Теми статей
Вибрати теми статей
Сортувати за темами

Про здійснення протягом бюджетного періоду видатків на утримання деяких бюджетних установ одночасно з різних бюджетів

Редакція ББ
Бюджетна бухгалтерія Жовтень, 2013/№ 37
Друк
Постанова від 11.09.2013 р. № 679

КАБІНЕТ МІНІСТРІВ УКРАЇНИ

Про здійснення протягом бюджетного періоду видатків на утримання деяких бюджетних установ одночасно з різних бюджетів

Постанова від 11.09.2013 р. № 679

 

Відповідно до частини другої статті 85 Бюджетного кодексу України Кабінет Міністрів України постановляє:

1. Дозволити здійснювати протягом бюджетного періоду одночасно з державного та місцевих бюджетів видатки на надання медичної допомоги, оплату послуг з підготовки фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів, проведення наукових досліджень у клінічних лікувально-профілактичних закладах охорони здоров’я, які використовуються для розміщення структурних наукових і навчальних підрозділів (кафедри, лабораторії тощо) вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів III — IV рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти, науково-дослідних установ державної власності, а також на проведення спільної роботи із забезпечення лікувально-діагностичного процесу, підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації фахівців та проведення наукових досліджень і впровадження у практику їх результатів.

2. Установити, що:

1) виплата доплат до посадового окладу (з нарахуваннями) професорсько-викладацькому складу вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів, закладів післядипломної освіти за лікувально-діагностичну роботу у клініках та інших закладах охорони здоров’я; виплата доплат до посадового окладу (з нарахуваннями) асистентам, аспірантам, клінічним ординаторам та науковим співробітникам клінічних кафедр (відділень) за лікувально-діагностичну роботу в профільних відділеннях, на яких базується клініка, в обсязі, обрахованому із застосуванням норми навантаження лікаря-ординатора відповідної спеціальності, здійснюється за рахунок коштів, передбачених Міністерству охорони здоров’я у державному бюджеті на оплату послуг з підготовки фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів за державним замовленням у вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладах, закладах післядипломної освіти, науково-дослідних установах державної власності, проведення наукових досліджень;

2) витрати, пов’язані з утриманням клінічних лікувально-профілактичних закладів охорони здоров’я комунальної власності (оплата послуг з теплопостачання, водопостачання і водовідведення, електроенергії, природного газу, інших енергоносіїв), наданням послуг з охорони майна та вивезення відходів і їх утилізації та знешкодження, проведення ремонту, забезпечення медичним обладнанням, апаратурою та іншими засобами медичного та господарського призначення, оплатою додаткового чергування у вечірній та нічний час понад місячну норму робочого часу асистентів та наукових працівників кафедр, здійснюються лікувально-профілактичними закладами охорони здоров’я за рахунок коштів місцевих бюджетів;

3) здійснення видатків, не пов’язаних з виконанням підпунктів 1 і 2 цього пункту, одночасно з різних бюджетів не допускається.

 

Прем’єр-міністр України М. Азаров

 

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ ДЕРЖФІНІНСПЕКЦІЇ

КАБМІН ДОЗВОЛИВ закладам ОХОРОНИ ЗДОРОВ’Я
ЗДІЙСНЮВАТИ ВИДАТКИ НА УТРИМАННЯ КАФЕДР ВНЗ

Спочатку нагадаємо, що згідно з п. 1.5 Положення про клінічний лікувально-профілактичний заклад охорони здоров’я, затвердженого наказом МОЗ від 05.06.97 р. № 174, витрати по забезпеченню навчально-виховного та науково-дослідного процесів здійснюються за рахунок коштів на утримання відповідного вищого медичного закладу освіти III — IV рівнів акредитації (закладу післядипломної освіти, науково-дослідного інституту), а витрати, пов’язані з утриманням матеріально-технічної бази, — за рахунок коштів лікувально-профілактичного закладу.

При цьому більшість лікувально-профілактичних закладів фінансуються з місцевих бюджетів, в той час як вищі навчальні заклади фінансуються з державного бюджету.

Як зазначала Держфінінспекція у листі від 14.08.2012 р. № 04-18/1154 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2012, № 35, с. 12), враховуючи, що державний університет є вищим навчальним закладом, який фінансується з державного бюджету, а фінансування лікувальних закладів, на базі яких розміщені кафедри цього університету, проводиться з місцевого бюджету, здійснення витрат на утримання матеріально-технічної бази кафедр за рахунок коштів лікувально-профілактичних закладів суперечить ст. 85 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ). Цією статтею забороняється здійснювати впродовж бюджетного періоду видатки на функціонування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів, крім випадків, коли такі видатки здійснюються за рішенням відповідної місцевої ради за рахунок вільного залишку бюджетних коштів або перевиконання дохідної частини загального фонду місцевого бюджету за умови відсутності заборгованості такого бюджету за захищеними статтями видатків протягом року на будь-яку дату.

Слід звернути увагу на те, що Законом України «Про внесення змін до Бюджетного кодексу України» від 16.10.2012 р. № 5428-VI були внесені зміни до ст. 85 БКУ, згідно з якими фінансування бюджетних установ одночасно з різних бюджетів дозволяється за рішенням Кабміну.

Саме таке рішення викладено у постанові КМУ «Про здійснення протягом бюджетного періоду видатків на утримання деяких бюджетних установ одночасно з різних бюджетів» від 11.09.2013 р. № 679 (далі — постанова № 679), що коментується.

Так, цією постановою дозволено здійснювати протягом бюджетного періоду одночасно з державного та місцевих бюджетів видатки на надання медичної допомоги, оплату послуг з підготовки фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів, проведення наукових досліджень у клінічних лікувально-профілактичних закладах охорони здоров’я, які використовуються для розміщення структурних наукових і навчальних підрозділів (кафедри, лабораторії тощо) вищих медичних (фармацевтичних) навчальних закладів III — IV рівнів акредитації, закладів післядипломної освіти, науково-дослідних установ державної форми власності, а також на проведення спільної роботи із забезпечення лікувально-діагностичного процесу, підготовки, перепідготовки і підвищення кваліфікації фахівців та проведення наукових досліджень і впровадження у практику їх результатів.

У постанові № 679 визначено, на які саме видатки дозволяється здійснювати фінансування лікувально-профілактичними закладами охорони здоров’я за рахунок коштів місцевих бюджетів. До них, зокрема, віднесено витрати на оплату комунальних послуг, проведення ремонту, забезпечення медобладнанням тощо.

Поряд із цим з державного бюджету дозволяється здійснювати, зокрема, видатки на виплату доплат до посадового окладу професорсько-викладацького складу, асистентам, аспірантам, клінічним ординаторам та науковим співробітникам за лікувально-діагностичну роботу.

Звернемо увагу, що видатки на оплату додаткового чергування у вечірній та нічний час понад місячну норму робочого часу асистентів та наукових працівників кафедр здійснюються за рахунок коштів місцевих бюджетів.

Але навіть при тому, що здіснення таких видатків дозволено постановою, що коментується, залишається незрозумілим, як при цьому будуть виконуватись вимоги п. 20 Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ, затвердженого постановою КМУ від 28.02.2002 р. № 228.

Так, відповідно до цього пункту під час визначення обсягів видатків бюджету та/або надання кредитів з бюджету розпорядників нижчого рівня головні розпорядники повинні враховувати об’єктивну потребу в коштах кожної установи виходячи з її основних виробничих показників і контингентів, які встановлюються для установ (кількість класів, учнів у школах, ліжок у лікарнях, дітей у дошкільних закладах тощо), обсягу виконуваної роботи, штатної чисельності, необхідності погашення дебіторської і кредиторської заборгованості та реалізації окремих програм і намічених заходів щодо скорочення витрат у плановому періоді.

Виходячи з цього заклад охорони здоров’я має право планувати і здійснювати видатки лише на утримання свого закладу, враховуючи об’єктивну потребу в коштах.

Тобто ще на стадії визначення обсягів видатків бюджету лікувально-профілактичні заклади зобов’язані надати головним розпорядникам розрахунки об’єктивної потреби в коштах з урахуванням вищезазначених видатків.

Постанова, що коментується, набрала чинності 25.09.2013 р.

 

Олександр ЛЕВІЧЕВ, завідувач сектору інспектування установ та організацій,
які фінансуються з бюджету, Харківської об’єднаної державної фінансової інспекції

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa
Powered by
Factor Web Solutions
Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.
Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі