Теми статей
Обрати теми

До якого фонду зарахувати вільні залишки єдиного податку

Маркович Галина, заступник директора Департаменту місцевих бюджетів — начальник Управління планування місцевих бюджетів Міністерства фінансів України, заслужений економіст України, кандидат економічних наук
До якого фонду (загального чи спеціального) зараховуються у 2015 році вільні залишки єдиного податку, які утворились станом на 01.01.2015 р.? Чи застосовується п. 2 ст. 57 Бюджетного кодексу України до сільського бюджету з цього питання?

Спочатку зазначимо, що єдиний податок до внесення у грудні 2014 року змін до Бюджетного кодексу України від 08.07.2010 р. № 2456-VI (далі — БКУ) включався до надходжень бюджету розвитку, який є складовою спеціального фонду місцевих бюджетів.

При цьому видатки бюджету розвитку не мають конкретної прив’язки до певного виду надходжень. У зв’язку з цим не можна вважати, що залишок коштів по бюджету розвитку, який утворився на початок 2015 року, є залишком від єдиного податку, лише якщо впродовж минулого року надходжень за іншими джерелами, в тому числі і передачі коштів із загального фонду, не було.

Оскільки бюджет розвитку є складовою спеціального фонду бюджету, залишки коштів, які утворилися станом на 01.01.2015 р., органи Держказначейства зберігають на рахунках спеціальних фондів місцевих бюджетів. Їх використання здійснюється шляхом внесення змін до рішення відповідної ради про бюджет з урахуванням норм ч. 2 ст. 72 БКУ. Залишок коштів на початок року, як і надходження до бюджету розвитку поточного року, може бути використаний на капітальні та інші видатки, визначені ч. 2 ст. 71 БКУ. У разі наявності кредиторської заборгованості за видатками минулого року залишок коштів у першу чергу спрямовується на її погашення. Конкретні напрямки спрямування коштів відповідна місцева рада визначає самостійно.

Якщо у поточному році потреба у видатках бюджету розвитку менша, ніж обсяг доходів (надходження плюс залишок на початок року), то частина залишку відповідно до ч. 2 ст. 57 БКУ може бути передана до загального фонду, після чого вони втрачають своє цільове призначення. Норма цієї статті застосовується до будь-якого місцевого бюджету.

Водночас при прийнятті рішення стосовно передачі залишку коштів до загального фонду слід врахувати наступне: якщо рішенням про бюджет заплановано передачу коштів з загального фонду до бюджету розвитку, то з метою уникнення зустрічних потоків коштів між загальним та спеціальним фондами доцільно зменшити обсяг передачі коштів, а їх залишок спрямувати на видатки бюджету розвитку.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі