Теми статей
Обрати теми

Щодо списання майна бюджетних установ

Державна казначейська служба України
Лист від 31.03.2014 р. № 17-09/322-7303

Державна казначейська служба України розглянула лист <…> щодо списання майна бюджетних установ і в межах компетенції повідомляє.

Відповідно до пункту 12 частини першої статті 2 Бюджетного кодексу України (далі — Кодекс) бюджетні установи — органи державної влади, органи місцевого самоврядування, а також організації, створені ними у встановленому порядку, що повністю утримуються за рахунок відповідно державного бюджету чи місцевого бюджету.

Бюджетні установи ведуть бухгалтерський облік відповідно до національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інших нормативно-правових актів щодо ведення бухгалтерського обліку в порядку, встановленому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування державної бюджетної політики (стаття 56 Кодексу).

У пункті 9.1 глави IX Положення з бухгалтерського обліку необоротних активів бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 р. № 611, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2013 р. за № 1214/23746, визначено, що необоротний актив перестає визнаватися активом (списується з балансу) у разі його вибуття внаслідок продажу, ліквідації, безоплатної передачі, нестачі, остаточного псування або інших причин невідповідності критеріям визнання активом.

Типові форми з обліку та списання основних засобів, що належать установам і організаціям, які утримуються за рахунок державного або місцевих бюджетів, затверджені наказом Головного управління Держказначейства та Державного комітету статистики України від 02.12.97 р. № 125/70 та зареєстровані в Міністерстві юстиції України 22.12.97 р. за № 612/2416.

Механізм списання об’єктів державної власності, якими є об’єкти незавершеного будівництва (незавершені капітальні інвестиції в необоротні матеріальні активи), матеріальні активи, що відповідно до законодавства визнаються основними фондами (засобами), визначено Порядком списання об’єктів державної власності, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 08.11.2007 р. № 1314.

Списання малоцінних і швидкозношуваних предметів, не введених в експлуатацію, інструментів, виробничого, господарського інвентаря та інших запасів, які стали непридатними для подальшого використання, здійснюється відповідно до Положення з бухгалтерського обліку запасів бюджетних установ та внесення змін до деяких нормативно-правових актів з бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 14.11.2013 р. № 947 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.12.2013 р. за № 2063/24595.

Щодо об’єктів права комунальної власності, то відповідно до частини п’ятої статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР (далі — Закон № 280) органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об’єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об’єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об’єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду.

Прийняття рішень про наділення органів самоорганізації населення окремими власними повноваженнями органів місцевого самоврядування, а також про передачу коштів, матеріально-технічних та інших ресурсів, необхідних для їх здійснення; щодо відчуження відповідно до закону комунального майна; про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення, здійснюється виключно на пленарних засіданнях відповідної ради (статті 26, 43 Закону № 280).

Типова кореспонденція субрахунків бухгалтерського обліку для відображення операцій з активами, капіталом та зобов’язаннями бюджетних установ наведена у додатку 2 до Плану рахунків бухгалтерського обліку бюджетних установ, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 26.06.2013 р. № 611 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 18.07.2013 р. за № 1214/23746.

 

Перший заступник Голови О. Даневич

Коментар редакції

Казначейство нагадало про основні документи, в які потрібно зазирнути перед списанням майна

Лист, що коментується, примітний тим, що в ньому Казначейська служба вказала на основ­ні нормативні документи, якими необхідно керуватися бюджетним установам при списанні основ­них засобів та запасів.

Зі свого боку хотілося б зазначити, що питання, які стосуються порядку списання різних матеріальних цінностей, не втрачають своєї актуальності. Тому на сторінках нашої газети ми постійно приділяємо увагу цій темі.

Звісно, у межах одного коментаря розглянути всі ці особливості доволі складно. Тому пропонуємо вам ознайомитися з нашими матеріалами, в яких детально було висвітлено всі нюанси списання різного майна бюджетних установ:

— «Нюанси списання майна: відповідаємо на ваші запитання» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 34);

— «Перевірка стану збереження майна бюджетних установ» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 35);

— «Як визначити норми витрат зрідженого нафтового газу» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 35);

— «Встановлення норм витрати палива з урахуванням коригуючих коефіцієнтів» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 38);

— «Порядок списання меблів» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 44);

— «Питання списання основних засобів» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2013, № 47);

— «Облік спецодягу та взуття» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 1);

— «Заміна сантехніки: відображаємо правильно» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 3);

— «Оформлюємо придбання та списання пального» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 5);

— «Як сформувати комісію зі списання запасів» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 7);

— «Списуємо автомобіль: чи потрібний сторонній експерт» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 22);

— «Як списати картоплю за нормами природного убутку» (див. «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 22).

А якщо в цьому переліку матеріалів ви не знайдете відповіді на своє запитання, засмучуватися не варто. Адже ви можете сміливо надіслати його до нашої редакції. Ми обов’язково вам допоможемо!

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі