Теми статей
Обрати теми

Чи можна передбачити кошти на вивезення сміття у сільському бюджеті

Станкус Тетяна
У складі сільської ради знаходиться 5 населених пунктів, що налічують 4200 мешканців. Постійно виникає проблема із вивезенням сміття. Вивезення сміття проводиться за рахунок спеціального фонду, куди надходять грошові стягнення за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища. Проте цих коштів недостатньо. Чи можемо ми прийняти програму за загальним фондом кошторису для вирішення проблеми вивезення сміття? За яким КТКВ та КЕКВ спланувати такі кошти?

Діяльність органів місцевого самоврядування насамперед регламентована Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» від 21.05.97 р. № 280/97-ВР.

Так, п. 6 ст. 30 цього Закону передбачено, що до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належить вирішення питань збирання, транспортування, утилізації та знешкодження побутових відходів.

Крім того, відмітимо, що відповідно до ст. 20 Закону України «Про відходи» від 05.03.98 р. № 187/98-ВР забезпечення ліквідації несанкціонованих і неконтрольованих звалищ відходів самостійно або за рішенням уповноважених на те органів належить до повноважень місцевих державних адміністрацій.

Діяльність місцевих державних адміністрацій регламентована Законом України «Про місцеві державні адміністрації» від 09.04.99 р. № 586-XIV (далі — Закон № 586).

Згідно з п. 5 ст. 13 цього Закону місцева державна адміністрація розробляє та затверджує схеми санітарного очищення в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці та організовує окреме збирання побутових відходів, інших видів відходів як вторинної сировини.

При цьому відповідно до ст. 35 Закону № 586 місцеві державні адміністрації на відповідній території взаємодіють із сільськими, селищними і міськими радами, їх виконавчими органами та сільськими, селищними і міськими головами, сприяють у здійсненні ними власних повноважень місцевого самоврядування. Це стосується, зокрема, вирішення питань економічного, соціального та культурного розвитку відповідних територій, зміцнення матеріальної та фінансової бази місцевого самоврядування.

Отже, справедливо і законно те, що на території сіл питанням збору побутових відходів стурбована саме сільська рада.

Якщо в регіоні прийнята відповідна місцева програма щодо охорони навколишнього середовища, в рамках якої передбачені заходи щодо ліквідації несанкціонованих сміттєзвалищ, то кошти на зазначені заходи сільській раді можуть бути виділені в рамках регіональної програми. Крім того, регіональною програмою може бути передбачено планування коштів на виконання заходів програми і у сільському бюджеті.

Якщо ж відповідної регіональної програми немає, то сільська рада має право прийняти програму в рамках території, інтереси якої вона представляє.

Що стосується КТКВ та КЕКВ, зазначимо наступне.

Видатки на вивіз сміття можуть бути проведені як самою сільською радою, так і підзвітними установами.

Отже, якщо сміття знаходиться безпосередньо на території сільської ради, то видатки можуть бути проведені за КТКВ 010116 «Органи місцевого самоврядування». Якщо ж сміття знаходиться на території інших бюджетних установ, для яких сільська рада є головним розпорядником коштів, то видатки проводяться за іншими КТКВ відповідно до діяльності установ, тобто для дошкільних закладів освіти — за КТКВ 070101 «Дошкільні заклади освіти», для загальноосвітніх навчальних закладів — за КТКВ 070201 «Загальноосвітні школи (у тому числі школа — дитячий садок, інтернат при школі), спеціалізовані школи, ліцеї, гімназії, колегіуми», для лікарень — за КТКВ 080101 «Лікарні» тощо.

Якщо ж виконавцем програми є сама сільська рада, то видатки проводяться за КТКВ 100301 «Збір та вивезення сміття і відходів, експлуатація каналізаційних систем».

Щодо застосування КЕКВ, то якщо у регіоні затверджена відповідна програма, сільська рада має проводити видатки на ліквідацію сміттєзвалища за КЕКВ 2281 «Дослідження і розробки, окремі заходи розвитку по реалізації державних (регіональних) програм». У випадку якщо сільська рада є безпосереднім виконавцем програми, то видатки на ліквідацію сміттєзвалища мають здійснюватися виходячи з економічної сутності платежу, тобто на оплату послуг сторонніх організацій — за КЕКВ 2240 «Оплата послуг (крім комунальних)», на придбання паливно-мастильних матеріалів для спеціального транспорту, що буде вивозити сміття (якщо такий є на балансі) — за КЕКВ 2210 «Предмети, матеріали, обладнання та інвентар» тощо.

Теги сміття
App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі