Теми статей
Обрати теми

Стягуємо з орендарів плату за користування ліфтами

Редакція ББ
Відповідь на запитання

Стягуємо з орендарів плату за користування ліфтами

 

Олександр ЛЕВІЧЕВ, завідувач сектору інспектування установ та організацій, які фінансуються з бюджету, Харківської об’єднаної державної фінансової інспекції

У цьому році в кошторисі нашої організації не передбачені грошові кошти на оплату послуг з користування ліфтами. Але ми знайшли вихід — оплачувати такі послуги буде благодійний фонд у вигляді благодійної допомоги нашій установі.

Як за таких умов орендарі, які розташовані на території нашої організації, повинні сплачувати за послуги з користування ліфтами?

(м. Дніпропетровськ)

 

Надання приміщень в оренду передбачає не тільки нарахування орендної плати за користування ними, а й розрахунки орендарів за спожиті комунальні послуги.

Порядок розрахунків за спожиті орендарем комунальні послуги необхідно врегулювати ще на етапі укладення договору оренди приміщення.

При цьому є два варіанти розрахунків:

1) орендар оплачує комунальні послуги безпосередньо установам-постачальникам таких послуг, тобто без участі орендодавця;

2) орендодавець за свій рахунок оплачує повну вартість комунальних послуг, а потім проводить розрахунок вартості послуг, спожитих орендарем, а орендар, у свою чергу, компенсує орендодавцеві відповідні витрати.

Порядок розрахунків за спожиті комунальні послуги орендарю та орендодавцю слід визначити не в договорі оренди, а в окремому договорі про відшкодування витрат балансоутримувача на утримання орендованого нерухомого майна та надання комунальних послуг орендарю. Типову форму такого договору затверджено наказом Фонду держмайна «Про затвердження договорів оренди» від 23.08.2000 р. № 1774.

У випадку коли бюджетна організація здійснює видатки, пов’язані із загальним утриманням будівлі, в якій знаходиться надане в оренду приміщення (прибирання коридорів, туалетів, обслуговування ліфтів, дезінфекція приміщень, послуги з вивезення сміття, поточний ремонт приміщень загального користування тощо), то частину цих видатків, яку повинен відшкодувати орендар, вона розраховує пропорційно розміру орендованої площі.

Нагадаємо, що відповідно до Інструкції щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженої наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333, оплату послуг з поточного ремонту та технічного обслуговування транспортних засобів, обладнання, техніки, механізмів, локальної мережі, систем пожежогасіння, охоронної сигналізації, систем вентиляції, ескалаторів, ліфтів, сміттєпроводів, видатки на технічне обслуговування та утримання в належному стані систем вуличного освітлення, внутрішніх та зовнішніх мереж тепло-, водо-, електро-, газопостачання та водовідведення, підготовку до опалювального сезону теплових господарств; оплату поточного ремонту доріг, будівель, приміщень тощо слід здійснювати за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».

Якщо орендарі оплачують послуги з користування ліфтами безпосередньо постачальнику таких послуг, то в описаному у запитанні випадку вони продовжуватимуть таку оплату.

Розглянемо випадок, коли орендарі відшкодовують плату за послуги з користування ліфтами бюджетній організації — орендодавцю.

У цьому випадку орендар буде вносити розраховану вами і виставлену йому до оплати суму за послуги з користування ліфтами на спеціальний рахунок без подальшого відновлення ваших касових видатків. Іншу суму, тобто плату за користування ліфтами вашою організацією, сплатить благодійний фонд.

Розглянемо цю ситуацію на прикладі.

 

Приклад. Загальна сума за користування ліфтами у будівлі бюджетної організації за місяць згідно з рахунком організації — постачальника послуг з користування ліфтами складає 1000 грн. Згідно з розрахунком сума, яку має сплатити за користування ліфтом орендар, складає 80 грн.

Варіантів розрахунків благодійного фонду за користування ліфтом може бути два.

Перший. Благодійний фонд може перерахувати на спеціальний рахунок бюджетної організації — орендодавця 920 грн. у вигляді цільової благодійної допомоги для оплати послуг з користування ліфтами, а організація-орендодавець, у свою чергу, перерахує зі спеціального рахунка організації — постачальнику послуг з користування ліфтами 1000 грн. (80 грн. + + 920 грн.).

Другий. Благодійний фонд може надати бюджетній організації — орендодавцю благодійну допомогу у вигляді безпосередньої оплати за послуги з користування ліфтами організації-постачальнику. При цьому орендар повинен внести 80 грн., які бюджетна організація — орендодавець перерахує до організації — постачальника послуг з користування ліфтами, а 920 грн. (1000 грн. - 80 грн.) до організації-постачальника перерахує самостійно благодійний фонд. Зауважимо, що такий вид благодійної допомоги повинен бути обумовлений договором, укладеним між організацією-орендарем та благодійним фондом.

Крім того, оплата послуг благодійною організацією безпосередньо організації — постачальнику таких послуг без надання бюджетній організації грошових коштів повинна супроводжуватись документом, який підтверджує таку оплату (платіжне доручення, виписка банку тощо).

Наведемо кореспонденцію субрахунків у другому варіанті розрахунків.

№ з/п

Зміст операції

Кореспонденція субрахунків

Сума,
грн.

дебет

кредит

1

Відображено заборгованість установи за користування ліфтами згідно з рахунком організації-постачальника

802

675

1000

2

Відображено заборгованість орендаря за користування ліфтами згідно з розрахунком

675

802

80

3

Відшкодовано орендарем вартість спожитих ним послуг за користування ліфтами

321

675

80

4

Оплачено організації-постачальнику частину послуг за користування ліфтами, яка була відшкодована орендарем

675

321

80

5

Нараховано дохід по благодійних внесках відповідно до договору з благодійним фондом та згідно з документом про оплату послуг з користування ліфтами, наданим благодійним фондом*

324

712

920

6

Відкориговано фактичні видатки на суму, яка буде сплачена благодійним фондом, відповідно до бухгалтерської довідки

812

802

920

7

Оплачено благодійним фондом послуги з користування ліфтами

675

324

920

 

* У зв’язку з тим, що грошові кошти від благодійного фонду фактично не надходять на рахунок установи, необхідно скласти та подати до органів Державного казначейства Довідку про надходження в натуральній формі. На підставі цієї Довідки здійснюються проведення № 5 — 7.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі