Теми статей
Обрати теми

Щодо внесення виправлень до трудової книжки

Редакція ББ
Лист від 16.04.2013 р. № 54/06/186-13

МІНІСТЕРСТВО СОЦІАЛЬНОЇ ПОЛІТИКИ УКРАЇНИ

ЩОДО ВНЕСЕННЯ ВИПРАВЛЕНЬ ДО ТРУДОВОЇ КНИЖКИ

Лист від 16.04.2013 р. № 54/06/186-13

(витяг)

 

<…>

Відповідно до п.п. 6.1 і 7.2 Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженої наказом Мінпраці, Мін’юсту, Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58, зареєстрованим в Мін’юсті 17.08.93 р. за № 110 (зі змінами, далі — Інструкція), при виписуванні трудової книжки, вкладиша до неї чи її дубліката власник або уповноважений ним орган справляє з працівника суму її вартості. У разі неправильного первинного заповнення трудової книжки або вкладиша до неї, а також псування їх бланків внаслідок недбалого зберігання вартість зіпсованих бланків сплачується підприємством.

На зіпсовані під час заповнення бланки трудових книжок і вкладишів до них складають акт за формою, затвердженою наказом Мінстату України від 27.10.95 р. № 277 (зі змінами).

Виходячи з наведеного у разі неправильного первинного заповнення трудової книжки зіпсований бланк знищують.

Згідно з п. 2.13 Інструкції зміна записів у трудових книжках про прізвище, ім’я, по батькові і дату народження виконується власником або уповноваженим ним органом за останнім місцем роботи на підставі документів (паспорта, свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, про зміну прізвища, ім’я та по батькові тощо) і з посиланням на номер і дату цих документів.

Зазначені зміни вносять на першій сторінці трудової книжки. Однією рискою закреслюють, наприклад, прізвище, що внесено з помилкою, записують правильне з посиланням на відповідні документи на внутрішньому боці обкладинки і завіряють підписом керівника підприємства або спеціально уповноваженої ним особи і печаткою підприємства або печаткою відділу кадрів.

Під уповноваженим органом слід розуміти відділ кадрів або інший підрозділ установи, який здійснює оформлення приймання та звільнення працівників, або відповідальну особу установи, на яку покладено обов’язок ведення трудових книжок працівників (посадовою інструкцією).

Це пов’язано з необхідністю належного оформлення трудової книжки (пп. 2.12, 2.5, 2.4, 4.1), її зберігання (п. 6.2 Інструкції) та обліком трудових книжок (абз. 3 п.п. «б» п. 7.1 Інструкції).

Виходячи з наведеного вище <…> необхідно зробити виправлення згідно з п. 2.13 Інструкції. Підставою для виправлення допущеної помилки є паспорт або свідоцтво про народження працівника.

 

Директор Департаменту правового забезпечення В. Шило

 

КОМЕНТАР РЕДАКЦІЇ

ПОМИЛКА НА ТИТУЛЬНОМУ АРКУШІ ТРУДОВОЇ КНИЖКИ:
ПОРЯДОК ВИПРАВЛЕННЯ ВІД МІНСОЦПОЛІТИКИ

Трудові книжки слід правильно оформляти, а допущені помилки — своєчасно виправляти. І не тільки тому, що трудова книжка — це основ-ний документ, який підтверджує трудовий стаж працівника та дає гарантії на отримання пенсії. Ведення трудових книжок із порушенням установленого порядку розцінюється як порушення законодавства про працю (п. 4 постанови КМУ «Про трудові книжки працівників» від 27.04.93 р. № 301), що згідно з  ч. 1 ст. 41 КпАП тягне за собою адміністративну відповідальність у вигляді штрафу на посадових осіб установи в розмірі від 510 до 1700 грн. Органом, уповноваженим на застосування стягнення, є суд.

У листі, що коментується, надано рекомендації щодо виправлення помилок, допущених на титульному аркуші трудової книжки, а саме у прізвищі, імені чи по батькові працівника.

 

Якщо помилку допустили при першому заповненні трудової книжки

На цей випадок в Інструкції про порядок ведення трудових книжок працівників, затвердженій спільним наказом Мін’юсту, Мінпраці та Мінсоцзахисту від 29.07.93 р. № 58 (далі — Інструкція № 58), є пряма норма.

Так, згідно з абз. 2 п. 5.1 цієї Інструкції в разі неправильного первинного заповнення трудової книжки (або вкладиша до неї), її слід вважати зіпсованою. Це означає, що виправити помилку не можна.

Зіпсований бланк списують на підставі Акта на списання бланків трудових книжок або вкладишів до них (форма № П-11, затверджена наказом Мінстату від 27.10.95 р. № 277) та знищують, а працівнику виписують нову трудову книжку.

 

Якщо помилку допустили на попередньому місці роботи

У такій ситуації єдиною особою, яка достовірно знає, що відповідна трудова книжка видавалася саме цьому громадянину (тобто особі з тим прізвищем, яке зазначено в паспорті), є роботодавець, який приймав цього громадянина на роботу, оформляв йому трудову книжку та допустив у ній помилку. Тому логічно, що він і повинен виправити помилку.

Утім, про те, як діяти в цьому випадку, Інструкція № 59 умовчує. У ній тільки зазначено про обов’язок виправлення попереднім роботодавцем помилок, допущених у відомостях про роботу, переведення, а також про нагородження та заохочення тощо. А якщо на момент звернення роботодавця не існує, працівник звертається до правонаступника або до вищого за підпорядкуванням органу. Якщо відсутні й зазначені органи, працівник звертається до архівних установ (пп. 2.6 і 2.8 Інструкції № 58).

Немає в Інструкції № 58 і норми, яка б зобов’язувала нового роботодавця виправляти помилки, які він не допускав.

Мінсоцполітики вирішило цю проблему так. Виправити помилку може новий роботодавець, керуючись п. 2.13 Інструкції № 58. Згідно з цією нормою зміна записів у трудовій книжці працівника щодо його прізвища, ім’я, по батькові здійснюється власником або уповноваженим ним органом за останнім місцем роботи на підставі документів (паспорта, свідоцтва про народження, про шлюб, про розірвання шлюбу, про зміну імені тощо) з посиланням на номер та дату цих документів. У нашому випадку підставою для внесення змін буде паспорт або свідоцтво про народження працівника. Порядок внесення зміни такий:

на першій сторінці (титульному аркуші) трудової книжки попередні дані працівника закреслюються однією рискою та записуються нові дані. Звертаємо увагу: старий запис повинен легко читатися, тому заклеювати чи замазувати їх коригувальною рідиною не можна;

на внутрішньому боці обкладинки проставляється посилання на відповідний документ із зазначенням номера та дати видачі такого документа, а також органу, який його видав. Посилання завіряється підписом керівника установи або спеціально уповноваженої ним особи та печаткою установи або печаткою відділу кадрів. Наведемо приклад.

img 1 

 

Якщо трудова книжка працівника доповнена вкладишем, який також містить помилку, то дані працівника слід змінити не лише на першій сторінці (титульному аркуші) трудової книжки, а й на титульному аркуші вкладиша. Порядок внесення змін до вкладиша аналогічний наведеному вище.

 

Ольга ВІТКОВСЬКА,
економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі