(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
1/6
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Січень , 2015/№ 4

Інформаційна сторінка

Кому надавати документацію про закупівлю для оприлюднення

Мінекономрозвитку роз’яснило, що надавати документи про закупівлю для оприлюднення необхідно безпосередньо до Зовнішторгвидаву, а не до Уповноваженого органу (тобто до Мінекономрозвитку).

Так, згідно зі ст. 10 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII замовники безоплатно подають документацію про закупівлю для оприлюднення на веб-порталі Уповноваженого органу «Державні закупівлі» за адресою в мережі Iнтернет: www.tender.me.gov.ua. При цьому наповнення веб-порталу здійснює державне підприємство «Зовніш­торгвидав України».

Ураховуючи викладене, Мінекономрозвитку повідом­ляє: замовники самостійно подають для оприлюднення на веб-порталі документацію про закупівлю до державного підприємства «Зовнішторгвидав України».

Крім того, у листі звертають увагу на те, що вищезазначеним Законом не встановлено обов’язку замовника надсилати річний план закупівель, змін до нього та іншу документацію про закупівлю до Уповноваженого органу.

Роз’яснення Мінекономрозвитку наведено у листі від 20.01.2015 р.

 

Електронне адміністрування ПДВ — 2015: роз’яснення від ДФСУ

ДФСУ у листі від 19.01.2015 р. № 1403/7/99-99-19-03-01-17 роз’яснила окремі питання, пов’язані із запровадженням системи електронного адміністрування ПДВ.

Як зазначають фахівці цього відомства, система електронного адміністрування ПДВ запроваджується поетапно (п. 35 підрозд. 2 розд. XX ПКУ):

з 1 січня до 1 липня 2015 року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради про скорочення терміну перехідного періоду) — у тестовому режимі;

з 1 липня 2015 року — на постійній основі.

Система електронного адміністрування ПДВ, що організована на центральному рівні ДФСУ, забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку:

1) сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі — ЄРПН), та розрахунках коригування до них;

2) сум податку, сплачених платниками при ввезенні товарів на митну територію України;

3) сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ;

4) суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

Фіскали зазначили, що система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін до загальних принципів справляння ПДВ, затверджених ПКУ. Норми ПКУ, які визначають коло платників ПДВ, об’єкт оподаткування, принципи формування податкових зобов’язань та податкового кредиту, залишаються незмінними.

Взагалі у листі роз’яснено питання щодо:

­— електронних рахунків платників у системі електрон­ного адміністрування ПДВ;

— особливостей формування та реєстрації в ЄРПН податкових накладних у період тестового режиму;

— застосування системи електронного адміністрування ПДВ після закінчення тестового режиму;

— подання податкової звітності та розрахунків з бюджетом.

Зверніть особливу увагу на такі моменти:

1) протягом дії системи електронного адміністрування ПДВ у тестовому режимі платники податку самостійно зараховують на такі електронні рахунки кошти з власних поточних рахунків, відкритих у банківських установах, у сумах, необхідних для сплати до бюджету узгоджених податкових зобов’язань з цього податку, задекларованих ними в податковій звітності з ПДВ;

2) штраф, передбачений п. 1201.1 ПКУ (у розмірі 10 % від суми ПДВ, зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, за порушення терміну реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в ЄРПН до 15 днів), не застосовуватиметься у період з 1 січня по 30 червня 2015 року. Тобто якщо податкова накладна / розрахунок коригування зареєстровані протягом 30 календарних днів з дати їх складання, то з 01.02.2015 р. по 01.07.2015 р. штраф, передбачений п. 1201.1 ПКУ, не застосовується;

3) з метою отримання податкової накладної / розрахунку коригування, зареєстрованих в ЄРПН, покупець — платник ПДВ надсилає в електронному вигляді запит до ЄРПН, за яким отримує в електронному вигляді повідомлення про реєстрацію податкової накладної /розрахунку коригування в ЄРПН та податкову накладну /розрахунок коригування в електронному вигляді.

Податкова накладна, складена в електронному вигляді, яка отримана з ЄРПН покупцем, вважається такою, що отримана від постачальника;

4) з 1 січня 2015 року платники ПДВ мають можливість виправити помилки у податкових накладних шляхом складання РК до них.

У межах системи електронного адміністрування ПДВ з 1 лютого 2015 року запроваджено такий порядок реєстрації в ЄРПН РК до податкової накладної.

РК, складений постачальником товарів/послуг до податкової накладної, виданої їх отримувачу — платнику податку, підлягає реєстрації в ЄРПН:

— постачальником товарів/послуг, якщо передбачається збільшення суми компенсації їх вартості на користь такого постачальника (продавця) або якщо коригування кількісних та вартісних показників у підсумку не змінює суму компенсації;

— отримувачем товарів/послуг, якщо передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику (продавцю), для чого постачальник (продавець) надсилає складений РК отримувачу (покупцю).

З урахуванням вимог п.п. 4.1.4 ПКУ РК, що складений постачальником товарів (послуг) до податкової накладної та в якому передбачається зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, підлягає реєстрації в ЄРПН отримувачем (покупцем) товарів (послуг) з 1 лютого 2015 року.

Реєструвати зазначені РК з 1 січня 2015 року до 1 лютого 2015 року буде постачальник (продавець) товарів/послуг.

Інформаційна сторінка додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті