Теми статей
Обрати теми

Інформація щодо підключення до системи дистанційного обслуговування

Маловиця Наталія, начальник управління — головний бухгалтер управління бухгалтерського обліку операцій з виконання бюджетів Головного управління Державної казначейської служби України в Харківській області
Одним із пріоритетних напрямків розвитку системи Казначейства є впровадження електронного документообігу із застосуванням електронно-цифрового підпису (ЕЦП). Першим кроком на шляху його реалізації є впровадження системи дистанційного обслуговування (С О) за допомогою програмно-технічного комплексу (ПТК) «Клієнт Казначейства — Казначейство», який призначений для надання розпорядникам, одержувачам бюджетних коштів та іншим клієнтам віддаленого доступу за допомогою мережі Інтернет до інформаційних ресурсів Державної казначейської служби України (ДКСУ) для автоматизації процесу виконання бюджетів усіх рівнів.

На сьогодні система реально працює і дозволяє розпорядникам (одержувачам) бюджетних коштів та іншим клієнтам:

1. Надсилати до органів Казначейства на реєстрацію та оплату:

— документи щодо планових показників установи (розписи, кошториси);

— розподіли відкритих асигнувань та розпорядження на виділення асигнувань МБ;

— реєстри юридичних, фінансових зобов’язань та підтвердні документи до них;

— платіжні доручення на перерахування коштів з рахунків, відкритих на ім’я клієнта.

2. Отримувати від органів Казначейства:

— виписки в електронному вигляді в режимі онлайн (за рахунками у відповідності до наданих документів на підключення (у тому числі за рахунками підвідомчих установ) у форматі TXT, DBF, EXCEL).

Для довідки: по Харківській області вже 242 установи уклали договори на підключення до СДО, 131 установа отримує виписки, 91 — проводить оплату платіжних доручень. Решта установ проводять роботи по налаштуванню системи і перебувають на стадії підключення.

Для підключення до СДО необхідно:

— по-перше, мати доступ до мережі Інтернет;

— по-друге — бажання;

— по-третє — змогу придбати носії ключової інформації (НКІ).

План організаційних заходів щодо підключення включає такі етапи:

1. Прийняти рішення про підключення.

2. Ознайомитися детально з умовами підключення до ПТК «Клієнт Казначейства — Казначейство», скачати анкету, шаблон договору та додатки до нього за адресою http://www.treasury.gov.ua в розділах «Електронні сервіси», «АЦСК» на сайті ДКСУ.

3. Придбати надійні НКІ.

4. Надати до територіального органу Казначейства Анкету на підключення, на підставі якої ДКСУ згенерує два диски для встановлення клієнтської частини програмного комплексу для роботи в СДО (криптосервер, клієнтська частина).

5. Укласти договір про дистанційне розрахункове обслуговування з використанням ПТК «Клієнт Казначейства — Казначейство».

6. Надати до територіального органу Казначейства документи на генерацію ЕЦП.

7. Отримати після повідомлення органу казначейства диски для установлення клієнтської частини програмного комплексу для роботи в СДО.

8. Установити клієнтську частину програмного комплексу СДО (криптосервер та клієнтська частина), налаштувати систему.

9. Для підключення користувачів надати до територіального органу Казначейства додаток 3 з переліком осіб, яким згенеровано ЕЦП та надано право проводити певні операції (підписувати документи, переглядати виписку тощо).

Після налаштування системи можна формувати файли відповідних документів (планових показників, юридичних, фінансових зобов’язань, розподілів чи платіжних доручень) для подальшої передачі до обслуговуючого органу Казначейства засобами СДО. Документи в електронному вигляді формуються за допомогою самого комплексу. Також комплекс дозволяє «втягувати» файли, сформовані іншими програмними засобами («Мережа», «1С: Бухгалтерія» тощо). Головне, щоб структура файлів, наданих по СДО, відповідала структурі файлів, які установи надають до Казначейства на змінних носіях інформації в електронному вигляді при наданні паперових носіїв.

Звернемо увагу на такий важливий момент, як матеріальні витрати.

До матеріальних витрат належить придбання НКІ, на які буде записано згенеровані ЕЦП посадових осіб, необхідні для підпису документів при їх відправленні засобами СДО.

Є два види пристроїв, які можна використовувати для накладання ЕЦП:

1) токін (пристрій для запису ЕЦП);

2) кардридер з використанням карток.

На даний момент АЦСК сертифіковано два види токінів: «Автор» та Secure tokin (вартість «Автора» — 925 грн., Secure tokin — 785 грн., міні — 337 грн.)

При використанні токінів вартість мінімального комплекту для запису трьох ЕЦП складе: «Автор» — 2775 грн., Secure tokin — від 1011 до 2335 грн.

При використанні кардридера вартість мінімального комплекту для запису трьох ЕЦП складе 1464 грн. (кардридер — 324 грн., картка для запису ЕЦП — 380грн. х 3 шт. = 1140 грн.).

Відмінності між видами пристроїв полягають у ціні та складності їх налаштування.

Якщо установа укладає договір лише на перегляд виписок з рахунків, для роботи потрібен мінімум 1 НКІ.

Для відправлення електронних документів (платіжних доручень, розподілів) засобами СДО потрібно мінімум 3 НКІ. При цьому один НКІ в разі звільнення посадової особи, для якої згенеровано ЕЦП, може бути використаний для запису ЕЦП іншої посадової особи у відповідності до наказу на надання підписів.

Право накладання ЕЦП для перегляду виписок може бути надано керівнику, бухгалтеру або іншій посадовій особі установи.

Для відправлення платежів засобами СДО накладається 3 ЕЦП: бухгалтер, директор, печатка. Право накладання ЕЦП надається посадовим особам внутрішніми наказами установи.

Укладення Договору на дистанційне обслуговування не скасовує можливості використання паперових документів згідно з чинним законодавством України у порядку та на умовах, передбачених у Договорі на здійснення розрахунково-касового обслуговування.

App
Завантажуйте наш мобільний додаток Factor

© Factor.Media, 1995 -
Всі права захищені

Використання матеріалів без узгодження з редакцією заборонено

Ознайомитись з договором-офертою

Приєднуйтесь
Адреса
м. Харків, 61002, вул. Сумська, 106а
Ми приймаємо
ic-privat ic-visa ic-visa

Ми використовуємо cookie-файли, щоб зробити сайт максимально зручним для вас та аналізувати використання наших продуктів та послуг, щоб збільшити якість рекламних та маркетингових активностей. Дізнатися більше про те, як ми використовуємо ці файли можна тут.

Дякуємо, що читаєте нас Увійдіть і читайте далі