ШТАТНІ НОРМАТИВИ ЦЕНТРУ ПЕРВИННОЇ МЕДИЧНОЇ (МЕДИКО-САНІТАРНОЇ) ДОПОМОГИ
Анжела КУПЛІВАНЧУК, заступник директора Департаменту — начальник відділу нормування та оплати праці та роботи з місцевими бюджетами Департаменту економіки та ресурсного забезпечення
Відповідно до штатних нормативів центру первинної медичної допомоги штатна одиниця посади бухгалтера з обліку основних засобів уводиться з розрахунку: 1 посада на 80 лікарських посад, але не менше 0,5 посади. Так само вводиться посада бухгалтера з обліку медикаментів, господарських матеріалів.
У нашому центрі (пілотний проект) 32 підрозділи (амбулаторії та ФП). Планова чисельність працівників складає: 15 лікарів, 60 медсестер та фельдшерів. Фактично працюють 8 лікарів та 49 медсестер.
1. Що мається на увазі під лікарськими посадами: тільки лікарі чи також медсестри? Яку чисельність лікарських посад ураховувати при введенні посад бухгалтерів: планову чи фактичну?
2. Чи можливо ввести до штатного розпису центру додаткову посаду бухгалтера, враховуючи великий обсяг робіт?
(Донецька обл.)
Наказом МОЗ від 23.02.2012 р. № 129 затверджено Примірні штатні нормативи центру первинної медичної (медико-санітарної) допомоги (далі — Штатні нормативи № 129).
Відповідно до цих Штатних нормативів посада бухгалтера вводиться в такому порядку:
1) бухгалтер з обліку основних засобів — 1 посада на 80 лікарських посад, але не менше
0,5 посади;
2) бухгалтер з обліку медикаментів, господарських матеріалів — 1 посада на 80 лікарських посад, але не менше 0,5 посади.
При введенні посади бухгалтера враховується кількість лікарських посад, яка затверджена у штатному розписі. Інші посади, у тому числі медсестер та фельдшерів, до розрахунку не включають.
Зазначимо, що Штатні нормативи № 129 є примірними, тобто рекомендованими, та враховують мінімальні потреби у штатних одиницях для створення ЦПМСД.
Відповідно до ст. 9 Закону України «Про порядок проведення реформування системи охорони здоров’я у Вінницькій, Дніпропетровській, Донецькій областях та місті Києві» від 07.07.2011 р. № 3612-VI штатний розпис закладу охорони здоров’я пілотного регіону визначається керівником такого закладу і затверджується за його поданням головним розпорядником бюджетних коштів. Штатний розпис формується залежно від обсягу медичної допомоги, що надається таким закладом охорони здоров’я.
Крім того, згідно з п. 2 наказу МОЗ «Про штатні нормативи та типові штати закладів охорони здоров’я» від 23.02.2000 р. № 33 керівники закладів охорони здоров’я в разі виробничої необхідності мають право змінювати штати окремих структурних підрозділів або вводити посади, не передбачені штатними нормативами для цього закладу, за рахунок посад інших структурних підрозділів в межах фонду оплати праці, доведеного лімітними довідками на відповідний період.