Теми статей
Обрати теми

Щодо реєстрації зобов’язань, за якими застосовуються процедури закупівель за держкошти

Державна казначейська служба України
Лист від 23.06.2014 р. № 23-08/817-14628

<…>

Відповідно до абзацу другого статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов’язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Реєстрація та облік бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів здійснюються Державною казначейською службою України відповідно до Бюджетного кодексу України та Порядку реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 02.03.2012 р. № 309, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 20.03.2012 р. за № 419/20732 (далі — Порядок).

Абзацом третім пункту 2.1 Порядку встановлено, що розпорядники бюджетних коштів подають до відповідного органу Казначейства річний план державних закупівель та додаток до нього (зміни до річного плану державних закупівель та додаток до нього).

Відповідно до абзаців першого та другого пункту 2.2 Порядку розпорядники бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати взяття бюджетного зобов’язання подають до відповідного органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів за формою згідно з додатком 1 на паперових (у двох примірниках) та електронних носіях і оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання.

За умови взяття бюджетного зобов’язання, за яким застосовуються процедури закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, розпорядник бюджетних коштів протягом 7 робочих днів з дати, зазначеної у звіті про результати проведення процедури закупівель, подає до органу Казначейства додатково, крім документів, зазначених в абзаці першому цього пункту, оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують проведення закупівлі та передбачені законодавством у сфері державних закупівель.

Закон України від 10.04.2014 р. № 1197-VII «Про здійснення державних закупівель» (із змінами) (далі — Закон) встановлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, є одним з органів, що здійснює контроль у сфері державних закупівель відповідно до його компетенції та у випадках, визначених частиною третьою статті 7 Закону.

Абзацом другим частини третьої статті 7 Закону встановлено, зокрема, що центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері казначейського обслуговування бюджетних коштів, до здійснення оплати за договорами про закупівлю перевіряє наявність та відповідність укладеного договору про закупівлю звіту про результати проведення процедури закупівлі та річному плану закупівель, правильність їх оформлення відповідно до законодавства, а також наявність оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі), відомостей про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами), оголошення про результати процедури закупівлі, що були оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу.

Для підтвердження факту наявності оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі), відомостей про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами), оголошення про результати процедури закупівлі, що були оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу, розпорядники бюджетних коштів подають до відповідного органу Казначейства копії цих документів, роздруковані з веб-порталу Уповноваженого органу.

 

Перший заступник Голови О. Даневич

Коментар редакції

Зобов’язання по закупівлях необхідно підтверджувати документально

На етапі реєстрації бюджетних зобов’язань та оплати рахунків розпорядників бюджетних коштів органи Казначейської служби здійснюють попередній та поточний контроль. Головним документом, яким керуються розпорядники бюджетних коштів при реєстрації бюджетних зобов’язань, є Порядок реєстрації та обліку бюджетних зобов’язань розпорядників бюджетних коштів та одержувачів бюджетних коштів в органах Державної казначейської служби України, затверджений наказом Мінфіну від 02.03.2012 р. № 309 (далі — Порядок № 309).

Так, для реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядники бюджетних коштів подають до органу Казначейства Реєстр бюджетних зобов’язань розпорядників (одержувачів) бюджетних коштів на паперових (у двох примірниках) і електрон­них носіях та оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, що підтверджують факт узяття бюджетного зобов’язання. Зазначені документи необхідно подати протягом 7 робочих днів з дати його виникнення (підписання договору, виписка рахунка чи накладної тощо). До речі, нещодавно Казначейська служба в листі від 24.06.2014 р. № 17-08/623-14742 (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 30, с. 12) роз’яснювала, що вважати датою виникнення бюджетних зобов’язань та як здійснювати відлік строку, протягом якого їх слід зареєструвати в Казначействі. Нагадаємо, що дату виникнення бюджетного зобов’язання необхідно обчислювати з дати підписання документа, що підтверджує факт узяття бюджетного зобов’язання.

За умови взяття бюджетного зобов’язання, за яким застосовуються процедури закупівель товарів (робіт та послуг), розпорядник бюджетних коштів повинен подати до органу Казначейської служби додатково оригінали документів або їх копії, що підтверджують проведення закупівлі та передбачені законодавством у сфері державних закупівель. Такі документи необхідно подати протягом 7 робочих днів з дати, яка зазначена у звіті про результати проведення процедури закупівель.

Як бачимо, Порядком № 309 передбачена лише вимога щодо подання документів, що підтверджують проведення закупівлі та передбачені законодавством у сфері державних закупівель, а також встановлено строк їх подання. Але у цьому Порядку не визначено, які саме документи повинні надати розпорядники бюджетних коштів органу Казначейської служби для здійснення оплати за договорами про закупівлю.

Зазначимо, що перелік таких документів наведено у Методичних рекомендаціях щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань, бюджетних фінансових зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Держказначейської служби від 29.04.2013 р. № 68 (далі — Методрекомендації).

Зокрема, у Методрекомендаціях визначено, що для реєстрації бюджетних зобов’язань розпорядники бюджетних коштів повинні пред’явити до органів Казначейства оригінали документів або їх копії, засвідчені в установленому порядку, які підтверджують здійснення закупівель, а саме:

1) річний план державних закупівель з додатком до нього;

2) звіт про результати проведення процедури закупівлі;

3) договір про закупівлю;

4) копії оголошення про проведення процедури закупівлі, повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування процедури закупівлі в одного учасника), відомості про рамкову угоду (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами), оголошення про результати процедури закупівлі, опубліковані в державному офіційному друкованому виданні з питань державних закупівель та відповідних міжнародних виданнях у випадках, передбачених законодавством у сфері державних закупівель, та/або розміщені на веб-порталі Уповноваженого органу (центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державних закупівель) та на веб-сайті оператора електронного майданчика (у разі застосування процедури електрон­ного реверсивного аукціону).

Оскільки вимоги Методрекомендацій щодо необхідності публікації інформації про закупівлю у друкованому виданні суперечать положенням ст. 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII, виконати таку вимогу розпорядникам бюджетних коштів нині неможливо.

Для того щоб внести ясність у це питання, Держказначейська служба в листі, що коментується, роз’яснює, які документи необхідно подавати розпорядникам бюджетних коштів. Отже, розпорядники бюджетних коштів подають до відповідного органу Казначейства копії документів, що були оприлюднені на веб-порталі Уповноваженого органу, роздруковані з цього веб-порталу:

— оголошення про проведення процедури закупівлі;

— повідомлення про акцепт пропозиції конкурсних торгів (цінової пропозиції, пропозиції за результатами застосування переговорної процедури закупівлі);

— відомості про рамкову угоду, за якою укладено договір про закупівлю (у разі проведення закупівлі за рамковими угодами);

— оголошення про результати процедури закупівлі.

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі