Теми статей
Обрати теми

Топ-новина: з 1 травня 2016 року підвищуємо посадові оклади бюджетникам

Гуль Тетяна, експерт з питань оплати праці
З 1 травня 2016 року, як і було заплановано в Законі про Держбюджет на 2016 рік, збільшиться розмір мінімальної зарплати. Очікувалося, що посадові оклади бюджетників повинні були підвищити. І це дійсно відбулося. Уряд збільшив розміри їх посадових окладів. Якими ж будуть розміри посадових окладів працівників бюджетної сфери з 1 травня 2016 року? Як їх підвищення позначиться на розрахунку окремих виплат? Про все розповімо в сьогоднішній статті.

З 1 травня 2016 року на нас чекають нові розміри мінімальної зарплати (далі — МЗП) і прожиткового мінімуму, встановленого для працездатної особи (далі — ПМПО). Їх розміри однакові — 1450 грн., і протримаються вони 7 місяців — з травня по листопад.

Статтею 3 Закону про оплату праці встановлено, що оплата праці за виконану працівником місячну, а також годинну норму праці (обсяг робіт) не може бути менше МЗП, встановленої законодавством. При цьому до МЗП не відносять доплати, надбавки, заохочувальні і компенсаційні виплати. Таким чином, посадовий оклад, встановлений у штатному розписі, не може бути нижче законодавчо встановленої МЗП. Усе це означає, що час від часу роботодавці переглядають посадові оклади своїх працівників.

Але цього разу Уряд, ідучи в ногу з підвищеними розмірами соцгарантій, підготувався заздалегідь і прийняв рішення підвищити посадові оклади працівникам установ, закладів і організацій окремих галузей бюджетної сфери. Таке рішення затверджено постановою № 288* (набула чинності з 13.04.2016 р.), а саме підвищення відбудеться з 1 травня 2016 року.

* Див. с. 16 цього номера.

Цей документ стосується працівників, оплата праці яких здійснюється на основі Єдиної тарифної сітки (далі — ЄТС). Про них і розповімо в першу чергу.

Посадові оклади за ЄТС: розміри та розрахунок

Як випливає з постанови № 288, з 1 травня 2016 року у штатному розписі посадові оклади (тарифні ставки) працівників за ЄТС мають бути встановлені в підвищеному розмірі. До такої категорії працівників-бюджетників належать працівники медичних закладів, установ освіти, установ соцзахисту та ін. з оплатою праці за основоположною постановою № 1298.

У середньому оклади збільшилися на 6,5 %. Розмір нових окладів за ЄТС ви знайдете на с. 16 цього номера.

Також постановою № 288 затверджений новий розмір посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду за ЄТС. З 01.05.2016 р. розмір «базового» посадового окладу становить 1185 грн. До цього (з 01.12.2015 р. і до 01.05.2016 р.) розмір базового посадового окладу складав 1113 грн.

Розмір «базового» посадового окладу використовують для розрахунку посадових окладів (тарифних розрядів) працівників інших тарифних розрядів за ЄТС. Формулу такого розрахунку можна представити так:

img 1

Однак з 1 травня 2016 року працівникам 1 — 4-го тарифних розрядів за ЄТС оклади підвищені на 10 % порівняно з розміром їх окладів станом на 01.09.2015 р., які були їм установлені згідно з постановою КМУ від 16.09.2015 р. № 731:

— 1-й тарифний розряд: 1378 грн. + 1378 грн. х х 10 % = 1516 грн.;

— 2-й тарифний розряд: 1383 грн. + 1383 грн. х х 10 % = 1521 грн.;

— 3-й тарифний розряд: 1393 грн. + 1393 грн. х х 10 % = 1532 грн.;

— 4-й тарифний розряд: 1403 грн. + 1403 грн. х х 10 % = 1543 грн.

Подробиці такого збільшення окладів для працівників 1 — 4-го тарифних розрядів ви знайдете в коментарі фахівця Мінсоцполітики на с. 17 цього номера.

Для решти працівників посадові оклади розраховані за наведеною вище формулою («базовий» посадовий оклад х тарифний коефіцієнт).

Зауважимо: підвищення посадових окладів має бути проведено в межах витрат на оплату праці, передбачених Законом України «Про Державний бюджет України на 2016 рік» від 25.12.2015 р. № 928-VIII і затверджених у кошторисах бюджетних установ.

Чи не правда, до болю схожа ситуація з «обнуленням» індексації, яку також проводили разом із збільшенням посадового окладу та в межах затверджених кошторисів? По суті, виходить, що посадовий оклад підвищили, але у зв’язку з тим, що потрібно «втиснутися» в межі існуючого фонду оплати праці, затвердженого в кошторисі, інші зарплатні виплати доведеться зменшити (наприклад, премії та надбавки).

10-відсоткове підвищення мінімального посадового окладу окремим категоріям

Кабмін згадав про працівників деяких бюджетних установ, чиї оклади у штатному розписі станом на 30 квітня 2016 року встановлені в розмірі МЗП. Для них з 1 травня 2016 року посадові оклади підвищуються на 10 %. Відповідні зміни (доповнення) унесені постановою № 288 до п. 1 постанови № 939 і до п. 1 постанови № 1013. На які установи це пошириться, ви можете довідатися з консультації фахівця Мінсоцполітики на с. 17 цього номера.

Держслужба з підвищенням, ОМС — без

Держслужбовці. З 1 травня 2016 року стартує Закон № 889. Згідно з ним відбудеться реформування держслужби, у тому числі оплати праці держслужбовців*.

* Про нововведення, які відбудуться в державній службі, ми розповідали в газеті «Бюджетна бухгалтерія», 2016, № 15, с. 8.

І працівників держорганів, і бухгалтерів насамперед хвилюють питання оплати праці. Нова нормативна база про держслужбу припускає встановлення зарплати окремо для держслужбовців і окремо для працівників держорганів, які виконують функції з обслуговування. Під зазначений Закон вже прийнята відповідна постанова КМУ, що визначає посадові оклади державних службовців, — постанова № 292 (див. с. 3 цього номера). Інакше кажучи, для держслужбовців посадовий оклад з 1 травня 2016 року визначатиметься за новими правилами і за новими розмірами.

Схема посадових окладів на посадах держслужбовців затверджена в додатку 1 до постанови № 292. Згідно з цим додатком найменший розмір посадового окладу встановлений для фахівця держоргану (9 група оплати праці), розташованого на території одного або декількох районів, міст обласного значення, і становить 1723 грн. Отже, у таких працівників посадовий оклад залишиться на рівні грудня 2015 року.

Що стосується працівників державних органів, які виконують функції з обслуговування такого органу, то схема їх посадових окладів з урахуванням юрисдикції держорганів наведена в додатку 1 до постанови КМУ від 06.04.2016 р. № 268 (див. с. 14 цього номера). У ньому також розміри окладів працівників коливаються від 1723 до 3620 грн. Тобто комусь із працівників, які обслуговують держоргани, пощастить і його оклад підвищиться порівняно з груднем 2015 року, а у когось залишиться на тому самому рівні.

Посадові особи ОМС. Що стосується окладів посадовців органів місцевого самоврядування, то насамперед зауважимо, що згідно з п. 11 ст. 3 Закону № 889 його дія не поширюється на посадових осіб місцевого самоврядування, а також службовців, які працюють у цих органах. Це означає, що оклади посадових осіб органів місцевого самоврядування і службовців залишаються на колишньому рівні і з 1 травня 2016 року не змінюються.

Нагадаємо, що оклади посадових осіб органів місцевого самоврядування визначаються органом місцевого самоврядування за схемами посадових окладів, наведеними в додатку 54 до постанови № 268, а службовців — у додатку 55. Станом на сьогодні посадові оклади, прописані в цих додатках, підвищувалися декілька разів: на 45 % (з 1 лютого 2008 року) і на 25 % (з 1 грудня 2015 року). Виняток становлять посадові оклади працівників, наведені в додатку 54, — їх з 1 грудня 2015 року повинні були збільшити на 45 %, на 50 % і на 25 %. При цьому грудневому 25-відсотковому підвищенню підлягали посадові оклади, встановлені у штатному розписі з урахуванням постанови КМУ «Деякі питання оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів, що фінансуються з бюджету» від 20.05.2009 р. № 482, тобто такі, що дотягнуті до «мінімалки».

Важливо! Для тих працівників, у яких посадові оклади на 30.11.2015 р. були встановлені у штатному розписі на рівні мінімальної зарплати (1378 грн.), посадовий оклад з 1 грудня 2015 року становив 1723 грн. (1378 грн. x 1,25).

Таким чином, з 1 травня 2016 року оклади посадових осіб органів місцевого самоврядування, а також службовців, які працюють у цих органах, залишаються на рівні грудня 2015 року.

Робітники з оплатою за наказом № 77 — оклади не нижче «мінімалки»

Нагадаємо, що наказом Мінпраці від 31.05.2010 р. № 117 змінено підхід до встановлення посадових окладів робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів, оплата праці яких здійснюється згідно з наказом № 77. Так, розміри місячних окладів (тарифних ставок), зазначені в додатках 1 — 3 до цього наказу (схемні оклади), змінюються пропорційно підвищенню посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду. При цьому ті посадові оклади, які менше розміру МЗП, у штатному розписі встановлюються на рівні мінзарплати.

Цей підхід продовжує діяти і сьогодні.

Оскільки розмір МЗП з 1 травня 2016 року становить 1450 грн., а підвищення базового тарифу за ЄТС з 1113 до 1185 грн. (коефіцієнт 1,06469) не дуже вплине на збільшення нових схемних окладів, у штатному розписі посадові оклади більшості «обслуговуючих» робітників слід установити на рівні «мінімалки», тобто в розмірі 1450 грн.

За інформацією, отриманою нами від фахівців Мінсоцполітики, планується внесення змін до наказу № 77 з метою збільшення розміру посадового окладу «обслуговуючих» робітників і їх диференціації за найменуваннями посад. Але це тільки в проекті. Про втілення його в життя ми обов’язково розповімо на сторінках нашої газети.

Травневе підвищення — на що слід звернути увагу

На що вплине новий розмір базового тарифу ЄТС. Підвищення розміру посадового окладу (тарифної ставки) працівника 1-го тарифного розряду до 1185 грн. (базового тарифу ЄТС) вплине не лише на розміри посадових окладів працівників за ЄТС, а й на виплати, які розраховуються виходячи з його розміру. Йдеться про погодинну оплату праці працівників:

— усіх галузей економіки за проведення навчального заняття, визначену додатком 5 до постанови № 1298;

— які залучаються закладами, установами та організаціями для проведення консультацій, визначену п. 2.3 Умов № 308/519.

Індексація зарплати. Оскільки з 1 травня 2016 року підвищено посадові оклади, то цей місяць стає базовим для усіх працівників, оплата праці яких визначається за ЄТС. Згідно з п. 5 Порядку № 1078 у місяці підвищення окладу (тарифної ставки) значення індексу споживчих цін (далі — ІСЦ) приймають за 1 або 100 %, а обчислення приросту ІСЦ здійснюють з місяця, наступного за місяцем, в якому відбулося підвищення окладу (тарифної ставки). Інакше кажучи, травень 2016 року стає базовим, а розраховувати приріст ІСЦ розпочнемо з червня 2016 року. Можна сказати, що на індексацію зарплати бюджетники можуть навіть не сподіватися як мінімум три місяці, а враховуючи нинішню тенденцію рівня інфляції, цей строк може бути продовжений ще на декілька місяців.

Для тих працівників, у кого у травні не підвищилися посадові оклади, тобто вони залишилися на рівні грудня 2015 року, базовим місяцем залишається грудень 2015 року (наприклад, посадові особи ОМС). Однак враховуючи, що приріст ІСЦ наростаючим підсумком не перевищив поріг індексації, право на індексацію зарплати у травні 2016 року ще не настало. Тому для них продовжують подальший розрахунок приросту ІСЦ наростаючим підсумком починаючи із січня 2016 року доти, доки він не перевищить поріг у 103 %.

Коригування середньої зарплати для розрахунку відпускних. Згідно з п. 10 Порядку № 100 у разі збільшення посадових окладів (ставок) передбачено коригування сум виплат, що обчислюються виходячи із середньої заробітної плати. Таке коригування середньої зарплати проводиться при обчисленні:

— відпускних (компенсації за невикористану відпустку);

— виплат, розрахованих з двомісячного періоду (плата за період відрядження за середньоденною зарплатою, матеріальна допомога на оздоровлення в розмірі середньої зарплати, вихідна допомога, плата за період проходження курсів підвищення кваліфікації і т. д.).

Це означає, що при підвищенні посадових окладів, як у розрахунковому періоді, так і в періоді, протягом якого за працівником зберігається середній заробіток, зарплата, уключаючи премії та інші виплати, які враховуються при обчисленні середньої заробітної плати, за проміжок часу до підвищення коригуються на коефіцієнт їх підвищення ( абз. 1 п. 10 Порядку № 100).

Виходячи з відкоригованої таким чином заробітної плати в розрахунковому періоді, визначається середньоденний (годинний) заробіток. Якщо підвищення тарифних ставок та окладів відбулося в періоді, протягом якого за працівником зберігався середній заробіток, за цим заробітком здійснюються нарахування тільки в частині, що стосується днів збереження середньої заробітної плати з дня підвищення тарифних ставок (окладів) ( абз. 2 п. 10 Порядку № 100). Тобто коригуванню підлягає тільки середній заробіток у частині днів після підвищення посадового окладу.

Коефіцієнт підвищення розраховують шляхом ділення окладу (тарифної ставки), встановленого після підвищення, на оклад (тарифну ставку) до підвищення. Для кожного працівника необхідно розраховувати свої коефіцієнти коригування.

Важливо! Бюджетні установи зобов’язані дотримуватися вимог п. 10 Порядку № 100. Непроведення коригування заробітної плати є порушенням законодавства про оплату праці.

Оскільки з 1 травня 2016 року відбулося збільшення окладів працівників бюджетних організацій, посадові оклади яких визначаються на основі ЄТС, таке коригування середньої зарплати для них є особливо актуальним.

Для того щоб полегшити роботу бухгалтера, пов’язану з необхідністю проведення коригування середньої зарплати для розрахунку відпускних працівників з оплатою праці за ЄТС, ми підготували спеціальну таблицю (див. с. 26 цього номера). У ній наведені вже розраховані коефіцієнти коригування середньої зарплати при обчисленні відпускних, що нараховуються за період з травня по листопад 2016 року.

Окремо декілька слів скажемо про розрахунок відпускних для держслужбовців після 1 травня 2016 року. Річ у тім, що у п. 2 Порядку № 100, зокрема в абз. 7 і 8, встановлені особливі положення за розрахунком відпускних для держслужбовців. Так, у разі зміни структури заробітної плати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування згідно з актами законодавства період до змін структури заробітної плати виключається з розрахункового періоду.

У разі коли зміна структури зарплати з одночасним підвищенням посадових окладів працівників органів державної влади та органів місцевого самоврядування відбулася в період, протягом якого за працівниками зберігається середня зарплата, а також коли зарплата в розрахунковому періоді не зберігається, обчислення середньої зарплати здійснюється з урахуванням виплат, передбачених працівнику згідно з умовами оплати праці, встановленими після підвищення посадових окладів.

Поняття «зміна структури заробітної плати» Мінпраці розглянуло в листі від 07.09.2009 р. № 538/13/84-09. У ньому фахівці відомства роз’яснили, що зарплата згідно з чинним законодавством складається з основної зарплати, додаткової зарплати та інших заохочувальних і компенсаційних виплат. Усі ці елементи заробітної плати мають певну питому вагу в загальній сумі зарплати. Якщо відбувається зміна (збільшення, зменшення) питомої ваги складових зарплати шляхом скасування певних виплат, що призводить до збільшення питомої ваги окладів або збільшення частини основної заробітної плати (окладів) та зменшення частини інших виплат, то відбувається зміна структури заробітної плати.

На нашу думку, з 1 травня 2016 року відбудеться зміна структури заробітної плати держслужбовців. Отже, при розрахунку середньої зарплати згідно з Порядком № 100 слід керуватися нормами абз. 7 і 8 п. 2 цього Порядку. Проте для роз’яснення практичного застосування цих положень за умов реформування оплати праці держслужбовців з 1 травня 2016 року ми звернулися до фахівців Мінсоцполітики. Тому в одному з найближчих номерів обов’язково повернемося до цього питання.

Лікарняні після підвищення окладів і мінзарплати. При обчисленні середньої зарплати для оплати періоду тимчасової непрацездатності або відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами керуйтеся Порядком № 1266. У цілому підвищення посадових окладів не позначиться на розрахунку «лікарняної» середньої зарплати. Так, зарплату, нараховану в розрахунковому періоді, до 1 травня 2016 року не коригують на коефіцієнт підвищення посадових окладів (ставок), як це здійснюють при розрахунку середньої зарплати за Порядком № 100. Річ у тім, що таке коригування не передбачене Порядком № 1266. Тому при підвищенні окладів перерахунок нарахованих і виплачених лікарняних/декретних не проводять. Навіть у тому випадку, якщо у травні 2016 року бухгалтери з будь-яких причин нарахують зарплату працівникам у старому розмірі, а пізніше здійснять її перерахунок і донарахують певну суму працівнику, жодних «перекидань» донарахованих сум зарплати до місяців, за які вони нараховані, не робіть. Усі коригування будуть включені до того місяця розрахункового періоду, в якому відбулося донарахування. Саме так пропонує вчиняти Мінсоцполітики (див. п. 6 розд. ІІІ Прикладів обчислення середньої заробітної плати (доходу) за видами загальнообов’язкового державного соціального страхування, затверджених наказом Мінсоцполітики від 21.10.2015 р. № 1022).

Але в деяких випадках доведеться використати підвищений з 1 травня 2016 року посадовий оклад. Так, п. 28 Порядку № 1266 передбачено: якщо страховий випадок настав у перший робочий день або в розрахунковому періоді немає даних з поважних причин*, допомогу розраховують виходячи з посадового окладу або його частини. Тому якщо у травні 2016 року працівник був прийнятий на роботу і в перший робочий день захворів, то середня зарплата для оплати лікарняного розраховуватиметься вже з нового окладу, розмір якого встановлений з 1 травня 2016 року. Або якщо в розрахунковому періоді перед настанням страхового випадку не буде даних для розрахунку з поважних причин, то середню «лікарняну» зарплату потрібно буде розраховувати виходячи з нового посадового окладу.

* Тимчасова непрацездатність, відпустка у зв’язку з вагітністю та пологами, відпустка для догляду за дитиною до 3 (6) років, відпустка без збереження зарплати.

Також при розрахунку середньої зарплати для оплати періоду тимчасової непрацездатності або відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами з урахуванням обмежень, передбачених п. 4 ст. 19 Закону № 1105, може бути використаний новий розмір МЗП, встановлений законодавством (1450 грн.).

Нагадаємо, що якщо протягом 12 місяців перед настанням страхового випадку страховий стаж працівника виявився менше 6 місяців, то суму допомоги визначають виходячи з нарахованої зарплати, з якої сплачувалися страхові внески, але з розрахунку на місяць:

— не вище розміру МЗП, встановленого законом в місяці настання страхового випадку, — для оплати лікарняних;

— не вище двократного розміру МЗП і не менше розміру МЗП, встановленого законом у місяці настання відпустки у зв’язку з вагітністю та пологами, — для оплати декретних.

Отже, у разі коли хвороба або «декретна» відпустка настали з травня 2016 року і страховий стаж працівника за останній рік перед настанням страхового випадку виявився менше 6 місяців, для виконання вимоги п. 4 ст. 19 Закону № 1105 і порівняння фактично розрахованої середньої зарплати із середньою зарплатою, обчисленою виходячи з МЗП, застосовуватиметься новий розмір МЗП — 1450 грн.

Матдопомога на оздоровлення. Як правило, при виході в щорічну відпустку працівникам бюджетної сфери надають матеріальну допомогу на оздоровлення. Для деяких працівників така допомога є обов’язковою, оскільки її надання передбачено законодавством.

Наприклад, матдопомога на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу є обов’язковою для медичних і фармацевтичних, педагогічних і науково-педагогічних працівників, працівників бібліотек. Оскільки з травня підвищилися посадові оклади, то й обов’язкова матдопомога на оздоровлення при наданні її до відпустки таким працівникам починаючи з 1 травня 2016 року виплачуватиметься у розмірі такого збільшеного окладу.

Майте на увазі: якщо матеріальна допомога є обов’язковою (гарантованою) виплатою і «прив’язана» до щорічної відпустки, її розмір визначають на дату виходу у відпустку. Тому якщо працівнику надають щорічну відпустку починаючи з травня 2016 року з виплатою обов’язкової матеріальної допомоги на оздоровлення в розмірі окладу, то розмір такої матдопомоги визначайте виходячи з посадового окладу, встановленого з 1 травня 2016 року.

Отже, з 1 травня 2016 року у більшості працівників бюджетної сфери будуть підвищені посадові оклади. Тому бухгалтерам доведеться працювати як бджілкам: привести штатні розписи у відповідність до нормативно-законодавчих актів, нарахувати зарплату за травень уже з урахуванням нових окладів, врахувати підвищення при розрахунку середньої зарплати, переглянути базові місяці для індексації зарплати. А якщо у вас виникнуть запитання, не опускайте рук — ми завжди готові вам допомогти і відповісти на них!

Нормативні документи

Закон про оплату праці — Закон України «Про оплату праці» від 24.03.95 р. № 108/95-ВР.

Закон № 889 Закон України «Про державну службу» від 10.12.2015 р. № 889-VIII.

Закон № 3723 — Закон України «Про державну службу» від 16.12.93 р. № 3723-ХII.

Закон № 1105 — Закон України «Про загальнообов’язкове державне соціальне страхування» від 23.09.99 р. № 1105-XIV.

Постанова № 288 — постанова КМУ «Про підвищення оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери та внесення змін до деяких постанов КМУ» від 06.04.2016 р. № 288.

Постанова № 1298 постанова КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 р. № 1298.

Постанова № 939 — постанова КМУ «Питання оплати праці працівників установ, закладів та організацій бюджетної сфери» від 25.10.2008 р. № 939.

Постанова № 1013 постанова КМУ «Про впорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» від 09.12.2015 р. № 1013.

Постанова № 292 — постанова КМУ «Деякі питання оплати праці державних службовців у 2016 році» від 06.04.2016 р. № 292.

Постанова № 268 — постанова КМУ «Про впорядкування структури та умов оплати праці працівників апарату органів виконавчої влади, органів прокуратури, судів та інших органів» від 09.03.2006 р. № 268.

Порядок № 100 Порядок обчислення середньої заробітної плати, затверджений постановою КМУ від 08.02.95 р. № 100.

Порядок № 1078 Порядок проведення індексації грошових доходів населення, затверджений постановою КМУ від 17.07.2003 р. № 1078.

Порядок № 1266 — Порядок обчислення середньої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення) для розрахунку виплат за загальнообов’язковим державним соціальним страхуванням, затверджений постановою КМУ від 26.09.2001 р. № 1266.

Наказ № 77 наказ Мінпраці «Про умови оплати праці робітників, зайнятих обслуговуванням органів виконавчої влади, місцевого самоврядування та їх виконавчих органів, органів прокуратури, судів та інших органів» від 02.10.96 р. № 77.

Умови № 308/519 — Умови оплати праці працівників закладів охорони здоров’я та установ соціального захисту населення, затверджені спільним наказом Мінпраці та МОЗ від 05.10.2005 р. № 308/519.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі