(066) 87-010-10 Передзвоніть менi
Переводимо бухгалтерів в ОНЛАЙН!
Перейти до номеру
  • № 11
  • № 10
  • № 9
  • № 8
  • № 7
  • № 6
  • № 5
? За допомогою цієї функції ви зможете швидко перейти до номеру, що вас цікавить
У цьому номері :
 
  • У обране
  • Друк
  • Шрифт
  • Колір фону
  • Коментарі 0
  • В розробці
15/16
Бюджетна бухгалтерія
Бюджетна бухгалтерія
Березень , 2016/№ 12

Асистент учителя ЗНЗ з інклюзивним та інтегрованим навчанням: установлюємо оклад та набавки

Який оклад необхідно встановити асистенту вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням? Чи передбачені чинним законодавством для зазначеної посади підвищення окладу та надбавки?

Перш ніж відповісти на поставлені запитання, коротко нагадаємо, що слід знати про організацію інклюзивного навчання у школах.

Відповідно до Концепції розвитку інклюзивної освіти, затвердженої наказом МОН від 01.10.2010 р. № 912, інклюзивне навчання це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.

У свою чергу, згідно з п. 4 Порядку організації інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах, затвердженого постановою КМУ від 15.08.2011 р. № 872, рішення про утворення класів з інклюзивним навчанням приймається керівником загальноосвітнього навчального закладу з урахуванням освітніх запитів населення за умови наявності необхідної матеріально-технічної та методичної бази, відповідних педагогічних кадрів і приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам. Також згідно з п. 14 цього Порядку особистісно орієнтований напрям навчально-виховного процесу забезпечує асистент вчителя, який бере участь у розробленні та виконанні індивідуальних навчальних планів і програм, адаптує навчальні матеріали з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності дітей з особливими освітніми потребами.

Виходячи з вищенаведеного можна зробити висновок: основною метою запровадження цієї посади у навчальному закладі є створення корекційного середовища для дитини з особливими освітніми потребами. Тому питання щодо визначення статусу асистента вчителя, нюансів оплати його праці та інші питання, пов’язані з трудовими відносинами, є дуже важливими.

Перейдемо безпосередньо до відповідей на наведені запитання.

Встановлення окладу. Відповідно до Типових штатних нормативів загальноосвітніх навчальних закладів, затверджених наказом МОН від 06.12.2010 р. № 1205, у школах, де запроваджується інклюзивне навчання, може вводитися посада асистента вчителя для роботи з учнями, які мають вади розумового (або) фізичного розвитку, з розрахунку 0,5 ставки на клас, у якому навчаються такі діти. До того ж такий працівник має статус педагогічного працівника згідно з Переліком посад педагогічних та науково-педагогічних працівників, затвердженим постановою КМУ від 14.06.2000 р. № 963.

Посадовий оклад асистенту вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням встановлюється відповідно до постанови КМУ «Про оплату праці працівників на основі Єдиної тарифної сітки розрядів і коефіцієнтів з оплати праці працівників установ, закладів та організацій окремих галузей бюджетної сфери» від 30.08.2002 р. № 1298 та наказу МОН «Про впорядкування умов оплати праці та затвердження схем тарифних розрядів працівників навчальних закладів, установ освіти та наукових установ» від 26.09.2005 р. № 557.

Так, відповідно до зазначених нормативно-правових актів асистенту вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням може бути встановлений 8 — 10-й тарифний розряд за ЄТС. Відзначимо, що конкретний тарифний розряд (у межах 8 — 10-го) асистенту встановлюють за результатами атестації. Про необхідність педагогічним працівникам, у тому числі й асистенту вчителя, проходити атестацію відзначено у п.п. 1.1 Типового положення про атестацію педагогічних працівників, затвердженого наказом МОН від 06.10.2010 р. № 930.

Підвищення окладу. Слід мати на увазі, що відповідно до пп. 28 та 29 Інструкції про порядок обчислення заробітної плати працівників освіти, затвердженої наказом Міносвіти від 15.04.93 р. № 102, посадові оклади педагогічних працівників підвищуються лише у загальноосвітніх навчальних закладах (у групах) для дітей та підлітків, які мають вади у фізичному або розумовому розвитку, або які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку. Тобто мається на увазі, що у такому закладі чи групі/класі усі діти та підлітки мають вади або потребують корекції розвитку.

Отже, підвищення посадових окладів педагогічним працівникам, які працюють у закладах (класах) з інклюзивним навчанням, не здійснюється.

Надбавки та відпустка. Асистент вчителя загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним та інтегрованим навчанням як педагогічний працівник має право на:

1) надбавку за вислугу років при наявності відповідного стажу згідно з Порядком виплати надбавок за вислугу років педагогічним та науково-педагогічним працівникам навчальних закладів і установ освіти, затвердженим постановою КМУ від 31.01.2001 р. № 78;

2) отримання надбавки за престижність праці згідно з постановою КМУ «Про встановлення надбавки педагогічним працівникам дошкільних, позашкільних, загальноосвітніх, професійно-технічних навчальних закладів, вищих навчальних закладів I — II рівня акредитації, інших установ і закладів незалежно від їх підпорядкування» від 23.03.2011 р. № 373;

3) надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних на підставі розд. III додатка до Порядку надання щорічної основної відпустки тривалістю до 56 календарних днів керівним працівникам навчальних закладів та установ освіти, навчальних (педагогічних) частин (підрозділів) інших установ і закладів, педагогічним, науково-педагогічним працівникам та науковим працівникам, затвердженого постановою КМУ від 14.04.97 р. № 346;

4) отримання допомоги на оздоровлення у розмірі місячного посадового окладу при наданні щорічної відпустки відповідно до ч. 1 ст. 57 Закону України «Про освіту» від 23.05.91 р. № 1060-XII;

5) інші доплати і надбавки, що гарантовані чинним законодавством для педагогічних працівників.

асистент учителя, загальноосвітній навчальний заклад, оклад, надбавки додати теги змінити теги
Додайте свої теги до статті
Розділіть мітки комами. Наприклад: бухгалтерія, форма, відсотки, ПДВ, квартальний звіт. Максимальна кількість 10.
або Закрити
Ваша оцінка врахована! Оцініть статтю :
  • Добре
  • Нормально
  • Погано
Поділитися:
Коментарі до статті