням виробничих завдань та функцій.

Ведення секретарем діловодства належить до його безпосередніх обов’язків, установлених посадовою інструкцією, за виконання яких йому виплачується основна заробітна плата (посадовий оклад). Така робота не виконується понад установлені норми та не є особливими умовами праці.

Додатковим підтвердженням зазначеному вище є також те, що встановлення доплати секретарю за ведення діловодства не передбачено в інших установах та організаціях, хоча функціональні обов’язки працівників однакові.

 

Владислав СТАНКУС,
 завідувач сектора інспектування установ
 та організацій, які фінансуються з бюджету,
 Харківської об’єднаної державної фінансової інспекції

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі