Теми статей
Обрати теми

Навчально-виховний комплекс: штатний розпис та оплата праці

Редакція ББ
Відповідь на запитання

НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНИЙ КОМПЛЕКС: ШТАТНИЙ РОЗПИС ТА ОПЛАТА ПРАЦІ

 

Світлана МЕРЕНКОВА, заступник начальника відділу — державний інспектор праці відділу контролю за додержанням трудового законодавства Територіальної державної інспекції з питань праці у Харківській області

 

Як правильно складати штатний розпис для навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І — ІІІ ступенів — гімназія» (один на заклад чи окремо)?

(Київська обл.)

 

Відповідно до п. 3 ст. 9 Закону України «Про загальну середню освіту» від 13.05.99 р. № 651-XIV (далі — Закон № 651) загальноосвітні навчальні заклади можуть створювати навчально-виховні комплекси у складі навчальних закладів різних типів і рівнів акредитації для задоволення допрофесійних і професійних запитів громадян, а також навчально-виховні об’єднання з дошкільними та позашкільними навчальними закладами для задоволення освітніх і культурно-освітніх потреб.

Загальноосвітній навчальний заклад є юридичною особою (п. 1 ст. 10 Закону № 651). Штатні розписи державних і комунальних закладів незалежно від підпорядкування і типів установлюються відповідним органом управління освітою на підставі типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів (ст. 45 Закону № 651).

На сьогодні чинними є Типові штатні нормативи загальноосвітніх навчальних закладів, затверджені наказом Міносвіти від 06.12.2010 р. № 1205 (далі Типові штати), які діють з 01.09.2012 р. та мають обов’язковий характер.

Штатний розпис — це документ, що встановлює для установи (організації, закладу) структуру, штати і посадові оклади працівників. Штатний розпис містить назви посад, чисельність персоналу та оклади за кожною посадою. Затвердження штатного розпису є обов’язковим. Штатні розписи установ, організацій, що фінансуються з бюджету, складаються відповідно до типової форми, затвердженої наказом Мінфіну від 28.01.2002 р. № 57. Типова форма штатного розпису передбачає графи, де вказуються назви структурних підрозділів і посад, кількість штатних одиниць, посадові оклади, надбавки та доплати, фонд зарплати за місяць.

Як зазначалося вище, загальноосвітні навчальні заклади можуть створювати навчально-виховні комплекси (далі — НВК) у складі навчальних закладів різних типів. Незважаючи на те, які заклади будуть входити до складу такого НВК, це буде одна установа та одна юридична особа, яку очолює один керівник.

Таким чином, для НВК «Загальноосвітня школа I — III ступенів — гімназія» треба складати один штатний розпис, в якому буде декілька структурних підрозділів: адміністративно-господарський персонал, педагогічний персонал (ставки вчителів) гімназії, педагогічний персонал загальноосвітньої школи тощо.

У зв’язку з тим, що посадові оклади педагогічних працівників гімназії відповідно до п.п. «б» п. 28 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102 (далі — Інструкція № 102), підвищуються на 10 %, у штатному розписі НВК такі педагогічні ставки доцільно зазначати окремо від педагогічних ставок загальноосвітньої школи.

Слід також звернути увагу, що в НВК, який має в своєму складі гімназію, ліцей або колегіум, додатково вводиться посада заступника директора, як це передбачено Типовими штатами.

 

 

Педагогічний працівник НВК (учитель) має однакову кількість годин тижневого навантаження в гімназії та загальноосвітній школі. Графік роботи загальноосвітнього закладу — 5 днів на тиждень, а гімназії — 6 днів на тиждень. Чи вважається така робота сумісництвом або ж це суміщення посад?

(Київська обл.)

 

Відповідно до п. 63 Інструкції № 102 навчальне навантаження між вчителями, викладачами та іншими педагогічними працівниками розподіляється керівником установи за погодженням з профспілковим комітетом залежно від кількості годин, передбачених навчальними планами, наявності відповідних педагогічних кадрів та інших конкретних умов, що склались у закладі.

Обсяг навчальної та іншої педагогічної роботи, яку може виконувати педагогічний працівник за основним місцем роботи, граничними розмірами не обмежується.

Типові навчальні плани загальноосвітніх навчальних закладів різних ступенів затверджуються відповідними наказами МОН. Так, відповідно до наказу МОН «Про затвердження Типових навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів ІІІ ступеня» від 27.08.2010 р. № 834 у спеціалізованих навчальних закладах з поглибленим вивченням навчальних предметів, гімназіях, ліцеях, колегіумах, школах з профільним навчанням, інтернатних закладах, навчально-виробничих комбінатах може запроваджуватись шестиденний робочий тиждень. У такому разі гранично допустиме навчальне навантаження учнів встановлюється по 36 годин на тиждень у 10 та 11 класах (ДСанПіН 5.5.2.008-01).

Відповідно до п. 1 Положення про умови роботи за сумісництвом працівників державних підприємств, установ і організацій, затвердженого спільним наказом Мінпраці, Мін’юсту та Мінфіну від 28.06.93 р. № 43 (далі — Положення № 43), сумісництвом вважається виконання працівником, крім своєї основної, іншої регулярної оплачуваної роботи на умовах трудового договору у вільний від основ-ної роботи час на тому ж або іншому підприємстві, в установі, організації.

У цьому випадку педагогічний працівник займає одну посаду (посаду учителя) та педагогічне навантаження має в одній установі, в однієї юридичної особи (НВК), тож виконання такої роботи не буде вважатися сумісництвом. Це підтверджується також абз. 2 п. 8 Переліку робіт, які не є сумісництвом, наведеному у додатку до Положення № 43, згідно з яким робота учителів і викладачів загальноосвітніх закладів у тому самому навчальному закладі понад установлену норму учбового навантаження не вважається сумісництвом.

Суміщення  — це виконання працівником поряд з основною роботою, обумовленою трудовим договором, додаткової роботи за іншою професією чи посадою на тому самому підприємстві, в установі, організації протягом установленої законодавством тривалості робочого дня. У цьому випадку педагогічний працівник виконує додаткову роботу на одній посаді (посаді учителя) понад установлену норму учбового навантаження у вільний час, тож виконання такої роботи не буде вважатися суміщенням.

Також додамо, що зарплату такому педагогічному працівнику за години педагогічного навантаження слід нараховувати окремо по загальноосвітньому навчальному закладу та по гімназії. Так слід робити з двох причин: через різні графіки роботи та різні посадові оклади.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі