Теми статей
Обрати теми

Щодо бухгалтерського обліку необоротних активів

Редакція ББ
Лист від 20.09.2013 р. № 31-08420-02-27/27795

МІНІСТЕРСТВО ФІНАНСІВ УКРАЇНИ

ЩОДО БУХГАЛТЕРСЬКОГО ОБЛІКУ НЕОБОРОТНИХ АКТИВІВ

Лист від 20.09.2013 р. № 31-08420-02-27/27795

 

Міністерство фінансів України розглянуло звернення <…> щодо бухгалтерського обліку необоротних активів та повідомляє.

Відповідно до частини другої статті 6 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» регулювання питань методології бухгалтерського обліку та фінансової звітності здійснюється центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної фінансової політики, який затверджує національні положення (стандарти) бухгалтерського обліку, інші нормативно-правові акти щодо ведення бухгалтерського обліку та складання фінансової звітності.

На виконання зазначеного Закону та Бюджетного кодексу України видано наказ Міністерства фінансів України від 26.06.2013 р. № 611 «Про затвердження деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ». Цим наказом приведено у відповідність із нормами законодавства з бухгалтерського обліку бюджетних установ Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ (далі — Положення).

Це Положення визначає методологічні засади формування у бухгалтерському обліку інформації про основні засоби, інші необоротні матеріальні активи, нематеріальні активи та незавершене капітальне будівництво. Норми цього Положення застосовуються бюджетними установами.

Відповідно до пункту 8.7 зазначеного Положення для нарахування зносу та з метою уніфікації та обґрунтованості визначення суми зносу основних засобів установ застосовуються строки їх корисного використання та річні норми зносу, які наведені у додатку до цього Положення.

 

Перший заступник Міністра А. Мярковський

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

СТРОК КОРИСНОГО ВИКОРИСТАННЯ ОСНОВНИХ ЗАСОБІВ УСТАНОВЛЕНО
ПОЛОЖЕННЯМ з бухобліку необоротних активів

Цей лист Мінфіну є відповіддю на один із наших запитів про таке:

«Раніше Інструкцією з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженою наказом Держказначейства від 17.07.2000 р. № 64, було визначено, що строк корисної експлуатації основних засобів установи встановлюється міністерством за відомчою підпорядкованістю або (якщо такі нормативні документи відсутні) установою самостійно в момент придбання активу. При цьому у межах одного головного розпорядника бюджетних коштів на однотипні основні засоби встановлюється єдиний строк їх корисної експлуатації.

Тепер такі вимоги відсутні. Так, у п. 8.7 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611 (далі — Положення), зазначено: для нарахування зносу та з метою уніфікації та обґрунтованості визначення суми зносу основних засобів установ застосовуються строки їх корисного використання та річні норми зносу необоротних активів бюджетних установ, наведені у додатку до цього Положення.

Як слід розуміти таку вказівку: тепер установи можуть самостійно визначати строк корисного використання основних засобів (незважаючи на строки використання однотипних предметів у межах одного розпорядника) або ж при встановленні строку корисного використання тепер слід орієнтуватися виключно на норми зносу необоротних активів бюджетних установ, наведені у додатку до зазначеного Положення?»

Прокоментуємо відповідь Мінфіну на це запитання.

Так, починаючи з 06.08.2013 р. бюджетні установи при веденні бухгалтерського обліку основних засобів, інших необоротних матеріальних активів, нематеріальних активів та незавершеного капітального будівництва керуються Положенням (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 30, с. 4).

Одним з критеріїв при віднесенні матеріальних активів до об’єктів, що обліковуються у складі основних засобів, є строк їх корисного використання, який повинен перевищувати один рік.

У листі, що коментується, Мінфін звернув увагу на п. 8.7 Положення, де зазначено: для нарахування зносу та з метою уніфікації та обґрунтованості визначення суми зносу основних засобів установ застосовуються строки їх корисного використання та річні норми зносу, які наведені у додатку до цього Положення.

Отже, для визначення строку корисного використання та річних норм зносу до первісної вартості того чи іншого об’єкта основних засобів бюджетні установи повинні користуватися виключно інформацією, що наведена у додатку до Положення.

 

Вікторія МАТВЄЄВА,
економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі