Теми статей
Обрати теми

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 р. № 65

Редакція ББ
Постанова від 23.04.2014 р. № 128

Кабінет Міністрів України

Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 р. № 65

Постанова від 23.04.2014 р. № 128

 

Кабінет Міністрів України постановляє:

Внести до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 р. № 65 «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» зміни, що додаються.

 

Прем’єр-міністр України А. Яценюк

 

 

Затверджено постановою КМУ від 23.04.2014 р. № 128

Зміни, що вносяться до постанови Кабінету Міністрів України від 1 березня 2014 р. № 65

 

1. У постанові:

1) абзац другий підпункту 1 пункту 11 після слів «оплату комунальних послуг та енергоносіїв;»
доповнити словами «забезпечення роботи спеціалізованих санітарних автомобілів екстреної медичної допомоги (забезпечення пально-мастильними матеріалами, запасними частинами, послугами зв’язку);», а після слів «установ та нарахування на заробітну плату» — словами «, оплату комунальних послуг та енергоносіїв»;

2) пункт 13 доповнити підпунктом 3 такого змісту:

«3) Конституційному Суду України, Верховному Суду України, вищим спеціалізованим судам, Державній судовій адміністрації — затвердити заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» та процесуального законодавства.».

2. У додатку до постанови:

1) пункти 1 і 2 викласти у такій редакції:

«1**. Припинення придбання автотранспортних засобів (крім спеціалізованих санітарних автомобілів екстреної медичної допомоги, пожежних та спеціальних аварійно-рятувальних машин), меблів, мобільних телефонів, ноутбуків, побутової техніки та проведення ремонту приміщень (крім приміщень, що перебувають в аварійному стані, приміщень навчальних, оздоровчих, санаторно-курортних закладів та реабілітаційних установ, ремонт яких здійснюється за рахунок коштів спеціального фонду з метою дотримання вимог санітарних норм та норм пожежної безпеки для забезпечення навчально-виховного процесу, оздоровлення дітей, санаторно-курортного лікування ветеранів війни, інвалідів та реабілітації дітей-інвалідів).

2. Припинення придбання форменого одягу (крім форменого одягу для військовослужбовців, військовозобов’язаних, резервістів, осіб рядового і начальницького складу, що згідно із законом зобов’язані виконувати обов’язки військової служби і служби у сфері цивільного захисту, щодо організації спеціального зв’язку та захисту інформації, провадження правоохоронної та охоронної діяльності у форменому одязі, державних виконавців, кадетів та курсантів навчальних закладів).»;

2) пункт 4 після слів «мобільного зв’язку»
доповнити словами «(крім організації ліній зв’язку під час позастудійних трансляцій подій державними телерадіокомпаніями; здійснення Збройними Силами, іншими військовими формуваннями та правоохоронними органами, Адміністрацією Держспецзв’язку, Державною спеціальною службою транспорту, органами і підрозділами служби цивільного захисту мобільного зв’язку для провадження службової діяльності та здійснення заходів з обороноздатності держави)»;

3) у пункті 5:

перше речення після слів «Кабінету Міністрів України» доповнити словами «(крім автотранспортних засобів, що згідно з навчальними планами використовуються у навчальному процесі для підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації учнів, студентів та осіб, що навчаються, для виїздів журналістів до місць подій з метою збирання інформації)»;

друге речення викласти у такій редакції: «Недопущення залучення легкових автомобілів для транспортного обслуговування посадових осіб понад кількість автомобілів, визначену Кабінетом Міністрів України.»;

4) пункт 12 після слова «працівників» доповнити словами «(крім лікарів, фахівців з базовою та неповною
вищою медичною освітою і професіоналів з вищою немедичною освітою та наукових працівників, що допущені до медичної діяльності, вихователів, помічників вихователів, учителів, майстрів виробничого навчання, викладачів професійно-технічних та вищих навчальних закладів)»;

5) пункти 13 і 15 викласти у такій редакції:

«13. Обмеження максимального розміру місячної заробітної плати (грошового забезпечення) керівних працівників органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади та органами місцевого самоврядування підприємств, установ та організацій 15 розмірами мінімальної заробітної плати (виплата допомоги по тимчасовій непрацездатності, допомоги для оздоровлення, матеріальної допомоги для вирішення соціально-побутових питань та оплата часу щорічної відпустки не враховується у зазначеному максимальному розмірі).»;

«15. Здійснення заповнення вакантних посад за умови забезпечення у повному обсязі у межах затвердженого фонду оплати праці усіх обов’язкових виплат із заробітної плати працівникам.»;

6) виноску «*» після слів «сторони, що приймає» доповнити словами «, або за рахунок коштів спеціального фонду кошторису бюджетних установ, отриманих на вказану мету як гранти, міжнародна технічна допомога, благодійні внески»;

7) доповнити додаток виноскою «**» такого змісту:

«**Крім випадків, коли для Збройних Сил, інших військових формувань та правоохоронних органів, Адміністрації Держспецзв’язку, Державної спеціальної служби транспорту, органів і підрозділів служби цивільного захисту придбання транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення, проведення ремонту, пов’язаного з передислокацією та відселенням з Автономної Республіки Крим та м. Севастополя в інші регіони України, здійснюється у зв’язку з проведенням заходів з мобілізації, а також випадків придбання за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, отриманих на вказану мету як гранти, міжнародна технічна допомога, благодійні внески.».

Коментар редакції

 

Кабмін вирішив: економія не повинна бути занадто жорсткою

Зовсім нещодавно Кабмін затвердив постанову «Про економію державних коштів та недопущення втрат бюджету» від 01.03.2014 р. № 65 (далі — постанова № 65 // «Бюджетна бухгалтерія», 2014, № 11). Цією постановою затверджені Заходи щодо економного та раціонального використання державних коштів, передбачених для утримання органів державної влади та інших державних органів, утворених органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету (далі — Заходи). Однак деякі з пунктів цих Заходів виявились занадто суворими. Тому Кабмін постановою, що коментується, вирішив трохи послабити їх вимоги. Розглянемо детально внесені зміни.

З’явилися нові умови для придбання автомобілів та ремонту приміщень

У новій редакції викладено п. 1 Заходів. Перш за все зазначимо, що, як і раніше, діє заборона на придбання автотранспортних засобів (крім спеціалізованих санітарних автомобілів екстреної медичної допомоги, пожежних та спеціальних аварійно-рятувальних машин), меблів, мобільних телефонів, ноутбуків та побутової техніки.

Разом з тим послаблені обмеження, які стосуються проведення ремонту приміщень. Так, постанова № 65 дозволяла бюджетним установам проводити ремонт тільки тих приміщень, які перебувають в аварійному стані. Тепер же завдяки змінам, унесеним постановою, що коментується, Кабмін дозволив проводити ремонт приміщень:

навчальних закладів;

оздоровчих закладів;

санаторно-курортних закладів;

реабілітаційних установ.

Увага! Видатки на ремонт зазначених приміщень дозволено здійснювати за умови, якщо такий ремонт проводиться:

1) за рахунок коштів спеціального фонду;

2) з метою дотримання вимог санітарних норм та норм пожежної безпеки;

3) для забезпечення навчально-виховного процесу, оздоровлення дітей, санаторно-курортного лікування ветеранів війни, інвалідів та реабілітації дітей-інвалідів.

Якщо хоча б одна із зазначених умов не виконується (наприклад, видатки здійснюються за рахунок загального фонду), проводити ремонт приміщень установа не має права.

Ще одне нове уточнення з’явилось у п. 1 Заходів (воно позначено як виноска «**»). Так, обмеження на здійснення видатків, зазначених у п. 1 Заходів, не поширюється на:

придбання транспортних засобів спеціального та спеціалізованого призначення для Збройних Сил, інших військових формувань та правоохоронних органів, Адміністрації Держспецзв’язку, Державної спеціальної служби транспорту, органів і підрозділів служби цивільного захисту;

проведення ремонту, пов’язаного з передислокацією та відселенням з АР Крим та
м. Севастополя в інші регіони України;

— здійснення цих видатків у зв’язку з проведенням заходів з мобілізації;

придбання за рахунок коштів спеціального фонду державного бюджету, отриманих на вказану мету як гранти, міжнародна технічна допомога, благодійні внески.

 

Для кого дозволили придбавати формений одяг

Викладено у новій редакції п. 2 Заходів, у якому передбачено заборону на придбання форменого одягу.

Так, постановою, що коментується, Кабмін дозволив придбавати формений одяг для:

— військовослужбовців, військовозобов’язаних, резервістів, осіб рядового і начальницького складу, що згідно із законом зобов’язані виконувати обов’язки військової служби і служби у сфері цивільного захисту, щодо організації спеціального зв’язку та захисту інформації, провадження правоохоронної та охоронної діяльності у форменому одязі;

— державних виконавців;

— кадетів та курсантів навчальних закладів.

 

Мобільним зв’язком можна користуватися, але в окремих випадках

Внесено зміни до п. 4 Заходів. Саме у цьому пункті Кабмін заборонив здійснювати видатки на оплату послуг мобільного зв’язку.

Постановою, що коментується, Кабмін дозволив здійснювати такі видатки для:

організації ліній зв’язку під час позастудійних трансляцій подій державними телерадіо­компаніями;

— здійснення Збройними Силами, іншими військовими формуваннями та правоохоронними органами, Адміністрацією Держспецзв’язку, Державною спеціальною службою транспорту, органами і підрозділами служби цивільного захисту мобільного зв’язку для провадження службової діяльності та здійснення заходів з обороноздатності держави.

 

Кому можна використовувати більше 1 легкового автомобіля

Внесено зміни до п. 5 Заходів. Нагадаємо, що згідно з вимогами цього пункту органам державної влади та іншим державним органам, утвореним органами державної влади підприємствам, установам та організаціям, які використовують кошти державного бюджету, дозволено використовувати для обслуговування не більше 1 легкового автомобіля, якщо інше не передбачено законом або актом Кабінету Міністрів України.

Завдяки змінам, унесеним постановою, що коментується, зазначене обмеження не стосується:

автотранспортних засобів, що згідно з навчальними планами використовуються у навчальному процесі для підготовки, перепідготовки, підвищення кваліфікації учнів, студентів та осіб, що навчаються;

автотранспортних засобів, що використовуються для виїздів журналістів до місць подій з метою збирання інформації.

Крім того, у новій редакції викладено друге речення п. 5 Заходів. Ось як воно виглядає зараз: «Недопущення залучення легкових автомобілів для транспортного обслуговування посадових осіб понад кількість автомобілів, визначену Кабінетом Міністрів України.»

Вважаємо, що внесені зміни до другого речення п. 5 Заходів є цілком доцільними, оскільки поперед­ня редакція цього речення потребувала додаткового тлумачення. Нагадаємо, що до унесених змін це речення виглядало так: «Недопущення транспортного обслуговування посадових осіб за викликом.» У зв’язку з тим що діючі нормативно-правові акти не містять такого поняття, як транспортне обслуговування посадових осіб за викликом, було не зрозуміло, як виконувати таке обмеження.

Додамо, що практично одразу після прийняття постанови № 65 Кабмін скоротив кількість автомобілів центральних та місцевих органів виконавчої влади. Про це свідчать зміни, унесені постановою КМУ від 01.03.2014 р. № 79 до постанови КМУ «Про встановлення ліміту легкових автомобілів, що обслуговують органи виконавчої влади» від 26.12.2011 р. № 1399.

Отже, тепер згідно з вимогами другого речення п. 5 Заходів центральні та місцеві органи виконавчої влади не можуть використовувати для свого обслуговування легкові автомобілі у кількості більшій, ніж визначено у згаданій постанові.

 

Першочергових платежів побільшало

Кабмін дещо відкоригував зобов’язання, покладені на Держказначейську службу, визначені у п. 11 постанови № 65.

Так, у першочерговому порядку в повному обсязі Держказначейська служба, окрім раніше визначених видатків, повинна здійснювати платежі:

— за видатками загального фонду державного бюджету — для забезпечення роботи спеціа­лізованих санітарних автомобілів екстреної медичної допомоги (забезпечення пально-мастильними матеріалами, запасними частинами, послугами зв’язку);

— за видатками спеціального фонду державного бюджету — оплату комунальних послуг та енергоносіїв.

 

Суди повинні розробити заходи щодо економії бюджетних коштів

Завдяки змінам, унесеним постановою, що коментується, певні вказівки дані Конституційному Суду України, Верховному Суду України, вищим спеціалізованим судам, Державній судовій адміністрації. А саме: органам судової влади необхідно затвердити заходи щодо економного та раціонального використання бюджетних коштів з урахуванням положень Закону України «Про судоустрій і статус суддів» від 07.07.2010 р. № 2453-VI та процесуального законодавства.

 

Доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника: установити можна, але не всім

Найбільш суперечливим з усіх «економних пропозицій» був і в принципі залишається п. 12 Заходів. Ви пам’ятаєте, що в ньому йдеться про припинення виплати доплат за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників.

Така вимога йде в розріз з положеннями КЗпП і Закону України «Про оплату праці» від 24.03.95 р. № 108/95-ВР, а також спричинює соціальну напругу серед працівників.

Тому першими забили на сполох профспілки працівників освіти та охорони здоров’я. Підключилися до них і відповідні міністерства (див. листи Міносвіти від 17.04.2014 р. № 1/12-2303 і МОЗ від 08.04.2014 р. № 10.03-68). Вони вимагали якщо не вилучити злощасну норму, то хоча б зробити винятки для медиків та педагогів.

Їх аргументи подіяли. Постановою, що коментується, п. 12 Заходів підкориговано. Тепер установити доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутніх працівників можна:

— лікарям;

— фахівцям з базовою та неповною вищою медичною освітою;

— професіоналам з вищою немедичною освітою, допущеним до медичної діяльності;

— науковим працівникам, допущеним до медичної діяльності;

— вихователям, помічникам вихователів;

— учителям;

 — майстрам виробничого навчання, викладачам професійно-технічних та вищих навчальних закладів.

Для інших категорій працівників (наприклад, держслужбовців) п. 12 Заходів продовжує дія­ти. Отже, як і раніше, претендувати на доплату за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника вони не можуть. Ми таку «вибірковість» вітати не можемо, адже держслужбовці, як і інші категорії працівників, мають право на те, щоб їх додаткова праця була оплачена.

Зауважимо, що аналогічні вимоги Профспілки працівників державних установ щодо вилучення п. 12 Заходів були марними. Так, на думку Мінфіну, викладену в листі від 05.05.2014 р. № 31-07240-09-27/10518, на сьогодні доплата за виконання обов’язків тимчасово відсутнього працівника не має широкого застосування в органах державної влади. А якщо так, то не зрозуміло, які кошти намагалися заощадити законодавці, заборонивши встановлювати відповідні доплати.

При цьому Мінфін вважає, що, якщо є гостра необхідність покладення на працівника держоргану обов’язків тимчасово відсутнього працівника, що супроводжується значним навантаженням, керівник установи може в межах фонду оплати праці компенсувати такому працівнику додаткове навантаження шляхом:

— установлення йому надбавки за високі досягнення у праці або виконання особливо важливої роботи в підвищеному розмірі;

— збільшення розмірів його преміювання.

 

Вакантні посади тепер заповнюють усі, але за однієї умови

Постановою, що коментується, повністю переписано п. 15 Заходів — найбільш необдуманий і такий, що важко реалізувати на практиці. Він вимагав припинити заповнення вакантних посад (за винятком окремих посад).

Те, що ця норма довго не протримається, було зрозуміло одразу, адже вона фактично ставить під сумнів нормальне функціонування всіх держ­установ. Слід було лише запастися терпінням та почекати, поки це зрозуміють і законодавці.

Але відповідне рішення їм далося не одразу. Спочатку дозволено було заповнювати тільки вакантні посади в органах внутрішніх справ, Національної гвардії, Держприкордонслужби, науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів III і IV рівнів акредитації
(див. постанову КМУ від 23.03.2014 р. № 99).

Тепер же «індульгенція» діє щодо всіх посад. При цьому головне — дотримати умову щодо забезпечення в повному обсязі в межах затвердженого фонду оплати праці виплати всіх обов’язкових виплат із зарплати працівникам.

Узагалі-то п. 15 Заходів можна було б вилучити зовсім. Адже і раніше в разі недостатності коштів на обов’язкові виплати працівникам заповнити вакантну посаду було неможливо.

 

Обмеження розміру місячної зарплати керівників: перелік розширений

Як і раніше, п. 13 Заходів обмежує розмір місячної зарплати керівних працівників органів державної влади та інших держорганів, утворених органами держвлади підприємств, установ та організацій, 15 мінімальними зарплатами.

Але тепер до них приєдналися також керівні працівники підприємств, установ та організації, утворених органами місцевого самоврядування.

Зверніть увагу: у зазначеному максимальному розмірі не враховують допомогу по тимчасовій непрацездатності, допомогу для оздоровлення, матеріальну допомогу для вирішення соціально-побутових питань та оплату часу щорічної відпустки.

 

У відрядження за кордон можна поїхати за рахунок грантів та благодійних внесків

Нагадаємо: пп. 22 — 24 Заходів установлені обмеження щодо здійснення відряджень за кордон працівниками держустанов, у тому числі пов­на їх заборона для звичайних держслужбовців та військовослужбовців. При цьому дозволяється здійснювати такі відрядження за рахунок сторони, що приймає.

Тепер у відрядження за кордон можна буде поїхати також за рахунок коштів спецфонду, отриманих на зазначені цілі як гранти, міжнародна технічна допомога, благодійні внески (оновлена виноска «*» до Заходів).

Постанова, що коментується, набрала чинності 07.05.2014 р.

 

Вікторія МАТВЄЄВА, економіст-аналітик

Ольга ВІТКОВСЬКА, економіст-аналітик

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі