Теми статей
Обрати теми

Застосування надбавки за пробіг або вік автомобіля

Станкус Тетяна, економіст-аналітик Видавничого будинку «Фактор»
Наказом керівника бюджетної установи встановлено застосування надбавки, передбаченої п.п. 3.1.10 Норм витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджених наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 у розмірі 5 % при списанні бензину для автомобіля Chevrolet Epica LF96K 2008 року випуску з загальним пробігом 229 тис. км. Чи є порушенням застосування надбавки у такому розмірі при списанні бензину? Чи повинні виконуватись одразу обидві умови (вік автомобіля та його пробіг) при застосуванні зазначеної надбавки?

Бюджетні організації при списанні пально-мастильних матеріалів можуть застосовувати Норми витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затверджені наказом Мінтрансу від 10.02.98 р. № 43 (далі — Норми № 43), проте це необхідно чітко визначити в наказі про облікову політику та наказі про встановлення норм витрат палива на автотранспортні засоби.

Відповіді на поставлені запитання містяться у примітці до п.п. 3.1.10 Норм № 43.

Безперечно, застосування надбавок, які підвищують норми витрат палива, є цілком обґрунтованим, оскільки вони передбачені Нормами № 43, проте їх застосування повинно мати під собою певні підстави.

Так, п.п. 3.1.10 Норм № 43 передбачено, що базова лінійна норма витрат палива може бути збільшена для автомобілів, що експлуатуються:

— більше 5 років із загальним пробігом понад 100 тис. км — до 3 %;

— більше 8 років або із загальним пробігом понад 150 тис. км — до 5 %;

— більше 11 років або із загальним пробігом понад 250 тис. км — до 7 %;

— більше 14 років або із загальним пробігом понад 400 тис. км — до 9 %.

Як бачимо, лише у першому випадку експлуатації автомобіля (більше 5 років із загальним пробігом понад 100 тис. км) передбачена наявність одночасно двох критеріїв — його вік та загальний пробіг, в усіх інших випадках передбачена наявність хоча б одного з критеріїв — вік або загальний пробіг.

При цьому примітка до цього підпункту відіграє головну роль у визначенні того, коли можливе застосування такої надбавки, а саме:

— надбавку застосовують лише у разі документально підтвердженої необхідності та у мінімально можливому розмірі;

для автомобілів сучасних конструкцій та автомобілів після капітального ремонту (або заміни) двигуна надбавку не застосовують або застосовують мінімально можливі значення із наведенням документально підтвердженого обґрунтування такої необхідності.

Отже, при застосуванні підвищуючого коефіцієнта, передбаченого п.п. 3.1.10 Норм № 43, слід встановлювати його мінімально можливі значення та мати документальні підтвердження такої необхідності.

Автомобіль Chevrolet Epica є автомобілем сучасної конструкції, тому для застосування коефіцієнта, передбаченого п.п. 3.1.10 Норм № 43, насамперед необхідно мати документально підтверджене обґрунтування його застосування.

На нашу думку, таке обґрунтування може надати або завідувач гаража, у разі якщо він має необхідні технічні знання і зможе обґрунтовано викласти аргументи щодо зношеності двигуна, або станція технічного огляду, де обслуговується цей автомобіль.

Що ж стосується мінімально можливих значень надбавки, то в вашому випадку вона буде складати 3 % (виходячи з черговості застосування). Застосування надбавки у розмірі 5 % може бути кваліфіковано контролюючими органами як порушення вимог п.п. 3.1.10 Норм № 43.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі