(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 47
  • № 46
  • № 45
  • № 44/1
  • № 44
  • № 43
  • № 42
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
8/14
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Грудень , 2014/№ 48

Заміна вхідних дверей: за яким КЕКВ проводити оплату

За яким КЕКВ проводити видатки, пов’язані із заміною вхідних дверей для сільського будинку культури вартістю 5500 грн.? Як вчинити зі старими дверима: просто списати їх чи оприбуткувати як дрова?

Можна з легкістю відповісти на запитання щодо застосування КЕКВ у разі заміни вхідних дверей, знаючи, до якого виду ремонту (поточного чи капітального) належать такі роботи. Тож це передусім і з’ясуємо. Перш за все звернемося до Примірного переліку послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій та послуг з ремонту приміщень, будинків, споруд, затвердженого наказом Держкомітету з питань ЖКГ від 10.08.2004 р. № 150 (далі — Перелік № 150). Так, до капітально ремонту належать такі роботи, як:

— заміна дверних полотен з фарбуванням та встановленням нових приладів і склінням (п.п. 2.8.1 Переліку № 150);

— заміна новими дверних коробок, косяків з наличниками або перев’язування їх з додаванням нових матеріалів з повним їх забиванням (п.п. 2.8.2 Переліку № 150, ср. 025069200).

Більше того, Мінрегіон у своєму листі від 08.08.2012 р. № 7/17-12928 також пояснював, що роботи із заміни дверей слід класифікувати як капітальний ремонт.

Таким чином, установлення нових вхідних дверей замість старих, що, як правило, супроводжується заміною дверної коробки і косяків з наличниками, — це ніщо інше, як капітальний ремонт приміщення.

Тепер власне про застосування КЕКВ. Так, видатки на проведення капітального ремонту згідно з Інструкцією щодо застосування економічної класифікації видатків бюджету, затвердженою наказом Мінфіну від 12.03.2012 р. № 333, слід проводити за КЕКВ 3132 «Капітальний ремонт інших об’єктів». Відтак усі витрати, пов’язані із заміною вхідних дверей, необхідно планувати і здійснювати за цим кодом.

Нагадаємо, що для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів до органів Держказначейської служби потрібно подати підтвердні документи, передбачені законодавством. Перелік таких документів наведений у додатку до Методичних рекомендацій щодо переліку підтвердних документів для реєстрації бюджетних зобов’язань та проведення платежів, затверджених наказом Держказначейської служби від 29.04.2013 р. № 68 (далі — Методичні рекомендації № 68). А конкретно, для реєстрації бюджетних зобов’язань, пов’язаних з проведенням капітального ремонту, слід надати такі документи:

1) договір;

2) договір підряду (контракт). Для перехідних об’єктів — додатковий договір до договору підряду (контракту) на виконання робіт у поточному році;

3) зведення витрат;

4) зведений кошторисний розрахунок вартості будівництва; об’єктний кошторис;

5) локальний кошторис;

6) дозвіл на виконання будівельних робіт;

7) дефектний акт;

8) проектно-кошторисну документацію;

9) позитивний висновок комплексної державної експертизи;

10) акт приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в) та довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3);

11) рахунок (у разі здійснення попередньої оплати);

12) накладну / товарно-транспортну накладну (якщо умови договору передбачають оплату після отримання товару) при придбанні будівельних матеріалів, обладнання, конструкцій тощо;

13) документи, що підтверджують здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти відповідно до законодавства у сфері державних закупівель;

14) інші документи, передбачені нормативно-правовими актами.

Майте на увазі, що цей перелік документів має узагальнюючий характер. Які саме документи слід подати до органів Держказначейської служби, залежить від обсягу, складності ремонтних робіт та способу їх виконання.

Що ж до реєстрації зобов’язань, пов’язаних із заміною вхідних дверей, очевидно, вам доведеться надати до органів Держказначейської служби договір підряду, локальний кошторис, дефектний акт, проектно-кошторисну документацію, акт приймання виконаних будівельних робіт (форма № КБ-2в), довідку про вартість виконаних будівельних робіт та витрати (форма № КБ-3) і рахунок на оплату послуг. А для проведення оплати рахунків згідно з Методичними рекомендаціями № 68 слід подати платіжні доручення, платіжні вимоги, а також документи, що підтверджують фактичне отримання послуг, за умови попереднього авансування.

Крім того, після встановлення нових дверей необхідно оформити Акт прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів за типовою формою № ОЗ-2 (бюджет). Форма цього акта затверджена наказом Головного управління Держказначейства та Держкомстату «Про затвердження типових форм з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів та Інструкції з їх складання» від 02.12.97 р. № 125/70. У цьому акті указують кошторисну вартість ремонту згідно із затвердженим розрахунком витрат, а також фактичну вартість закінчених робіт. Акт складають у двох примірниках і підписують представник установи, уповноважений на прийняття основного засобу після ремонту, та представник підприємства (організації), яке виконувало їх ремонт. Перший примірник акта здають до бухгалтерії установи, де проводять відповідні записи в Інвентарних картках обліку основних засобів типової форми № ОЗ-6 (бюджет), другий — передають підряднику. Зміни в характеристиці об’єкта, пов’язані з проведенням його ремонту, відображають у відповідному розділі акта та техпаспорті об’єкта.

Увага! Витрати на капітальний ремонт не збільшують вартість необоротних активів. Їх слід відносити на фактичні видатки за відповідними кодами економічної класифікації видатків бюджету (п. 1.8 Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Мінфіну від 26.06.2013 р. № 611).

Залишається лише розібратися зі старими дверима. Як з ними вчинити? Куди подіти? Відразу зазначимо, що викинути їх на смітник — це щонайменше безгосподарно. Адже матеріали, які залишаються після демонтажу старих дверей, можуть ще принести користь. Наприклад, самі двері, дерев’яну коробку та наличники можна використати для опалення приміщення вашої установи або продати. А дверна фурнітура (завіси, дверні ручки, секрет замка тощо), звичайно, за умови її справності, стане у пригоді при ремонті інших дверей. До речі, установників краще заздалегідь попередити про ваші наміри щодо подальшого використання таких матеріалів.

З метою визначення шляхів застосування таких матеріалів та їх оцінки варто створити комісію. Результати своєї роботи комісія відображає в акті оцінки. Останній оформляється в довільній формі. Після цього всі матеріали слід оприбуткувати на відповідні субрахунки.

На завершення розглянемо умовний приклад відображення на рахунках бухгалтерського обліку робіт із заміни дверей. Причому наведемо лише приклад заміни дверей підрядною організацією. Пояснимо чому. На практиці до вартості дверей частіше за все уже входять вартість власне дверей, коробки, наличників, монтажних матеріалів і робіт з їх установки. Звісно, ви можете придбати і окремо двері (без установки). Однак у такому разі не діють гарантійні зобов’язання ні виробника, ні продавця. До того ж правильно установити двері може лише висококваліфікований майстер, який має у своєму арсеналі не лише знання та навички, але й спеціальне обладнання. Тож краще не ризикувати.

 

Приклад. Згідно з умовами договору підряду між бюджетною установою та підрядною організацією проведено роботи із заміни вхідних дверей. Вартість дверей разом з установкою складає 5500 грн. (у тому числі ПДВ — 916,67 грн.). Виконання робіт з монтажу дверей оформлено актом прий­мання-передачі виконаних робіт, підписаним керівником установи та представником підрядної організації. Після завершення установки дверей складено Акт прийняття-здання відремонтованих, реконструйованих та модернізованих об’єктів (форма № ОЗ-2 (бюджет)). На підставі цього проведені відповідні записи в Інвентарній картці обліку основних засобів (форма № ОЗ-6 (бюджет)).

За рішенням комісії установи оприбутковано відходи деревини, що залишилися після демонтажу старих дверей, які будуть використані для опалювання приміщення (як дрова). Крім цього, оприбутковано завіси дверні (2 шт.), які можуть бути використані для поточного ремонту інших дверей. Вартість відходів деревини згідно з актом оцінки становить 40 грн., вартість завісів — 12 грн.

 

У бухгалтерському обліку ці операції необхідно відображати так:

 

№ з/п

Зміст господарської операції

Кореспонденція субрахунків

Сума, грн.

дебет

кредит

1

Виконано роботи із заміни вхідних дверей на нові (згідно з актом виконаних робіт)

801 (802)

675

5500

2

Перераховано підрядній організації оплату за виконані роботи

675

321

5500

3

Оприбутковано відходи деревини, які залишилися після демонтажу старих дверей*

323

711

40

364

323

40

239

364

40

4

Оприбутковано завіси дверні, які залишилися після демонтажу старих дверей*

323

711

12

364

323

12

234

364

12

* Не пізніше останнього робочого дня звітного місяця до органу Держказначейської служби слід подати Довідку про надходження в натуральній формі.

КЕКВ, оплата додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті