Теми статей
Обрати теми

Щодо внесення змін до бюджету у разі зменшення бюджетних асигнувань за вчинені бюджетні правопорушення

Редакція ББ
Лист від 04.04.2013 р. № 08-14/414

ДЕРЖАВНА ФІНАНСОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ

ЩОДО ВНЕСЕННЯ ЗМІН ДО БЮДЖЕТУ У РАЗІ ЗМЕНШЕННЯ БЮДЖЕТНИХ АСИГНУВАНЬ ЗА ВЧИНЕНІ БЮДЖЕТНІ ПРАВОПОРУШЕННЯ

Лист від 04.04.2013 р. № 08-14/414

(витяг)

 

<…>

Порядком зменшення бюджетних асигнувань розпорядниками бюджетних коштів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 17.03.2011 р. № 255 (п. 6), визначено, що виконання рішення про зменшення бюджетних асигнувань передбачає позбавлення повноважень на взяття бюджетного зобов’язання на відповідну суму на строк до завершення поточного бюджетного періоду шляхом внесення змін до розпису бюджету (кошторису), в частині фактичного зменшення обсягу бюджетних асигнувань на суму вчиненого порушення бюджетного законодавства.

Абзацом 7 п. 1 ст. 2 Бюджетного кодексу України визначено термін «бюджетне зобов’язання» — це будь-яке здійснене відповідно до бюджетного асигнування розміщення замовлення, укладення договору, придбання товару, послуги чи здійснення інших аналогічних операцій протягом бюджетного періоду, згідно з яким необхідно здійснити платежі протягом цього ж періоду або у майбутньому.

Тобто враховуючи вищевикладене, після зменшення бюджетних асигнувань за вчинені бюджетні правопорушення зобов’язання, взяті сільською радою, слід привести (договір, угоду тощо) у відповідність із затвердженими бюджетними асигнуваннями.

Водночас ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» визначено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать повноваження щодо складання проекту місцевого бюджету, подання його на затвердження відповідної ради, забезпечення виконання бюджету. Підпунктом 23 ст. 26 цього Закону визначено, що до компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено затвердження місцевих бюджетів, внесення змін до нього, затвердження звіту тощо.

Статтею 78 Бюджетного кодексу України визначено, що виконавчі органи відповідних місцевих рад або сільські голови (якщо відповідні виконавчі органи не створені згідно із законом) забезпечують виконання відповідних місцевих бюджетів та здійснюють загальну організацію та управління виконанням відповідного місцевого бюджету, координують діяльність учасників бюджетного процесу з питань виконання бюджету.

Таким чином, відповідно до ст. 78 Бюджетного кодексу України, ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» лише за рішенням сільської ради можуть бути внесені зміни до сільського бюджету в частині збільшення або зменшення бюджетних призначень.

Відповідно до зазначеного в разі внесення змін до сільського бюджету, в частині внесення змін до видаткової частини бюджету (збільшення та/або перерозподілу бюджетних призначень), вносяться зміни до бюджетних асигнувань, що є підставою для укладання договору.

Тобто внесення змін до бюджету після того, як були зменшені бюджетні призначення за вчинене бюджетне правопорушення, можна трактувати як порушення бюджетного законодавства.

 

Директор Департаменту О. Чечуліна

 

КОМЕНТАР ФАХІВЦЯ ДЕРЖФІНІНСПЕКЦІЇ

ЩОДО ЗМЕНШЕННЯ БЮДЖЕТНИХ АСИГНУВАНЬ:
 РОЗ’ЯСНЮЄ ДЕРЖФІНІНСПЕКЦІЯ

Одним із заходів, який застосовується до порушників бюджетного законодавства відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 117 Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ), є зменшення бюджетних асигнувань.

Зокрема, зменшення бюджетних асигнувань застосовується за такі порушення бюджетного законодавства:

— нецільове використання бюджетних коштів;

— здійснення видатків бюджету чи надання кредитів з бюджету без установлених бюджетних призначень або з їх перевищенням всупереч БКУ чи закону про Державний бюджет України;

— здійснення видатків на утримання бюджетної установи одночасно з різних бюджетів всупереч БКУ чи закону про Державний бюджет України.

Зменшення бюджетних асигнувань передбачає позбавлення повноважень на взяття бюджетного зобов’язання на відповідну суму на строк до завершення поточного бюджетного періоду шляхом внесення змін до розпису бюджету (кошторису) та у разі необхідності з подальшим внесенням змін до закону про Державний бюджет України (рішення про місцевий бюджет) у порядку, встановленому Кабміном.

Держфінінспекція у листі, що коментується, нагадала: зменшення бюджетних асигнувань здійснюється відповідно до Порядку зменшення бюджетних асигнувань розпорядникам бюджетних коштів, затвердженого постановою КМУ від 17.03.2011 р. № 255.

Зазначимо, що згідно з п. 2 цього Порядку підставою для зменшення бюджетних асигнувань є протокол про порушення бюджетного законодавства або акт ревізії, в якому зафіксовано факт вчинення розпорядником бюджетних коштів у поточному чи минулих роках одного з порушень бюджетного законодавства.

У листі, що коментується, Держфінінспекція звернула увагу на два основних моменти, які слід враховувати, якщо до бюджетної установи застосовано зменшення бюджетних асигнувань:

— по-перше, після зменшення бюджетних асигнувань слід привести бюджетні зобов’язання (договір, угоду тощо) у відповідність із оновленою сумою (зменшеною) бюджетних асигнувань;

— по-друге, внесення змін до бюджету (кошторису) в частині збільшення або перерозподілу бюджетних призначень після того, як були зменшені бюджетні асигнування, не допускається. Такий випадок в разі його допущення фахівці Держфінінспекції трактують як бюджетне правопорушення.

Щодо зміни ціни договору (угоди) зазначимо: відповідно до ст. 40 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 01.06.2010 р. № 2289-VI за умов зменшення бюджетних асигнувань зменшення суми договору можливе. Так, згідно з п. 1 ч. 5 ст. 40 цього Закону істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов’язань сторонами у повному обсязі, крім випадків зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника.

Щодо внесення змін до сільського бюджету, то, як зауважила Держфінінспекція у листі, що коментується, відповідно до ст. 78 БКУ та п. 17 ч. 1 ст. 43 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР це можливо лише за рішенням сільської ради.

 

Олександр ЛЕВІЧЕВ,
 завідувач сектору інспектування установ та організацій,
які фінансуються з бюджету,
 Харківської об’єднаної державної фінансової інспекції

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі