(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 10
  • № 9
  • № 8
  • № 7
  • № 6
  • № 5
  • № 4/1
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
8/16
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Березень , 2016/№ 11

Предмет закупівлі при поточному ремонті: визначайте правильно

У січні 2016 року в установі було проведено поточний ремонт приміщення лікарні: пофарбовані двері та підлога. Вартість такого ремонту склала 150 тис. грн. Установою визначено код предмета закупівлі за ДК 016:2010 — 41.00.40-00.00 — будування нежитлових будівель (нове будівництво, реконструкція, капітальний і поточні ремонти), а за ДК 021:2015 — 45442180-2 — перефарбовувальні роботи.
У квітні 2016 року установа запланувала провес- ти поточний ремонт приміщення лікарні, а саме пофарбувати стіни в коридорах та кабінетах. Вартість такого ремонту складає 110 тис. грн. При цьому установа визначила, що коди такого предмета закупівлі: за ДК 016:2010 — 43.34.1 — роботи малярні, а за ДК 021:2015 — 45442100-8 — малярні роботи.
Оскільки для таких робіт у Класифікаторі ДК 021:2015 передбачено різні коди, чи правильно діяла установа-замовник, коли віднесла такі роботи до різних кодів предметів закупівлі? Чи правильно визначені коди предмета закупівлі при проведенні поточного ремонту? Чи дійсно для здійснення таких ремонтних робіт не потрібно проводити закупівлі?
Чи є у такій ситуації порушення з боку установи, а саме: чи можна вважати такі дії поділом предмета закупівлі на частини з метою уникнення процедури закупівлі?

Одразу зауважимо, що проведення поточного ремонту належить до різновиду послуг, а не робіт.

Так, згідно з п. 20 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про здійснення державних закупівель» від 10.04.2014 р. № 1197-VII (далі — Закон № 1197) послуги — це будь-який предмет закупівлі (крім товарів і робіт), зокрема, транспортні послуги, освоєння технологій, наукові дослідження, науково-технічні (експериментальні) розробки, медичне та побутове обслуговування, лізинг, найм (оренда), а також фінансові та консультаційні послуги, поточний ремонт.

Таким чином, для вирішення питання, потрібно для здійснення зазначених ремонтних робіт проводити процедуру закупівлі чи ні, замовник має виходити з вартісної межі, встановленої для закупівлі послуг (зокрема, з поточного ремонту), у розмірі 200 тис. грн. Оскільки ч. 1 ст. 2 Закону № 1197 передбачено, що вимоги цього Закону застосовуються до закупівлі послуг, якщо вартість закупівлі дорівнює або перевищує 200 тис. грн. (з ПДВ).

При цьому п. 2.2 розд. ІІ Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 26.07.2010 р. № 921, передбачено, що предмет закупівлі послуг з поточного ремонту визначається за кожним окремим будинком, будівлею, спорудою, лінійним об’єктом інженерно-транспортної інфраструктури згідно з термінологією Державних будівельних норм ДБН А.2.2-3:2014 «Склад та зміст проектної документації на будівництво», затверджених наказом Мінрегіонрозвитку від 04.06.2014 р. № 163, та/або Галузевих будівельних норм ГБН Г.1-218-182:2011 «Ремонт автомобільних доріг загального користування. Види ремонтів та переліки робіт», затверджених наказом Державної служби автомобільних доріг від 23.08.2011 р. № 301.

Тобто предмет закупівлі послуг з поточного ремонту визначають саме за такими об’єктами будівництва, як будинок, будівля, споруда, лінійний об’єкт інженерно-транспортної інфраструктури, — а не за показниками (цифровими кодами) державних класифікаторів ДК 016:2010 і ДК 021:2015.

Таким чином, якщо замовнику необхідно було провести поточний ремонт у приміщеннях однієї і тієї ж будівлі установи, то всі роботи з такого поточного ремонту цієї будівлі (фарбування дверей і підлоги у січні 2016 року та фарбування стін у коридорах та кабінетах у квітні 2016 року) — це один предмет закупівлі послуг з поточного ремонту будівлі. При цьому такий порядок визначення предмета закупівлі не залежить навіть від того, що такий ремонт необхідно здійснити в різних приміщеннях, які входять до складу цієї будівлі.

Таким чином, якщо в січні 2016 року (момент первинної закупівлі) у замовника існувала потреба здійснити весь зазначений у запитанні обсяг поточного ремонту (фарбування дверей, підлоги, стін у коридорах та кабінетах) на загальну очікувану вартість 260 тис. грн., то замовник, з огляду на вартісну межу застосування Закону № 1197, мав провести відповідну процедуру закупівлі.

Додамо, що згідно з вимогами ч. 1 ст. 4 Закону № 1197 закупівля здійснюється відповідно до річного плану. Тому проведення процедури закупівлі послуг з поточного ремонту на очікувану вартість 260 тис. грн. замовник мав попередньо передбачити в річному плані закупівель на 2016 рік.

З огляду на зазначене, можна припустити, що у зв’язку з неправильним визначенням предмета закупівлі послуг з поточного ремонту замовник поділив предмет закупівлі на частини. При цьому мета такого поділу предмета закупівлі встановлюється контролюючими органами при проведенні контрольного заходу. Оскільки такий поділ може бути здійснений свідомо з метою уникнення процедури закупівлі.

Але така ситуація могла виникнути й через елементарне незнання того, як правильно визначати предмет закупівлі послуг з поточного ремонту. Нагадаємо, що держзакупівельне законодавство не містить обов’язку проходити навчання з питань проведення закупівель членам комітету з конкурсних торгів. При цьому члени конкурсного комітету — це не окремі штатні одиниці, а, так би мовити, додаткове «громадське навантаження».

Разом з тим саме така ситуація в установі могла існувати у зв’язку з тим, що в січні 2016 року замовник не міг об’єктивно передбачити потребу у квітневій закупівлі послуг з поточного ремонту. Наприклад, таке було б можливо у разі, якщо бюджетній установі-замовнику у січні 2016 року не було затверджено бюджетні асигнування на проведення такого ремонту та згідно з Бюджетним кодексом України від 08.06.2010 р. № 2456-VI замовник не міг брати відповідні бюджетні зобов’язання. Тому в такому випадку відсутні підстави вважати такі дії замовника поділом предмета закупівлі. При цьому в будь-якому випадку в замовника має бути документальне підтвердження своїх дій.

предмет закупівлі, поточний ремонт додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті