Теми статей
Обрати теми

Позачергові вибори Президента України: деякі питання матеріального та фінансового забезпечення

Редакція ББ
Стаття

Позачергові вибори Президента України: деякі питання матеріального та фінансового забезпечення

 

Будь-які вибори пов’язані з використанням бюджетних коштів, а також майна комунальних та державних установ. Чимало працівників цих установ виражають свою громадянську позицію, надаючи згоду на роботу у складі виборчих комісій базових рівнів. Нині підготовка до дня голосування на позачергових виборах Президента України добігає кінця — завершується утворення дільничних виборчих комісій звичайних та спеціальних виборчих дільниць, формування попередніх списків виборців, виготовлення бюлетенів для голосування, іменних запрошень тощо. Травень, без сумніву, буде найбільш напруженим місяцем для усіх, хто так чи інакше задіяний у виборчих перегонах. Відповідно у вас, шановні читачі, виникають запитання, пов’язані з оплатою праці членів виборчих комісій та використанням ресурсів, необхідних для забезпечення виборів. У цій статті ми відповімо на деякі з них.

Віра КОЗІНА, директор Департаменту видань для публічно-правової сфери Видавничого будинку «Фактор»

 

Згідно з ч. 1 ст. 37 Закону № 474 витрати на підготовку та проведення виборів Президента України здійснюються виключно за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, та коштів виборчих фондів кандидатів на пост Президента України.

Нас з вами, звісно, цікавлять бюджетні кошти. Про них і поговоримо.

 

Щодо фінансування виборчих комісій

Особливості фінансування забезпечення підготовки та проведення виборів Президента України за рахунок коштів Державного бюджету України визначені у ст. 38 Закону № 474.

Відповідно до ч. 5 зазначеної норми Закону № 474 Центральна виборча комісія (далі — ЦВК) затверджує середні норми видатків окружної виборчої комісії (далі — ОВК), а також середні норми видатків для потреб дільничних виборчих комісій (далі — ДВК), які повинні включати в себе, зокрема, витрати на майновий найм (оренду) приміщень виборчих комісій та оплату за використання матеріально-технічних засобів, а також оплату праці членів комісій.

Кошторис Центральної виборчої комісії на проведення виборів Президента України у 2014 році затверджений постановою ЦВК від 04.03.2014 р. № 32 за бюджетною програмою 6731040.

Розподіл коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення цих виборів, середні норми видатків ОВК та середні норми видатків для потреб ДВК на підготовку та проведення позачергових виборів Президента України затверджені відповідно додатками 1 — 3 до постанови ЦВК від 15.04.2014 р. № 279.

Згідно з ч. 7 ст. 38 Закону № 474 фінансування виборчих комісій здійснюється в порядку, встановленому ЦВК спільно з Мінфіном. Порядок фінансування окружних виборчих комісій та дільничних виборчих комісій закордонних виборчих дільниць за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, затверджено постановою ЦВК від 26.03.2014 р. № 77.

Кожна ОВК вже склала єдиний кошторис видатків для підготовки і проведення виборів. У цей кошторис включаються не лише власні видатки ОВК, а й видатки для потреб ДВК територіального округу. Єдині кошториси видатків ОВК затверджені постановами ЦВК від 25.04.2014 р. № 371, від 29.04.2014 р. № 406 та від 30.04.2014 р. № 438.

Затверджені кошториси є підставою для взяття ОВК бюджетних зобов’язань.

Законодавство передбачає можливість внесення змін до цих кошторисів, хоча на практиці ця можливість реалізовується не часто. Наприклад, таке може відбуватися, якщо транспортні послуги комісії буде надавати фізична особа і зміни до кошторису необхідно буде вносити у силу вимог підзаконних актів, затверджених ЦВК.

Пунктом 9 розд. ІІ Порядку № 77 передбачено, що у разі потреби внесення змін до кошторису, плану асигнувань загального фонду бюджету, єдиного кошторису видатків ОВК вносить до ЦВК пропозиції з відповідними розрахунками та економічними обґрунтуваннями.

У разі перерозподілу коштів між КЕКВ у межах затверджених кошторисних призначень до пропозицій додається розрахунок з обґрунтуванням щодо необхідності здійснення такого перерозподілу.

У разі збільшення кошторисних призначень до пропозицій додаються довідка про витрачання кош­тів та взяті фінансові зобов’язання ОВК з виборів Президента України станом на день, що передує дню подання до ЦВК пропозицій, за формою, затвердженою додатком 2 до Порядку № 77, та розрахунки з обґрунтуваннями щодо необхідності внесення змін до кошторису.

Увага! Пропозиції ОВК без надання ЦВК вищевказаних документів не розглядаються.

Зміни до єдиного кошторису затверджуються рішенням ЦВК, після чого нова редакція кошторису подається ОВК до відповідного органу Державної казначейської служби.

При необхідності внесення змін до кошторисів чи планів асигнувань загального фонду бюджету ОВК складає відповідні довідки, які затверджуються і виконуються у такому самому порядку, що й кошториси, плани асигнувань загального фонду бюджету, і є їх невід’ємною частиною. Ці довідки складаються у порядку, передбаченому постановою КМУ «Про затвердження Порядку складання, розгляду, затвердження та основних вимог до виконання кошторисів бюджетних установ» від 28.02.2002 р. № 228 та наказом Мінфіну «Про затвердження документів, що застосовуються в процесі виконання бюджету» від 28.01.2002 р. № 57.

Однак, друзі, будемо реалістами та визнаємо, що зазвичай збільшити кошторис видатків неможливо, а здійснити перерозподіл витрат за КЕКВ складно. Тому перед тим, як затіватися з підготовкою документів, порадьтеся з фінансистами чи вашими кураторами у ЦВК. Якщо вам все ж вдасться внести зміни до кошторису, не забудьте, що протягом наступного робочого дня після затвердження довідки про зміни у кошторисі та плані асигнувань загального фонду бюджету ОВК має подати цю довідку до відповідного органу Державної казначейської служби.

Нагадаємо, що ДВК не є юридичними особами і згідно з Порядком № 77 саме ОВК визнаються розпорядниками бюджетних коштів нижчого рівня в особі голови комісії, а за його відсутності — в особі заступника голови.

Увага! Пунктом 5 розд. І Порядку № 77 передбачено, що відповідальність за цільове використання бюджетних коштів покладається на розпорядників бюджетних коштів згідно із законодавством України.
А отже, головам та заступникам голів ОВК як представникам розпорядників бюджетних коштів треба бути особливо уважними при оформленні та підписанні фінансових документів, а також прийнятті рішень щодо розпорядження майном та фінансами відповідних виборчих комісій, у тому числі й ДВК, за які ОВК укладає правочини.

Як передбачено п. 6 розд. І Порядку № 77, конт­роль за правильним і цільовим використанням коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, здійснюється ЦВК та відповідними органами Державної фінансової інспекції згідно з Порядком контролю за правильним і цільовим використанням коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку та проведення виборів Президента України, народних депутатів України, всеукраїнського референдуму, затвердженим постановою ЦВК від 06.11.2009 р. № 270, та наказом Мінфіну від 30.11.2009 р. № 1390.

 

Оплата транспортних послуг

Питання надання транспортних послуг ОВК та ДВК регламентуються Законом № 474 та Порядком № 227.

Для забезпечення здійснення повноважень виборчих комісій ОВК як юридична особа укладає договори з юридичними особами, фізичними особами — підприємцями (далі — ФОП) або фізичними особами про надання транспортних послуг відповідно до гл. 63 Цивільного кодексу України від 16.01.2003 р. № 435-IV. Зверніть увагу, що ДВК не мають права самостійно укладати подібні договори, за них це робить ОВК.

Обов’язковою умовою укладання договору є наявність в юридичних осіб, фізичних осіб — підприємців або фізичних осіб власного чи орендованого автотранспорту, що відповідає вимогам комісії, перебуває у справному технічному та належному санітарному стані.

Юридичні особи та ФОП повинні мати ліцензію на надання послуг з внутрішніх перевезень пасажирів, забезпечувати проведення медичного контролю за станом здоров’я водіїв транспортних засобів.

Фізичні особи, які надають транспортні послуги, повинні мати медичну довідку щодо придатності до керування транспортним засобом установленого зразка.

Рішення про те, з ким укладати договори, не розглядається на засіданні комісії, його приймає голова ОВК, а у разі його відсутності — заступник голови ОВК (п. 1.3 Порядку № 227).

Оплата транспортних послуг здійснюється ОВК за рахунок коштів Держбюджету в межах асигнувань, передбачених на зазначені цілі кошторисом комісії, за КЕКВ 2282 «Окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку».

Є різниця між віднесенням на видатки послуг, наданих звичайною фізичною особою та юрособами чи ФОП. І це ви маєте враховувати виходячи з того, що передбачено вашим кошторисом, при виборі надавача послуг. Розглянемо це у таблиці:

Надавач транспортних послуг

КЕКВ

Юридична особа чи ФОП

Видатки на оплату транспортних послуг відображаються ОВК в єдиному кошторисі видатків за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)».
При цьому пальне закуповується надавачем транспортних послуг
і його вартість включається до вартості транспортних послуг

Фізична особа
(за цивільно-правовим договором)

Видатки на оплату транспортних послуг відображаються ОВК в єдиному кошторисі видатків за КЕКВ 2111 «Заробітна плата», при цьому здійснюється нарахування на заробітну плату за КЕКВ 2120 «Нарахування на оплату праці».
Видатки на оплату пального, придбаного ОВК, відображаються в єдиному кошторисі видатків за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар»

 

Увага! Пальне фізичній особі видається згідно з Нормами витрат палива і мастильних матеріалів на автомобільному транспорті, затвердженими наказом Міністерства транспорту України від 10.02.98 р. № 43.

У разі надання транспортних послуг фізичною особою до єдиного кошторису видатків ОВК вносяться зміни в установленому порядку шляхом зменшення видатків за КЕКВ 2240 та відповідно збільшення видатків за КЕКВ 2111, 2120 та 2210.

Істотні умови та форма договору про надання транспортних послуг передбачені підрозд. 2 Порядку № 227.

Зокрема, у вашому договорі з перевізником обов’язково мають бути вказані: предмет договору, вартість транспортних послуг і порядок розрахунків, відповідальність сторін, строк дії договору.

Є ще одна вимога щодо умов договору, яка має бути відображена у паперах в обов’язковому порядку. Це випливає зі змісту абз. 3 п. 2.3 Порядку № 227, згідно з яким договір повинен містити інформацію про технічні характеристики всіх транспортних засобів, які використовуватимуться для надання транспортних послуг (зазначена інформація може міститися у додатку до договору, який є невід’ємною його частиною).

Щодо строку дії договору. Згідно з п. 2.8 Порядку № 227 договір діє з дати його підписання до дати, погодженої сторонами, але не пізніше:

— для ДВК — 3 днів з дня голосування (дня повторного голосування);

— для ОВК — з дати закінчення повноважень відповідної ОВК.

Зразки договорів про надання транспортних послуг (зразки 3, 4) затверджені Порядком № 227, але мають рекомендаційний характер. Це означає, що ви можете відступати від їх форми (чого ми все ж наполегливо не радимо вам робити), а також передбачити у договорі й інші умови. Однак вимоги, перераховані вище, мають бути передбачені у будь-якому випадку, інакше договір буде визнаний нікчемним, а в особи, яка його підписала від імені комісії, виникнуть неприємності.

Згідно з п. 2.3 Порядку № 227 у разі укладання договору у вступній частині договору вказуються:

— з юрособою — назва установи (організації, підприємства), посада, П. І. Б. особи, яка укладає договір від імені юридичної особи, а також найменування документа, яким така особа уповноважена підписати договір;

— з ФОП — П. І. Б. підприємця, дата, номер та ким видано свідоцтво про державну реєстрацію ФОП або реєстраційний номер ФОП згідно з даними ЄДР;

— з фізособою — П. І. Б. особи, яка надаватиме транспортні послуги, її паспортні дані та реєстраційний номер облікової картки платника податку.

Увага! У предметі договору має бути вказано: «надання транспортних послуг для здійснення комісіями повноважень, визначених Законом України «Про вибори Президента України», а також обов’язково зазначена кількість автомобілів, якими надаються послуги (це якщо один перевізник надає комісії одразу кілька автомобілів).

При укладанні договору про надання транспортних послуг ДВК обов’язково зазначаються номери відповідних дільниць.

Підставою для розрахунку за надані транспортні послуги є акт наданих послуг, підписаний обома сторонами. Цей акт складається один раз на місяць на підставі подорожніх листів (у разі їх ведення), відомостей, маршрутних листів або інших документів, складених у довільній формі, які повинні містити інформацію про дату, час роботи, пробіг автомобіля, його реєстраційні дані, прізвище замовника, прізвище водія, підписи замовника і виконавця тощо. Такі документи скріплюються печаткою комісії.

Зразки подорожнього та маршрутного листів (зразки 1, 2), додані до Порядку № 227, мають рекомендаційний характер.

Розрахунок витрат на транспортні послуги може здійснюватися кількома способами і залежить від організаційно-правової форми перевізника. Так, якщо договір укладається з юридичною особою чи ФОП, які мають ліцензію на надання послуг із внутрішніх перевезень пасажирів, вартість транспортних послуг може визначатися за розцінками виконавця в межах бюджетних асигнувань, виділених комісії на зазначені цілі. При цьому до договору додається калькуляція вартості транспортних послуг.

У цивільно-правовому договорі з фізособою вартість послуг розраховується з урахуванням оплати послуг водія та відшкодування амортизаційних відрахувань транспортного засобу. Також у ціну договору з фізособою включається вартість обов’язкових відрахувань, установлених законодавством України на момент виплат (ПДФО та ЄСВ).

При розрахунку оплати послуг водія слід враховувати вимоги п.п. 3.2.1 Порядку № 227, а при розрахунку амортизаційних витрат — п.п. 3.2.2 зазначеного Порядку. На практиці з нарахуванням амортизаційних витрат при укладенні договору з фізособою ніхто особливо «не заморочується», оскільки процедура документального підтвердження цього виду видатків є дещо ускладненою.

Ще раз нагадаємо: вартість пального, виданого ОВК виконавцю — фізичній особі, до загальної вартості транспортних послуг за договором не включається.

 

Відрядження

Відповідно до п. 13 розд. ІІ Порядку № 77 відшкодування витрат на відрядження, пов’язані з виконанням обов’язків членами виборчих комісій, здійснюється згідно з постановою КМУ «Про суми та склад витрат на відрядження державних службовців, а також інших осіб, які направляються у відрядження підприємствами, установами та організаціями, що повністю або частково утримуються (фінансуються) за рахунок бюджетних коштів» від 02.02.2011 р. № 98.

 

Щодо попередньої оплати товарів та послуг

Порядок здійснення закупівель виборчими комісіями товарів і послуг за рахунок коштів Державного бюджету України для підготовки та проведення позачергових виборів Президента України 25 травня 2014 року був затверджений постановою ЦВК від 27.02.2014 р. № 27.

Цей документ не передбачав можливості здійснення попередньої оплати товарів та послуг, які необхідні виборчим комісіям для реалізації покладених на них функцій. Утім, ми усі розуміємо, що наразі більшість суб’єктів господарювання не готові укладати правочини без бодай якоїсь попередньої оплати. Саме тому ЦВК своєю постановою від 30.04.2014 р. № 434 дозволила ОВК при закупівлі товарів і послуг, необхідних для підготовки та проведення позачергових виборів Президента України 25 травня 2014 року, здійснювати попередню оплату в розмірі до 30 % їх вартості на строк не більше одного місяця за умови, що такий порядок розрахунків передбачено відповідним договором про закупівлю.

 

Щодо оплати праці членів виборчих комісій

У виборчих комісіях базового рівня можна здійснювати повноваження на платній основі. Це доз­воляється не усім членам комісії, а тільки певній кількості осіб, визначеній законом та обраній на засіданні відповідної виборчої комісії.

Згідно з ч. 1 ст. 40 Закону № 474 робота члена виборчої комісії, який виконує свої повноваження у виборчій комісії на платній основі, оплачується у визначеному КМУ розмірі та в порядку, вказаному ЦВК, за рахунок коштів Державного бюджету України, що виділяються на підготовку і проведення виборів.

Крім профільного Закону, основні механізми нарахування та виплати винагороди членам виборчих комісій регулюють постанова № 966 та Порядок № 226.

Згідно з п. 1.1 Порядку № 226 оплата праці членів виборчих комісій здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених для підготовки та проведення виборів Президента України, відповідно до затверджених ЦВК єдиних кошторисів видатків ОВК.

Як передбачено п. 1.2 Порядку № 226, членам виборчих комісій базового рівня під час позачергових виборів Президента України можуть бути здійснені такі виплати:

— оплата за роботу членів виборчих комісій, які виконують свої повноваження у виборчих комісіях на платній основі;

— оплата за роботу членів виборчих комісій в день голосування та дні встановлення підсумків голосування;

— виплата одноразової грошової винагороди членам виборчих комісій.

Розглянемо кожен із цих видів виплат окремо.

 

Місячна оплата праці

У кожній виборчій комісії базового рівня може працювати один або кілька членів, які звільняються від виконання трудових обов’язків за основним місцем роботи і на час виборчого процесу переходять, умовно кажучи, на «роботу» до відповідної виборчої комісії на «постійній» основі.

Згідно з ч. 4 ст. 29 Закону № 474 у ОВК таких осіб може бути не більше чотирьох, а у ДВК — не більше трьох. Рішення про те, хто має бути цими особами, приймає відповідна комісія. Це рішення обов’язково має бути затверджене комісією вищого рівня.

Зазвичай «звільненими» особами обирають голову, заступника голови та секретаря комісії. Водночас закон не забороняє обрати й інших членів виборчої комісії, які будуть працювати на постійній основі. Головне — не перевищувати «ліміт» по кількості звільнених від основної роботи осіб, встановлений профільним Законом, а також граничні норми витрат на оплату праці та нарахування на них, передбачені додатками 2 та 3 до постанови № 279.

Отже, окремі члени виборчих комісій протягом усього періоду повноважень виборчої комісії або частини цього періоду можуть здійснювати свої функції у виборчій комісії з оплатою їх праці в комісії відповідно до ст. 40 Закону № 474. Зазначені особи на цей період звільняються від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи із збереженням відповідного стажу.

Як передбачено ч. 2 ст. 40 Закону № 474, оплата праці члена виборчої комісії, звільненого від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, не може бути нижчою від його середньої заробітної плати за основним місцем роботи. Оплата праці члена виборчої комісії, який є пенсіонером або особою, що тимчасово не працює, не може бути нижчою від розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на момент її нарахування.

Абзацом 4 п. 1 постанови № 966 передбачено: якщо місячна заробітна плата, зазначена у додатках до постанови № 966, нижча від визначеного законом розміру мінімальної заробітної плати, заробітна плата встановлюється на рівні відповідного розміру мінімальної заробітної плати.

Отже, враховуючи останню тезу, далі наведемо розміри винагород, які можуть одержувати члени комісій, виходячи з того, що мінімальна місячна заробітна плата в 2014 році становить 1218 грн.

Місячна заробітна плата членів ОВК
(додаток 1 до постанови № 966)

Найменування посади

Місячна заробітна плата з урахуванням кількості виборчих дільниць у виборчому окрузі, грн.

до 100 дільниць

від 101 до 200 дільниць

понад 200 дільниць

Голова комісії

1600

1710

1830

Заступник голови комісії

1540

1650

1760

Секретар комісії

1490

1580

1710

Член комісії

1470

1560

1680

Місячна заробітна плата членів ДВК
(додаток 4 до постанови № 966 з урахуванням розміру чинної мінімальної заробітної плати)

Найменування посади

Місячна заробітна плата з урахуванням кількості виборців на виборчій дільниці, грн.

до 500 осіб

від 501 до 1500 осіб

понад 1500 осіб

Голова комісії

1218

1218

1220

Заступник голови комісії

1218

1218

1218

Секретар комісії

1218

1218

1218

Член комісії

1218

1218

1218

 

Згідно з п. 2.8 Порядку № 226 оплата праці члена ОВК та ДВК звичайної чи спеціальної виборчої дільниці, звільненого від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, проводиться раз на місяць ОВК на підставі табеля обліку робочого часу. Табелі обліку робочого часу може підписувати лише голова комісії, а у разі його відсутності — заступник голови. Делегувати іншому члену комісії ці функції не можна.

У разі коли член виборчої комісії здійснює свої повноваження на платній основі неповний календарний місяць або з різних причин відбулося дострокове припинення дії договору про виконання обов’язків члена виборчої комісії, його робота оплачується пропорційно відпрацьованому часу.

Виплата заробітної плати членам ОВК та ДВК проводиться ОВК в межах коштів, передбачених кошторисом видатків відповідної комісії на підготовку та проведення виборів (п. 4 постанови № 966), тобто законодавець знову відсилає нас до додатків 2 та 3, затверджених постановою № 279.

Оплата праці члена виборчої комісії, який здійснює свої повноваження у комісії на платній основі, проводиться шляхом перерахування коштів через установу банку або відділення зв’язку на особистий картковий або інший рахунок за заявою члена виборчої комісії. Послуги, пов’язані з перерахуванням зазначеної виплати через установу банку або відділення зв’язку, оплачуються за рахунок коштів члена виборчої комісії.

 

Оплата у день голосування та дні встановлення підсумків

Чинним законодавством передбачена можливість виплати винагороди у найбільш «гарячі» для членів комісії дні — день виборів та дні встановлення підсумків голосування.

Цей вид винагороди одержують усі члени комісій, у тому числі й ті, хто здійснює свої повноваження в комісії на платній основі.

Згідно з п. 3.1 Порядку № 226 робота членів виборчих комісій в день голосування та дні встановлення підсумків голосування оплачується в межах видатків, передбачених на цю мету в кошторисах видатків на підготовку та проведення виборів Президента України, не більш як 14 % розміру мінімальної заробітної плати, встановленого на момент нарахування, за кожний відпрацьований день.

Тобто на цих виборчих перегонах максимальний розмір виплати цього виду винагороди може становити не більше ніж 170,52 грн. на день.

Оплата за роботу членів виборчих комісій в день голосування та дні встановлення підсумків голосування проводиться:

— для членів ОВК — не більше ніж за 3 дні, тобто максимальний розмір винагороди — 511,56 грн.;

— для членів ДВК — не більше ніж за 2 дні, тобто максимальний розмір винагороди — 341,04 грн.

Підставою для оплати праці членів виборчих комісій в день голосування та дні встановлення підсумків голосування, як і в попередньому випадку, є табель обліку робочого часу.

Згідно з абз. 2 п. 3.3 Порядку № 226 строком закінчення встановлення ДВК звичайних та спеціальних виборчих дільниць підсумків голосування є дата прийняття ОВК протоколу про підрахунок голосів виборців на виборчій дільниці.

Строком закінчення встановлення ОВК підсумків голосування є дата складення нею протоколу про підсумки голосування в межах відповідного територіального виборчого округу (абз. 3 п. 3.3 Порядку № 226).

 

Одноразова грошова винагорода

Цей вид винагороди не є обов’язковим. Він нараховується і виплачується після встановлення ОВК підсумків голосування у відповідному територіальному виборчому окрузі та виключно за наявності загальної економії фонду оплати праці, передбаченого єдиним кошторисом видатків відповідної ОВК.

Рішення про можливість виплати цієї винагороди приймається на засіданні відповідної комісії. Винагороду можуть одержати не всі члени комісії, а лише ті, які брали активну участь у її роботі, незалежно від того, на платній чи не на платній основі вони працюють у комісії. Розмір одноразової грошової винагороди членам виборчої комісії визначається на засіданні комісії за поданням її голови і залежить від особистого внеску кожного члена комісії у її діяльність, про що приймається відповідне рішення.

Постанова ДВК звичайної та спеціальної виборчої дільниці про виплату одноразової грошової винагороди затверджується рішенням відповідної ОВК.

Згідно з п. 4.7 Порядку № 226 розмір одноразової грошової винагороди членам виборчих комісій не може перевищувати розміру місячної заробітної плати, встановленого постановою № 966, за посадами, які вони займають у цих комісіях.

Згідно з п. 4.1 Порядку № 226 одноразова грошова винагорода членам виборчих комісій може бути нарахована та виплачена членам виборчих комісій лише один раз протягом виборчого процесу.

Оформлення відносин членів комісій з комісією

Між усіма членами виборчої комісії та відповідною ОВК укладається цивільно-правовий договір. Форма договору встановлена додатком 2 до Порядку № 226. Для осіб, що будуть працювати в ОВК та ДВК звичайних та спеціальних виборчих дільниць на платній основі, які звільнені від виконання трудових обов’язків за основним місцем роботи, окремі договори не укладаються (абз. 2 п. 2.2 Порядку № 226). Тобто з кожним членом ОВК та ДВК, незалежно від того, працює він у виборчій дільниці на платній основі чи ні, укладається один договір.

Відповідно до пп. 2.3 та 2.4 Порядку № 226 для укладення цивільно-правового договору усі члени ОВК і ДВК звичайних та спеціальних виборчих дільниць подають до ОВК такі документи:

— копії сторінок паспорта громадянина України, на яких зазначені прізвище, ім’я, по батькові, дата та місце народження, серія, номер паспорта, ким і коли виданий паспорт, відмітка про реєстрацію місця проживання;

— копію довідки про реєстраційний номер облікової картки платника податку (серія та номер паспорта — для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовилися від прийняття такого номера та повідомили про це відповідний орган державної податкової служби і мають відмітку в паспорті).

Члени комісій, звільнені від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи, додатково подають до ОВК такі документи:

— довідку про звільнення від виконання виробничих або службових обов’язків за основним місцем роботи;

— довідку з основного місця роботи про середню заробітну плату, розмір якої обчислюється відповідно до Порядку обчислення середньої заробітної плати, затвердженого постановою КМУ від 08.02.95 р. № 100. Така довідка подається членом виборчої комісії до ОВК протягом 5 днів з дня затвердження виборчою комісією вищого рівня рішення виборчої комісії про здійснення ним повноважень у виборчій комісії на платній основі.

 

Гарантії та компенсації

Нагадаємо гарантії, які надаються особам, що працюють у виборчих комісіях.

Відповідно до п. 1.5 Порядку № 226 оплата праці членів виборчої комісії, а також осіб, які залучаються до роботи у комісії, у тому числі в день голосування, дні встановлення підсумків голосування та результатів виборів, не може бути підставою для скасування, обмеження або зменшення їм та членам їх сімей, які проживають разом з ними, будь-яких видів соціальних виплат, пенсій, субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг тощо.

Праця, пов’язана з організацією підготовки і проведення виборів Президента України, осіб, визнаних в установленому законом порядку безробітними, у складі виборчих комісій не є підставою для зняття цих осіб з обліку в державній службі зайнятості як таких, що шукають роботу, або для припинення виплати їм допомоги по безробіттю та інших видів соціальної допомоги. Оплата праці членів виборчих комісій, які є пенсіонерами, не може бути підставою для обмеження розміру отримуваної ними пенсії (ч. 6 ст. 40 Закону № 474, п. 1.6 Порядку № 226).

Заробітна плата, нарахована за час роботи у виборчих комісіях, включається до фактичного заробітку за основним місцем роботи при обчисленні пенсії та середньої заробітної плати у випадках, передбачених законодавством (п. 3 постанови № 966).

 

Нормативні документи

Закон № 474 — Закон України «Про вибори Президента України» від 05.03.98 р. № 474-XIV.

Постанова № 966 — постанова КМУ «Про умови оплати праці членів виборчих комісій, комісій всеукраїнського референдуму» від 28.07.2004 р. № 966.

Порядок № 77 — Порядок фінансування окружних виборчих комісій та дільничних виборчих комісій закордонних виборчих дільниць за рахунок коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення виборів Президента України, затверджений постановою ЦВК від 26.03.2014 р. № 77.

Порядок № 226 — Порядок оплати праці членів окружних та дільничних виборчих комісій з виборів Президента України, затверджений постановою ЦВК від 08.04.2014 р. № 226.

Порядок № 227 — Порядок надання транспортних послуг окружним і дільничним виборчим комісіям з виборів народних депутатів України, Президента України, окружним і дільничним комісіям з всеукраїнського референдуму, затверджений постановою ЦВК від 08.04.2014 р. № 227.

Постанова № 279 — постанова ЦВК «Про затвердження Розподілу коштів Державного бюджету України, виділених на підготовку та проведення позачергових виборів Президента України 25 травня 2014 року, та середніх норм видатків виборчих комісій на 2014 рік» від 15.04.2014 р. № 279.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі