(066) 87-010-10
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 30
  • № 29
  • № 28/1
  • № 28
  • № 27
  • № 26
  • № 25
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
7/18
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Серпень , 2014/№ 31

Оплата праці та соцсфера: до кінця року економитимемо на всьому

Сьогоднішні життєві реалії штовхають Уряд на вживання кардинальних заходів щодо економії бюджетних коштів, у тому числі і непопулярних. Із початку року чимало кроків було зроблено в цьому напрямі. Зокрема, скорочення бюджетного фінансування стосувалося оплати праці працівників бюджетної сфери. Але, на жаль, таких заходів виявилося недостатньо. Тому нормотворці вкотре «перекроїли» Закон про Держбюджет-2014, тож до кінця цього року потрібно буде тугіше затягнути пояси. На чому, кому і яким чином доведеться економити, розповімо в цій консультації.

Тільки оклад: високопоставленим чиновникам урізали зарплату до мінімуму

Законом № 1622, який опубліковано на с. 8 цього номера, Закон про Держбюджет-2014 доповнено новою ст. 32. Згідно з цією статтею до завершення АТО зарплату в розмірі посадового окладу отримуватимуть:

— члени Кабміну та народні депутати України;

— керівники центральних органів виконавчої влади та інших державних органів (крім органів, підрозділи яких беруть участь у проведенні АТО).

Зауважимо, що на керівників органів місцевого самоврядування це обмеження не поширюється.

 

Суддівська винагорода: установлено граничну величину

До кінця року максимальний місячний розмір суддівської винагороди повинен становити не більше 15 мінзарплат (новий п. 64 Прикінцевих положень Закону про Держбюджет-2014).

 

Держслужбовцям центральних органів виконавчої влади та міністерств до кінця року буде непереливки

Законодавці наділили новими «антисоціальними» повноваженнями керівників центральних органів влади, які здійснюють контроль і нагляд у відповідних галузях та сферах, і центральних органів виконавчої влади, функції яких можуть здійснювати відповідні міністерства (п. 66 Прикінцевих положень Закону про Держбюджет-2014).

Так, із метою скорочення витрат, передбачених Законом № 1622, таким керівникам приписано:

1) оптимізувати штатну чисельність працівників. Зрозуміло, що за таким красивим словом криється скорочення чисельності держслужбовців;

2) надавати працівникам відпустки без збереження зарплати. Останнім часом таким способом економії коштів мало кого здивуєш, але тут законодавці перевершили самих себе! Установлено, що тривалість такої відпустки керівники мають право визначати самостійно залежно від бюджетних призначень. Для них ст. 26 Закону про відпустки в частині обмеження строку відпустки без збереження зарплати не діє.

Таким чином, при оформленні держслужбовцям відпустки без збереження зарплати, що перевищує строки, установлені Законом про відпустки, як підставу в наказі про надання відпустки потрібно буде зазначати: «п. 66 Прикінцевих положень Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік».

Щоб додати в цю бочку дьогтю хоча б трохи меду, законодавці дозволили держслужбовцям, яких відправили у відпустку без утримання на зазначеній вище підставі, підробляти хто як може. Установлено, що в цей період на них не поширюється обмеження щодо сумісництва і суміщення з іншими видами діяльності, визначене ст. 7 Закону про корупцію;

3) установлювати працівникам режим роботи на умовах неповного робочого часу. При цьому керівники не зобов’язані повідомляти працівників не пізніше ніж за два місяці про встановлення такого режиму і погоджувати з ними такий режим — ст. 32 і 56 КЗпП для них тепер не діють;

4) зменшити або скасувати стимулюючі виплати, підвищення посадових окладів, зменшити надбавки і доплати, установлені у граничних розмірах. Як правило, такі дії вчиняють насамперед у разі недостатності коштів на оплату праці. Нагадаємо, що постановою № 65 було приписано здійснювати такі виплати в межах фонду оплати праці. Тепер, як бачимо, ідеться про їх зменшення або скасування взагалі.

 

Індексація грошових доходів: тепер в «особливому» порядку?

Узагалі-то у плани законодавців входило повне призупинення дії Закону про індексацію. Але профспілки працівників спільними зусиллями змінили гнів нормотворців на милість. Компромісний варіант такий: Закон про індексацію застосовуватимемо в порядку і розмірах, установлених КМУ, виходячи з фінансових можливостей бюджетів усіх рівнів (п. 67 Прикінцевих положень Закону про Держбюджет-2014).

Пунктом 64 Прикінцевих положень Закону про Держбюджет-2014 Кабміну приписано затвердити відповідний порядок. Що з цього вийде? Наразі судити важко. У кращому разі виплата індексації буде заморожена в розмірах, що існують сьогодні. У гіршому — Кабмін може зовсім припинити виплату індексації. Загалом, поживемо — побачимо.

 

Повноваження КМУ щодо встановлення розміру соціальних виплат

Пунктом 67 Прикінцевих положень Закону про Держбюджет-2014 передбачено, що Кабмін має право визначати порядок і розміри низки соціальних виплат громадян, визначених законами, переліченими в цьому пункті, залежно від наявних фінансових ресурсів бюджетів усіх рівнів та бюджету ПФУ.

Зауважимо: норма, аналогічна за змістом, була у двох попередніх головних фінансових документах країни і, за великим рахунком, кардинально на здійснення соцгарантій не впливала. Просто Кабміну про всяк випадок надавали таку можливість.

У початковій редакції Закону про Держбюджет-2014 такої норми не було, що і поспішили виправити законодавці. Але чи будуть нововведення щодо порядку і розмірів соціальних виплат, покаже час.

 

У яких розмірах здійснюватимуть соцвиплати в разі запровадження воєнного стану

У 2014 році в разі оголошення воєнного стану норми ст. 7 — 9 Закону про Держбюджет-2014 (щодо розмірів мінзарплати та прожиткового мінімуму), а також норми інших нормативних документів, які стосуються інших соцвиплат, застосовуватимуться в порядку і розмірах, установлених Кабміном. Уже традиційно — виходячи з наявних фінансових ресурсів Держбюджету
та бюджету ПФУ.

 

Нормативні документи

Закон № 1622 — Закон України «Про внесення змін до Закону України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 31.07.2014 р. № 1622-VII.

Закон про Держбюджет-2014 — Закон України «Про Державний бюджет України на 2014 рік» від 16.01.2014 р. № 719-VII.

Закон про відпустки — Закон України «Про відпустки» від 15.11.96 р. № 504/96-ВР.

Закон про корупцію — Закон України «Про засади запобігання і протидії корупції» від 07.04.2011 р. № 3206-VI.

Закон про індексацію — Закон України «Про індексацію грошових доходів населення» від 03.07.91 р. № 1282-XII.

Постанова № 65 — постанова КМУ «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» від 01.03.2014 р. № 65.

оплата праці додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті