Теми статей
Обрати теми

Порядок списання меблів

Редакція ББ
Відповідь на запитання

Порядок списання меблів

 

Юлія КРОТ, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»

 

Як правильно бюджетній установі списати меблі, непридатні для подальшого використання? Чи потрібно металеві деталі таких меб-лів оприбутковувати як металобрухт та здавати спеціалізованому підприємству?

(м. Харків)

 

Незважаючи на розміщення на сторінках газети «Бюджетна бухгалтерія» численних публікацій щодо процедури списання з балансу необоротних активів та порядку відображення таких операцій в бухгалтерському обліку, у бухгалтерів бюджетних установ постійно виникають пов’язані з цим запитання, що обумовлено перш за все їх багатогранністю. Тому розглянемо деякі нюанси списання меблів.

Насамперед зазначимо, що з 06.08.2013 р. меблі вартістю до 2500 грн. включно за одиницю (без ПДВ) відповідно до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611, обліковуються у складі інших необоротних матеріальних активів, а зокрема, малоцінних необоротних матеріальних активів (далі — МНМА) на субрахунку 113 «Малоцінні необоротні матеріальні активи». До зазначеної дати до складу МНМА потрапляли меблі, вартість яких не перевищувала 1000 грн., а ті, що коштували більше 1000 грн. (без ПДВ), зараховувалися до складу основних засобів.

Нагадаємо, що списання державного майна, у тому числі основних засобів та інших необоротних матеріальних активів, здійснюється відповідно до вимог Порядку списання об’єктів державної власності, затвердженого постановою КМУ від 08.11.2007 р. № 1314 (далі — Порядок № 1314). Натомість при списанні необоротних активів, що перебувають у комунальній власності відповідних територіальних громад, слід керуватися рішеннями (положеннями) про порядок списання комунального майна органів, уповноважених приймати рішення щодо управління об’єктами комунальної власності.

Списання повністю амортизованих основних засобів, інших необоротних матеріальних активів суб’єкта господарювання, первісна (переоцінена) вартість яких менш ніж 10 тис. грн., згідно з п. 5 Порядку № 1314 здійснюється за рішенням керівника такого суб’єкта відповідно до цього Порядку. Тобто рішення про списання меблів з балансу бюджетної установи має право приймати керівник такої установи.

Що ж стосується місцевих документів про порядок списання комунального майна, то більшість із них також містять норми про надання повноважень керівникам бюджетних установ приймати самостійне рішення про списання такого майна як інші необоротні матеріальні активи (у тому числі меблів).

Для встановлення факту непридатності меблів та неможливості та/або неефективності проведення відновлювального ремонту чи неможливості їх використання в інший спосіб, а також для оформлення документів на списання майна створюється комісія зі списання майна, головою якої є заступник керівника установи, а членами — головний бухгалтер або його заступник, працівники інженерних, технічних, технологічних, будівельних, обліково-економічних та інших служб, із залученням на вимогу вищої за рівнем організації її представників та інших фахівців.

За результатами роботи складається протокол засідання комісії, до якого додаються (п. 14 Порядку № 1314):

— акт інвентаризації майна, що пропонується до списання;

— акти технічного стану майна, що пропонується до списання;

— акти про списання майна;

— інші документи.

Списання меблів оформляється Актом про списання основних засобів за типовою формою № ОЗ-3 (бюджет), який складається постійно діючою комісією у двох примірниках. Перший примірник акта передається до бухгалтерії, а другий залишається в матеріально відповідальної особи та є підставою для передачі на склад матеріалів, отриманих у результаті ліквідації матеріальних цінностей. В акті обов’язково зазначаються причини списання майна, а також висновок про економічну недоцільність та/або неможливість його відновлення.

Протокол засідання комісії, акт інвентаризації, акти технічного стану та на списання майна обов’язково затверджуються керівником суб’єкта господарювання.

Докладно про порядок списання МНМА можна прочитати в консультації фахівця Держфінінспекції «Особливості обліку малоцінних активів» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 28).

Важливо зазначити, що всі без винятку деталі, вузли та агрегати розібраного й демонтованого майна, придатні для ремонту іншого майна, а також матеріали, отримані від його ліквідації, підлягають оприбутковуванню з відображенням у бухгалтерському обліку на рахунках обліку запасів. Так, матеріальні цінності, отримані у результаті списання необоротних активів, зокрема меблів, оприбутковуються на підставі накладної або акта приймання матеріалів за типовими формами, затвердженими наказом Держказначейства від 18.12.2000 р. № 130.

Крім того, комісією додатково оформляється акт про оцінку таких матеріальних цінностей. При цьому вартість таких цінностей визначається з урахуванням ринкових цін, що діють на аналогічні матеріали (наприклад, за даними прайс-листів), та враховуючи ступінь їх фактичного зносу.

Стосовно ж металобрухту, отриманого в результаті демонтажу меблів, то весь брухт чорних і кольорових металів оприбутковується як вторинна сировина на субрахунок 239 «Інші матеріали» за вартістю можливої реалізації спеціалізованим підприємствам. Облікова вартість таких матеріалів визначається виходячи з цін, установлених пунктами прийому вторинної сировини у відповідному регіоні. Так, вилучені після демонтажу та розбирання майна вузли, деталі та матеріали, які містять дорогоцінні метали і дорогоцінне каміння, підлягають здачі суб’єктам господарювання, які провадять діяльність із збирання та первинної обробки брухту і відходів дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння на підставі ліцензій, одержаних відповідно до вимог Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» від 01.06.2000 р. № 1775-III.

Зауважимо, що доходи, отримані установою від надходження відходів, придатних для подальшого використання цією установою, та доходи, отримані від здачі металобрухту спеціалізованому підприємству, належать до доходів, отриманих від реалізації майна (4 підгрупа 1 групи власних надходжень бюджетних установ).

Порядок документального оформлення та відображення на рахунках бухгалтерського обліку операцій зі списання МНМА (на прикладі списання учнівських парт) детально описано в публікації «Списання малоцінних необоротних матеріальних активів» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 44).

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі