Теми статей
Обрати теми

Про затвердження змін до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах державної казначейської служби України

Редакція ББ
Наказ від 27.03.2013 р. № 431

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ПРО ЗАТВЕРДЖЕННЯ ЗМІН ДО ПОРЯДКУ РЕЄСТРАЦІЇ ТА ОБЛІКУ БЮДЖЕТНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ РОЗПОРЯДНИКІВ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ ТА ОДЕРЖУВАЧІВ БЮДЖЕТНИХ КОШТІВ В ОРГАНАХ ДЕРЖАВНОЇ КАЗНАЧЕЙСЬКОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ

Наказ від 27.03.2013 р. № 431

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.04.2013 р. за № 657/23189

(витяг)

 

Відповідно до Бюджетного кодексу України, Закону України від 07 червня 2012 року № 4917-VI «Про внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» щодо впровадження процедури електронного реверсивного аукціону», Положення про Міністерство фінансів України, затвердженого Указом Президента України від 08 квітня 2011 року № 446, та з метою запровадження електронного документообігу в органах Державної казначейської служби України наказую:

1. Затвердити Зміни до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02 березня 2012 року № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20 березня 2012 року за № 419/20732, що додаються.

<…>

5. Цей наказ набирає чинності з дня його офіційного опублікування.

<…>

 

Міністр Ю. Колобов

 

 

Затверджено наказом Міністерства фінансів України від 27.03.2013 р. № 431

Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 22.04.2013 р. за № 657/23189

Зміни до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України

 

1. У главі 1:

1.1. Доповнити пунктом 1.2 такого змісту:

«1.2. У процесі реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників і одержувачів коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні, відповідно до законодавства може застосовуватися система ди­станційного обслуговування «Клієнт казначейства — Казначейство» (далі — система Казначейства) з використанням засобів криптографічного захисту інформації (далі — КЗІ) Державної казначейської служби України (далі — Казначейство України).».

У зв’язку з цим пункти 1.2 — 1.4 вважати відповідно пунктами 1.3 — 1.5.

1.2. Пункт 1.3 доповнити словами «, законах України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронний цифровий підпис».».

1.3. У пункті 1.4:

абзац другий викласти у такій редакції:

«бюджетне фінансове зобов’язання — зобо­в’язання розпорядника бюджетних коштів (одержувача бюджетних коштів) сплатити кошти за будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду відповідно до законодавства»;

в абзаці третьому слова «, в частині перевищення повноважень» виключити;

після абзацу третього доповнити абзацами четвертим — шостим такого змісту:

«квитанція про одержання електронного документа, наданого розпорядником або одержувачем бюджетних коштів (далі — квитанція про одержання) — електронний документ, що формується програмним забезпеченням Казначейства України та засвідчує факт і час одержання електронного документа;

квитанція про реєстрацію/нереєстрацію бюджетних зобов’язань та/або бюджетних фінансових зобов’язань в електронній формі (далі — квитанція про реєстрацію/нереєстрацію) — електронний документ, що формується програмним забезпеченням Казначейства України та засвідчує факт і час ре­єстрації/нереєстрації бюджетних зобов’язань та/або бюджетних фінансових зобов’язань в електронній формі в базі даних органів Казначейства;

реєстрація бюджетних зобов’язань в електронній формі — процедура внесення даних про бюджетні зобов’язання і бюджетні фінансові зобов’язання розпорядників бюджетних коштів (одержувачів бюджетних коштів) до системи Казначейства засобами електронного документообігу з використанням електронного цифрового підпису (далі — ЕЦП) відповідно до законів України «Про електронні документи та електронний документообіг» і «Про електронний цифровий підпис»;».

У зв’язку з цим абзац четвертий вважати відповідно абзацом сьомим;

абзац сьомий викласти у такій редакції:

«фінансове зобов’язання — будь-яке придбання товару, послуги чи виконання інших аналогічних операцій, здійснених розпорядником або одержувачем бюджетних коштів протягом бюджетного періоду з порушенням норм, установлених Бюджетним кодексом України, законом про Державний бюджет України та рішенням про місцевий бюджет.».

2. Назву глави 2 після слова «обліку» доповнити словом «бюджетних».

3. Порядок доповнити новою главою 3 такого змісту:

«3. Організація роботи органів Казначейства та розпорядників бюджетних коштів щодо реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань в електронній формі.

3.1. Для реєстрації бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань в електронній формі розпорядник бюджетних коштів здійснює формування та подання документів, визначених пунктами 2.2, 2.4 глави 2 та/або пунктом 4.1 глави 4 цього Порядку, із застосуванням перевірки цілісності та у разі необхідності з підтвердженням факту одержання таких документів.

3.2. Органи Казначейства забезпечують розміщення на офіційних веб-сайтах відомостей про порядок подання електронних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань в електронній формі та контактні телефони відповідальних осіб.

3.3. Для реєстрації бюджетного зобов’язання в електронній формі розпорядники бюджетних коштів здійснюють імпортування до системи Казначейства електронних документів за переліком та у строки, визначені пунктом 2.2 глави 2 цього Порядку.

3.4. Для реєстрації бюджетного фінансового зобов’язання в електронній формі розпорядники бюджетних коштів здійснюють імпортування до системи Казначейства електронних документів за переліком та у строки, визначені пунктом 2.4 глави 2 або пунктом 4.1 глави 4 цього Порядку.

3.5. Електронні документи, отримані органами Казначейства після строку, встановленого цим Порядком, вважаються поданими з порушенням строку.

3.6. Підтвердженням для розпорядника бюджетних коштів передачі його електронних документів до органу Казначейства є квитанція про одержання. Ця квитанція надсилається на електронну адресу розпорядника бюджетних коштів автоматично після успішного імпортування електронних документів до системи Казначейства. Якщо на електронну адресу розпорядника бюджетних коштів протягом п’ятнадцяти хвилин не надійшла квитанція про одержання, то електронні документи вважаються неодержаними.

У разі невдалої спроби імпортування електронних документів до системи Казначейства розпорядником бюджетних коштів здійснюються заходи щодо повторного їх імпортування.

У разі неможливості імпортування електронних документів до системи Казначейства розпорядник бюджетних коштів забезпечує подання документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань до органу Казначейства у порядку та у строки, визначені пунктами 2.2, 2.4 глави 2 та пунктом 4.1 глави 4 цього Порядку.

Датою та часом надання електронного документа до органів Казначейства є дата та час, зафіксовані у квитанції про одержання.

Електронні документи, надані розпорядником бюджетних коштів, опрацьовуються органами Казначейства у строки, визначені пунктом 2.3 глави 2 цього Порядку.

Відлік строку опрацювання органом Казначейства отриманих електронних документів починається з дати та часу, зафіксованих у квитанції про одержання.

3.7. Після перевірки Реєстру та/або Реєстру фінансових зобов’язань і підтвердних документів на відповідність вимогам законодавства, в тому числі цього Порядку, бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання реєструються органом Казначейства, про що повідомляється розпорядник бюджетних коштів шляхом надсилання на його електронну адресу квитанції про реєстрацію, на яку накладається ЕЦП.

Якщо надіслані електронні документи сформовано з порушенням вимог законодавства, в тому числі цього Порядку, то органом Казначейства надсилається розпоряднику бюджетних коштів квитанція про нереєстрацію, на яку накладається ЕЦП, із зазначенням причин.».

У зв’язку з цим глави 3, 4 вважати відповідно главами 4, 5.

 

Директор Департаменту державного бюджету
В. Лозицький

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

 

РЕЄСТРАЦІЯ ТА ОБЛІК
БЮДЖЕТНИХ ЗОБОВ’ЯЗАНЬ В ЕЛЕКТРОННІЙ ФОРМІ

З метою запровадження електронного документообігу в органах Державної казначейської служби України відповідно до Закону України «Про електронні документи та електронний документо­обіг» від 22.05.2003 р. № 851-IV та Закону України «Про електронний цифровий підпис» 22.05.2003 р. № 852-IV, а також у зв’язку з прийняттям Закону України «Про внесення змін до Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 07.06.2012 р. № 4917-VI щодо впровадження процедури електронного реверсивного аукціону» Мінфін наказом від 27.03.2013 р. № 431 уніс зміни до Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309 (далі — Порядок № 309). Далі розглянемо найважливіші зміни.

1. Перш за все зазначимо, що наразі здійснюється низка кроків для реалізації проекту із забезпечення дистанційного обслуговування розпорядників та одержувачів бюджетних коштів через мережу Інтернет із використанням надійних засобів криптографічного захисту інформації. Проект дистанційного обслуговування клієнтів казначейства за допомогою системи «Клієнт казначейства — Казначейство» надасть змогу розробляти, вести облік та обслуговування клієнтів, створювати документи з електронним підписом, який згідно з діючим законодавством рівносильний власноручному, передавати їх у режимі «on-line» та багато інших корисних функцій. У цьому році питання модернізації комп’ютерної техніки та програмно-технічних комплексів Держказначейство визначило як пріоритетні.

У зв’язку з цим Порядок № 309 доповнено новим п. 1.2, у якому зазначено, що в процесі реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників і одержувачів коштів державного та місцевих бюджетів, які перебувають на казначейському обслуговуванні, може застосовуватися система дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства — Казначейство» з використанням засобів криптографічного захисту інформації Державної казначейської служби України.

Як відомо, Порядком казначейського обслуговування державного бюджету за витратами, затвердженим наказом Мінфіну від 24.12.2012 р. № 1407, та Порядком казначейського обслуговування місцевих бюджетів, затвердженим наказом Мінфіну від 23.08.2012 р. № 938, передбачено, що у процесі казначейського обслуговування коштів державного та місцевих бюджетів органи Казначейства можуть використовувати систему дистанційного обслуговування «Клієнт казначейства — Казначейство» з використанням ключів електронних цифрових підписів акредитованого центру сертифікації ключів Казначейства України. Отже, застосування системи дистанційного обслуговування розпорядників бюджетних коштів буде запроваджено на всіх стадіях казначейського обслуговування.

2. Певні зміни унесено до термінів «бюджетне фінансове зобов’язання» та «фінансове зобов’язання», а також Порядок № 309 доповнено новими термінами — «квитанція про одержання електронного документа, наданого розпорядником або одержувачем бюджетних коштів», «квитанція про реєстрацію/нереєстрацію бюджетних зобов’язань та/або бюджетних фінансових зобов’язань в електронній формі», «реєстрація бюджетних зобов’язань в електронній формі».

3. У зв’язку із запровадженням системи реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань в електронній формі, Порядок № 309 доповнено новою главою 3, у якій визначено основні принципи роботи органів Казначейства та розпорядників бюджетних коштів під час реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань в електронній формі. До основних моментів можна віднести такі:

— перш за все органи Казначейства повинні розмістити на офіційних веб-сайтах відомості про порядок подання електронних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та бюджетних фінансових зобов’язань в електронній формі та контактні телефони відповідальних осіб;

— розпорядники бюджетних коштів для реєстрації бюджетного зобов’язання та бюджетного фінансового зобов’язання в електронній формі здійснюють імпортування до системи Казначейства електронні документи за переліком та у строки, визначені пп. 2.2 та 2.4 гл. 2 Порядку № 309. Тобто документи для реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядниками бюджетних коштів (Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів, Реєстр фінансових зобов’язань, Реєстр-розпорядження на виділення коштів із бюджетів місцевого самоврядування на погашення бюджетних фінансових зобов’язань розпорядників бюджетних коштів), а також терміни подачі таких електронних документів здійснюються за загальновстановленими правилами, передбаченими вищезазначеними пунктами Порядку № 309;

— підтвердженням передачі електронних документів до органу Казначейства для розпорядника бюджетних коштів є квитанція про одержання. Така квитанція надсилається на електронну адресу розпорядника бюджетних коштів автоматично після успішного імпортування електронних документів до системи Казначейства. Якщо на електронну адресу розпорядника бюджетних коштів протягом п’ятнадцяти хвилин не надійшла квитанція про одержання, то електронні документи вважаються неодержаними.

При цьому дата та час, зафіксовані у квитанції про одержання, є датою та часом надання електронного документа до органів Казначейства. У разі якщо електронні документи отримані органами Казначейства після строку, встановленого Порядком № 309, то такі документи вважаються поданими з порушенням строку;

— після перевірки електронних документів бюджетні зобов’язання та бюджетні фінансові зобов’язання реєструються органом Казначейства згідно з вимогами Порядку № 309, про що розпорядника бюджетних коштів повідомляють шляхом надсилання на його електронну адресу квитанції про реєстрацію, на яку накладається електрон­ний цифровий підпис. Якщо надіслані електронні документи сформовано з порушенням вимог законо­давства, в тому числі Порядку № 309, то орган Казначейства надсилає розпоряднику бюджетних коштів квитанцію про нереєстрацію, на яку накладається електронний цифровий підпис, із зазначенням причин такої нереєстрації.

Наказ , що коментується, набрав чинності 07.05.2013 р.

 

Вікторія МАТВЄЄВА,
економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі